Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hanna Wassin asusta nousi myrsky, joka osoitti naisvihan kukoistavan

Vierailija
06.04.2023 |

Iltasanomien artikkeliin viitaten tiedustelin tulivatko kielteiset kommentit asusta enemmän miehiltä vai naisilta?
https://www.is.fi/viihde/art-2000009504548.html

Kommentit (986)

Vierailija
841/986 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo oli tökeröä laittaa tuollainen asu A-studioon. Studiossa olleita muitakin hymyilytti.

Kyllähän kaunis nainen saa miesten huulille hymyn.

Vierailija
842/986 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin miehen mielipiteenä kannustan jokaista naista pukeutumaan kuin haluaa ja olen sen verran maailmaa nähnyt että en todellakaan vähättele ketään hänen ulkokuoren perusteella. Vastaan on tullut todella älykkäitä bisnesnaisia minimekoissaan ja todella typeriä miehiä tuhansien eurojen liituraita puvuissaan ja toisinpäin.

Annetaan kaikkien kukkien kukkia.

Samma po svenska ja sama miehille. Ja häät ja hautajaiset sitten erikseen.

Ja poliittiset keskusteluohjelmat. Kun se itse asia on niissäkin tärkein. Ei se, että jollakin on niin paha persoonallisuushäiriö / itsetunto-ongelma, että se heijastuu huomiohakuisena pukeutumisena jopa häissä, hautajaisissa ja poliittisissa keskusteluohjelmissa.

Kuulostaa siltä, että sinulla on ongelmia oman itsetuntosi kanssa. Naiseutta on monenlaista. Nauti omastasi ja anna muiden naisten nauttia omastaan. Ei kannata olla kireenä kuin viulunkieli. M54

Sivusta, mutta asiallisuus ja tiettyjen tilanteiden vaatima asiakeskeisyys eivät ole kireyttä. Muutenkin todella outo ja väsynyt tämä ajatus, että ellet ole aina hehkuttamassa ja hyväksymässä kaikkea, olet kireä ja iloton. Eihän se nyt niin ole eikä ne tuolla tavoin määrity.

Olen itsekin aidosti todella kepeä ja huoleton ja vitsailen usein, vaikka olenkin sitä mieltä, että tietyt säännöt ja normit on ehdottomasti hyväksi ja tarpeen tai että maailmassa on muutakin kepeää kuin tilannetajuton pukeutuminen tai muutakin hauskaa kuin ikuiset seksistiset tai eritteitä koskevat jutut. Ei minun maailmani noihin tietenkään kaadu, mutta sivistyneempiä ja fiksumpiakin tapoja ja juttuja on olemassa eikä tarkoita raskautta ja ilottomuutta.

- sivusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/986 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo oli tökeröä laittaa tuollainen asu A-studioon. Studiossa olleita muitakin hymyilytti.

Luulisin että miehetkin ihmettelivät Wassin pukeutumista.

Vierailija
844/986 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne siellä paikalla studiossa olleet, mutta tuskin muut .

Vierailija
845/986 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä jakso se on???? Linkki tai ei tapahtunut.

Vierailija
846/986 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne siellä paikalla studiossa olleet, mutta tuskin muut .

No siis lähes kaikki muutkin.

Vierailija
847/986 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö te jsksatte tuota jauhaa 😁

Ei a-studio mikään kirkko ole. Ihan asiallinen mekko se oli. Kriittiset kohdat oli peitossa. Eipä näkynyt mitään edes läpi.

Tämä.

Ihan ylikireiden tiukkapipojen iloksi taidan ostaa minihameen kesäksi vaikka olen 50+ nainen. Mun kroppa kyllä kestää sen vielä.

Vierailija
848/986 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei a-studio mikään kirkko ole. Ihan asiallinen mekko se oli. Kriittiset kohdat oli peitossa. Eipä näkynyt mitään edes läpi.

Tämä.

Ihan ylikireiden tiukkapipojen iloksi taidan ostaa minihameen kesäksi vaikka olen 50+ nainen. Mun kroppa kyllä kestää sen vielä.

Et taida A-studioon vieraaksi päästäkään.

Vierailija
849/986 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Et taida A-studioon vieraaksi päästäkään.

Ei sitäkään koskaan tiedä. Todennäköisemmin tulen vastaan paljon näkyvimmissä paikoissa.

Vierailija
850/986 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Mun ei kestä ja ostan silti.

Vierailija
851/986 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se nainen olisi ollut Aira Samulin, niin kukaan ei urputtaisi mitään. Eikö totta?

Miksi ns. tavikset ei saisi koreilla?

Vierailija
852/986 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kaipaa linkkiä ohjelmaan niin se on tässä:

https://areena.yle.fi/1-63937752?autoplay=true

Vierailija
853/986 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä naisvihan vetäminen joka paikkaan ole jo vähän väsynyttä? Wass ei edes itse puhunut mitään naisvihasta, mutta aika monella toimittajalla (kuten tälläkin kirjoittajalla) taitaa wokettaminen mennä vähän överiksi.

Minua ei mekko häirinnyt, mutta ymmärrän että asiaohjelmassa ulkoasu voisi jonkun mielestä olla paremmin kontekstiin sopiva.

Tuo naisvihan hokija on trolli, ei kannata ottaa tosissaan. Ja nämä miesnimimerkit ei ole miehiä ;-)

Vierailija
854/986 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä, minkä ikäinen Wass on, mutta olen 54-vuotias ja mulla ei olisi ikinä kropallisesti varaa pukeutua tuollaiseen mekkoon telkkariin. Enkä sen puoleen pystyisi kommentoimaan mitään asioitakaan yhtä fiksusti kuin Wass. Joten vain ja ainoastaan kateellinen olen, todella upea asiantuntija!

Vierailija
855/986 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se nainen olisi ollut Aira Samulin, niin kukaan ei urputtaisi mitään. Eikö totta?

Koska tutkija ei ole taiteilija. Onko tämä selvä vai ei?

Vierailija
856/986 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Osta ihmeessä, jos haluat. Eri asia sitten missä ajattelit sitä käyttää. Siitähän täälläkin keskustellaan. Yhteisessä julkisessa tilassa ja erilaisissa tilanteissa on huomioitava muutkin, mutta muuten voit toki pukea päällesi Ihan mitä haluat ja tämä täysin riippumatta siitä millainen kroppa on tai ei ole. Muuten kirjoituksesi oli aika surullinen ja erikoinen, mutta niinhän se on, että kaikki meistä eivät kypsy koskaan.

Vierailija
857/986 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi hän provosoi tuollaisilla asuilla. Pitääkö edelleen näyttää jotain, että "kyllä minä kehtaan ja uskallan"

Vierailija
858/986 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Wass?" ,saattaisi sakemanni tuosta 'uutisesta' ja henkilöstä kysyä ...

Vierailija
859/986 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä olet töissä, mutta kyllä minun tyôpaikallani kukkii kaikenlaiset kukat. Ei haittaa ketään. Ihmettelen todella millaisissa piireissä liikutte, kun yksi mekko saa teidät näin vauhkoontumaan.

Sinähän se siinä vauhkoat. Ja ennen kuin olet testannut tilanteen oikeasti omalla oikealla työpaikallasi, vastaväitteittesi arvo on nolla ja vähän alle. Ihmisille tapahtuu niin kovin vähän, että tuollainen yökerhoasu työasuna herättäisi missä tahansa työpaikassa pohdinnot käyttäjän mielenterveyden tilasta, kun jo vähempikin herättää. Mutta hei: pistä vähän pikkupinkkiä tai edes pikkumustaa ylle työpäivänä ja mene pokkana töihin. Uskallatko? Niin vähän arvelinkin....

Kysyn vilpittömästi: mitä ihmeellistä on siinä, jos naisella on päällään pikkumusta tai pikkupinkki työpäivänä? Minun toimistotyössäni tässä ei ole mitään ihmeellistä. Työpaikallani on myös mies, joka meikkaa ja jolla saattaa olla pinkkiä tai metallinväriä päällä. Hän on ammattilainen siinä missä lä viitsi saivarrella. On todella ihmeellistä ja duunipaikan pitää olla erikoinen, jotta tuo ei olisi nimenomaan poikkeuksellista. Työpaikkasi on ilmeisesti jokin luova mainos- tai suunnittelutoimisto tai ravintola. Mutta pistäpä tuo rytky päälle ja paljasta  olkapäätä esimerkiksi kunnallisen terveysaseman vastaanottovirkailijana, niin olisit aivan sopimaton. Tai jos olisit vaikkapa opettaja ja seisoskelisit siellä liitutaululla ja pyllistelisit liitua tiputellen. Olisit siinä tapauksessa jotain vielä pahempaa. Oletko kenties joku sellainen?  Vai vähän yksinäinen pääsiäisen viettäjä, jolla ei ole muuta tekemistä kuin provosoida aivan umpiselkeässä tapauksessa?

Mitä tosiaan seuraisi jos opettaja, kelan virkailija tms työntekijä pukeutuisi noin? Olisiko heillä oikeus tehdä nii ? Ja miten mahdolliseen pukeutumiseen puututtaisikn? Eihän kyseisissä

amnayeissa ole mitään ennalta sovittua pukukoodia. On vain yleisesti tiedossa olevat soveliaisuuskäytönnöt.

No minäpä kerron. Olen aikuisten opettaja. Oma tyylini on farkut/ housut + paita ja neuletakki tai bleiseri. Keväällä pidin lyhyehköä (ei kuitenkaan mini) kapeaa hametta ja paitaa, jossa on avara kaula-aukko, ja paidan päällä vyö. Ainoat kommentit tuli n. 60v mieskollegalta joka kommentoi jotain seksististä. Ketään muuta ei kiinnostanut.

Vierailija
860/986 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aira Samulin ei olisi poliittisessa keskusteluohjelmassa. Häntä haastateltaisiin eri kontekstissa, joka sallisi vapauksia pukeutumisen suhteen. Hänen roolinsa yhteiskunnassa on muutoinkin kovin erilainen. Tanssijana hän olisi suorastaan hassu näky jakkupuvussa. Hassua, että jollekin pitää joutua selittämään tällaista. Ihanko totta et omin päin tajunnut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi