Raha ei tuo onnea ja koolla ei ole väliä. Mitä muita valheita käytetään lohdutuksena?
Kommentit (890)
Varman sanottu jo, en oo koko keskustelua lukenut. Paistaa se päivä risukasaankin.
Että älykkäät ihmiset eivät olisi sosiaalisesti taitavia. Ei kyllä pidä paikkaansa. Monella älykkäällä vaikuttaa olevan parempi tilannetaju ja kyky tunnistaa toisten ihmisten tunteita kuin vähemmän älykkäillä, jotka usein näin sanovat.
Tämä ei ole sinänsä sanonta, mutta on yleinen harhakäsitys, että menestystä seuraa onnellisuus. Kun asia on ihan toisin päin, eli onnellisuutta seuraa menestys. Ja aivan samasta syystä menestynyttä kadehtiva ei itse voi menestyä.
Menestys voi tarkoittaa muutakin kuin rahallista menestystä. Vaikkapa sosiaalista menestystä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Raha ei oikeesti tuo onnea, rakkaus, hyvät ihmissuhteet ja hyvä itsetunto tuo.
Kyllä raha todellakin tuo onnea. On täyttä p*skaa väittää muuta.
Mieluummin rikas ja onneton, kuin köyhä ja onneton.
Tämähän nojaa koko ajatus siihen, että köyhä on aina onneton.
Pelkkä raha ei tee sen onnellisemmaksi kuin rahan puutekaan.
Mutta jos asia olisi noin yksinkertainen, niin uskallatko väittää, että maailman rikkain mies olisi myös maailman onnellisin mies?
Kun katselee vaikka munkkeja niin ei he kovin onnettomilta näytä vaikka rahaa tai omaisuutta ei heillä juuri ole tai ehkä juuri siksi 😀
Kärsivällisyys palkitaan
(tosiasiassa vaikka olisi miten kärsivällinen ja tekisi töitä jonkun asian eteen niska limassa vuodesta toiseen, ei kärsivällisyytä siltikään ”palkita”. Mikään ei ole oikeasti varmaa).
jaksaa, jaksaa siis vaan…
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä raha todellakin tuo onnea. On täyttä p*skaa väittää muuta.
Mieluummin rikas ja onneton, kuin köyhä ja onneton.
Tämähän nojaa koko ajatus siihen, että köyhä on aina onneton.
Pelkkä raha ei tee sen onnellisemmaksi kuin rahan puutekaan.
Mutta jos asia olisi noin yksinkertainen, niin uskallatko väittää, että maailman rikkain mies olisi myös maailman onnellisin mies?
Kun katselee vaikka munkkeja niin ei he kovin onnettomilta näytä vaikka rahaa tai omaisuutta ei heillä juuri ole tai ehkä juuri siksi 😀
Niin. Se menestys ei tarkoita välttämättä rahaa ja onaisuutta. Munkit ovat menestyneitä muilla tavoin.
Tärkeintä on, että yritit parhaasi.
Eli olet niin huono, ettei edes paras suorituksesi riitä.
Perhe on tärkein asia maailmassa.
- Ei ole, ja varsinkaan kun sitä perhettä ei ole.
Ei haukku haavaa tee ja se mikä ei tapa se vahvistaa
- nämä 2 ehkä älyttömimpia sanontoja mitä olen kuullut
"Sitä saa mitä tilaa"
- valitettavasti ei pidä paikkaansa.
Mutta taas "niin makaa kuin petaa", pitää hyvin monesti paikkaansa.
Ap kysyi " mitä valheita käytetään lohdutukseksi?"
Varmasti 90%:lle on valhe sanoa " otan osaa suruusi".
Se on klisee jonka ollaan jostain vaan kuultu, et näin pitää sanoo. Harva ottaa oikeasti osaa toisen suruun, eteenkään puolituttujen tai vaan esim naapureiden, jotka ei ole edes läheisiä. On eri asia ymmärtää se että toisella on nyt suru mutta että ottaisin osaa siihen jos ko henkilön kuolema ei itseäni hetkauta. Silloin tuon lauseen sanominen on valehtelua. Pitäisi asettaa sanansa toisin.
