Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko koulu ihan oikeasti pakottaa koulu-uinteihin?

Vierailija
07.04.2023 |

Meillä tuli tytär alkuviikosta itkien koulusta kotiin, koska koulu-uinnit ahdistaa häntä. Mitään mahdollisuutta yksityisemmille pukeutumis- ja pesutiloille ei ole. Opettaja kieltää vaihtamasta vaatteita vessassa ja suihkussa ei saa käydä uimapuku päällä. Olen nyt käynyt tässä viestinvaihtoa opettajan kanssa että meille tämä ei ole ok, koska me ollaan opetettu lapselle että koskaan ei tarvitse riisuuntua kenenkään nähden jos se ei ole itselle ok. Alastomuus pitää saada pitää henkilökohtaisena asiana jos niin toivoo.

Ollaan nyt juteltu viestein opettajan kanssa asiasta ja hän pysyy kannassaan, että uintiin on pakko osallistua ja siellä toimitaan "kuten uimahallissa kuuluu." Samaan aikaan ihmettelen vaan, kun luokalla on lapsia, jotka ovat uskonnollisista syistä saaneet vapautuksen uinneista....

Ihanko tosissaan koulu voi tähän pakottaa? Miten tälläinen voi vielä nykyään olla ok?

Kommentit (1938)

Vierailija
481/1938 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajan näkökulma: Voisin antaa lapsen riisutua vessassa ja tulla suihkuhuoneeseen viimeisten joukossa pyyhe yllä (moni tuleekin pyyhe yllä suihkutilaan). Pesun voi kuka tahansa hoitaa kasvot seinään päin, näin näkyy vaan selkä ja takapuoli, tosi nopeasti se pesu on hoidettu, sitten vaan uikkari päälle siellä suihkussa pesun jälkeen. Näin myös useat tekevät. Samoin poistuttaessa lapsi voi käydä viimeisenä suihkussa, tässä tosin ongelma voi olla se, että seuraava ryhmä tulee.

Ei koulu-uinneissa suihkussa käyminen ole mitään itsensä esittelyä, nopea pesu ja uikkari päälle. Itse pyrin olemaan hienotunteinen ja odotan oppilaita paikassa, josta mennään uima-altaiden puolelle. Tosin usein joku oppilas pyytää apua hiusten kanssa/ auttamaan uikkarin korjaamisessa.

Mikäli lapselle uimassa käyminen on mahdotonta, selvitän rehtorilta miten toimitaan, minulla on virkavelvollisuus huolehtia, että opetussuunnitelmassa mainitut asiat toteutuvat. Uinti on siellä mainittu, on ainoa urheilulaji, joka yksilöidään OPS:issa.

Suihkussa ilman uimapukua käyminen on uimahallin säännöissä ja tästä uimaopettajat myös minun kokemukseni mukaan muistuttavat.

Outoa jos uinti erikseen yksilöity. Sain liikunnasta ehdot ja sen suorittamiseksi ei ollut uintia vaan muita lajeja.

Uinti katsotaan kansalaistaidoksi, siksi se on ainoa laji joka erikseen mainitaan. Sitä en osaa sanoa, milloin se on opetussuunnitelmaan kirjattu, mutta on ainakin uusimmassa opetussuunnitelmassa. En tiedä milloin olet ehdot saanut, mutta epäilen, että tuskin kyse on ihan viime vuosista,ei voi verrata nykykäytäntöjä esimerkiksi edellisen opetussuunnitelman käytänteisiin.

T:Tuo jota lainasit

Vierailija
482/1938 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ovat äärimmäisen herkässä iässä ja epävarmoja itsestään sekä kehostaan ja sitten heidät pakotetaan alasti muiden seuraan. 🤦 Luojan kiitos, kävin itse ennen kouluikää uimakoulun, joka vapautti minut koulu uinnista.

Hyppikää itse alasti niin paljon kuin haluatte, mutta antakaa lasten ja nuorten päättää itse kenen nähden ovat ilman vaatteita.

Voi itku mikä järkytys, posliiniesineet särkyvät suorastaan ja itsetunto murenee vuosiksi Terapiaa tarvitaan hautaan saakka Jepjep! Olisiko kannattanut jo pikkulapsena kasvattaa muussa kuin pumpulissa?

