Pienikokoinen vanhus ei löydä itselleen vaatteita
Lyhyt ja laiha vanhus ei löydä riittävän pieniä vaatteita nykyisin kaupasta. Väriä haluaisi elämäänsä, mutta löysät ja väljät vaatteet eivät viehätä. Aina on lahkeet ja hihat liian pitkät ja joutuu ompelijalla korjauttamaan ostokset. Stokkalla ja Sokoksella ei jaksa etsiä sopivia kokoja vaikka sieltä joskus jotain on löytynyt.
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/0cabd60c-561b-4255-b295-fff865b2ebd6
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen itseni toisen luokan kansalaiseksi.
Toki pelkästä otsikosta ei paranisi liikaa tulkita noita iltapäivälehtien artikkeleita, mutta on melko dramaattinen suhtautuminen asiaan, jos ihan rehdisti noin ajattelee.. :D
Oppikirjaesimerkki ensimmäisen maailman ongelmista, taatusti löytyisi vaatteita mutta ei juuri niiltä merkeiltä tai kaupoista kuin haluiaisi. Sitä pidetään jonain ihmisoikeuskysymyksenä että kaikille pitäisi olla aina kaikessa kaikkea. Painokoneet seis, täällä on tarina suuresta vääryydestä.
Olen itse 160 cm, ja kyllä minun on ihan oikeasti vaikea löytää housuja lukuunottamatta istuvia vaatteita. Kysymys ei ole pelkästään siitä, että lahkeet ja hihat ovat liian pitkät (osaan kyllä lyhentää), vaan mittasuhteet ovat muutenkin väärät. Esimerkiksi rinnan ja vyötärön etäisyys on liian pitkä. Sitä on paljon vaikeampi korjata.
Enkä ole todellakaan nirso kauppojen ja merkkien suhteen.
USAsta sopivien vaatteiden löytäminen on paljon helpompaa, koska siellä on omat koot 160-senttisille ja kaupoissa oikeasti tarjolla näitä kokoja.
Minä tunnen useampia alle 160-senttisiä naisia eikä heillä ole mitään ongelmia löytää istuvia vaatteita, monet kerrat ollut heidän kanssaan kaupoilla liikenteessä. Kuviossa on pakko olla joku lisähaaste mitä et mainitse.
En kyllä keksi, mikä se lisähaaste olisi. Kokoni on kyllä nykyään 38-40, mutta ihan samanlaiset ongelmat minulla oli silloin, kun kokoni oli 36. Toki on väljiä vaatteita, joissa mittasuhteet eivät ole niin tarkkoja, mutta heti kun haluaisi vähänkin istuvampaa mallia, niin sopivien vaatteiden löytäminen on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoilla on kyllä hankalampaa löytää vaatteita.
Tuossahan oli linkki toiseen uutiseen jossa sanottiin että L-kokoa menee eniten, tuskin se olisi mahdollista jos valikoimat olisivat pienet.
L är en barnstorlek. Försök med XXXXL-Reijo och en sko som är 48 eller president storleken 51. I affärerna slutar sortimentet vid XL eller XXL och skorna vid 45, max. 46.
Olen joutunut ostamaan vaatteita vanhuksille, jotka ovat aika laihoiksi kuihtuneet. Tilaavat vanhasta muistista L-kokoa. Opin ostamaan kylmän viileästi S-kokoa, joissa niissäkin ongelmana on nykyisin T-paidoissa valtavan isot kaula-aukot, ne tahtovat valua kapeilta hartiolta pois.
Itsekin olen lyhyt ja ollessani hoikka (en mikään laiha edes) ostin ainakin urheiluvaatteita lasten osastolta, hihatkaan eivät niissä yltäneet polviin roikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen itseni toisen luokan kansalaiseksi.
Toki pelkästä otsikosta ei paranisi liikaa tulkita noita iltapäivälehtien artikkeleita, mutta on melko dramaattinen suhtautuminen asiaan, jos ihan rehdisti noin ajattelee.. :D
Oppikirjaesimerkki ensimmäisen maailman ongelmista, taatusti löytyisi vaatteita mutta ei juuri niiltä merkeiltä tai kaupoista kuin haluiaisi. Sitä pidetään jonain ihmisoikeuskysymyksenä että kaikille pitäisi olla aina kaikessa kaikkea. Painokoneet seis, täällä on tarina suuresta vääryydestä.
Olen itse 160 cm, ja kyllä minun on ihan oikeasti vaikea löytää housuja lukuunottamatta istuvia vaatteita. Kysymys ei ole pelkästään siitä, että lahkeet ja hihat ovat liian pitkät (osaan kyllä lyhentää), vaan mittasuhteet ovat muutenkin väärät. Esimerkiksi rinnan ja vyötärön etäisyys on liian pitkä. Sitä on paljon vaikeampi korjata.
Enkä ole todellakaan nirso kauppojen ja merkkien suhteen.
USAsta sopivien vaatteiden löytäminen on paljon helpompaa, koska siellä on omat koot 160-senttisille ja kaupoissa oikeasti tarjolla näitä kokoja.
Minä tunnen useampia alle 160-senttisiä naisia eikä heillä ole mitään ongelmia löytää istuvia vaatteita, monet kerrat ollut heidän kanssaan kaupoilla liikenteessä. Kuviossa on pakko olla joku lisähaaste mitä et mainitse.
En kyllä keksi, mikä se lisähaaste olisi. Kokoni on kyllä nykyään 38-40, mutta ihan samanlaiset ongelmat minulla oli silloin, kun kokoni oli 36. Toki on väljiä vaatteita, joissa mittasuhteet eivät ole niin tarkkoja, mutta heti kun haluaisi vähänkin istuvampaa mallia, niin sopivien vaatteiden löytäminen on vaikeaa.
Ehkä nuo ystäväni sitten osaavat napata sovitukseen juuri oikeat vaatekappaleet, sellaista kuvailemaasi tuskaa ettei mitään löydy, en ole koskaan todistanut.