Vierailija wrote:
Tämä ei ole sinänsä sanonta, mutta on yleinen harhakäsitys, että menestystä seuraa onnellisuus. Kun asia on ihan toisin päin, eli onnellisuutta seuraa menestys. Ja aivan samasta syystä menestynyttä kadehtiva ei itse voi menestyä.
Menestys voi tarkoittaa muutakin kuin rahallista menestystä. Vaikkapa sosiaalista menestystä.
Onnistuit itse toistamaan toisen paikkansapitämättömän kliseen eli sen, että köyhänä olisit onnellisempi kuin rikkaana. Rikkaan ongelmat on ehkä erilaiset kuin köyhän mutta ei se sitä todista että rikas olisi automaattisesti onneton.
Yleisestetysti siis rahanmäärä ja onnellisuus tai onnettomuus ei korreloi täysin vaikka rikas luultavasti onkin onnellisempi kun ei tarvitse koittaa tinkiä perusasioista kuten ruoka tai vaatteet etc.
Vierailija wrote:
Kauniista lapsista tulee rumia aikuisia - ja sitten on muiden vuoro olla kauniita.
Tuo on ainuita, mikä pitää paikkansa. Kiva nähdä miten nuoruuden koneista on kasvanut virtahepo petolinnun peräpuolia ja taas mennään rumat loistetaan. Nähnyt tässä muutaman nuoruuden kauhistuksen ja j...lauta mitä tyttöjä! Vaikka aikaa onkin jo kulunut. Tuo pitää paikkansa. Minäkin olen saanu muutaman naisen suusta ihastuksia vaikka nuorempana ei kiinnostunut kukaan. Olen kuitenkin naimisissa eli se siitä. Nykyinen ja nuoruuden vaimo edelleen presiis.
Koulutus kannattaa aina - ei kannata jos et työllisty sen jälkeen/johdosta ja sait koulutusajalta isot velat tai tulonmenetykset.
Yksinoleva on onneton - ei mikään yleispätevä totuus. Jotkut ei yksinkertaisesti viihdy seurassa joten yksin nuo ovat onnellisempia.
Päihteitä voi käyttää hallitusti - sen minkä minä olen nähnyt niin aina päihteidenkäyttöön liittyy se, että jossain kohtaa käyttäjällä lipsahtaa käyttö liian suureksi vaikka kuinka olisi omasta mielestään kontrollissa. Lisäksi pitkäaikaiskäyttöön sisältyy aina haittavaikutukset vaikkei käyttö muuten johtaisikaan ääriseurauksiin kuten työpaikan menetyksiin tai eroihin.
Tämä ei varsinaisesti ole sanonta, mutta sanat
"ei se haittaa"
On varmaankin pääsääntöisesti valetta (ei tietysti aina) Silloin kun noin joutuu sanomaan, niin ainakin äänensävyllä kertoo oliko haittasiko se kuitenkin vai ei....
Kaikki ovat tasa arvoisia.
Täyttä potaskaa! Mitään tasa arvoa ei ole.
Onko firmassa siivooja ja toimari saman arvoisia?
Entä virastossa hallintojohtaja ja huoltomies?
Entä joukkueessa maalitykki ja 5 kentän hönö?
Entä koripallossa 200 cm ja 150cm?
Entä YK:ssa usa ja vaikka mongolia?
Puolueessa puheenjohtaja ja rivijäsen?
Eivät ole! Mitään tasa arvoa ei ole olemassakaan.
Kaikki ihmisen toiminta perustuu erittäin vahvaan hierarkiaan. Tämä on kylmä totuus.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sosiaalituet vois siis hyvin lakkauttaa, ihmiset olis yhtä onnellisia/onnettomia edelleen =)
Et ymmärrä sitä sanontaa. Tutki vielä.
Ei sulla ole löysä pillu, se on vaan niin kostee.