Idiootti. En minäkään käy uimahallissa, en silti ole pumpulissa kasvanut, päinvastoin. Tosiaan, se että pakotetaan alasti herkässä iässä oleva nuori vaikka kiusaajiensa eteen, niin se se tosiaan luonnetta kasvattaa, muuten on ihan pumpulissa kasvanut! Jepjep!

Kun lapset käyvät ekasta saakka yhdessä uimassa, se kasvattaa sosiaalisuutta ja sitä, että ihmiset ovat erilaisia Ihmiset ei ole muokattuja instakuvia, vaan ihmisiä on erikokoisia ja näköisiä

Jos kikki halutaan sulkea, ettei kukaan koskaan joudu sietämään epävarmuutta itsestään, on maailma muuttumassa etenevässä määrin siihen, miten se näyttäytyy netissä - elämä on kaikilla muilla paitsi minulla täydellistä. Kaikki ovat täydellisiä pitsi minä.

Tässäkin mielessä on täysin järkevää kohdata ikätovereitaan siellä uimassa sellaisina kuin ovat eikä internetin maailmassa, jossa kaikki ovat muka täydellisiä.

Valitettavasti juuri tällaiset suojellaan lapsia ja ovat aina herkässä iässä milloin millekin asialle johtaa siihen, että terapeuteille on kasvava kysyntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1938 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on niin vaikea ymmärtää ettei kaikki viihdy ilkosillaan muiden nähden? Yhdelle voi olla ok hyppiä alasti vaikka pihalla ja joku toinen haluaa hoitaa riisumiset, peseytymiset sun muut ihan omassa rauhassa. Voi olla monia syitä, miksi se alastomuus ei tunnu luontevalta, ja ne syyt ei kuulu ulkopuolisille. Jokainen meistä on erilainen, se tulisi kaikkien tietää.

Kuule kun se taukoamaton viihtyminen ei ole elämän pääsisältö. Elämään kuuluu epämukaviakin asioita ja niitä on syytä oppia kestämään.

Joo, kuulostaa, että AP on näitä ns. leijonaäitejä, joiden koko elämän tehtävä on siloitella jälkikasvulle koko elämä. Kaikki pitää koulussakin olla kivaa ja mukavaa, eikä mikään saa olle epämukavaa. Jos jostain tyttö valittaa, ettei ole mukavaa, niin siihen on heti puututtava. En povaa hyvää tulevaisuutta lapselle.

Tekee hyvää kaikille lapsille joskus vain purra hampaita yhteen ja antaa mennä. Sitä se kasvaminen on. Nyt ei puhuta kuitenkaan sen vakavamasta asiasta kuin alasti suihkussa käynnistä. Kasvattaa lapsellekin terveempää suhtautumista omaan kehoonsa. Nythän äiti on lähtenyt opettamaan tytöllensä, että sinun kuuluukin hävetä kehoasi.

No voi helvetti sentään! Mulla oli just tollanen äiti joka pakotti koulu-uinteihin vaikka mun kiusaaja oli samassa ryhmässä. No, eipä ole tullut tervettä suhtautumista kehoon, päinvastoin. Minäpä en käy aikuisena missään missä täytyy olla edes uimapuvussa, en kylpylässä, en vesipuistossa, en varsinkaan uimahallissa. Että näin mahtava suhtautuminen omaan kehoon siitä pakotuksesta tuli. Olen ollut siis ihan hoikka ja muutenkin normivartaloinen aina mutta ujo ja häveliäs ja se että pakotettiin alasti muiden eteen ei todellakaan ole tätä muuttanut yhtään mihinkään. Se ettei pakota omia nuoriaan alasti muiden eteen ei tarkoita sitä että se tie kaikessa muussakin siloitellaan. Uskomatonta että ette näe tätä eroa.

Vierailija
484/1938 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole saanut osakseen empatiaa, niin ei osaa itsekään sitä osoittaa.

Sen huomaa taas tästäkin ketjusta.

Minäkin kuulun sukupolveen, jolle sanottiin, että tietyt asiat on vaan tehtävä, viis siitä paljonko niitä inhoat. Itkeä ei pidä ja pokan täytyy pitää.

