Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita kellä miehiä, jotka ei oikein huolehdi mistään?

Vierailija
06.04.2023 |

Olen aivan kyllästynyt ja uupunut siihen, että kaikki perheen asiat ovat viime kädessä minun vastuullani.

Mies toki ihan eri mieltä, jos hänelle asiasta sanon. Omasta mielestään hän huolehtii paljon. Ja juu, kyllä hän jotain tekee. Laittaa tiskejä, vie lapsia harrastuksiin, joskus laittaa nykyään jopa pyykkejä oma-aloitteisesti kaappeihin, MUTTA yleisesti ottaen kaikki siivousasiat, lasten vaatehuolto, harrastuksiin ilmoittautumiset, laskut ym ovat viime kädessä minun vastuullani.

Esim, vaikka mies olisi aamulla kotona hän ei huolehdi että ala-asteikäinen lapsi ehtii ajoissa kouluun. Hän ei huolehdi siitä, että kouluun ilmoitetaan, jos lapsi on pois. Samoin hän ei iltaisin huolehdi, että lapset menevät ajoissa nukkumaan. Hän saattaa sanoa lapsille, että menkää nukkumaan, mutta siihen se sitten jääkin. Hän uppoutuu katsomaan esim omaa sarjaa läppäriltä, eikä jotenkin tajua/välitä että kello lähenee jo puolta yötä ja lapset ovat vielä hereillä, vaikka seuraavana päivänä on koulua. Mutta omasta mielestään hän on kuitenkin huolehtinut asiasta, kun on kerran sanonut lapsille että menkää nukkumaan, joten keskustelu ei etene mihinkään suuntaan, ja sama pätee ihan kaikkeen.

Kun tämä on vain minun näkemys, että hän ei huolehdi. Hänen mielestään hän huolehtii, jos minä sanon että yhdellä lapsella on lääkäri kesken päivän ja mies pääsee viemään hänet. Hän ei todellakaan olisi muistanut lääkäriä, jos en olisi siitä huolehtinut jo hyvissä ajoin etukäteen. Toisaalta jos joku kerta hän ei vaan pääse viemään lasta töidensä takia, hän vaan ilmoittaa että ei pääse ja olettaa että hoidan.

Voisin luetella miljoona samanlaista asiaa. Ja lopputulema on se, että olen ihan kyllästynyt ja väsynyt koko perhe-elämään miehen kanssa ja mietin vakavissani eroa.

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voisikin kysyä, että miksi kutsut mieslasta nimityksellä mies? Mieshän on aikuinen ihminen.

Vierailija
2/125 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaikkein turhauttavinta on miehen totaalinen kieltoreaktio, kun mainitsen siitä että koen arjen olevan epäreilua ja minun vastuullani on liikaa. Kun omasta mielestään hän huolehtii.

Olen yrittänyt, että jotkut asiat olisivat täysin hänen vastuullaan. Esim joidenkin laskujen maksut (yhteiseltä tililtä!) ja auton renkaiden vaihto. Mutta silti hän ei niitäkään hoida! Laskut menee perintään ja hän maksaa ne sitten (siltä samalta yhteiseltä tililtä!) perintäkuluineen. Viime talvena mies lähti harrastusreissuun juuri kun sattui lumisateet viikonloppuna ja siitä tiedotettiin kyllä etukäteen että oli lumisateita odotettavissa sinä viikonloppuna ja mies tiesi että joudun käyttämään autoa lasten harrastusten takia, niin hän ei huolehtinut siitä että olisi vaihtanut renkaat etukäteen. Se suututti tosi paljon, kun se on about asia, joka on ns. täysin hänen vastuullaan.

Ajatuksia? Vinkkejä?

T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kymmenes miljoona vinkuminen metapuuhista. Montako vuotta olet hoitanut asiat? Miksi ihmeessä olet päästänyt asian tuohon kuntoon? 

Itsehän olet miehesi valinnut. 

Vierailija
4/125 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kymmenes miljoona vinkuminen metapuuhista. Montako vuotta olet hoitanut asiat? Miksi ihmeessä olet päästänyt asian tuohon kuntoon? 

