Miten saada mies kertomaan mikä on vialla?
Miehen käytös on muuttunut kahden kuukauden aikana merkittävästi. Tekee pitkää työpäivää, aina on kiire. Perheen kanssa ei jää juurikaan aikaa mitä viettää. Mies on kireällä tuulella, eikä suostu keskustelemaan, mikä on vialla. Välillä hermostuu jos koitan antaa läheisyyttä arjessa. Välillä kimpaantuu ihan yhtä äkkiä, saattaa alkaa tiuskimaan tai huutamaan. Kääntää kaiken aina minun syyksi.
Mitä tässä voi olla tehtävissä? Ero? Eniten pohdin onko hänellä toinen.
Kommentit (1105)
Jaa omaa rauhaa? Lähtisin kyllä ap vähän sinuna tutkimaan, että onko sulkapallo mailalla paukutettavaa sulkapalloa vai pallojen paukuttamista johonkin karvapesään.....
Toinen mitä tekisin, olisi se että ota omaa lomaa. Jätä mies hoitamaan viikoksi pariksi lapsia. Mene vaikka Lappiin ja tanssi sydämesi kyllyydestä. Laittele kotiin viestejä, että kyllä on kivaa kun koko ajan tanssaamaan haetaan....
Ilmoita että lasten suhteen hoito jaetaan tasan sitten, jos erotaan, mies hoitaa omalla vuorollaan 3 viikkoa ja sinä 3 viikkoa. (Saat sinäkin omaa aikaa.) Lasten tapaamiset keskiviikkoisin ja väliviikon viikonloppuna.
(Ystäväni teki noin aikoinaan, ei pitänyt viikko- ja viikkosysteemiä hyvänä. )
Ja mihin olet ap unohtanut itsesi ja omat harrastuksesi?
Kuule ap. Tätä ketjua lukiessa oli kuin olisin lukenut omasta elämästäni vuoden takaa. Ja miten helpottunut olen nyt kun ei tarvitse enää ikinä stressata, ahdistua, itkeä, vihata miehen itsekästä käytöstä. Se miten mieheni minua kohteli sen jälkeen kun rakastui toiseen naiseen ja miten epäkunnioittavasti kohteli minua ja koko perhettämme oli todella kamalaa aikaa.
Kaikki tuossa sinun kertomassa huutaa sitä, että miehelläsi on toinen nainen. Minun miehellä ei juuri mitään velvollisuuksia ollut kodin ja perheen suhteen. Pelkkiä vapauksia. Ja sekään ei riittänyt.
Jos sun mies haluaa omaa-aikaa vaikka sitä on jo vaikka kuinka niin anna sen mennä. Tuo ei tule tosta muuttumaan. Poltat vaan itsesi loppuun ja menetät kaiken itsekunnioituksesi. Arvosta itseäsi ja jatka lasten kanssa eteenpäin. Tulet huomaamaan, että elämä alkaa taas hymyillä. Vaikeat asiat on vaan kohdattava ja elettävä niiden läpi. Jotta jotain uutta voi alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uupumusta voi olla. Toipuminen vei itselläni kolme vuotta ja ylikin. Ensiavuksi voisi toimia tuollainen kuukausi erossa perheestä ja ylipäätään kaikesta.
No jos niin, olisi miehen varmasti hyvä kertoa asiasta vaimolle ja ratkaista ne ongelmat, joita tulee. Mues hankkii itselleen asunnon ja hoitaa kotiin perheelleen apua arkisiin asioihin, kertoo lapsille selkeästi sen miksi ei ole kotona ja miksi lapset ärsyttävät sekä varautuu siihen, että takaisin ei tarvitse enää kotiin tulla koskaan.
Eroon päätyy useimmiten nämä tilanteet. Nainen ei usko, miten väsynyt mies voi olla ja kälättää koko ajan ja antaa ehkä viisi tuntia omaa aikaa. Lisäksi vielä syyllistäminen siitä, ettei osallistu ja on poissaoleva.
Vai mies on niiiiin väsynyt. Se nainen ei kuitenkaan ole, kun tyyliin pyörittää koko perhettä?
Tuo on juuri sitä syyllistämistä, jota väsynyt ei kaipaa yhtään. Väsymiseen auttaa lepo ja irtiotto. Jankutus siitä, että minäminäminänkin täytyy jaksaa, ei muuta kuin pahentaa tilannetta ja lopulta ero on helpotus kaikille.
Eikö se kiukutteleva ja väsynyt mieskin ole minäminäminä?
No sehän on just nimenomaan sellainen. Kiukuttelee puolisolleen kaiket päivät, mutta ei suostu kertomaan mistä kiikastaa, ei itsekkäämpää toimintaa olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap. Tätä ketjua lukiessa oli kuin olisin lukenut omasta elämästäni vuoden takaa. Ja miten helpottunut olen nyt kun ei tarvitse enää ikinä stressata, ahdistua, itkeä, vihata miehen itsekästä käytöstä. Se miten mieheni minua kohteli sen jälkeen kun rakastui toiseen naiseen ja miten epäkunnioittavasti kohteli minua ja koko perhettämme oli todella kamalaa aikaa.
Kaikki tuossa sinun kertomassa huutaa sitä, että miehelläsi on toinen nainen. Minun miehellä ei juuri mitään velvollisuuksia ollut kodin ja perheen suhteen. Pelkkiä vapauksia. Ja sekään ei riittänyt.
Jos sun mies haluaa omaa-aikaa vaikka sitä on jo vaikka kuinka niin anna sen mennä. Tuo ei tule tosta muuttumaan. Poltat vaan itsesi loppuun ja menetät kaiken itsekunnioituksesi. Arvosta itseäsi ja jatka lasten kanssa eteenpäin. Tulet huomaamaan, että elämä alkaa taas hymyillä. Vaikeat asiat on vaan kohdattava ja elettävä niiden läpi. Jotta jotain uutta voi alkaa.
Miten toinen nainen selvisi?
AP on suoraan sanoen typerä ja naiivi.
Mies kohtelee omaa vaimoa ja lastensa äitiä kuin p...aa - luultavasti lapsiaankin - koska on rakastunut toiseen naiseen ja pettää vaimoaan.
Sulkapalloa tuo äijä ei ole pelannut pitkiin aikoihin. Työstressiä - höpö höpö. Stressiä voi olla pitkin matkaa mutta silloin ei ehdoteta eroa eikä kohdella toista tieten tahtoen huonosti.
Ap on tuolle vastuuttomalle ja itsekkäälle "miehelle" ilmainen kotipiika, lastenhoitaja, elintason puoleksi maksaja ja antaa kaikesta huolimatta edelleen seksiäkin.
Ja vielä miettii, kannattaako jatkaa!?
Voi ap tietysti alkaa ottaa turpiin päivittäin ja antaa miehelle oman palkkansa ja vaikka luopua äänioikeudestaan, jos haluaa. Itsensä voi tosiaan laittaa hyvinkin hankalaan paikkaan.
Minun mielestäni nyt AP:n viimeistään kannattaisi alkaa pitää itseään arvokkaana, rakkautta ja kunnioitusta ansaitsevana ihmisenä.
Hän on miehen vaimo ja tämän lasten ainoa äiti. Jos ei se itse valittu ja suunniteltu perhe-elämä enää ukolle riitä tai kelpaa, niin tuossa on ovi, viisi hirttä poikki. Ei tässä tule tuon kiittämätön pettäjäsian edessä madella.
AP:n ja lasten elämä jatkuu oikein hyvänä jatkossa ilman tuollaista mieheksi kutsuttua pentua. Oman perheensä ongelmajätettä.
Vierailija kirjoitti:
AP on suoraan sanoen typerä ja naiivi.
Mies kohtelee omaa vaimoa ja lastensa äitiä kuin p...aa - luultavasti lapsiaankin - koska on rakastunut toiseen naiseen ja pettää vaimoaan.
Sulkapalloa tuo äijä ei ole pelannut pitkiin aikoihin. Työstressiä - höpö höpö. Stressiä voi olla pitkin matkaa mutta silloin ei ehdoteta eroa eikä kohdella toista tieten tahtoen huonosti.
Ap on tuolle vastuuttomalle ja itsekkäälle "miehelle" ilmainen kotipiika, lastenhoitaja, elintason puoleksi maksaja ja antaa kaikesta huolimatta edelleen seksiäkin.
Ja vielä miettii, kannattaako jatkaa!?
Voi ap tietysti alkaa ottaa turpiin päivittäin ja antaa miehelle oman palkkansa ja vaikka luopua äänioikeudestaan, jos haluaa. Itsensä voi tosiaan laittaa hyvinkin hankalaan paikkaan.
Minun mielestäni nyt AP:n viimeistään kannattaisi alkaa pitää itseään arvokkaana, rakkautta ja kunnioitusta ansaitsevana ihmisenä.
Hän on miehen vaimo ja tämän lasten ainoa äiti. Jos ei se itse valittu ja suunniteltu perhe-elämä enää ukolle riitä tai kelpaa, niin tuossa on ovi, viisi hirttä poikki. Ei tässä tule tuon kiittämätön pettäjäsian edessä madella.
AP:n ja lasten elämä jatkuu oikein hyvänä jatkossa ilman tuollaista mieheksi kutsuttua pentua. Oman perheensä ongelmajätettä.
Tää vastaus oli niin hyvin kiteytetty. Ihan samoja mietteitä kyseisestä keissistä.
Miten vaimo sietää tuollaista käytöstä ja vielä ajattelee, että asiat muuttuisi?
Miehen erokortti oli avaus sille, että vaimo ottaisi sen avioeron. Miehen huono käytös jatkuu edelleen. Mikä enää muuttuisi?
Itselläni jäisi ainakin kummittelemaan miehen erohalu.
Ja mietin vain, mitä se mies tuossa enää tekee?
Mitä löytykö jälleen tapaus että nainen haluaa kaiken tukevan itseään eikä huomioi millään tapaa miestä muuten kuin työkäskyjen muodossa ja nyt yllättyy että mies on kyllästynyt olemaan pelkkä näkymätön työntekijä.
Ihan sama miksi, mutta ei halua enää olla kanssasi!
Simple as that!
Huonolla käytöksellään yrittää sitä viestittää ja lopulta sitten häipyy!
Sano minun sanoneen!
Ap, miehelläsi on toinen nainen.
Hänen ristiriitainen käytöksensä johtuu huonosta omastatunnosta ja siitä, että hän haluaa olla reilu hieno suoraselkäinen mies OMISSA SILMISSÄÄN. Kun hän on välillä ystävällinen, hän voi uskotella itselleen olevansa kunnon rehti, huomaavainen puoliso, vaikka oikeasti pettää ja valehtelee.
Hän haluaa kaiken, syödä ja säästää kakun. Siksi puhelee erosta, mutta ei kuitenkaan ryhdy aktiivisiin erotoimiin. Hän kuvittelee ansaitsevansa sekä vaimon, perheen että toisen naisen. Ei ole sitoutunut toiseen naiseen, eikä sinuunkaan enää. Hän on ikäänkuin psykoosissa, jossa kuvittelee voivansa pyörittää naisia mielensä mukaan ja kokee olevansa oikea miesten mies. Hän on täysin uppoutunut omiin mielihaluihinsa, eikä kykene asettumaan muiden asemaan, hänen maailmassaan muut ovat häntä varten, statisteja näytelmässä, jonka päähenkilö hän itse on.
Tuo tilanne, jota ap kuvaat aloituksessa, voi jatkua vaikka kuinka kauan, vaikka vuosia, jos se on miehestä kiinni. Haluatko sellaista elämää?
Kyll maar se taitaa ny ol moro ja näkemmii ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sun mies haluaa omaa-aikaa vaikka sitä on jo vaikka kuinka niin anna sen mennä. Tuo ei tule tosta muuttumaan. Poltat vaan itsesi loppuun ja menetät kaiken itsekunnioituksesi. Arvosta itseäsi ja jatka lasten kanssa eteenpäin. Tulet huomaamaan, että elämä alkaa taas hymyillä. Vaikeat asiat on vaan kohdattava ja elettävä niiden läpi. Jotta jotain uutta voi alkaa.Miten toinen nainen selvisi?
Mies lopulta tunnusti. Asian tiesin toki vaistolla44 jo ennen sitä. Koska päätti sitten lähteä tämän matkaan. Sitä ennen käyttäytyi pitkään juuri noin kuin ap:n mies. Tosin eroa ei ehdotellut. Käyttäytyi niin mulkusti, että odotti minun sitä ehdottavan ensin.
Kehu ja tue. Vaatiminen, tinkaaminen ja pahimmillaan nalkutus vain huonontaa tilannetta. Jokaisen täytyy joskus saada olla juuri sellainen kuin on. Tuossa aikaisemmin annettiin kyllä hyviä neuvoja ns parisuhde vapaan ottamiseksi. Voi tehdä myös jotakin muuta yhdessä ja saada onnistumisen kokemuksia siinä. Sekä miesten että naisten on hyväksyttävä toisensa, sillä muuttamiseen pyrkiminen on kovin karu ja pettymyksiin johtava tie kummallekin.
Voi herravarjele Kehu ja tue!? Sitäkö mieskin tekis jos vaimo muuttuisi etäiseksi tiuskijaksi? Varmaankin
Vierailija kirjoitti:
Ap, miehelläsi on toinen nainen.
Hänen ristiriitainen käytöksensä johtuu huonosta omastatunnosta ja siitä, että hän haluaa olla reilu hieno suoraselkäinen mies OMISSA SILMISSÄÄN. Kun hän on välillä ystävällinen, hän voi uskotella itselleen olevansa kunnon rehti, huomaavainen puoliso, vaikka oikeasti pettää ja valehtelee.Hän haluaa kaiken, syödä ja säästää kakun. Siksi puhelee erosta, mutta ei kuitenkaan ryhdy aktiivisiin erotoimiin. Hän kuvittelee ansaitsevansa sekä vaimon, perheen että toisen naisen. Ei ole sitoutunut toiseen naiseen, eikä sinuunkaan enää. Hän on ikäänkuin psykoosissa, jossa kuvittelee voivansa pyörittää naisia mielensä mukaan ja kokee olevansa oikea miesten mies. Hän on täysin uppoutunut omiin mielihaluihinsa, eikä kykene asettumaan muiden asemaan, hänen maailmassaan muut ovat häntä varten, statisteja näytelmässä, jonka päähenkilö hän itse on.
Tuo tilanne, jota ap kuvaat aloituksessa, voi jatkua vaikka kuinka kauan, vaikka vuosia, jos se on miehestä kiinni. Haluatko sellaista elämää?
Mutta miksi hän jää perheen luokse jos on toinen? Haluaa eron, mutta ei lähde? Onko ap anellut, että älä lähde. Nyt mies onkin mukava?
Vierailija kirjoitti:
Saisi kertoa , mikä vaivaa. Ei tee hyvää perheen ilmapiirille. Lisäksi itse joudun miettimään aina kaiken niin, ettei vain toinen loukkaannu
Todennäköisin selitys on kyllä työstressi erilaisine vaihtoehtoineen, kuten ylikuorma, kiistat työpaikalla, kokemus aliarvostuksesta tai aseman uhattuna olemisesta. Olen itse noin 50 v mies ja olen jossakin vaiheessa uraa kokenut voimakastakin työuupumusta, jota ei ole voinut helposti järjestellä pois.
Sellaiset asiat kuin eroaminen tulevat vasta kyseeseen, jos alkaa esiintyä pahaa riitelyä pidemmällä aikavälillä tai sitten henkistä tai fyysistä väkivaltaa. Tuntuisi hurjalta erota pelkän ohimenevän stressitilan takia, jota ei ole kyennyt sanoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisi kertoa , mikä vaivaa. Ei tee hyvää perheen ilmapiirille. Lisäksi itse joudun miettimään aina kaiken niin, ettei vain toinen loukkaannu
Todennäköisin selitys on kyllä työstressi erilaisine vaihtoehtoineen, kuten ylikuorma, kiistat työpaikalla, kokemus aliarvostuksesta tai aseman uhattuna olemisesta. Olen itse noin 50 v mies ja olen jossakin vaiheessa uraa kokenut voimakastakin työuupumusta, jota ei ole voinut helposti järjestellä pois.
Sellaiset asiat kuin eroaminen tulevat vasta kyseeseen, jos alkaa esiintyä pahaa riitelyä pidemmällä aikavälillä tai sitten henkistä tai fyysistä väkivaltaa. Tuntuisi hurjalta erota pelkän ohimenevän stressitilan takia, jota ei ole kyennyt sanoittamaan.
Siis sinun mielestäsi selitys on työstressi, mutta samassa yhteydessä toteat, että ei kai kukaan erota silloin halua.
Ap mies haluaa avioeron, koska haluaa vapautta perhe-elämästä, lisäksi hän kokee, että tarvitsee enemmän omaa aikaa, vaikka käy nyt jo pelaamassa sulkapalloa yms.
Vaimo hoitaa lapset ja muut asiat, miehelle ei riitä oma aika ja haluaa erota. Hmm?
Sillä on toinen. Ainakin mun ex vaimon käytös muuttui ja teki "pitkää päivää" töissä. Sanoi, että kiirettä töissä ja työstressiä. Paskanmarjat, kun sitten paljastui, että oli vehdannut jo kuukausia toisen äijän kanssa.
No, siinäpähän vehtaa nyt ihan vapaasti. Harmi vaan, että perheemme hajoitti siinä omien mielihalujensa vuoksi.
Kuka haluaa erota vain siksi, että töissä sattuu olemaan vähän rankkaa?
Ehkä uusi nainen alkaa vaatia mieheltä päätöksiä, hän vai perhe