Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada mies kertomaan mikä on vialla?

Vierailija
08.04.2023 |

Miehen käytös on muuttunut kahden kuukauden aikana merkittävästi. Tekee pitkää työpäivää, aina on kiire. Perheen kanssa ei jää juurikaan aikaa mitä viettää. Mies on kireällä tuulella, eikä suostu keskustelemaan, mikä on vialla. Välillä hermostuu jos koitan antaa läheisyyttä arjessa. Välillä kimpaantuu ihan yhtä äkkiä, saattaa alkaa tiuskimaan tai huutamaan. Kääntää kaiken aina minun syyksi.

Mitä tässä voi olla tehtävissä? Ero? Eniten pohdin onko hänellä toinen.

Kommentit (1105)

Vierailija
441/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eropuheet ovat ikäänkuin vapaakortti miehen ajatuksissa. Kun hän on ilmaissut miettivänsä vakavasti eroa, niin hän ajattelee, että se ikäänkuin oikeuttaa elämään kuin olisi jo sinkku oikeasti. Että kun nyt olen erosta vaimolle vihjaillut/pelotellut, niin se oikeuttaa pettämään ja lopettamaan kaiken vähäisenkin vastuunkannon lapsista, kotitöistä ja vaimosta.

En usko miehen odottavan, että ap ottaa askeleet eron järjestämiseksi. Pikemminkin veikkaan, että se olisi hänelle shokki ja hän raivostuisi silmittömästi.

Uskon miehen nyt elävän fantasiamaailmassa, jossa hänellä on vain oikeuksia, eikä velvollisuuksia. Jossa hänellä on kotona perheestä huolehtiva vaimo, joka tyytyy osaansa, ja toinen nainen, joka sulostuttaa hänen elämäänsä. Hän on itse kuin kapellimestari ja muut ihmiset kuin soittimia hänen mielestään. Mies on nykytilaan tyytyväinen.

Jos ap oikeasti pistää eron vireille, niin tämä miehen toive-elämä romahtaa ja hän suuttuu silmittömästi ja syyttää erosta ja kaikesta, mikä on ollut suhteessa huonosti, ap:ta.

Vierailija
442/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ap:tä ei niin kauheasti huoleta mitä miehensä, jos sellaista yleensä on, tekee. Taitaa perhe asua Porvoossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin syy on pettäminen. Toinen melko yleinen syy on se, että lapset saatuasi muutuit pelkäksi äidiksi, jonka mielessä on vain se, että minkälaiset kurahousut sille Lumikki-Veijoliinalle huomenna puetaan päälle. Miehelle ei tule samanlaista tunnesidettä automaattisesti lapsiinsa ja miehen tarpeet esimerkiksi seksin, yhteisen ajan ja läheisyyden suhteen pysyvät lähes muuttumattomina.

Terve mies ärtyy testohöyryissään, kun kotoa ei saa seksiä. Lisäksi seksin vähyydestä ei voi puhua, koska sen sanominen vaikuttaisi naisen mielestä painostavalta ja naisen halut laskisivat entisestään.

Vierailija
444/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne eropuheet ovat ikäänkuin vapaakortti miehen ajatuksissa. Kun hän on ilmaissut miettivänsä vakavasti eroa, niin hän ajattelee, että se ikäänkuin oikeuttaa elämään kuin olisi jo sinkku oikeasti. Että kun nyt olen erosta vaimolle vihjaillut/pelotellut, niin se oikeuttaa pettämään ja lopettamaan kaiken vähäisenkin vastuunkannon lapsista, kotitöistä ja vaimosta.

En usko miehen odottavan, että ap ottaa askeleet eron järjestämiseksi. Pikemminkin veikkaan, että se olisi hänelle shokki ja hän raivostuisi silmittömästi.

Uskon miehen nyt elävän fantasiamaailmassa, jossa hänellä on vain oikeuksia, eikä velvollisuuksia. Jossa hänellä on kotona perheestä huolehtiva vaimo, joka tyytyy osaansa, ja toinen nainen, joka sulostuttaa hänen elämäänsä. Hän on itse kuin kapellimestari ja muut ihmiset kuin soittimia hänen mielestään. Mies on nykytilaan tyytyväinen.

Jos ap oikeasti pistää eron vireille, niin tämä miehen toive-elämä romahtaa ja hän suuttuu silmittömästi ja syyttää erosta ja kaikesta, mikä on ollut suhteessa huonosti, ap:ta.

Mä taas en usko lainkaan, että mies suuttuisi ap:lle, mikäli ap hakisi itse sitä eroa sitten. Nimittäin ap:n mies haluaa erota, hänellä on toinen nainen. Hän on käyttäynyt todella sikamaisesti ja itsekkäästi, hänellä on ollut paljon vapaa-aikaa poissa perheen kodista (työ plus harrrastukset) ja lisää omaa aikaa pitäisi saada. Ei halua läheisyyttä ja on torjunut törkeästi ap:n.

Ap:n mies luultavasti olisi vain helpottunut, mikäli ap pistäisi hommat etenemään.

Ja noihin vappusuunnitelmiin kommentoisin, joko on sukset väliaikasesti ristissä salarakkaan kanssa tai sitten salarakkaalla on jo omat vappusuunnitelmat ja mies ei ole vielä henkisesti valmis eroon. 

Puhun ihan kokemuksesta. Oma mieheni oli juuri tuollainen, yhtäkkiä töksäytti haluavansa eron, muttei ikinä lähtenytkään. Kaikki pettämisen merkit oli silloin. Se sivusuhde taisi mennä puihin. Siinä sitten jatkettiin hiljaisuudessa, minä tietenkin järkyttyneenä, että 13 vuoden avioliittovuoden jälkeen noin yhtäkkiä sanoi (suhteeseemme ei kuulunut ikinä erolla uhkailu yms.). Kaksi lasta, talo ja kesämökki. Kaikki rakennettu 16 vuoden ajan.

Sitten mies sen lopulta teki muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen (erosta emme puhuneet). Hän lähti ilmoituksella, tuosta noin vain. Suoraan toisen naisen kotiin.

Jätti minut ja lapsetkin. Aivan helvetin sikamaista, sillä mäkin olin just se mahdollistaja, eli hoidin kodin ja lapset.

Vierailija
445/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teoillaan osoittaa missä mennään. Sitten kun vieras nainen soittaa illalla sen kännykkään niin alkaa olla jännät paikat. Viekö mies kännykän pois, salasana vaihtunut, keksii syitä poistua. Huom. miehen mielestä luultavasti kyseessä on vain kaveri.

Vierailija
446/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisin syy on pettäminen. Toinen melko yleinen syy on se, että lapset saatuasi muutuit pelkäksi äidiksi, jonka mielessä on vain se, että minkälaiset kurahousut sille Lumikki-Veijoliinalle huomenna puetaan päälle. Miehelle ei tule samanlaista tunnesidettä automaattisesti lapsiinsa ja miehen tarpeet esimerkiksi seksin, yhteisen ajan ja läheisyyden suhteen pysyvät lähes muuttumattomina.

Terve mies ärtyy testohöyryissään, kun kotoa ei saa seksiä. Lisäksi seksin vähyydestä ei voi puhua, koska sen sanominen vaikuttaisi naisen mielestä painostavalta ja naisen halut laskisivat entisestään.

Miehen järki ei siis riitä käsittelemään tätä, vaan kiukuttelee ja oikkuilee tarpeidensa kanssa. Nainen on joutunut lastensa vuoksi panemaan omat tarpeensa syrjään, sillä hän käsittää, että pienet lapset on asetettava etusijalle. Siinä on sitten mieslapsenkin oikuttelut käsiteltävä, koska miehen aivotoiminta ei riitä käsittelemään näin vaikeita yhteiselämään liittyviä asioita.

Vierailija
447/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan selkee keissi: toinen nainen.

Tuupa ap sit päivittelee tilannetta!

Vierailija
448/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet kyllä avoimesti puhuvat, jos kokevat, ettei heitä tuomita. Naisten pahin moka on alkaa manipuloida, puolustella, aiheuttaa riitaa ja/tai saivarrella sanamuodoissa. Paras tapa saada mies hiljaiseksi. Jos torjutuksi tuleminen on ollut arkipäivää, niin suu pysyy supussa.

Vierailija
449/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä käskytät ja komennot ei ihme haluaa sinusta eroon

Vierailija
450/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt enää tarvitsee odottaa hetki, niin et enää edes halua tietää mikä on vialla vaan ainoastaan eroon miehestä. Mies on jo pettänyt sinut. Hän on rikkonut teoillaan teidän välisen suhteen ja miehen tulisi ihan itse haluta korjata se. Eikä taida haluta. 

Vierailija
451/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisten ääliöiden kanssa te naiset meette lisääntymään sen niin IHANAN PeRHeeN toivossa! Voi luoja... :D 

Vierailija
452/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile uhkailua. Lähdet jos ukko ei ala laulaa.

Vierailija
453/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itselläni syy oli vaikea depressio, mikä aiheutti tiuskimisen ja kaikesta suuttumisen. Toki pettämisessä on tuollaisia samanlaisia komponentteja, mutta eihän sitä varmaksi voi tuosta sanoa. Itselläni ei käynyt mielessäkään siis pettäminen vaikka tuolleen tiuskinkin.

Teit myös pitkää työpäivää depression aikana?

Ja pelasit sulkapalloa viikotta ja kävit syömässä ja kahveilla kavereiden kanssa?

Vierailija
454/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mies nyt tietenkään halua erota, kun toinen nainen ei ole varmaan vielä halukas sitoutumaan suhteeseen. On ehkä jopa tahollaan varattukin.

Mies kuitenkin leikittelee ajatuksella, että hän olisi valitsija naisten välillä. Voisi valita ja ottaa kumman vain sattuu päättämään. Heittelee siksi eropuheitakin ilmaan.

Luuljos ap ottaa nyt eron, niin mies jää asumaan yksinään. Ehkä toinen nainen ei halua jättää omaa perhettään ja jättääkin miehen, joka näyttää vähemmän houkuttelevalta jötettynä, surkimusmaisena eroisänä, joka köyhtyykin erossa ja elareiden seurauksena. Mies ehkä muuttuu epätoivoiseksi ja ruikuttaa ja itkee perään, eikä kumpikaan nainen häntä halua enää.

Minusta on outoa miten aina oletetaan, että jätetty sääliö eroisä automaattisesti kelpaisi toiselle naiselle vakavaan suhteeseen. Ei sellainen mies todellisuudessa ole mitään kuumaa valuuttaa.

Vierailija
455/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa, että sinä teet likaisen työn. Siis myönnät itsellesi, että hänellä on toinen ja liittonne on ohi, haet eroa ja hoidat käytännön järjestelyt. Miehestä se olisi epämukavaa hommaa ja miksi vaivautua, kun sinä voit tehdä sen.

Vierailija
456/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en usko lainkaan, että mies suuttuisi ap:lle, mikäli ap hakisi itse sitä eroa sitten. Nimittäin ap:n mies haluaa erota, hänellä on toinen nainen. Hän on käyttäynyt todella sikamaisesti ja itsekkäästi, hänellä on ollut paljon vapaa-aikaa poissa perheen kodista (työ plus harrrastukset) ja lisää omaa aikaa pitäisi saada. Ei halua läheisyyttä ja on torjunut törkeästi ap:n.

Ap:n mies luultavasti olisi vain helpottunut, mikäli ap pistäisi hommat etenemään.

Ja noihin vappusuunnitelmiin kommentoisin, joko on sukset väliaikasesti ristissä salarakkaan kanssa tai sitten salarakkaalla on jo omat vappusuunnitelmat ja mies ei ole vielä henkisesti valmis eroon. 

Puhun ihan kokemuksesta. Oma mieheni oli juuri tuollainen, yhtäkkiä töksäytti haluavansa eron, muttei ikinä lähtenytkään. Kaikki pettämisen merkit oli silloin. Se sivusuhde taisi mennä puihin. Siinä sitten jatkettiin hiljaisuudessa, minä tietenkin järkyttyneenä, että 13 vuoden avioliittovuoden jälkeen noin yhtäkkiä sanoi (suhteeseemme ei kuulunut ikinä erolla uhkailu yms.). Kaksi lasta, talo ja kesämökki. Kaikki rakennettu 16 vuoden ajan.

Sitten mies sen lopulta teki muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen (erosta emme puhuneet). Hän lähti ilmoituksella, tuosta noin vain. Suoraan toisen naisen kotiin.