Jos yhteiset lapset, niin lasten onneksi perheessä on ollut joku joka on ottanut vastuuta. Oishan se hirveää, jos molemmat vanhemmat olisi samanlaisia.

Vierailija
5/125 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kaikkein turhauttavinta on miehen totaalinen kieltoreaktio, kun mainitsen siitä että koen arjen olevan epäreilua ja minun vastuullani on liikaa. Kun omasta mielestään hän huolehtii.

Olen yrittänyt, että jotkut asiat olisivat täysin hänen vastuullaan. Esim joidenkin laskujen maksut (yhteiseltä tililtä!) ja auton renkaiden vaihto. Mutta silti hän ei niitäkään hoida! Laskut menee perintään ja hän maksaa ne sitten (siltä samalta yhteiseltä tililtä!) perintäkuluineen. Viime talvena mies lähti harrastusreissuun juuri kun sattui lumisateet viikonloppuna ja siitä tiedotettiin kyllä etukäteen että oli lumisateita odotettavissa sinä viikonloppuna ja mies tiesi että joudun käyttämään autoa lasten harrastusten takia, niin hän ei huolehtinut siitä että olisi vaihtanut renkaat etukäteen. Se suututti tosi paljon, kun se on about asia, joka on ns. täysin hänen vastuullaan.

Ajatuksia? Vinkkejä?

T. Ap

Miksi laskut eivät mene automaattisesti? 

Miksi sinä et pystynyt vaihtamaan niitä renkaita? 

Tuntuu, että sinä jätät ihan tarkoituksella asiat miehesi vastuulle vaikka tiedät ettei hän niitä saa hoidettua. Sitten voitkin tulla tänne vinkumaan.

Mutta tässähän on nyt muutama vaihtoehto:

A) listaat erilaiset asiat ihan paperille ja kysy mitä mies niistä tumaa

B) hoidat ne asiat itse, niin ei tartte stressata onko ne hoidettu vai ei

C) lusikat jakoon.

Vierailija
6/125 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yhteiset lapset, niin lasten onneksi perheessä on ollut joku joka on ottanut vastuuta. Oishan se hirveää, jos molemmat vanhemmat olisi samanlaisia.

Niin? Olisiko ehkä kannattanut ottaa asia puheeksi hieman aikaisemmin? Tai sitten jopa erota, jos on noin vaikeaa?

Vierailija
7/125 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko sellainen toimia, että kirjoittaisit paperille ylös kaikkia tuollaisia huolehdittavia asioita miehelle kohteliaasti ja kiinnittäisit paperin vaikka jääkaappiin.

Vierailija
8/125 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin äijä. Se on olevinaan huoltaja. Sai teinin asumaan kanssaan. Äijä välttelee, ruokapuoli mäkkäriä, huoltaja! Sossun suojatti!

Vierailija
9/125 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy käydä pyyhkimässä hänen perseensä.

Vierailija
10/125 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on vain perustavaa laatua oleva luonne-ero. Miehesi elää hetkessä eikä huolehdi huomisesta tai suunnittele etukäteen. Sellainen hän vain on ja tuskin saat muutettua häntä muunlaiseksi. 

Nyt sinun vain pitää miettiä että jaksatko katsella tuollaista miestä vai et.

Vierailija
11/125 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sä olet tehnyt kasvatusvirheen miehesi kanssa suhteenne alussa, että olet näyttänyt kuinka paljon teet kaikkea ja saanut sen näyttämään liian helpolta. ihan saman ajan kuluessa, mitä mies on oppinut asumaan täyshoitolassa, ihan saman ajan se vie vierottaa hänet "hotelliasumisesta". hän ei välttämättä halua luopua eduistaan. teidän pitää sopia tehtäväalueet, tai palkata esim. siivooja. jos puhuminen ei auta, laita bilemekko päälle ja ala juomaan punaviiniä, sekä jätä kotityöt tekemättä. jos hän pyytää sinua siivoamaan, niin lado romut vaan jätesäkkiin ja juo lisää viiniä.

Vierailija
12/125 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on vain perustavaa laatua oleva luonne-ero. Miehesi elää hetkessä eikä huolehdi huomisesta tai suunnittele etukäteen. Sellainen hän vain on ja tuskin saat muutettua häntä muunlaiseksi. 

Tai sitten jatkaa samaan malliin ja tulee aika ajoin vinkumaan av:lle.

Vierailija
13/125 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitten pihdata tarpeeksi, että viestisi menee perille. 

Vierailija
14/125 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten jatkaa samaan malliin ja tulee aika ajoin vinkumaan av:lle.

No sehän on aina ollut se suosituin tapa hoitaa ongelmia. Siis valittamalla niistä muille. 

Vierailija
15/125 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia miehiä on aika monilla naisilla. Niitä kutsutaan yleisesti exiksi.

Vierailija
16/125 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla. Oli.

Eikä huolehtinut mistään muusta kuin itsestään ja autostaan. Kaikki muut perhe-elämän asiat kasautuivat minulle. Yhteisestä päätöksestä perhe perustettiin mutta siihen se yhteisyys jäikin. Roskia ei saanut viedyksi, ruokaa teki vain itselleen, pesi vain omat pyykkinsä jne.

Syystäkin ex.

Oikeasti, jos miehesi ei ymmärrä kasvaa aikuiseksi ja vastuunsa kantavaksi ihmiseksi, vaan on kuin iso lapsi, niin ymmärrä itse vaatia elämääsi parempaa. Hän pitää sinua ilmaisena kotiorjana, joka lasten asioiden lisäksi hoitaa hänellekin kuuluvat asiat. Miksi olet kynnysmattona? Arvosta nyt itseäsi enemmän ihmisenä.

Erosta selviät kyllä. Ja pärjäät lastesi kanssa. Ja huomaat kuinka paljon energiaa vapautuukaan, kun ei tarvitse perässä vetää aikaansaamatonta miestä. Tsemppiä!

Vierailija
17/125 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että monen miehen osalta kyse ei ole siitä, että he tahallaan jättäisivät nuo asiat tekemättä vaan he eivät tajua tai muista tehdä niitä.

Kaikista tärkeintä on toimiva kommunikaatio ja halu parantaa käytöstä.

Vierailija
18/125 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessa välillä tulee mieleen, että olen melkoisen ihmeotuksen olenkin sattunut löytämään, kun mieheni osaa siivota, maksaa laskuja, käydä kaupassa (toki ostoslista mukana) jne jne. Siksi ei olekaan ex, vaan 27 vuotta oltu yhdessä!

Vierailija
19/125 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä lukiessa välillä tulee mieleen, että olen melkoisen ihmeotuksen olenkin sattunut löytämään, kun mieheni osaa siivota, maksaa laskuja, käydä kaupassa (toki ostoslista mukana) jne jne. Siksi ei olekaan ex, vaan 27 vuotta oltu yhdessä!

Tälle palstalle nyt vain pesiytyy erittäin paljon tilanteeseensa ja valintoihinsa tyytymättömiä naisia. Aina sama virsi.

Mutta löytyy kyllä paljon miehiä, jotka pystyvät normaaleihin arkisiin asioihin.

Vierailija
20/125 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälle palstalle nyt vain pesiytyy erittäin paljon tilanteeseensa ja valintoihinsa tyytymättömiä naisia. Aina sama virsi.

Mutta löytyy kyllä paljon miehiä, jotka pystyvät normaaleihin arkisiin asioihin.

Tietysti suurin osa miehistä on ihan kykeneviä. Sen takia oman miehen kyvyttömäksi heittäytyminen lasten synnyttyä tulee palstalla valittaville naisille yllätyksenä. Haluaako siis miehet, että jokausen heistä kyky kantaa vastuuta jatkuvasti on epäilyksen ja suurennuslasin alla? Ettei yksikään nainen koskaan pettyisi miehen taantumiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän