Tulisipa nopeasti niitä käyttöhuoneita Helsinkiin. Aivan hirveässä kunnossa nuo vessa, katsokaa itse kuva Hesarista.
Ei tämän voi antaa jatkua tämmöisenä.
Kommentit (414)
Mä haluisin kanssa ampumaratoja joihin voisi mennä harjoittelemaan luvattomalla käsiaseella ampumista ja räjäyttelemistä.
Sehän olisi ihan win-win tilanne kun siten sivulliset saa vähemmän luoteja kun rikollinen osaa ampua paremmin. Herätkää pahvit!
Julkiset vessat toimivat siis jo nyt käyttöhuoneina eikä mitään muutosta tarvita. Case closed ja kaikki tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluisin kanssa ampumaratoja joihin voisi mennä harjoittelemaan luvattomalla käsiaseella ampumista ja räjäyttelemistä.
Sehän olisi ihan win-win tilanne kun siten sivulliset saa vähemmän luoteja kun rikollinen osaa ampua paremmin. Herätkää pahvit!
Jos huumebisneksestä uhria haluaa etsiä, niin kyllä se uhri on se käyttäjä, se huumeriippuvainen ihminen. Hän kärsii.
Myyjät, salakuljettajat, välittäjät ja jakelijat kärsivät voitot.
Haloo onks valoo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki huumediilerit pitäisi... no ei sitä voi täällä sanoa. Eipä olisi tätäkään ongelmaa kun ei olisi aineita ostettavana. Ihan oikeasti toi huumeiden myynti pitäisi saada kuriin, mutta eipä siihen ole resursseja, joten tässä sitä ollaan.
Huumeongelman sais parhaiten kuriin niin, että valtio alkaisi valmistaa ja myydä huumeita halvalla. Myyntipaikoissa olis tarjolla myös apua huumeongelmaan ja huumevalistusta.
Tällöin rikollisjengeiltä loppuisi rahantulo. Kenenkään ei tarvitsisi periä huumevelkoja väkivaltaisesti, varastella, myydä itseään huumeita vastaan tai tehdä murtoja. Omaiset ja sivulliset ei olis enää vaarassa.
Käyttö ja ostaminen valtiolta olisi laillista. Hinnat määräytyisivät niin, että myynnin kulut tulis katettua ja pieni voitto jos sitä tulis, huumevieroitukseen, kuntoutukseen, mielenterveys-ja päihdetyöhön.
Muualta ostaminen ja myyminen laitonta ja niihin kovat tuomiot.
Siinä tulis myös työpaikkoja.
Nyt huumeita myy rikollisorganisaatiot ja ainoa keino niihin on katkaista niiltä rahahanat.
Tää on realismia. Nykykeinot ei tepsi.
Realismi ei kelpaa suomen huumepolitiikkaan. Täällä päättäjät uskoo kiellon ja rankaisun toimivan. Se on nähty miten tämä nykyinen tapa toimii mutta muutosta ei ole tulossa. Käyttö jatkaa kasvamistaan kun jatketaan samalla tavalla. Asiantuntijat haluaisivat dekriminalisoinnin mutta sitä ei tule.
Edes kannabista nämä meidän poliitikot ei halua pois rikollisten käsistä. Aivan uskomatonta että halutaan haittoja lisäävää huumepolitiikkaa.
Oikeisto kannattaa tätä "omalla vastuulla" -politiikkaa tasan siihen asti kunnes itse tai oma läheinen tarvitsee apua yhteiskunnalta.
Vihreiden mielestä huumeet ovat vaarattomia, joten nuo vessat on ihan OK, ei mikään ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Oikeisto kannattaa tätä "omalla vastuulla" -politiikkaa tasan siihen asti kunnes itse tai oma läheinen tarvitsee apua yhteiskunnalta.
Ei, he maksavat itse omat ja läheisensä hoitokulut jo nyt.
Onhan tuo kauheaa,mutta kuka sellaiseen käyttöhuoneeseen edes haluaa töihin?Miten nuo vessat pääsevät tuohon kuntoon,tuskin päivässä?
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden mielestä huumeet ovat vaarattomia, joten nuo vessat on ihan OK, ei mikään ongelma.
Vihreät eivät ole sanoneet mitään tuollaista. Huumeissa on alkoholia vähemmän haitallisia aineita kuten kannabis. Sitten on vaarallisia aineita kuten opioidit, methamfetamiini ja muutkin ns. kovat huumeet.
Vierailija kirjoitti:
Karmeaa elämää tuollainen.
Itsepä sitä haluavat. Jokainen voisi lopettaa huumehörhöilyn halutessaan vaikka heti.
Kukaan ei ole vieläkään kertonut minulle, miten se käyttöhuone ratkaisee yhtään mitään.
Narkkari haluaa piikittää -> hän menee lähimpään vessaan/puskaan/porttikongiin ja hoitaa homman. 10 sekuntia, 20 ehkä. Hän ei lähde tiettyyn kaupunginosaan, jotta voisi käyttää; narkkareilla on aivan olematon kärsivällisyys ja ahdistuksen sietokyky, juuri siksi he OVAT niitä narkkareita. Jossei käyttöhuone satu olemaan kävelymatkan päässä, kun mieli tekee lisää, sinne ei myöskään mennä.
Ihmiset, jotka näitä huoneita suunnittelevat (medialla selkeä agenda ainakin), eivät elä narkkien kanssa samassa todellisuudessa. Se näkyy koko projektissa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki huumediilerit pitäisi... no ei sitä voi täällä sanoa. Eipä olisi tätäkään ongelmaa kun ei olisi aineita ostettavana. Ihan oikeasti toi huumeiden myynti pitäisi saada kuriin, mutta eipä siihen ole resursseja, joten tässä sitä ollaan.
Ei ketään kiinnosta huumeiden tuonnin ja myynnin rajoittaminen sekä valvominen. Poliisi ja tulli panostavat mieluummin tupakan, alkoholin ja nuuskan etsimiseen rajoilta.
Vierailija kirjoitti:
Jengi valittaa kustannuksista. Ne kustannukset ovat pieniä siihen mitä koituu kun niitä likaisia piikkejä lojuu ympäriinsä ja ihmiset satuttavat itseään niihin. Hepatiitti ja HIV ovat kalliita hoitaa.
Piikit akteekkiin lukkojen taakse, uusien jakaminen ilmaiseksi lopetetaan ja apteekistakin niitä saa vain reseptillä, niin vähenee huumeruiskut maastosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku täällä väitti, että "toimii muualla euroopassa". Ei muuten toimi. Ei siellä käy sotkuisimmat tapaukset ja ne, jotka pelkää viranomaisia. Paikat, joissa näitä on, eivät ole huomanneet mitään muutosta esim. narkkien tekemissä ryöstöissä ja muissa rikoksissa.
Vasemmisto haluaa näitä siksi, että olisi yhteiskunnallisesti hyväksyttävää olla huumeidenkäyttäjä ikään kuin se olisi ammattinimike. Toivottavasti sitä ei ikinä hyväksytä, että jotkut tekevät hidasta itsemurhaa narkkaamalla.
Lähde, kiitos.
Missä ihmeessä on ajettu "huumeidenkäyttäjää" ammattinimikkeeksi? Keksit taas omiasi.
Meidän täytyy ymmärtää, että laittomuus ja rankaiseminen ei auta riippuvaisia mitenkään.
Mitenkäs se alkoholin kieltolaki toimi? Onko mielestäsi alkoholin laillinen saatavuus hiljaisen itsemurhan hyväksymistä?
Alkoholiin kuolee vuosittain valtava määrä suomalaisia.
Alkoholin kieltolaki ei toiminut koska itse poliisitkin rikkoi sitä eikä ollut kunnon valvontaa. Tänä päivänä tilanne on toinen. on keinoja millä voidaan valvoa itse poliisejakin.
Ei taida olla huumekeskustelua ilman alkoholi korttia pöydässä. Sama kun puhuttais liiman impaamisesta ja putkenavaajan juomisesta.
Kaikki rikokset pois.
Raiskaushuone, murhahuone, turpaanvetohuone, ryöstöhuone...
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla huumekeskustelua ilman alkoholi korttia pöydässä. Sama kun puhuttais liiman impaamisesta ja putkenavaajan juomisesta.
Sille on oma termi mikä on tullut hiljattain eli whataboutismi.
keskustelutekniikka, jossa alkuperäisen asian sijaan huomio kiinnitetään johonkin rinnasteiseen asiaan "what about"- eli "entä" -alkuisella kysymyksellä, esim. "Entä orjalaivojen terva?".
Pyrkimys jättää itse varsinainen asia käsittelemättä jolloin yhteiskunta ei etene mihinkään itse ongelman kanssa.
Jatkuvasti vingutaan, ettei tämä porukka saa tarpeeksi tukea. Tukea mihin? Vieroitukseen voi joutua odottamaan joitakin päiviä joo, voi kamalaa. Mielenterveyspuolella ja esim. syömishäiriöpolilla puhutaan kuukausien jonoista! Ilmaiseksi saadaan värkit, on ex-narkkareita palkattu pitämään päiväkerhoa kaltaisilleen jne. Mitä vielä tarvittaisiin? Lopputulos näkyy ympäristössä: piikkiroskiksista huolimatta kaikkialla lojuu ruiskuja, täysin välinpitämättömästi niitä hylätään mm. puistoihin joissa leikkii lapsia. Narkkarit pöllivät taloyhtiöstä kaiken, mikä irti lähtee, siis jopa omastaan. Jopa eläin tajuaa pitää oman pesänsä puhtaana, nämä eivät. Lapsen tasolle jäänyttä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vieläkään kertonut minulle, miten se käyttöhuone ratkaisee yhtään mitään.
Narkkari haluaa piikittää -> hän menee lähimpään vessaan/puskaan/porttikongiin ja hoitaa homman. 10 sekuntia, 20 ehkä. Hän ei lähde tiettyyn kaupunginosaan, jotta voisi käyttää; narkkareilla on aivan olematon kärsivällisyys ja ahdistuksen sietokyky, juuri siksi he OVAT niitä narkkareita. Jossei käyttöhuone satu olemaan kävelymatkan päässä, kun mieli tekee lisää, sinne ei myöskään mennä.
Ihmiset, jotka näitä huoneita suunnittelevat (medialla selkeä agenda ainakin), eivät elä narkkien kanssa samassa todellisuudessa. Se näkyy koko projektissa.
Mulla ei ole mielipidettä käyttöhuoneista, mutta itsekin mietin, että jos nyt tuosta Hesarissa olevasta vessasta vaikkapa kilometrin päässä olisi käyttöhuone, niin onko nyt jotenkin ihan tutkittu juttu, että tuo vessa pysyisi tavallisten kansalaisten käytössä ja narkomaanit menisi sinne kilsan päähän pikittämään? Eikä kävisi niin, että narkomaanit edelleenkin piikittäisivät tuossa vessassa?
Lähde, kiitos.
Missä ihmeessä on ajettu "huumeidenkäyttäjää" ammattinimikkeeksi? Keksit taas omiasi.
Meidän täytyy ymmärtää, että laittomuus ja rankaiseminen ei auta riippuvaisia mitenkään.
Mitenkäs se alkoholin kieltolaki toimi? Onko mielestäsi alkoholin laillinen saatavuus hiljaisen itsemurhan hyväksymistä?
Alkoholiin kuolee vuosittain valtava määrä suomalaisia.