Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raha ei tuo onnea ja koolla ei ole väliä. Mitä muita valheita käytetään lohdutuksena?

Vierailija
07.04.2023 |

Rumat ne vaatteilla koreilee, tuli vielä mieleen

Kommentit (890)

Vierailija
761/890 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tärkeintä on, että yritit parhaasi.

Eli olet niin huono, ettei edes paras suorituksesi riitä.

Tuo on totta, että tärkeintä on yrittää parhaansa. Siihen en voi vaikuttaa, miten joku toinen suoriutuu, voin vaikuttaa vain siihen, miten itse ponnistelen.

Olin nuorena alisuoriutuja kaikessa. Muistan kun koulussa oli aina 1500 metrin juoksu. Hoin itselleni, että ei kannata harjoitella, kun kuitenkaan sillä ei ole mitään väliä. Miksei sillä olisi väliä, että on suht hyvässä juoksukunnossa? Kunto vaikuttaa kaikkeen jaksamiseen. Jossain vaiheessa opiskeluaikaan käänsin omat ajatukset. Kävin juoksulenkillä ja kaupungin kuntosalilla, minne opiskelijat sai todella halvan lipun. Samassa tahdissa kun kunto nousi, muuttui täysin ajatukset siitä, onko se tärkeää vai ei. Kyllä se oman jaksamisen kannalta on tärkeää, että pitää kunnostaan huolta. Muistan kun juoksin ekan naisten kympin ja olin itsestäni aivan todella ylpeä.

Olen nyt aikuisena opetellut suunnistamaan. Joskus tulee onnistumisia, joskus ei, mutta joka kerta yritän parhaani. Jos ei mene ihan nappiin, ainakin voi ajatella, että en voi vaikuttaa siihen, miten muilla sujuu, voin vaikuttaa ainoastaan omaan suoritukseeni ja yrittää tehdä parhaani.

Vierailija
762/890 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Koulutus kannattaa aina - ei kannata jos et työllisty sen jälkeen/johdosta ja sait koulutusajalta isot velat tai tulonmenetykset.

Yksinoleva on onneton - ei mikään yleispätevä totuus. Jotkut ei yksinkertaisesti viihdy seurassa joten yksin nuo ovat onnellisempia. 

Päihteitä voi käyttää hallitusti - sen minkä minä olen nähnyt niin aina päihteidenkäyttöön liittyy se, että jossain kohtaa käyttäjällä lipsahtaa käyttö liian suureksi vaikka kuinka olisi omasta mielestään kontrollissa. Lisäksi pitkäaikaiskäyttöön sisältyy aina haittavaikutukset vaikkei käyttö muuten johtaisikaan ääriseurauksiin kuten työpaikan menetyksiin tai eroihin. 

Pyh. Kyllä koulutuksesta on aika pitävästi tieteellisellä tutkimuksella todistettu, että kaikki opiskelu aktivoi aivoja ja laajentaa ajattelua. Sillä on aivoterveyteen ainoastaan suotuisia vaikutuksia. Se on laiskan puhetta, että kouluttautumisesta ei ole hyötyä ihmiselle. Mitä enemmän opiskelet, sitä paremmin aivosi toimivat, ja mikä lopulta on tärkeämpää kuin ajattelun taito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/890 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koolla on väliä ja raha tuo onnea. Näin olen todennut. 

Vierailija
764/890 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan sanontaa "mene sinne vain omana itsenäsi", jos kyse on vaikka työhaastattelusta. Se ei pidä paikkaansa ainakaan ujona, hiljaisena ja introverttinä. Emme kelpaa työnantajille. 

Vierailija
765/890 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vihaan sanontaa "mene sinne vain omana itsenäsi", jos kyse on vaikka työhaastattelusta. Se ei pidä paikkaansa ainakaan ujona, hiljaisena ja introverttinä. Emme kelpaa työnantajille. 

Sanonta viittaa enemmän siihen, että jos menet tilanteisiin omana itsenään, ne jotka sinuun tykästyy, tykästyy juuri sinuun itseesi eikä siihen mielikuvaan, jota esität ja jollainen et ole.

Mutta siitä olen samaa mieltä, että nykyaika ei arvosta introverttiyttä. Olen työelämässäkin huomannut, että monesti introvertit ovat pidemmällä tähtäimellä sitoutuneempia. Eivät loista sosiaalisissa tilanteissa, kuten ekstrovertit, jotka vuoden-parin jälkeen juuri opittuaan työtehtävänsä kunnolla ja muutenkin talon tavoille, vaihtavatkin työpaikkaa. Työnantaja jotenkin aina ihastuu ekstroverttiin, joka osaa kyllä itseään markkinoida.

Vierailija
766/890 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Raha ei oikeesti tuo onnea, rakkaus, hyvät ihmissuhteet ja hyvä itsetunto tuo.

Kyllä raha todellakin tuo onnea. On täyttä p*skaa väittää muuta.

Mieluummin rikas ja onneton, kuin köyhä ja onneton.

Tiettyyn rajaan asti kyllä, niin että ihmisellä on turvattu olo. Mutta sen jälkeen moni on taas rasittunut jostain ihan muusta.

Vierailija
767/890 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä ansaitset parempaa", kun on menettänyt sen ainokaisen työpaikkansa tai ihmissuhteensa.  Siinä ketutuksen ytimessä ei halua parempaa tai ylipäätään yhtään mitään muuta kuin jatkaa ennallaan.

Toki myöhemmin voi niin ajatellakin, mutta ei sillä hetkellä kun tuo latteus sanotaan.

Vierailija
768/890 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Raha ei oikeesti tuo onnea, rakkaus, hyvät ihmissuhteet ja hyvä itsetunto tuo.