Mutta päädytäänkö sitten muussa tapauksessa toiseen ääripäähän, jossa ihmiset eivät kestä mitään vastoinkäymisiä?

Kaikki on varmaan suhteellista.

Vierailija
485/1938 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetussuunnitelmassa osana liikuntaa uinti katsotaan kansalaistaidoksi. Jos ei osallistu, totta kai vaikuttaa numeroon Eihän sitä nykyään enää liikunnassa muutenkaan haluta tehdä mitään kuin istua kentän laidall ja käyttää kännykkää Selkä kipeä, jalka kipeä, vatsa kipeä, pääkipeä

Uiminen on tärkeä taito, mutta sen ei tule edellyttää pakkoalastomuutta muiden nähden

Ehkäpä se pakkoalastomuus suihkutilassa tekisi yhdelle jos toiselle ihan tervettä.. Palautuu takaisin maanpinnalle normaalikehosta eikä katsele vain muokattuja instakuvia.

Samalla voi jopa huomata, että ne muut nolostelevat tilannetta ihan yhtä paljon keskittyen omaan suoriutumiseensa. Ei siellä poseerata rivissä toisille naureskelemassa, vaan ihan kaikki ovat siinä samassa herkässä iässä ja hieman inhottavassa tilanteessa.

Vierailija
486/1938 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ovat äärimmäisen herkässä iässä ja epävarmoja itsestään sekä kehostaan ja sitten heidät pakotetaan alasti muiden seuraan. 🤦 Luojan kiitos, kävin itse ennen kouluikää uimakoulun, joka vapautti minut koulu uinnista.

Hyppikää itse alasti niin paljon kuin haluatte, mutta antakaa lasten ja nuorten päättää itse kenen nähden ovat ilman vaatteita.

Voi itku mikä järkytys, posliiniesineet särkyvät suorastaan ja itsetunto murenee vuosiksi Terapiaa tarvitaan hautaan saakka Jepjep! Olisiko kannattanut jo pikkulapsena kasvattaa muussa kuin pumpulissa?

Idiootti. En minäkään käy uimahallissa, en silti ole pumpulissa kasvanut, päinvastoin. Tosiaan, se että pakotetaan alasti herkässä iässä oleva nuori vaikka kiusaajiensa eteen, niin se se tosiaan luonnetta kasvattaa, muuten on ihan pumpulissa kasvanut! Jepjep!

Kun lapset käyvät ekasta saakka yhdessä uimassa, se kasvattaa sosiaalisuutta ja sitä, että ihmiset ovat erilaisia Ihmiset ei ole muokattuja instakuvia, vaan ihmisiä on erikokoisia ja näköisiä

Jos kikki halutaan sulkea, ettei kukaan koskaan joudu sietämään epävarmuutta itsestään, on maailma muuttumassa etenevässä määrin siihen, miten se näyttäytyy netissä - elämä on kaikilla muilla paitsi minulla täydellistä. Kaikki ovat täydellisiä pitsi minä.

Tässäkin mielessä on täysin järkevää kohdata ikätovereitaan siellä uimassa sellaisina kuin ovat eikä internetin maailmassa, jossa kaikki ovat muka täydellisiä.

Valitettavasti juuri tällaiset suojellaan lapsia ja ovat aina herkässä iässä milloin millekin asialle johtaa siihen, että terapeuteille on kasvava kysyntä.

Ai että alastomuus muiden edessä on se ehkäisevä tekijä että sinne terapeutille ei joudu. Voi luoja teidän kanssa 🤦. On sulla ollu vissiin mukava lapsuus jos ekasta luokasta lähtien olet samojen tyyppien kanssa käynyt uimassa. Sellainen siloiteltu pumpulitie. Jotkut ovat muuttaneet vuosittain ja etsineet aina ne uudet kaverit.

Vierailija
487/1938 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen mitään instaa tai nettiä tarvita. Nuori voi olla tosi epävarma  ja häpeää esim. jos kypsyy muita ikätovereitaan aiemmin. Ihan reaalielämässä näkee eron muihin ja henkisesti voi olla varsin epäkypsä niihin muutoksiin. Jos tässä tilanteessa pakotetaan muiden silmien alle alasti voi ongelma pahentua. Olet muiden katseiden alla ja todella olet kun olet erilainen. Tulee helposti kuulumaton joukkoon.

Vierailija
488/1938 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt vaan opettako lapsillenne, että on ok käydä uikkarit päällä suihkussa ennen allasta, yööök :(

En opeta, mutta jos se olisi kynnyskysymys sallisin mieluummin sen kuin menemättä jättämisen. Tehköön vaikka alapesun vessassa ensin ja muut osat sitten suihkussa uikkarit päällä. Kyllä siellä altaassa eritettä riittää, vaikka kuinka ajattelisi itse olevansa hygienisyyden perikuva.

Uimahallissa on säännöt. Niihin kuuluu peseytyminen suihkussa ILMAN UIMAPUKUA.

Pääasia on se, että ON PUHDAS, ei se miten siihen tavoitteeseen on päästy.

Vierailija
489/1938 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on teille niin tun iso ongelma, ettei teinityttö halua esitellä vartaloaan muille?! Käyn itse mökillä yksin uimassa enkä uimahalleissa

Kyllä, näen aika tun isona ongelmana ajatusmallin, jossa suihkussa käyminen nähdään vartalon esittelynä muille. Kyllä se kertoo ongelmallisesta suhtautumisesta joko omaan vartaloon tai muihin ihmisiin. Sen mahdollisiin juurisyihin en ota kantaa, mutta ei se normaalina pidettävä tila ole, enkä todellakaan toivo sellaista yhdellekään teinille.

Ei se ongelma, että en halua muiden kuin tiettyjen ihmisten näkevän minut alasti. En käynyt ala-asteen jälkeen uimahalleissa uimassa. Alastomuus on luonnollista, mutta minulle se ei ole.

oletko synnyttänyt? 

sektion jos saa niin ei näy alapää jos sitä häpee

Kyllä sektioonkin mentiin ilman housuja, annettiin peräruiske ja alapää parturoitiin. En tullut kysyneeksi, miksi.

Vierailija
490/1938 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on niin vaikea ymmärtää ettei kaikki viihdy ilkosillaan muiden nähden? Yhdelle voi olla ok hyppiä alasti vaikka pihalla ja joku toinen haluaa hoitaa riisumiset, peseytymiset sun muut ihan omassa rauhassa. Voi olla monia syitä, miksi se alastomuus ei tunnu luontevalta, ja ne syyt ei kuulu ulkopuolisille. Jokainen meistä on erilainen, se tulisi kaikkien tietää.

Kuule kun se taukoamaton viihtyminen ei ole elämän pääsisältö. Elämään kuuluu epämukaviakin asioita ja niitä on syytä oppia kestämään.

Joo, kuulostaa, että AP on näitä ns. leijonaäitejä, joiden koko elämän tehtävä on siloitella jälkikasvulle koko elämä. Kaikki pitää koulussakin olla kivaa ja mukavaa, eikä mikään saa olle epämukavaa. Jos jostain tyttö valittaa, ettei ole mukavaa, niin siihen on heti puututtava. En povaa hyvää tulevaisuutta lapselle.

Tekee hyvää kaikille lapsille joskus vain purra hampaita yhteen ja antaa mennä. Sitä se kasvaminen on. Nyt ei puhuta kuitenkaan sen vakavamasta asiasta kuin alasti suihkussa käynnistä. Kasvattaa lapsellekin terveempää suhtautumista omaan kehoonsa. Nythän äiti on lähtenyt opettamaan tytöllensä, että sinun kuuluukin hävetä kehoasi.

No voi helvetti sentään! Mulla oli just tollanen äiti joka pakotti koulu-uinteihin vaikka mun kiusaaja oli samassa ryhmässä. No, eipä ole tullut tervettä suhtautumista kehoon, päinvastoin. Minäpä en käy aikuisena missään missä täytyy olla edes uimapuvussa, en kylpylässä, en vesipuistossa, en varsinkaan uimahallissa. Että näin mahtava suhtautuminen omaan kehoon siitä pakotuksesta tuli. Olen ollut siis ihan hoikka ja muutenkin normivartaloinen aina mutta ujo ja häveliäs ja se että pakotettiin alasti muiden eteen ei todellakaan ole tätä muuttanut yhtään mihinkään. Se ettei pakota omia nuoriaan alasti muiden eteen ei tarkoita sitä että se tie kaikessa muussakin siloitellaan. Uskomatonta että ette näe tätä eroa.

