Raha ei tuo onnea ja koolla ei ole väliä. Mitä muita valheita käytetään lohdutuksena?
Rumat ne vaatteilla koreilee, tuli vielä mieleen
Kommentit (890)
Vierailija kirjoitti:
Asian vierestä: ihailen rivakoita muuttomiehiä., Tässä vuosien varrella oppinut arvostamaan senkin alan ammattilaisuutta.
Kannattaa sitten antaa pimeänä tippiä sillä netto tunti palkka on 10-12 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salilla hankitulla voimalla ei tee mitään. Ja tätä sanovat lähes poikkeuksetta ne, jotka eivät jaksa itse vaivautua.
Tuossa on jotain perää. Voit tehdä siellä salilla niitä maastavetoja ja muita vitkutteluja, vetkutteluja ja vemputteluita 1209801200120 kertaa ja syödä kaikki proteiinisia ja kreatiinisia ortodoksisesti.
Voit olla siitä huolimatta täysi surkimus jossain fyysiessä asiassa, jossa pitää osata tekniikka ja olla harjaantunut.
Voit mennä salimakena tekemään vaikka muuttoa johonkin kerrostaloon ja tuuskahtaa hikisenä ja tuskaisena sinne portaisiin, kun et saa kannettua sitä flyygeliä sinne ylös toisen salimake kaverisi kanssa.
Sitten jotkut rimpulan näköiset ammattimiehet hilppaisevat sen muuttokuorman tuossa tuokiossa sinne ylös, koska he osaa sen. Sinä osaat vaan nostaa sen tangon ylös pariksi sekunniksi.
Ja minulle sanoi eräs urheiluhieroja, kun ensin kysyi, että käytkö salilla vai miten olet lihaksesi hankkinut, että fyysisellä työllä hankitut lihakset ovat paljon kiinteämmät kuin salilla hankitut.
Jeph, salilla ei tehdä fyysistä työtä lihasten eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha on yksi isoimpia onnellisen elämän kulmakiviä ja mahdollistaa kaikkea mukavaa. Yksi räikeimpiä valheita jotka köyhät ovat keksineet.
Raha ei mukamas tuo rakkautta ja ihmissuhteita. No kokeileppa rahattomana ihmissuhteita, eipä tule onnistumaan.
Tai sitten elämänarvot on sellaisia että niitä on ainoastaan toisessa maassa. Muutto ja uuden elämän aloitus maksaa hunajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha ei oikeesti tuo onnea, rakkaus, hyvät ihmissuhteet ja hyvä itsetunto tuo.
Aivojen välittäjäaineet tuovat onnea. Onni on kemiallisten aineiden aiheuttama tunne. Nuo asiat aiheuttavat aivoissa välittäjäaineiden erittymisen lisääntymistä.
Ja rahalla saa huumeita millä saa kemiallisten aineiden aiheuttaman tunteen.
Vierailija kirjoitti:
M84 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sinä olet tärkeä" ja "sinä olet arvokas" erityisesti aivan tuntemattomille ihmisille sanottuna.
Kaikki ihmiset eivät todellakaan ole yhtä arvokkaita.
Perustele? Kerro vaikka kaksi ääripäätä. Millainen tai kuka on kaikkein arvokkain ihminen maan päällä? Millainen tai kuka kaikkein arvottomin?? Miten tällainen ihmisen arvo määritetään mielestäsi?
olen eri kirjoittaja, mutta mielestäni ihmisen arvo voisi määrittyä vaikka sen mukaan miten tuottaa toisille kärsimystä tai hyvää, miten paljon pystyy vähentämään kärsimystä maailmassa tai tuottamaan hyvää.
Sellainen plusmiinus saldo, joka määrittyy tekojen perusteella.
Kasviksena ikänsä maannut tiedoton on siellä nollan kieppeillä, ei tuota pahaa, mutta ei mitään hyvääkään, mutta arvatkaapa mitä. Nolla on ERITTÄIN hyvä tulos. Suorastaan huippuluokkaa.
Kuka tän mittaa ja millä mittarilla? kuka nostaa itsensä muiden yläpuolelle ja on kykeneväinen havaitsemaan jokaisen sekunnin jonkun elämästä tekeekö hän suoraa tai epä suoraa hyviä tekoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salilla hankitulla voimalla ei tee mitään. Ja tätä sanovat lähes poikkeuksetta ne, jotka eivät jaksa itse vaivautua.
Tuossa on jotain perää. Voit tehdä siellä salilla niitä maastavetoja ja muita vitkutteluja, vetkutteluja ja vemputteluita 1209801200120 kertaa ja syödä kaikki proteiinisia ja kreatiinisia ortodoksisesti.
Voit olla siitä huolimatta täysi surkimus jossain fyysiessä asiassa, jossa pitää osata tekniikka ja olla harjaantunut.
Voit mennä salimakena tekemään vaikka muuttoa johonkin kerrostaloon ja tuuskahtaa hikisenä ja tuskaisena sinne portaisiin, kun et saa kannettua sitä flyygeliä sinne ylös toisen salimake kaverisi kanssa.
Sitten jotkut rimpulan näköiset ammattimiehet hilppaisevat sen muuttokuorman tuossa tuokiossa sinne ylös, koska he osaa sen. Sinä osaat vaan nostaa sen tangon ylös pariksi sekunniksi.
Entisajan metsurit ne vasta kovakuntoisia olivat. Pokasahalle tekivät halkomotteja kuin tyhjää vaan ja maatalon työt siinä samalla. Nykyajan salipullistelijat jäisivät heti toiseksi.
Etsit sanaa kestävyys. Salilla voi saada voimaa ja kokoa lihaksiin, mutta kestävyyttä sieltä ei saa. Vertaapa vaikka maratoonaria ja 100m juoksijaa... Kumpikin tekee samaa, lihakset on kiveä, mutta maratoonari on kukkakeppi.
Muksu sanoi aikas hyvin.. Ei sillä isolla haballa tee mitään, jos se on tyhjä. Niinpä.
Salilla voi treenata kestävyyttä. juoksumatolla voi juosta se 5 tuntia 20 minuutin sijaan ja punteja voi pitää minuutin sijaan yhden tunnin jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei se sitä ilkeyttään tee (ehkä ei mutta käyttäytyy joka tapauksessa v-mäisesti)
Eläkkeellä ehtii sitten levätä/ei tänne nukkumaan tultu
Nautitaan nyt kun Suomessa on niin harvoin lämmintä, kohta on taas pakkaset (sanotaan kun sisällä on ollut viikkoja 30 astetta)
Suomessa on harvemmin lämmintä kuin kylmää jos mitataan ihmisen fysiologisen normaalin elin ympäristön lämpötilan mukaan eli 22-23 celsius astetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöt kiinnostuvat fiksuista pojista sitten lukiossa/yliopistossa
Öh, tämähän on ihan tosi? Monet nörtit a) parantavat ulkonäköään huomattavasti vanhetessaan ja b) tulotaso nousee, IT-alalle esim. ei enää naureta kuten joskus ennen
Itsellä yläasteella/lukiossa ei mitään säpinää kun murrosikäkin alkoi vasta todella myöhään, yliopistolla heti kävi naiset käsiksi. kuin yö ja päivä.
Moniko naisista oli neitsyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Asioilla on tapaha järjestyä."
Erään mitätöijäsukulaisen lempilause. Ei tarvitse osoittaa mitään empatiaa kun vain kuittaa tällä kaiken. Jos minulla oli jotain kipuja, pakkasi myös sanoa: se on tervettä särkyä.
Onkohan tämä narsistien slogan koska tunsin yhden narsistin joka hoki tätä?
Vierailija kirjoitti:
M84 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se ei tapa , se vahvistaa.
Niin, tämähän ei pidä paikkaansa. Jos ei tapa, voi vammauttaa. Henkisesti siis.
Fyysisesti myös.
Ja näiden jälkeen on edessä on mitä parhain mahdollisuus eheytyä, miettiä, pohtia, kyseenalaistaa miksi näin kävi. Ja jatkaa elämää vahvempana. Kaikella on tarkoituksensa?
Jaksatko uskoa, että ihan kaikilla vastoinkäymisillä on tarkoitus? Monta kertaa uusiutuva tai jopa kuolemaan johtava syöpä? Traumatisoiva pahoinpitely tai raiskaus? Läheisen väkivaltainen kuolema? Onko ihminen aina vahvempi näiden jälkeen? Mitä jos ei ole, onko se oma syy, jos lyyhistyy vastoinkäymisten alle eikä jaksa?
Usko tai älä, olen kokenut luettelemistasi tapahtumista jokaisen itse tai lähipiirissä. Aikalailla lyyhistynyt jo olin, mutta nimenomaan päätin että en lyyhisty vastoinkäymisten alle. Jos olisin vain antanut olla ja lyyhistynyt lopullisesti, eikö se juuri olisi ollut oma syy, alkaa syyttää muita ja siis heittää vastuu omasta elämästä muille? Eheytymisen matka on ollut pitkä ja täynnä kärsimystä ja tuskaa, yksin en olisi selvinnyt. Ja matka jatkuu edelleen. Usko tai älä, se on ollut parasta mitä minulle on ikinä tapahtunut. Ajattelen siis, että kaikella on ollut tarkoituksensa, eikä mitään ole tapahtunut turhaan;)
Niin, kuten sanoitkin, yksin et olisi selvinnyt.
Olen lukenut paljon erilaisia selviytymiskertomuksia. Yleensä näissä aina mainitaan, että ilman elämänkumppania ja hänen tukeaan en olisi selvinnyt, olisin romahtanut.
Olen monesti miettinyt, itsellä ei ole kumppania, miten ne ihmiset selviävät vastoinkäymisistä ja vaikeista sairauksista jotka ovat yksin. Niitäkin on paljon.
Ei ole sukulaisia tai ystäviäkään, sellaisia jotka olisivat läsnä.Ihmiset ovat erilaisissa tilanteissa ja yksin selviäminen on paljon raskaampaa kuin on vierellä joku ihminen.
Jollain on sen lisäksi viihtyisä koti, kaunis piha jossa oleilla, mökki veden äärellä jne. Toiset asuvat pienessä ankeassa asunnossa. Ei mitään muuta paikkaa minne mennä välillä. Eikä rahaakaan vuokrata tms.
Minusta ei kannata tuomita tai alkaa mestaroida jos joku kirjoittaa, että jotkut vaan eivät jaksa.
Se on ihan ymmärrettävää ja inhimillistä.
Toisilla on ehkä paremmat eväät selvitä kuin toisella.Ihmiselle annetaan joskus liian raskas taakka selvitä. Tai ei selviä ainakaan ennalleen ja ehjäksi.
Sitä mieltä minä olen.
En tuomitse ketään, enkä sen enempää halua mestaroida. Se ei ole tarkoitus. Mitä siis tarkoittaa se että "ei vaan jaksa"? Mitä se on? Mitä sitten tapahtuu?
Kaikille annetaan huolia ja surua vain sen verran kun jaksaa kantaa. No ei pidä paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan totta. Olen itse salimake ja muuttohommissa jään kakkoseksi kelle tahansa. Flyygelin kantaminen ei kuitenkaan ole arjessa missään määrin tarpeellista ja fiksusti elänyt voi palkata siihen jonkun. Salihommista on kuitenkin todella paljon hyötyä, jos miettii myöhempää elämää ja sitä kuka pärjää arjessa itsenäisesti ja ketä pitää auttaa kaikessa.
ohis
Joku tolkku pitää kaikessa liikunnassakin olla. Olen nähnyt nivelensä rikkoneita aktiiviliikkujia ja sitten reippaina vanhuksina itsenäisesti toimeentulevia kohtuuliikkujia. Arvaa, kummat ovat käyneet salilla?
Minusta ulkoilmassa lenkkeily, pyöräily, hiihtäminen, uinti ja vaikka soutaminen on miljoona kertaa parempaa liikuntaa kuin joku saliähkiminen.
Salipelleily on ruputouhua verrattuna vaikka metsässä tehtyyn risusavottaan. Kaikki monipuolinen ja hyödyllinen hyötyliikunta tai vaikka tanssiminen, voittaa sen punttien kolistelun ja reisienloitontajan läpsyttelyn milloin vain.
Itse taas olen pysynyt hyväkuntoisena nimenomaan salitreenin ansiosta. En ole tarvinnut mitään risusavottapelleilyjä tai tanssiläpsyttelyjä.
Pääasia että harrastaa jotain liikuntaa ja valitsee itselleen mieleisen lajin, vaikka joku vinkuisikin jotain ruputouhusta.
Ne pojat kiusaa vaan, koska ne on ihastuneet sinuun.
kiusaajista, että älä niistä välitä niillä on itsellään vaikeaa. eipä lohduta kiusattua juurikaan
Vierailija kirjoitti:
Tytöt kiinnostuvat fiksuista pojista sitten lukiossa/yliopistossa
Tämä sama kerrotaan myös tytöille.
"Ei ne pojat noiden tyttöjen perässä enää aikuisena juokse. Hiljaiset fiksut tytöt huomataan sitten aikuisena."
"Noiden kanssa pidetään vain hauskaa. Vaimoksi sitten valitaan se kiltti ja hiljainen perhetyttö."
Totuushan on tottakai se, että niin miehissä kuin naisissa ne ulospäinsuuntautuneet kauniit ihmiset tulevat aina saamaan suurimman osan huomiosta. Ei siinä mitään pahaa ole. Ymmärrän täysin, miksi se menee niin ja miksi esim. minunlaiseni hiljainen hiirulainen ei herätä tunteita puoleen tai toiseen. 🤷
Vierailija kirjoitti:
Lihavat on lepposia
kuinkahan monta vihasta lihavaa feministiä olenkaan tavannut..
Paitsi tapauksessa, jossa selvästi joku on vaikka manipuloitu suo vastaan. Niissä voi vähän tulla lieventäviä seikkoja ja tuntemuksia, vaikka tietenkin jotkut meistä ei edes manipuloituna tee kamalia asioita.
Ja yleisesti jos tietää että jollekin on tehty vääryyksiä, niin ehkä ei niin mukavan ja aurinkoisen yleisolemuksen ymmärtää.
En tykkää luuviuluista vaan muhkummista
Salilla voi tehdä aerobista kestävyyttä yhtä hyvin.