Syödäänkö teillä vielä ns. kuoriperunoita? Eikö se ole vanhan aikaista?
Kommentit (91)
Taidat itse olla muinais jäänne :(
Kyllä minä nyt mieluummin perunoita syön kuin riisiä.
En ole syönyt kuoriperunoita se jälkeen kun aloin itse keittämään perunani. Paljon helpompi kuoria raakana. Boomereille elämän vaikuttaminen tuntuu olleen joku itseisarvo.
Totta totisesti höyrytettyjä perunoita kuorineen.
Kuorihan on tyyliin ravinteikkain osio perunassa. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi perunat pitäisi kuoria.
Aina parempi vaihtoehto kastikkeille kuin pasta. Perunoista saa jopa vitamiineja.
Vierailija kirjoitti:
Kuorihan on tyyliin ravinteikkain osio perunassa. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi perunat pitäisi kuoria.
Maistuu paskalta.
Parasta on sileät anabel perunat. Pesen hyvin ja teen uunissa lohkoperunoita kuorineen ihania 😘
Ainoat kuoriperunat syön kesäkuun puolesta välistä heinäkuun lopulle.
Ne kaupan irtoperunat, jotka ovat multaisia ovat maultaan kaikkein parhaita. Kerran ostin kun ne pussiperunat oli loppu. Sen jälkeen olen aina ostanut niitä. Tosi hyvän makuisia. Kannattaa kokeilla.
Miten ruoka muuttuu vanhanaikaiseksi?
Jännä miten homous on lisääntynyt samaan tahtiin kun kuoriperunoiden keittely vähentynyt.
Monessa perheessä ei syödä. Tuli huomattua koulussa, kun siellä siirryttiin kuoriperunoihin. Nelosluokkalaisista puolet ei osannut kuoria perunaa.
Kyllä syödään. Mies on pienviljelijän poika, jonka on joka ikinen päivä pakko saada perunaa, puuroa, leipää ja maitoa. Ja koska itse en niin hirveästi perunasta tykkää, niin keitän hänelle sitten niitä kuoripottuja ja syön itse jotain muuta tai joskus sitä perunaakin. Mies rakastaa myös ohrarieskaa ja sitäkin pitää olla usein, kammottavampaa leipää saa maailmasta etsiä.
Kuoritusta perunoista liukenee keitinveteen ravinteita. Nii;, että sen keitän kuorineen.
Peruna, paras hinta laatusuhde myös raakana
Vierailija kirjoitti:
En ole syönyt kuoriperunoita se jälkeen kun aloin itse keittämään perunani. Paljon helpompi kuoria raakana. Boomereille elämän vaikuttaminen tuntuu olleen joku itseisarvo.
Käytätkö kuorimaveistä kypsiinkin perunoihin? Silloin kuoriminen onkin todella vaikeaa. Todella paljon helpompi konsti on keittää perunat kuorineen, keihästää ne haarukkaan ja kuoria ihan tavallisella ruokailuveitsellä.
Peruna on ihan parasta.
Äsken syötiin lämminsavulohta ja keitettyjä perunoita, nam 😋