Minäkään en käynyt, kunnes jossain rohkeuden (vai jo äärimmäisen "mitä väliä hitto millään"-tunteen) puuskassa menin uimahalliin ja huomasin olevani ihan samanlainen ihminen ihmisten joukossa. Siellä oli ikää ja kroppaa joka lähtöön, eikä kukaan tuijotellut. Sen jälkeen olen käynyt usein. Itse asiassa harvassa paikassa tunnen olevani niin samanarvoinen kuin kaikki muutkin. 

Vierailija
491/1938 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että alastomuus muiden edessä on se ehkäisevä tekijä että sinne terapeutille ei joudu. Voi luoja teidän kanssa 🤦. On sulla ollu vissiin mukava lapsuus jos ekasta luokasta lähtien olet samojen tyyppien kanssa käynyt uimassa. Sellainen siloiteltu pumpulitie. Jotkut ovat muuttaneet vuosittain ja etsineet aina ne uudet kaverit.

Putkikäköinen ei koskaan kykene näkemäön kokonaisuuksia, vaan puuttuu risuihin metsän sijaan..

Kokeilepa ajatella sitä, että lapset olisi hyvä kasvattaa näkemään ja hyväksymäön erilalisuutta.. Oli sitten uimahallissaköynti tai mikä kenenkin wokemamman mieleen pälkähtää. Ihminen kasvaa kokemusten kautta ja siitä, ettei koko ajan jokunpystyttele suojia ympärille

Amerikassa alastomuus on tabu - siitä huolimatta pr0noteollisuus on siellä suurinta. Kaikesta voidaan rakentaa muurit ympärille, myös uimisesta luokkakavereiden kanssa, mutta ei se totuutta muuta miksikään - jos ihminen ei koe itseään erilisissa ympäristöissä ikäistensä seurassa, kehitys itsestään, vanhemmistaan, perheestä, taustastaan kasvaa sen mukaan, mitä lapsi netissä näkee..

30 ikätoverin kanssa uimassa ja nähden sen, ettei yksikään ole instasta tuttu, vai 30 täydellistä instakuvaa, millainen sinun pitäisi olla.

Kunpi kasvatta hetekasä enemmän ja terveellisellä tavalla? Se uiminen vai ne instakuvat?

Vierailija
492/1938 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahvas kokee sen aina valtavana uhkana, jos joku eroaa joukosta ja toimii omaa älyä hyväksikäyttäen.

Toki mutta on olemassa oppivelvollisuus, harva tykkää koeviikoistakaan mutta skippaa niitä koska kuukautiset, ne ei estä uintia millään muotoa.

Tykkäät siis uida toisten veressä? Vi ttu mitä per voja täällä.

Vierailija
493/1938 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en käynyt, kunnes jossain rohkeuden (vai jo äärimmäisen "mitä väliä hitto millään"-tunteen) puuskassa menin uimahalliin ja huomasin olevani ihan samanlainen ihminen ihmisten joukossa. Siellä oli ikää ja kroppaa joka lähtöön, eikä kukaan tuijotellut. Sen jälkeen olen käynyt usein. Itse asiassa harvassa paikassa tunnen olevani niin samanarvoinen kuin kaikki muutkin. 

Toisilla tuollainen tehoaa ja toisilla ei. Pystyn pakottamaan itseni vaikka mihin halleihin ja saleihin. Häpeää se ei ole poistanut. Enää en käy kun se ei ole kivaa. Liikunnan ilo vaihtuu sietämiseen. 

Vierailija
494/1938 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. En pidä ajatuksesta että koko luokka tarkastelee lapseni peräaukkoa ja elimiä. Ottavat sitten valokuvia ja julkaisevat.

Sano sille että ei pyllistele. Ja pukee pyyhkeen suojissa jos noin hysteerisesti ajattelet.

Tuolta sen kieltämättä jotkut saavat kuulostamaan. Että siellä ollaan korppikotkalauman keskellä esittelemässä vehkeitä. Niin vähän arvostetaan lapsen luokkatovereita, jotka ovat ihan samassa iässä ja tilanteessa.

Vierailija
495/1938 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vttu vaivaa teitä jotka kuvittelette, että kaikki on samanlaisia kuin te? Vaikka jollekin alastomuus on luonnollinen asia kaikille se ei ole. Onko ihmisten edelleenkin vaikea käsittää ettei kaikki pidä samoista asioista?

Mun tyttö ei terveydellisistä syistä osallistunut koulussa uintiin ja liikunnan numero oli silti ysi. Samoin oli tytön parhaalla kaverilla joka ei osallistunut uintiin, koska oli kiusattu eikä halunnut olla kiusaajien edessä alasti.

Vierailija
496/1938 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukautiset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahvas kokee sen aina valtavana uhkana, jos joku eroaa joukosta ja toimii omaa älyä hyväksikäyttäen.

Toki mutta on olemassa oppivelvollisuus, harva tykkää koeviikoistakaan mutta skippaa niitä koska kuukautiset, ne ei estä uintia millään muotoa.

Kyllä ne teinillä estää.

Silloin on mieleltään erityisen heikko yksilö.

Miehetkö täällä kirjoittelee, vai miten voit olla noin urpå? Ovatko runsaat kuukautiset heikkoutta? Uiskenteletko mielelläsi toisten eritteissä?

Vierailija
497/1938 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäät siis uida toisten veressä? Vi ttu mitä per voja täällä.

Oletko kuullut tamppooneista, saa useita kokoja, ei maksa paljoa.

Vierailija
498/1938 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on teille niin tun iso ongelma, ettei teinityttö halua esitellä vartaloaan muille?! Käyn itse mökillä yksin uimassa enkä uimahalleissa

Kyllä, näen aika tun isona ongelmana ajatusmallin, jossa suihkussa käyminen nähdään vartalon esittelynä muille. Kyllä se kertoo ongelmallisesta suhtautumisesta joko omaan vartaloon tai muihin ihmisiin. Sen mahdollisiin juurisyihin en ota kantaa, mutta ei se normaalina pidettävä tila ole, enkä todellakaan toivo sellaista yhdellekään teinille.

Ei se ongelma, että en halua muiden kuin tiettyjen ihmisten näkevän minut alasti. En käynyt ala-asteen jälkeen uimahalleissa uimassa. Alastomuus on luonnollista, mutta minulle se ei ole.

oletko synnyttänyt? 

Luuletko, että kaikki alentuvat sellaiseen? Jos sinä olet em akko, joka tykkää levitellä lettuaan kaikille, niin ihan vapaasti. Kaikki eivät ole kaltaisiasi elukoita. -rti

Vierailija
499/1938 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus täytyy poistua omalta mukavuusalueelta. Se kasvattaa lopulta. Muuten aikuisuudessa kaikki ahdistaa, kun kokee, ettei tarvitse tehdä kompromisseja ja kohdata pelkojaan

Juu, vähän sisua nyt peliin. Ei kaiken tarvitse olla kivaa ja helppoa. Jotkut vanhemmat eivät kestä sitä, kun pitää tuottaa omalle lapselle pettymys, mutta juuri se voi olla kasvattavaa.

Itselläsi ei ole mitään pelkoja? Et pelkää hämähäkkejä, käärmeitä, korkeita tai ahtaita paikkoja? Et kammoa julkista esiintymistä pimeällä metsässä liikkumista?

Vierailija
500/1938 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vttu vaivaa teitä jotka kuvittelette, että kaikki on samanlaisia kuin te? Vaikka jollekin alastomuus on luonnollinen asia kaikille se ei ole. Onko ihmisten edelleenkin vaikea käsittää ettei kaikki pidä samoista asioista?

Mun tyttö ei terveydellisistä syistä osallistunut koulussa uintiin ja liikunnan numero oli silti ysi. Samoin oli tytön parhaalla kaverilla joka ei osallistunut uintiin, koska oli kiusattu eikä halunnut olla kiusaajien edessä alasti.

Tehtiinkö kiusaamiselle muuta kuin ilmoitettiin kiusatulle, että jätä kuule menemättä sinne kiusattavaksi?

Hänhän varmasti olisi halunnut uimaan, jos syy pois jääntiin todella oli ainoastaan kiusaaminen eikä esim. se, että bestiskin jäi pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi