Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada mies kertomaan mikä on vialla?

Vierailija
08.04.2023 |

Miehen käytös on muuttunut kahden kuukauden aikana merkittävästi. Tekee pitkää työpäivää, aina on kiire. Perheen kanssa ei jää juurikaan aikaa mitä viettää. Mies on kireällä tuulella, eikä suostu keskustelemaan, mikä on vialla. Välillä hermostuu jos koitan antaa läheisyyttä arjessa. Välillä kimpaantuu ihan yhtä äkkiä, saattaa alkaa tiuskimaan tai huutamaan. Kääntää kaiken aina minun syyksi.

Mitä tässä voi olla tehtävissä? Ero? Eniten pohdin onko hänellä toinen.

Kommentit (1105)

Vierailija
461/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne eropuheet ovat ikäänkuin vapaakortti miehen ajatuksissa. Kun hän on ilmaissut miettivänsä vakavasti eroa, niin hän ajattelee, että se ikäänkuin oikeuttaa elämään kuin olisi jo sinkku oikeasti. Että kun nyt olen erosta vaimolle vihjaillut/pelotellut, niin se oikeuttaa pettämään ja lopettamaan kaiken vähäisenkin vastuunkannon lapsista, kotitöistä ja vaimosta.

En usko miehen odottavan, että ap ottaa askeleet eron järjestämiseksi. Pikemminkin veikkaan, että se olisi hänelle shokki ja hän raivostuisi silmittömästi.

Uskon miehen nyt elävän fantasiamaailmassa, jossa hänellä on vain oikeuksia, eikä velvollisuuksia. Jossa hänellä on kotona perheestä huolehtiva vaimo, joka tyytyy osaansa, ja toinen nainen, joka sulostuttaa hänen elämäänsä. Hän on itse kuin kapellimestari ja muut ihmiset kuin soittimia hänen mielestään. Mies on nykytilaan tyytyväinen.

Jos ap oikeasti pistää eron vireille, niin tämä miehen toive-elämä romahtaa ja hän suuttuu silmittömästi ja syyttää erosta ja kaikesta, mikä on ollut suhteessa huonosti, ap:ta.

Mä taas en usko lainkaan, että mies suuttuisi ap:lle, mikäli ap hakisi itse sitä eroa sitten. Nimittäin ap:n mies haluaa erota, hänellä on toinen nainen. Hän on käyttäynyt todella sikamaisesti ja itsekkäästi, hänellä on ollut paljon vapaa-aikaa poissa perheen kodista (työ plus harrrastukset) ja lisää omaa aikaa pitäisi saada. Ei halua läheisyyttä ja on torjunut törkeästi ap:n.

Ap:n mies luultavasti olisi vain helpottunut, mikäli ap pistäisi hommat etenemään.

Ja noihin vappusuunnitelmiin kommentoisin, joko on sukset väliaikasesti ristissä salarakkaan kanssa tai sitten salarakkaalla on jo omat vappusuunnitelmat ja mies ei ole vielä henkisesti valmis eroon. 

Puhun ihan kokemuksesta. Oma mieheni oli juuri tuollainen, yhtäkkiä töksäytti haluavansa eron, muttei ikinä lähtenytkään. Kaikki pettämisen merkit oli silloin. Se sivusuhde taisi mennä puihin. Siinä sitten jatkettiin hiljaisuudessa, minä tietenkin järkyttyneenä, että 13 vuoden avioliittovuoden jälkeen noin yhtäkkiä sanoi (suhteeseemme ei kuulunut ikinä erolla uhkailu yms.). Kaksi lasta, talo ja kesämökki. Kaikki rakennettu 16 vuoden ajan.

Sitten mies sen lopulta teki muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen (erosta emme puhuneet). Hän lähti ilmoituksella, tuosta noin vain. Suoraan toisen naisen kotiin.

Jätti minut ja lapsetkin. Aivan helvetin sikamaista, sillä mäkin olin just se mahdollistaja, eli hoidin kodin ja lapset.

Siis mitä?? Tiesit ja vaistosit, että toinen on, mutta jäit kaikessa hiljaisuudessa odottelemaan, että mies jättää sinut? Ja vielä järkytyit, kun hän sen teki?

Toisin sanoen, annoit miehelle muutaman vuoden järjestellä asioitaan, kuten tod näk sille toisellekin naiselle. Olivat varmaan perheellisiä molemmat ja sopivat, että odotellaan muutama vuosi, saadaan lapset vähän vanhemmiksi ja talousasioita parempaan kuntoon. Oo todellakin mahdollistaja!

Kyllä näin tämä meni. Jäin kaikessa hiljaisuudessa odottelemaan vuosikausiksi, että lähteekö ukko. Ja niin se lähti. En kysellyt, en udellut, en piinannut, en ahdistellut. Elelin ihan normaalisti meidän lapsiperhearkea (minä kotona hoitamassa lapsia).

Ja kyllä, äijä näköjään suunnitteli ja teki kaiken selkäni takana noiden vuosien aikana ja tosiaan suoraan sitten ilmoituksella häipyi toisen naisen hoteisiin.

Ja tuli se silti järkytyksenä. Itse menin avioliittoon umpirakastuneena ja ajatuksella, että tässä ollaan loppuun asti. Että ei se riitä, että toinen haluaa, jos toinen ei haluakaan.

Vierailija
462/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin vuosikausia ex-mieheni murheellista, mutta valheellista höpinää työstressistä. 

Hän jäikin kiinni monivuotisesta salasuhteesta. Ne muka-ylityöt, selittämätön ärtyisyys ja aggret minua kohtaan, 'poikien reissut' ulkomaille, kaikelle oli vain yksi selitys.

Salasuhdenainen oli ollut exäni kanssa täysin tietoisena siitä, että mies oli varattu. He jäivät lopulta kiinni aivan hulvattomalla tavalla, vaikka olivat olleet niin kovin varovaisia. 

Minä tietysti jätin miehen sillä minuutilla. Mies olisi halunnut jatkaa kanssani. Nyt salasuhdenainen ei enää haluakaan exääni, tuota kultakimpaleiden aatelia, vaikka mies olisi nyt vapaasti naisen saatavilla.

Ap:n mieskin petailee jotain, ettei vaan jää ilman yhtään naista. On niin vaikeaa haahuilla ja tasapainoilla  vaimon ja jonkun vapaana kirmaavan sinkkunaisen välillä, kun siinä voi menettää lopulta kaiken, jopa työpaikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa kumppani äläkä "miestä", kumppani on sukupuolesta riippumatta se jonka kanssa voit puhua kaikesta.

Vierailija
464/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne eropuheet ovat ikäänkuin vapaakortti miehen ajatuksissa. Kun hän on ilmaissut miettivänsä vakavasti eroa, niin hän ajattelee, että se ikäänkuin oikeuttaa elämään kuin olisi jo sinkku oikeasti. Että kun nyt olen erosta vaimolle vihjaillut/pelotellut, niin se oikeuttaa pettämään ja lopettamaan kaiken vähäisenkin vastuunkannon lapsista, kotitöistä ja vaimosta.

En usko miehen odottavan, että ap ottaa askeleet eron järjestämiseksi. Pikemminkin veikkaan, että se olisi hänelle shokki ja hän raivostuisi silmittömästi.

Uskon miehen nyt elävän fantasiamaailmassa, jossa hänellä on vain oikeuksia, eikä velvollisuuksia. Jossa hänellä on kotona perheestä huolehtiva vaimo, joka tyytyy osaansa, ja toinen nainen, joka sulostuttaa hänen elämäänsä. Hän on itse kuin kapellimestari ja muut ihmiset kuin soittimia hänen mielestään. Mies on nykytilaan tyytyväinen.

Jos ap oikeasti pistää eron vireille, niin tämä miehen toive-elämä romahtaa ja hän suuttuu silmittömästi ja syyttää erosta ja kaikesta, mikä on ollut suhteessa huonosti, ap:ta.

Mä taas en usko lainkaan, että mies suuttuisi ap:lle, mikäli ap hakisi itse sitä eroa sitten. Nimittäin ap:n mies haluaa erota, hänellä on toinen nainen. Hän on käyttäynyt todella sikamaisesti ja itsekkäästi, hänellä on ollut paljon vapaa-aikaa poissa perheen kodista (työ plus harrrastukset) ja lisää omaa aikaa pitäisi saada. Ei halua läheisyyttä ja on torjunut törkeästi ap:n.

Ap:n mies luultavasti olisi vain helpottunut, mikäli ap pistäisi hommat etenemään.

Ja noihin vappusuunnitelmiin kommentoisin, joko on sukset väliaikasesti ristissä salarakkaan kanssa tai sitten salarakkaalla on jo omat vappusuunnitelmat ja mies ei ole vielä henkisesti valmis eroon. 

Puhun ihan kokemuksesta. Oma mieheni oli juuri tuollainen, yhtäkkiä töksäytti haluavansa eron, muttei ikinä lähtenytkään. Kaikki pettämisen merkit oli silloin. Se sivusuhde taisi mennä puihin. Siinä sitten jatkettiin hiljaisuudessa, minä tietenkin järkyttyneenä, että 13 vuoden avioliittovuoden jälkeen noin yhtäkkiä sanoi (suhteeseemme ei kuulunut ikinä erolla uhkailu yms.). Kaksi lasta, talo ja kesämökki. Kaikki rakennettu 16 vuoden ajan.

Sitten mies sen lopulta teki muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen (erosta emme puhuneet). Hän lähti ilmoituksella, tuosta noin vain. Suoraan toisen naisen kotiin.

Jätti minut ja lapsetkin. Aivan helvetin sikamaista, sillä mäkin olin just se mahdollistaja, eli hoidin kodin ja lapset.

Siis mitä?? Tiesit ja vaistosit, että toinen on, mutta jäit kaikessa hiljaisuudessa odottelemaan, että mies jättää sinut? Ja vielä järkytyit, kun hän sen teki?

Toisin sanoen, annoit miehelle muutaman vuoden järjestellä asioitaan, kuten tod näk sille toisellekin naiselle. Olivat varmaan perheellisiä molemmat ja sopivat, että odotellaan muutama vuosi, saadaan lapset vähän vanhemmiksi ja talousasioita parempaan kuntoon. Oo todellakin mahdollistaja!

Kyllä näin tämä meni. Jäin kaikessa hiljaisuudessa odottelemaan vuosikausiksi, että lähteekö ukko. Ja niin se lähti. En kysellyt, en udellut, en piinannut, en ahdistellut. Elelin ihan normaalisti meidän lapsiperhearkea (minä kotona hoitamassa lapsia).

Ja kyllä, äijä näköjään suunnitteli ja teki kaiken selkäni takana noiden vuosien aikana ja tosiaan suoraan sitten ilmoituksella häipyi toisen naisen hoteisiin.

Ja tuli se silti järkytyksenä. Itse menin avioliittoon umpirakastuneena ja ajatuksella, että tässä ollaan loppuun asti. Että ei se riitä, että toinen haluaa, jos toinen ei haluakaan.

Mutta siis, mikä logiikka tossa oli? Sekö, että jos vaan olet hissun kissun, niin saat äijän pitää? Mutta ennen kaikkea: miksi halusit ja miten pystyit elelemään normaalisti?

Vierailija
465/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neanderthalensis kirjoitti:

Onko se nyt päätetty, että toinen nainen on olemassa? Kyllä minulla on itseläni ollut pahoja kausia ja olen karkoitanut naiseni pois, kun nainen HALUAA YMMÄRTÄÄ JA MYÖTÄELÄÄ ja minä haluaisin itse yksin seilata sen karikon läpi. Nainen ei ole ratkaisu kaikkeen! 

Kyllä on päätetty. Äijällä on toinen nainen, se on täysin selvää.

Ei naimisissa oleva mies, jolla on vielä lapsiakin, niin halua erota ja painua johonkin hikiseen poikamiesboksiin, jos on vain vähän töissä stressiä. Eikä hän jaksaisi mitään sulkapalloharrastuksia ja illanistujaisia kavereitten kanssa siinä olotilassa eikä jaksaisi vonkua lisää poissaoloja kodista vastuuta pakoillen. Täähän on ihan selkee homma. 

Ja just toi, että sanoi ap:ta ärsyttäväksi, kun ap yritti suukotella eikä halunnut pitää kättä kädessä. Ihan selkee!

Kerropa ap vielä, millaista on äijän puhelimen käyttö?

Vierailija
466/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis, mikä logiikka tossa oli? Sekö, että jos vaan olet hissun kissun, niin saat äijän pitää? Mutta ennen kaikkea: miksi halusit ja miten pystyit elelemään normaalisti?

Mikä logiikka? No, itse menin avioliittoon aikoinani siten, että kestetään ylä- ja alamäet. Olin hissun kissun, sillä en jaksanut vatvoa asiaa (ehkä se oli liian traumaattista, että yhtäkkiä halusi aivan tosissaan erota, vaikka ei silloin lähtenytkään). Halusin myös lasten kasvavan rauhallisessa ydinperheessä, jossa ei ole mun lapsia, sun lapsia, nyksän lapsia, exän lapsia ja kaikkea helvetin sekavaa ja epämukavaa. En tiedä miten pystyin. Koko ajan takaraivossa tykytti, että koskahan äijä lähtee. Ja tiesin, että se äijä lähtee tyyliin ilmoituksella, että hän ei mun kanssa puhele. Ja just niin sitten kävikin. Uutta miestä en enää ikinä ota!

Vierailija
467/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tilanne on tällä hetkellä se, että minä hoidan kotona siivouksen , ruoat, lasten vaatteet, kaupassa käymisen ... En voi sanoa, että "mies ei tee mitään" , mutta ei niitä hommia niin kovin montaa ole.

Olen tässä muutamien päivien aikana avannut silmäni ja tajunnut, että olen tehnyt kaiken tämän miellyttääkseni. Nyt se kostautuu. En halua syyttää itseäni, mutta toisaalta mietin, että miten tämä näin meni.

Olen kokenut tekeväni paljon, enemmän kuin tarpeeksi, meidän hyväksi. Se, että toinen haluaa erota , satuttaa. Luulin kaiken olevani hyvin. Kuten joku kommentoi, olen vain ilmainen piika.

Miten joku voi vaatia minulta vielä enemmän, että saa vielä enemmän nauttia näistä vapautuksista.

En usko, että tässä kohtaa auttaa enää se, että sanon, että nyt kaikki menee puoliksi . Siinä tapauksessa tiedän jo varmaksi, että mies alkaa uhata myös rahan kanssa niin, että kaikki puoliksi.

Kiitos teille, jotka olette antaneet vinkkejä miten edetä tässä tilanteessa.

Tällä hetkellä olen evakossa vanhemmillani lapsien kanssa. Mies ei ole vieläkään tehnyt päätöstä eron suhteen. Tavallaan hän miettii eroa kai aika tosissaan, mutta silti hän suunnittelee tulevaisuutta meidän kanssa. En vain pysty nyt olemaan miehen lähellä.

Vierailija
468/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän tilanne on tällä hetkellä se, että minä hoidan kotona siivouksen , ruoat, lasten vaatteet, kaupassa käymisen ... En voi sanoa, että "mies ei tee mitään" , mutta ei niitä hommia niin kovin montaa ole.

Olen tässä muutamien päivien aikana avannut silmäni ja tajunnut, että olen tehnyt kaiken tämän miellyttääkseni. Nyt se kostautuu. En halua syyttää itseäni, mutta toisaalta mietin, että miten tämä näin meni.

Olen kokenut tekeväni paljon, enemmän kuin tarpeeksi, meidän hyväksi. Se, että toinen haluaa erota , satuttaa. Luulin kaiken olevani hyvin. Kuten joku kommentoi, olen vain ilmainen piika.

Miten joku voi vaatia minulta vielä enemmän, että saa vielä enemmän nauttia näistä vapautuksista.

En usko, että tässä kohtaa auttaa enää se, että sanon, että nyt kaikki menee puoliksi . Siinä tapauksessa tiedän jo varmaksi, että mies alkaa uhata myös rahan kanssa niin, että kaikki puoliksi.

Tällä hetkellä olen evakossa vanhemmillani lapsien kanssa. Mies ei ole vieläkään tehnyt päätöstä eron suhteen. Tavallaan hän miettii eroa kai aika tosissaan, mutta silti hän suunnittelee tulevaisuutta meidän kanssa. En vain pysty nyt olemaan miehen lähellä.

Tämä siis oli ap kirjoitus . Joku kysyi miehen puhelimen käytöstä, hän roikkuu jatkuvasti puhelimella. Välillä myös tietokoneella.

Vierailija
469/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin vuosikausia ex-mieheni murheellista, mutta valheellista höpinää työstressistä. 

Hän jäikin kiinni monivuotisesta salasuhteesta. Ne muka-ylityöt, selittämätön ärtyisyys ja aggret minua kohtaan, 'poikien reissut' ulkomaille, kaikelle oli vain yksi selitys.

Salasuhdenainen oli ollut exäni kanssa täysin tietoisena siitä, että mies oli varattu. He jäivät lopulta kiinni aivan hulvattomalla tavalla, vaikka olivat olleet niin kovin varovaisia. 

Minä tietysti jätin miehen sillä minuutilla. Mies olisi halunnut jatkaa kanssani. Nyt salasuhdenainen ei enää haluakaan exääni, tuota kultakimpaleiden aatelia, vaikka mies olisi nyt vapaasti naisen saatavilla.

Ap:n mieskin petailee jotain, ettei vaan jää ilman yhtään naista. On niin vaikeaa haahuilla ja tasapainoilla  vaimon ja jonkun vapaana kirmaavan sinkkunaisen välillä, kun siinä voi menettää lopulta kaiken, jopa työpaikan.

Siinä valtavassa työstressissä on niin monia hyviä puolia, sen lisäksi, että se antaa oikeuden hilluskella perheelle, se on myös vapaudu kotitöistä-kortti, osta mun äidille lahja-kortti, hoida kaikki mahdolliset asiat-kortti, eikä siinä kaikki!

Se on kyllä surkuhupaisaa sekin, miten pettäjät kuplassaan eivät usko, että se hulvaton paljastumisen hetki kyllä tulee, aina.

Vierailija
470/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös pettynyt mieheen. Siihen, että tämä perhe ei ole sitä mitä haluaa. Ja vaikka hän kertoisi haluavansa, en tiedä voinko enää luottaa toiseen.

Ystäväni sanoi, että miksi enää jään. Silti eroaminen tuntuu niin raskaalta. Tiedän kyllä, että en ansaitsisi tällaista kohtelua.

Mutta voinko enää luottaa, että mies haluaa edes olla kanssani oikeasti? Eron ilmoille heittäminen tuntuu niin järkyttävältä, kun en ole sitä osannut ollenkaan odottaa. Ap

Vierailija
471/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kovin pahalla tuulella, ei se oo vieraaltakaan saanut..

Saisi kertoa , mikä vaivaa. Ei tee hyvää perheen ilmapiirille. Lisäksi itse joudun miettimään aina kaiken niin, ettei vain toinen loukkaannu

Miksi pitäisi kertoa jotain, mitä ei edes ole? Vaimo tuossa tunkee koko ajan reviirille, urkki, kyselee, vaatii vastausta ja mies ihmettelee, miksi  ei riitä, että elätän perheen, miksi vielä pitää avautua asioista ja tunteista, jotta pikkurouva nettiostoksineen olisi onnellinen.

Mikä eläin on "pikkurouva"? Ole aidosti hämmästynyt. Entäs jos on iso rouva? Tai onko nainen ihmisenä jotenkin pieni? Pikkumainen? Vähemmän, kuin mies? 

Vierailija
472/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä siis oli ap kirjoitus . Joku kysyi miehen puhelimen käytöstä, hän roikkuu jatkuvasti puhelimella. Välillä myös tietokoneella.

Eli kirjoittelee sille naiselle. Voi rakas ap, ota tilanne omiin käsiisi äläkä jää odottelemaan mitä mies päättää. Myös sulla ihan ihan täysi oikeus ottaa ero, ei siihen miehen päätöstä tarvita.

Vierailija
473/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman äitini ex mies, eli vanha isäpuoleni aloitti pettämistouhut juurikin tällä viikottaisella "urheilurituaalilla" . Hän kävi joka viikko "karate treeneissä" eli pelehti uuden naikkosen kanssa. Yht äkkiä alkoi tulla muita lisääntyviä menoja ja silmukka kiristyi. Lopulta paljasti yli vuoden jälkeen, että toinen nainen kuvioissa. Hän asui vielä 4kk kanssamme, vaikka hän oli jo toisen kanssa. Se oli ihan kamalaa aikaa meidän koko perheelle. Menee kylmät väreet kun muistelen tätä kaikkea.

Vierailija
474/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi miten tutun kuuloista. Teepä silleen, että lähdet viikonlopuksi lasten kans vaikka mummolaan (paikkaan missä on lapsille tuttu ja turvallinen aikuinen). Kerrot ukolle, että vietätte siellä sen viikonlopun.

Sitten vaivihkaa lauantai-iltana ajat takaisin kotiin ja menet hipihiljaa mahdollisimman huomaamatta asuntoon. Saatte nostettua kissan pöydälle kunnolla ja mies joutuu väkisin kertomaan kaiken.

Vinkki: sillä on toinen nainen kiikarissa.

Itse sain tuollaisesta yllätystempusta omalla tavallaan dominoivaa nautintoa kun mies kakisteli ja ämpyili ilkosillaan vieraan naisen vieressä, käytetty kortsu oikein somasti lattialla siinä koristeena.

Vaikka samalla kiehuin raivosta.

Vierailija
475/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvasti puhelimella? Täähän on aivan selkeä tapaus, sorry ap.

Varjeleeko puhelintaan? Sulla ei varmaan ole mitään asiaa hänen puhelimelleen?

Näyttääkö tekstailevan paljon jonkun kanssa? Yrittääkö salata näyttöä tms. jos tulet lähelle? Meneekö kännykän kanssa vessaan? Onko äänettömällä tai otettuna viesti-ilmoitukset pois näytöltä? Kerro enemmän tästä.

Entäpä onko mitään ääliömäisiä hymyjä, kun katsoo kännykkää? Hymyjä, joita hän ei ikäänkuin osaa tai pysty peitellä? Sellaista rakastuneen hymyä?

Mitä muita merkkejä olet huomannut, jotka voisivat kieliä toisesta naisesta?

Vierailija
476/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä syytä itseäsi tuosta mielyttämisestä. Niin se vaan joskus menee. Itse sorruin samaan. Ja miehen menoista en koskaan jaksanut nalkuttaa tai "kieltää" menemästä. Koska edelleen olen sitä mieltä että jokainen aikuinen tekee omat valintansa. Jotkut miehet vaan on tuollaisia, että mikään ei muutu vaikka perhe perustetaan. On vain oikeuksia, ei velvollisuuksia. Ja sitten sen perheen voi hylätä noin vain. Ja on meitä puolisoita jotka tämän mahdollistaa. Mutta kaikesta oppii. Ja jotkut osaa olla hurmaavia ja manipuloivia niin ettei sitä edes tajua miten perhe-elämä luisuu täysin toisen harteille ja toinen vaan menee omia menojaan. Nämä miehet myös kaipaavat jatkuvaa jännitystä ja ihannointia ja sitähän se toinen nainen tarjoilee.

Älä odota, että miehesi haluaa edes mitään viikko-viikko systeemiä. Tai edes kerran viikossa-parissa tavata lapsiaan. Tuollaiset miehet ei lapsistakaan juuri enää välitä kun sen pakollisen tapaamisen ja elatuksen.

Vierailija
477/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi miten tutun kuuloista. Teepä silleen, että lähdet viikonlopuksi lasten kans vaikka mummolaan (paikkaan missä on lapsille tuttu ja turvallinen aikuinen). Kerrot ukolle, että vietätte siellä sen viikonlopun.

Sitten vaivihkaa lauantai-iltana ajat takaisin kotiin ja menet hipihiljaa mahdollisimman huomaamatta asuntoon. Saatte nostettua kissan pöydälle kunnolla ja mies joutuu väkisin kertomaan kaiken.

Ap on juuri nyt parasta aikaa vanhemmillaan lasten kanssa evakossa ja mies on yksin heidän asunnossaan.

Mä tekisin niin, että kun lapset ovat nukahtaneet, kertoisin vanhemmilleni, että aion salaa käydä kotona, sillä kaikki ei oo nyt ok, että voisivatko sillä silmällä istuskella olkkarissa tms. jos lapset esim. heräävät, että tulet kyllä yöksi takaisin vanhemmillesi.

Oletan ap, että sulla on ajokortti ja vanhempasi asuvat kohtuullisen ajomatkan päässä kodistanne?

Mene jo tänä iltana / yönä varjostamaan miestäsi!

Pääsetkö asuntoon hiljaa sisään?

Jätä auto kauemmas, ettei huomaa tuloasi.

Sitten hiippailet kotiinne, ehkäpä pääset kuulemaan rakkauslurituspuhelun salarakkaalle. Tai vielä pahempaa, salarakas sängyssänne!

Vierailija
478/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo tarkoittaa, että mies alkaa uhata rahan kanssa? Olet siis nyt hänestä riippuvainen taloudellisesti, koska hoidat kotona lapsia? Onko näin ollut pidempäänkin, eli takaisin töihin ei ole helppo mennä?

No, oikeastaan silläkään pohjimmiltaan ei ole väliä. Jos mies tosissaan on ottamassa eron, niin hänhän sitten toimii rahan kanssa kuten toimii. Vai meinaatko, että jos nyt olet nätisti, hän ehkä on anteliaampi erossa?

Ala nyt heti jo siellä evakossa ottamaan selvää asioista ihan oikeilta lakimiehiltä, Lekxyllä ainakin on ilmaista neuvontaa avioeron sattuessa, kunnalla saattaa olla jotain myös, en tiedä. Googlaa ilmainen neuvonta, avioero. 

Ei ole mitään järkeä siinä, että jäät odottelemaan miehen päätöksiä minkään suhteen, sen kummemmin eron kuin taloudellisen tilanteen hoitamisen. 

Ja jos nyt mies toteaakin, että vitsi vitsi hän mitään eroa halua, vähän vaan VIELÄ helpompaa perhe-elämää, oletpahan paremmin varustautunut seuraavaan kertaan.

Vierailija
479/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene asuntoonne salaa yllättämään miehesi! Että mitäs siellä puuhaillaan, kun et ole näkemässä.

Menisin myös varjostamaan miestä sulkapallotreeneihin, että meneekö oikeasti sinne. Onko auto parkissa siellä.

Onko teillä molemmilla omat autot?

Vierailija
480/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä avioehto?

Onko lainaa asunnosta vai oletteko vuokralla?

Oletko työttömänä hoitamassa lapsia kotona?