Jätti minut ja lapsetkin. Aivan helvetin sikamaista, sillä mäkin olin just se mahdollistaja, eli hoidin kodin ja lapset.

Siis mitä?? Tiesit ja vaistosit, että toinen on, mutta jäit kaikessa hiljaisuudessa odottelemaan, että mies jättää sinut? Ja vielä järkytyit, kun hän sen teki?

Toisin sanoen, annoit miehelle muutaman vuoden järjestellä asioitaan, kuten tod näk sille toisellekin naiselle. Olivat varmaan perheellisiä molemmat ja sopivat, että odotellaan muutama vuosi, saadaan lapset vähän vanhemmiksi ja talousasioita parempaan kuntoon. Oo todellakin mahdollistaja!

Vierailija
457/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön vetoa, ettei se toinen nainen ota miestä, jos ap jättää hänet. Toivottavasti ap tulee myöhemmin tänä vuonna kertomaan, miten kävi.

Nyt sillä välin kannattaa käydä juttelemassa asianajajalle ja käynnistää erovalmistelut. Voisi myös tänään jo virittää miehen kanssa keskustelun siitä, että miten huoltajuus hoidetaan ja minkä suuruiset elarit olisivat hänen mielestään hyvät etc. Eihän niitä sillä lailla päätetä, mutta näkisi, onko miehellä mitään konkretiaa vai onko eropuheet vain vallankäyttöä tai fantasiaa.

Vierailija
458/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Yleensä juuri näin etenkin miehet menevät sekaisin sivusuhteen vuoksi. Naiset kuplautuvat ajatuksiinsa hieman toisella tavalla, mutta heillekin se tapahtuu.

Miehiä, jotka elävät kuten apn mies, on aivan helkkarin yllättävän paljon. Eli siihen elämään vain ilmestyy ensin tyttöystävä, sitten vaimo, sitten lapset. Missään vaiheessa miehen elämä kuitenkaan ei oikeastaan muutu, siihen kuuluu ihan samat työ, kaverit, harrastukset, vapaa-aika. 

Eletään siis aika ruhtinaiksi, kotona on palvelut kaikin puolin. Saa tärkeän perheellisen miehen statuksen, eli ole mikään tuhkamuna-sinkkuluuseri.

Oikeastaan, vuosien kuluessa, mitä muuta voisikaan odottaa kuin sitä, että toisen (tai useamman) houkuttelevan naisen kohdatessaan mies ajattelee, että näinhän se kuuluu mennäkin ja tämä on mun oikeus. Sitten rakastutaan siihen toiseen ja kaikki onkin vaimon vikaa, hän ei ole se toinen, hän on pelkkä rasite, joka estää miehelle kuuluvaa vielä parempaa elämää kuin tämä. Seuraa sekavaa riitaa, johon sekaantuu sentään syyllisyydentuntoakin, ajatuksia lapsista ja rahasta ja talosta.

Silloin juuri vedetään erokortti, sillä kun se on sanottu, siihen voi aina vedota. Mähän sanoin, että haluan erota! Me ei oltu onnellisia! Mitäs et tehnyt mitään! Sun olis pitänyt ymmärtää/tehdä/järjestää/ ENEMMÄN!

Vierailija
459/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt päätetty, että toinen nainen on olemassa? Kyllä minulla on itseläni ollut pahoja kausia ja olen karkoitanut naiseni pois, kun nainen HALUAA YMMÄRTÄÄ JA MYÖTÄELÄÄ ja minä haluaisin itse yksin seilata sen karikon läpi. Nainen ei ole ratkaisu kaikkeen! 

Vierailija
460/1105 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neanderthalensis kirjoitti:

Onko se nyt päätetty, että toinen nainen on olemassa? Kyllä minulla on itseläni ollut pahoja kausia ja olen karkoitanut naiseni pois, kun nainen HALUAA YMMÄRTÄÄ JA MYÖTÄELÄÄ ja minä haluaisin itse yksin seilata sen karikon läpi. Nainen ei ole ratkaisu kaikkeen! 

Ei sitten muuta kuin hyviä tuulia ja autuasta yksinpurjehdusta, kun nainen ei haluakaan YMMÄRTÄÄ ja MYÖTÄELÄÄ.

Arvaan, että siinä kuitenkin on sinkkukämpässä suu mutrullaan, että mitens tässä näin.