Raha ei tuo onnea ja koolla ei ole väliä. Mitä muita valheita käytetään lohdutuksena?
Rumat ne vaatteilla koreilee, tuli vielä mieleen
Kommentit (890)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isän näköiset tytöt on onnellisia. No ei olla, me näytetään miehiltä.
17-vuotiaana on neito kauneimmillaan. Ei sekään pidä paikkaansa, silloin joko näyttää lapselta tai naama on täynnä finnejä.
Mulla piti paikkansa että 17 vuotiaana olin kauneimmillaan ! Olin ruma lapsi. Silloin puhkesin jotenkin kukkaan ja olin oikeasti hyvännäköinen. Nyt se alamäki taas on alkanut 30 vuotiaana. 🙄
Minäkin kaunistuin siinä 16-17v iässä. Mutta olen ehkä sitä mieltä että parhaimmillani olin jotain 23-vuotiaana, sitä ennen näytin niin lapsekkaalta. Näytän hyvältä jopa silloin otetussa passikuvassa! Toisaalta edelleen 33-vuotiaana näytän hyvälle, vaikkakin toki se ikä jo jossain näkyy ja lapset on jättäneet jälkensä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se ei tapa , se vahvistaa.
Niin, tämähän ei pidä paikkaansa. Jos ei tapa, voi vammauttaa. Henkisesti siis.
Fyysisesti myös.
Ja näiden jälkeen on edessä on mitä parhain mahdollisuus eheytyä, miettiä, pohtia, kyseenalaistaa miksi näin kävi. Ja jatkaa elämää vahvempana. Kaikella on tarkoituksensa?
Jaksatko uskoa, että ihan kaikilla vastoinkäymisillä on tarkoitus? Monta kertaa uusiutuva tai jopa kuolemaan johtava syöpä? Traumatisoiva pahoinpitely tai raiskaus? Läheisen väkivaltainen kuolema? Onko ihminen aina vahvempi näiden jälkeen? Mitä jos ei ole, onko se oma syy, jos lyyhistyy vastoinkäymisten alle eikä jaksa?
Minun ystäväni huostaanotettiin vauvana. Hän asui vajaan vuoden lastenkodissa, jonka jälkeen hänet adoptoitiin. Vierähti vuosikymmen, adoptiovanhemmista toinen joi ja toinen petti minkä kerkesi. Lopulta erosivat, eikä kumpikaan halunnut ystäväni huoltajaksi. Lopulta hänet määrättiin sille joka ei juonut niin paljoa. Nyt ystävä on aikuinen, eikä kumpikaan adoptiovanhemmista pidä häneen yhteyttä. Syynä on se, että ystävä erehtyi kyselemään paskan lapsuutensa perään. Suuttuivat ja katkoivat välit.
Ystävälläni ei siis ole vanhempia, ei sukua eikä lähiomaisia muuta kuin oma puoliso ja omat alaikäiset lapsensa.
Mikä tarkoitus hänen tarinallaan on?
Tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassa. No kyllä on.
Sellainen tulee mieleen kuinka tyhmillä on "sosiaalista älyä".
Kuvitellaan, että se on liikuntaa kun raahataan koiraa kännykkä kädessä 5 min talo ympäri. Sanotaan, että "koira saa minut urheilemaan".
Kuvitellaan, että koira tai kissa tuo onnen vaikka ne ovat oikeasti rasittavia haittaelämiä, jotka tuhoavat kaiken lisäksi asunnon pinnat.
Motoristit kuvittelevat sen haittapäristelyn olevan "vapautta".
Vierailija kirjoitti:
Jep ja sitten kaikki ne jotka eivät jaksa kuunnella sitä meteliä ja kuminpolttoa ovat vain "kateellisia".
Mikä onni ja autuus siitä seuraisikaan, kun ihan lapsesta saakka kaikille kerrottaisiin kuinka on todennäköistä, että niiden elämä tulee olemaan kokolailla merkityksetöntä, haaveiden tai unelmien tavoittelu on pääsääntöisesti ajanhukkaa, kun suurin osa niistä ei koskaan toteudu ja vastoinkäymisissä tulee muistaa aina vain kaikki negatiivinen, eikä ole tarpeen koittaa nähdä niissä mitään hyödyllistä, koska se on pääosin valheellista sellainen ajattelu.
Yksi Raamatun lause: " Mitä enemmän kärsit, sitä korkeimman kruunun saat." Tätä käytettiin kuulemani mukaan aina huono osaisia vastaan ja vähätellä heitä, että teet työsi ja kärsi. Muka lohduttaen näitä, jotka tekivät lähes orjatyötä aikoinaan. Luin erään kirjoituksen: Missä nuori nainen pesee pyykkiä järven rannalla ja meri on jäässä, toki siis tehty reikä järveen. Pesijällä ei paljon vaatteita päällä ja hytisi kylmässä ja talon omistaja pilkkaa naista: Siis juuri sanoilla, että kärsi ym...Mutta itse talon omistaja ei kärsi ja opettaa köyhää? Tämä vähän peilautuu myös nykypäivänä yhteiskuntaan, jossa tukia vähennetään koko ajan ja kaikki kallistuu, mutta poliitikot nostavat kriisin aikana omia palkkojaan? Suoraan kuin tarinasta: "Eläinten vallankumous. " Porsaat nostaa omia palkkojaan, kun muu kansa kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep ja sitten kaikki ne jotka eivät jaksa kuunnella sitä meteliä ja kuminpolttoa ovat vain "kateellisia".
Ylipäätään tämä "kateuskortti" joka asiassa. Esim. joku kertoo olevansa niin kaunis että ihmiset on kateellisia eikä pidä hänestä. Tai jos menee arvostelemaan jotakuta julkkista niin se on muka kateutta, tai just jotain moottorin päristelyä tai mökin omistamista tai melkeinpä mitä vaan. Kai se on helpompi ajatella että toiset kateuttaan arvostelee kuin että omassa toiminnassa ois jotain arvosteltavaa...
On ihan normaalia jos kulli haisee kakalta seksin jälkeen.
Joka podiumille kurkottaa, se katafalkille kapsahtaa.
Joku mainitsi esimerkiksi että kun on rahaa, voi viettää illanistujaisia ystävien kanssa. Okei. Eli jos ei ole rahaa, ei siis voi viettää aikaa ystävien kanssa? Ajatellaan ystäväporukkaa joilla kaikilla on rahaa. Yhdeltä raha otetaan pois. Hänkö ei siis enää voi tulla illanistujaisiin ystävien kanssa? Jos kyse on ystävyydestä, ei mielestäni pitäisi olla mitään merkitystä. Mutta jos näin käy, eikö kyse alunperinkin ole ollut jostain muusta? Mistä? Mitä tällainen rahalla saatava onni on? Onko se onnea ensinkään?
Rahalla ei saa onnea. Rahalla saa asioita. Voi saada terveyspalveluita, auton, asunnon tai toppatakin niinkuin joku sanoi. Ja se on hyvä juttu. Mutta onnea sillä ei saa;)
Rokottamaton ei tartuta, koska tutkittu ja turvallinen.
Vierailija kirjoitti:
Joka podiumille kurkottaa, se katafalkille kapsahtaa.
Joka liian paljon laihduttaa, että catwalkille muka pääseen, katafalkille kapsahtaa.
Taikauskosta ei seuraa muuta kuin huonoa onnea!
No totta, että raha ei välttämättä sitä onnea tuokaan mutta rahattomuus kyllä tekee onnettomaksi hyvin tehokkaasti.