Miten saada mies kertomaan mikä on vialla?
Miehen käytös on muuttunut kahden kuukauden aikana merkittävästi. Tekee pitkää työpäivää, aina on kiire. Perheen kanssa ei jää juurikaan aikaa mitä viettää. Mies on kireällä tuulella, eikä suostu keskustelemaan, mikä on vialla. Välillä hermostuu jos koitan antaa läheisyyttä arjessa. Välillä kimpaantuu ihan yhtä äkkiä, saattaa alkaa tiuskimaan tai huutamaan. Kääntää kaiken aina minun syyksi.
Mitä tässä voi olla tehtävissä? Ero? Eniten pohdin onko hänellä toinen.
Kommentit (1105)
Ap, sinä ansaitset arvostusta. Miten ajattelet teidän suhteenne nyt tuosta oikeasti jatkuvan? Jos mies on kyllästynyt elämään perheenä ja miettii eroa vaihtoehdoksi, miten luulet, että suhdetta voisi enää pelastaa? Vedät itsesi piippuun, kun alat miellyttää miestä vain lisää ja lisää.
Miehesi nauttii todennäköisesti rakastajan seurasta ja vielä siitä, että oma vaimokin pitää vain hyvänä ja tuo kaiken valmiina pöytään.
Miksi et itse vain ottaisi ja lähtisi? Kyllä asiat järjestyy. Mikä sinua eniten mietityttää ? Luottamuspula? Talous? Lapset?
Sulkapallo viikottain... Tainnut vaihtua vähän muihin juttuihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisi kertoa , mikä vaivaa. Ei tee hyvää perheen ilmapiirille. Lisäksi itse joudun miettimään aina kaiken niin, ettei vain toinen loukkaannu
Todennäköisin selitys on kyllä työstressi erilaisine vaihtoehtoineen, kuten ylikuorma, kiistat työpaikalla, kokemus aliarvostuksesta tai aseman uhattuna olemisesta. Olen itse noin 50 v mies ja olen jossakin vaiheessa uraa kokenut voimakastakin työuupumusta, jota ei ole voinut helposti järjestellä pois.
Sellaiset asiat kuin eroaminen tulevat vasta kyseeseen, jos alkaa esiintyä pahaa riitelyä pidemmällä aikavälillä tai sitten henkistä tai fyysistä väkivaltaa. Tuntuisi hurjalta erota pelkän ohimenevän stressitilan takia, jota ei ole kyennyt sanoittamaan.
Siis sinun mielestäsi selitys on työstressi, mutta samassa yhteydessä toteat, että ei kai kukaan erota silloin halua.
Ap mies haluaa avioeron, koska haluaa vapautta perhe-elämästä, lisäksi hän kokee, että tarvitsee enemmän omaa aikaa, vaikka käy nyt jo pelaamassa sulkapalloa yms.
Mies ei vissiin tajua, että työ on se, mikä oikeasti stressaa ja masentaa. Ei avioliitto.
Jos mies haluaa erota, niin mielestäni hän on vapaa tekemään sen päätöksen, mutta tekisi asialle jotakin. Koen itse raskaaksi sen, että alan myydä taloa, järjestän näyttöjä jne. Kaikki se saa minut jo voimaan pahoin. Mutta silti, en pysty ottamaan miestäni tosissaan. Lapset ovat menossa taas joku päivä vanhemmilleni, jolloin juttelemme meidän jatkosta. -ap
No itselläni syy oli vaikea depressio, mikä aiheutti tiuskimisen ja kaikesta suuttumisen. Toki pettämisessä on tuollaisia samanlaisia komponentteja, mutta eihän sitä varmaksi voi tuosta sanoa. Itselläni ei käynyt mielessäkään siis pettäminen vaikka tuolleen tiuskinkin.
Vierailija kirjoitti:
No itselläni syy oli vaikea depressio, mikä aiheutti tiuskimisen ja kaikesta suuttumisen. Toki pettämisessä on tuollaisia samanlaisia komponentteja, mutta eihän sitä varmaksi voi tuosta sanoa. Itselläni ei käynyt mielessäkään siis pettäminen vaikka tuolleen tiuskinkin.
Teit myös pitkää työpäivää depression aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teit myös pitkää työpäivää depression aikana?
Sitä pyrkii kaikin keinoin peittelemään ja sitten sitä romahtaa jossain vaiheessa. Sitä depression dynamiikkaa ei kai tässä tarvitse sen kummemmin jaaritella, siitä löytyy kyllä tietoa vaikka kuinka.
Ap, suosittelen sulle, että lue tämä ketju ja miten tilanne etenee ja kehittyy. Luultavasti et ole vielä lukenut, koska olet hyväuskoinen ja hämmentynyt. Ja hyväuskoisesta puheen ollen, kuuntele vaikkapa samanniminen kappale lisäksi. Näitä sattuu ihmisille kaiken aikaa.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4798078/jaksaisiko-joku-jakaa-ajatuksia…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99% tapauksista johtuu siitä, että seksiä on liian vähän. Anna sille kyytiä makkarissa, niin mies muuttuu hyväntuuliseksi.
Hirveästi tekee mieli seksiä ihmisen kanssa, joka tiuskii eikä halua läheisyyttä?
Sen takia se tiuskii eikä halua läheisyyttä, kun joutuu elämään puutteessa
Siihen auttaa se, että on mukava ja kohtelias vaimolleen paremmin kuin lapsekas äksyily.
Niin, mies palvo naistasi toisena päivänä työnäsi ja jos naisesi on armollinen voi joskus jopa irrota.
Kertoo sinusta jotain jos se että olet kohtelias ja mukava "rakastamallesi" ihmiselle on mielestäsi työtä ja palvomista. Miksi edes olette naisten kanssa suhteessa jos ainoa miksi sitä naista sietää on se että joskus irtoaa kuten sanot? Opetelkaa hyviksi panomiehiksi niin voitte elää yksin ja hakea seksin muualta eikä tarvitse olla enää mukava rakkaalleen jos se on niin vastenmielistä!
Ensimmäiseksi tuli mieleen se että pettää ja on alkanut väsyä valehtelemiseen.
Ap sanoo "Välillä epäilevä minun suuntaani, jota en ihan ymmärrä. Olen vain kotona lasten kanssa, Minne edes pääsisin?", on hyvin tyypillistä että pettäjä syyttää tekopyhästi pettämisestä puolisoaan vaikkei ole mitään syytä.
Mutta vaikea varmuudella mitään sanoa, ap:n täytyisi vain saada mies kertomaan mikä on vikana.
Mies haluaa selkeästi muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99% tapauksista johtuu siitä, että seksiä on liian vähän. Anna sille kyytiä makkarissa, niin mies muuttuu hyväntuuliseksi.
Hirveästi tekee mieli seksiä ihmisen kanssa, joka tiuskii eikä halua läheisyyttä?
Sen takia se tiuskii eikä halua läheisyyttä, kun joutuu elämään puutteessa
Normaalissa suhteessa seksi ja läheisyys kuuluvat yhteen. Jos mieheni alkaisi yhtäkkiä kiukutella eikä halua esimerkiksi halata minua, niin en todellakaan haluaisi hänen kanssaan seksiä.
On myös hyvin tyypillistä että pitkässä parisuhteessa naiselta menee seksihalut jos mies olettaa että kaiken läheisyyden täytyy johtaa seksiin eikä helli, anna läheisyyttä ja osoita rakastavansa missään muussa yhteydessä. Nainen kokee olevansa objekti, seksi alkaa tuntua vastenmieliseltä, mistä seuraa haluttomuus, mistä seuraa seksitön suhde, mistä seuraa miehen mökötys, mistä seuraa kylmä suhde tai ero.
Miestäsi hiertää jokin selvittämätön asia välillänne
No ei sitä taloa ole pakko myydä. Toinen puoliso lähtee ja ostaa itsensä siitä ulos.
Tietenkin on tilanteita, joissa on pakko mutta ei se ole aina välttämätöntä.
Muutenkin nuo omaisuuskuviot ovat oikeasti sivuseikka siinä vaiheessa kun toinen pettää ja perhe särkyy.
Minusta tuntuu että AP takertuu nyt tähän talon vaivalloiseen myyntiin siksi, että sitä voivotellessa ei tarvitse ajatella oikeasti vaikeita asioita.
AP, sinun aviomies ei rakasta sinua. Sillä on toinen nainen. Se rakastaa nyt sitä. Sun mies valehtelee sulle ja lapsille. On valehdellut jo pitkään. Olet jakanut miehesi myös sängyssä. Sulla voi olla tauteja. Sun sydän tulee särkymään ja sua tulee sattumaan ja lujaa.
Tässä on osa asioista, joita kannattaa nyt miettiä sen talon ja muiden raha-asioiden sijaan. Ne on ihan vain hoidettavia asioita, sitä to do -listan juttua sitten.
Saat paljon lisää energiaa hoitaa näitä hoidettavia juttuja kun ensi töiksesi pistät miehen kantamaan sen arjen ja kodinhoidon vastuun, joka hänelle lasten isänä on.
Se on nyt vähintään 50 pinnaa kaikesta isi hoitaa -osastoon. Hemmottelet itseäsi lisääntyneellä vapaa-ajalla ja lepäät. Sitten kun alat toipua, tartut itse oman elämäsi puikkoihin.
Sinulla on myös arvoa, järkeä, tunteita, mielipide, vastuu ja toimijuus tässä perheestä ja tilanteessa. Käytä sitä!
Käärinliinoissa ei ole taskuja. Oikeasti ihan sama joku talo. Nyt on kyse teidän mielenterveydestä. Kun itse päätät ja toimit, et ole enää lastu laineilla ja kus.päisen puolison uhri.
Helpottaa myöhemmin. Nyt ensitöiksesi lopetat sen miehen sinkkuelämän mahdollistamisen. Hänellä on aika paljon kotihommia lapsiperheessä. Hyvä kun töihin ehtii.
Sulkapalloa yms ei nyt tartte keretä, ne ajat ovat ohi nyt. Hyvä arki on eri asia, mutta kriisissä on päällä kriisimoodi. Silloin kaikki ylimääräinen pois.
Katso vaikka sotaan valmistautuvia tai terrori-iskun kohdanneita maita. Ilmatilat kiinni, diplomaatit kotiin, rautaa rajalle jne.
En tarkoita että alat sotia tai vaikeuttaa. Mutta nyt nouset olemasta kynnysmatto, hyväksikäytetty ilmainen piika ja ikuisesti rakastava äitihahmo.
Ihan sama mitä mies haluaa juuri nyt. Sinun tehtävänäsi on miettiä, mitä sinä haluat. Itsellesi ja lapsillesi. Nyt on sinun "sulkapallon" vuoro. Monta kertaa viikkoon.
Ymmärrän että olet shokissa. Olet ehkä nuori ja sinisilmäinen. Toivottavasti sinulla on oma työpaikka, oma elatus ja omat verkostot kunnossa.
Kenenkään muuhun kuin itseesi et koskaan ikinä enää voi varata näin totaalisesti. Nyt opit sen kerrasta, toivon!
Sinä et ole uhri. Sinä olet aikuinen nainen ja puolet tästä liitosta. Sinä selviät kyllä! Ja miehen pettämistä et kaunistele sitten kun eron syitä kysytään. (Lapsille toki kaunis versio erilleen kasvamisesta.)
Lapsille suo edelleen illuusio rakastavasta isästään, niin pask.iai.nen kuin ukkosia todellisuudessa onkin. Ei ole lasten vika ja elämä kertoo heille sen, mistä viisaasti vaikenet.
Vierailija kirjoitti:
Miestäsi hiertää jokin selvittämätön asia välillänne
Niin. Se toinen nainen taikka ne toiset naiset.
Luulen, että hän salaa jotain ja siitä seuraa tietenkin valtavasti stressiä. Ehkä peli ongelma, salasuhde, päihdeongelma. Voisin koittaa lähestyä häntä sillä tavalla, että rohkaisee kertomaan, että mikä on hätänä, kun selvästi joku on hätänä. Älä hyökkää, äläkä missään tapauksessa syytä! Vaan lohduta ja kerro, että kyllä kaikki selviää ja hoituu, kunhan vaan hän avaa asiaa. Päihdeongelmaa voi salata vaikka vuosikaudet. Ja kun sitä on jo pitkään salannut, niin siitä voi olla äärimmäisen vaikea kertoa. Mies ei välttämättä käyttäydy päihtyneesti, mutta silti käyttää pitääkseen vieroitusoireet loitolla. Myöskin, jos on vieroitusoireita, ei hän niitä näytä, vaan koittaa viimeiseen asti salata ja peitellä niitä. Sun täytyy vaan koittaa jotenkin hienotunteisesti saada asia selville. Puhun omasta kokemuksesta, näin päihdeongelmaisena miehenä kuinka itse painiskelin asian kanssa. Lopulta meillä tuli muutto eri osoitteisiin juurikin näiden ongelmien takia. Lopulta tilanne oli niin lohduton, että päätettiin erota. Myöhemmin kerroin syyt ja sanoin, että en halunnut sekoittaa vaimoani siihen paskaan, joten päästin irti, vaikka en olisi halunnut. Ajattelin vain hänen parastaan. Teki kipeetä, todella kipeetä. Mutta mitäpä sitä ei rakkaimmansa eteen tekisi. Sanon vielä, että koittakaa jotenkin setviä se asia ennenkun olette samassa pisteessä, missä minä aikoinaan olin. Saatte vielä onnistua pelastamaan suhteenne.
Jos ei ole seksiä, niin sekin voi johtua niistä päihteistä. Jotkut aineet vievät seksihimot, taikka vaikka vielä seksi luistaisikin, niin ejakulaatiota ei vaan onnistu saamaan. Jää orgasmit saamatta, niin ei se hinkuttaminen enään kovin mielekkäältä tunnut. Tällänen pointti vaan vielä tähänkin asiaan.
Ehkä se, mikä on vialla, ei edes liity sinuun.
Vieläkö täällä jauhetaan tätä paskaa?
Tämä juuri. Monet miehet kokevat olevansa suojelukohteita.