Kyllä raha todellakin tuo onnea. On täyttä p*skaa väittää muuta.

Mieluummin rikas ja onneton, kuin köyhä ja onneton.

Tämähän nojaa koko ajatus siihen, että köyhä on aina onneton. 

Pelkkä raha ei tee sen onnellisemmaksi kuin rahan puutekaan. 

Mutta jos asia olisi noin yksinkertainen, niin uskallatko väittää, että maailman rikkain mies olisi myös maailman onnellisin mies? 

Kun katselee vaikka munkkeja niin ei he kovin onnettomilta näytä vaikka rahaa tai omaisuutta ei heillä juuri ole tai ehkä juuri siksi 😀

Vaikka munkeilla ei ole paljon henkilökohtaista omaisuutta, voi munkkiyhteisö/luostari olla varakas, ja siten munkkien toimeentulo on turvattu. Eli kyllä se raha tai muu rahaan verrattava taloudellinen turva tuo mielenrauhaa ja poistaa puutetta, mikä lisää onnellisuutta (tiettyyn rajaan asti).

Vierailija
769/890 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kärsivällisyys palkitaan 

(tosiasiassa vaikka olisi miten kärsivällinen ja tekisi töitä jonkun asian eteen niska limassa vuodesta toiseen, ei kärsivällisyytä siltikään ”palkita”. Mikään ei ole oikeasti varmaa). 

jaksaa, jaksaa siis vaan… 

Mikään ei ole varmaa, mutta kyllä on monia asioita, joilla voi parantaa onnistumisen todennäköisyyttä. Tietysti riippuu, että mitä tekee ja miten.

Vierailija
770/890 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tärkeintä on, että yritit parhaasi.

Eli olet niin huono, ettei edes paras suorituksesi riitä.

Jos jättää yrittämättä, niin varmastikaan ei onnistu koskaan missään, joten siksi kannattaa kannustaa ihmisiä yrittämään. 

Toki varsinkin aikuisena myös lopputuloksella on merkitystä (että saiko käytyä koulun loppuun, saako työpaikan jne.)

Vierailija
771/890 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on hyviä jossain.

Vierailija
772/890 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miehet vanhenevat kuin viini.

Aloitin vasta ketjun lukemisen, joten en tiedä kuinka monibon tähän tarrautunut: juu, sehän on ilman muuta valhe, koska sanonta koskee naisia.

Vierailija
773/890 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan hyvä se on"  asiasta kun asiasta tai "Mullakin on xxx asia" 

Vierailija
774/890 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus toi "Mullakin on pähkinäallergia"  tai joku muu myötäeläminen voi toimia,  mutta ei yleensä tuttujen kanssa.  Esim.  kun tuon sanoo vaikka tarjoilija sulle,  kun tilast ruokaa ja mainitset pähkinäqllergiasta,  saattaa vaikuttaa oudolta.

Tai jos menet terveydenhuoltoon ei oikein soveliasta, että ammattilainen myötäelää "Mullakin on ollut"  jostain sairaudesta. 

Vierailija
775/890 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joskus toi "Mullakin on pähkinäallergia"  tai joku muu myötäeläminen voi toimia,  mutta ei yleensä tuttujen kanssa.  Esim.  kun tuon sanoo vaikka tarjoilija sulle,  kun tilast ruokaa ja mainitset pähkinäqllergiasta,  saattaa vaikuttaa oudolta.

Tai jos menet terveydenhuoltoon ei oikein soveliasta, että ammattilainen myötäelää "Mullakin on ollut"  jostain sairaudesta. 

Siis tarkoitin "toimii vain tuttujen kanssa"  Ei ventovieraiden. 

Vierailija
776/890 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Se koira älähtää kehen kalikka kalahtaa - jos puolustan itseäni aiheettomia syytöksiä vastaan enkä vaan kuuntele tumput suorina, niin sanojan väitteet ovat totta?! Niinku mitä siinä pitäis tehdä? Joku syyttää että olen varastanut ja sanon että en muuten ole, niin "se koira älähtää kehen kalikka kalahtaa?"

Yksi entinen kaveri ainakin sovelsi tuota todella kirjaimellisesti. Aukoi päätään milloin mistäkin ja kommentoi tosi sopimattomia aiheita, jos tähän sanoi jotain niin alkoi hokemaan tuota kalikkaa :D

Muita:

Nuku, kun vauva nukkuu - helpommin sanottu kun tehty

Kaikella on tarkoituksensa - ja v*tut on

Nää oli hyviä.  Paitsi "Nuku kun vauva nukkuu"  Voi toimia,  jos ei muita lapsia, eikä käy töissä.  

Vierailija
777/890 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei savua ilman tulta.  Kyllä voi olla ja joskus ihan pikku kipinästä kauhea roihahdus.  

Vierailija
778/890 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei savua ilman tulta.  Kyllä voi olla ja joskus ihan pikku kipinästä kauhea roihahdus.  

Itse asiassa ei voi, savu on palamiskaasujen ja palamattomien hiukkasten seos. Sitä ei voi olla ilman tulta, tuli kyllä voi olla lähes näkymätöntä ihmissilmälle, mutta savua ei voi olla ilman tulta 🤓

Vierailija
779/890 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira sitä ja tätä ja mun koiruli sitä ja tätä ja ooo-oh!! Oikeesti toi koira-itsepetos alkaa ällöttää. Milloin nää tajuaa, että se juna meni jo?

Vierailija
780/890 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eron hetkellä jättäjä sanoma perinteinen: Vika ei ole sinussa vaan minussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi