Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini sekä anoppini eivät ymmärrä, että vaikka teen etätöitä kotona niin se on silti oikeaa työtä.

Vierailija
05.04.2023 |

Vuodatan tuntojani, koska viimeksi tänään äitini veti herneet nenäänsä kun en lähtenyt hänen kanssaan kaupunkiin katsomaan jotain sohvaryhmää heille. "Lähde nyt, sähän olet vaan kotona tuijottamassa tietokonetta, miksi et viitsi lähteä mukaan?" Niin, teen täyttä työpäivää tässä koneen äärellä, samoja hommia teen sekä toimistolla että kotona. En ole vapaa-ajalla, vaan töissä. En voi pitää omin päin taukoja, vaan mulle kuuluu ne aamu- ja iltapäivätauot sekä lounastauko, muista pitää sopia esimiehen kanssa.

Anoppikaan ei ymmärrä, että kotona tehtävä etätyö on normaalia palkkatyötä. "Siellä se Maija vaan päivät pitkät tuijottelee tietokonetta, ei se töissä käy, Matti (AP:n mies) käy töissä mutta Maija vaan istuu sohvalla."

Hitto vie. Etätyö ei ole mitenkään uusi juttu, silti ei mene näille kahdelle jakeluun. Vaikka miten selkokielisesti asiani esitän ja demonstroin mitä työtietokoneella teen, niin silti nämä kaksi tuijottavat suu auki että eikö se Maija käy töissä ollenkaan...

Juu. Vinkkejä tai tukea? Alkaa jo rehellisesti sanoen ketuttamaan, kun anoppi satuilee muille että minä vain istun kotona, kun mies käy töissä. Muut sukulaiset sitten soittelevat ja kertovat, että tuo lähikauppa hakee uutta työntekijää tms.

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen se etätöissä oleva 62v anoppi, jolle miniä jo tuomassa 2v ja 4v lapsenlapsia hammaslääkärikäynnin tai lenkin ajaksi, koska "sähän voit aina laittaa sen tietokoneen kiinni siksi aikaa, kun lapset on siinä, ei sitä etätöissä kukaan huomaa".

Olen pahoillani, että poikasi valitsi vaimokseen noin yksinkertaisen ihmisen. Voimia sinulle <3

Odotan innolla, että joku vastaan miehen aina etsivän puolisokseen äitinsä kaltaista naista.

Vierailija
22/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei boomereiden kanssa kannata alkaa väittelemään. Ongelma ratkeaa itsestään muutamassa vuodessa kun puskevat horsmaa pellonreunalla.

Kuvaamasi kohtalo tapahtuu myös sinulle, vaikka nyt koetkin olevasi kuolematon! Harmi, että joku boomeri punnersi sinutkin harmikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset lähde äidin kanssa tuijjottelemaan sohvia työaikasi jälkeen? Masku on auki myöhään illalla ja jopa viikonloppunakin.

Ehdota äidille sinulle sopivaa aikaa, niin loppuu se ihmettely.

Vierailija
24/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppoa vuorotyöläiselläkään. Kun yrittää nukkua yövuoron jälkeen niin johan joku soittaa herättääkseen puoliltapäivin, "ettei sulla mene koko päivä nukkuessa". Aina ei muista laittaa puhelinta äänettömälle. Ja jos muistaa niin illalla herätessä on 20 vastaamatonta puhelua ja saman verran viestejä.

Parhaat kuvittelee, että yövuorossa nukutaan yö ja sitten on omaa aikaa olla hereillä koko päivä.

Vierailija
25/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noille luusereille pitää kertoa missä työpäiväsi vietät? Onko heillä riistakamerat kotonanne? Mistä he tietävät oletko konttorilla vai sohvalla viltin alla tekemässä reikä päässä duunia?

Vierailija
26/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin anoppi kyllä sulla on helppoa kun olet etätöissä. Ei jotenkaan ymmärrä että etätöissä tehdään ne samat hommat kuin konttorilla ilman työmatkoja.

Itse en jaksa pässien kanssa väitellä, luulkoot ja olkoot mitä mieltä tahansa. Ei sunkaan ap kannata sun työtilanteita noille kertoa, sanot vaan että olet töissä ja sillä selvä.

Vierailija
27/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen perhepäivähoitaja, ja isäni kuvittelee, että voisin kaiket päivät jutella puhelimessa hänen kanssaan tai jopa lähteä auttamaan, kun tulee joku ongelma. Hänen mielestään olen kotirouva, kun hoidan kotonani neljää vierasta lasta yhdeksän tuntia päivässä.

Vierailija
28/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole helppoa vuorotyöläiselläkään. Kun yrittää nukkua yövuoron jälkeen niin johan joku soittaa herättääkseen puoliltapäivin, "ettei sulla mene koko päivä nukkuessa". Aina ei muista laittaa puhelinta äänettömälle. Ja jos muistaa niin illalla herätessä on 20 vastaamatonta puhelua ja saman verran viestejä.

Parhaat kuvittelee, että yövuorossa nukutaan yö ja sitten on omaa aikaa olla hereillä koko päivä.

Ei voi olla totta, miten ajattelemattomia ihmiset ovat 🥴

Vierailija
29/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen perhepäivähoitaja, ja isäni kuvittelee, että voisin kaiket päivät jutella puhelimessa hänen kanssaan tai jopa lähteä auttamaan, kun tulee joku ongelma. Hänen mielestään olen kotirouva, kun hoidan kotonani neljää vierasta lasta yhdeksän tuntia päivässä.

Vau, ihmisen tyhmyydellä ei ole rajaa (isäsi). Kotirouva...

Vierailija
30/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaiha anoppis ja äitees lähi itämaalaiseen eukkoon

Vierailija
31/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainoa jota etätyöni häiritsee on teini-ikäinen tytär joka ei tahtoisi että äiti on aina kotona.

Vierailija
32/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella joustava etätyö, mutta rajoitteet on siinäkin, enkä voi ominpäin joustaa miten haluan kun on palavereita ja muita yhteistä juttuja. Appivanhemmat olettavat, että kyllähän minä nyt voin töiden lomassa käydä hakemassa lapsen kesken päivän päiväkodista tai lapsen voi yökyläilyjen jälkeen palauttaa mulle ihan milloin vaan kesken päivän. Ja tokihan se olen minä, joka töidensä lomaan sumplii näitä hakuja ja palautuksia, puolisoni työ on joku pyhä lehmä, siitä ei edes kysellä että onnistuisiko, eihän se nyt kun Kalle on töissä!! No missä halvatussa minä olen, jos en töissä?!?

Vierailija
33/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex aviomies (paino sanalla ex) sanoi mulle toistuvasti avioliiton aikana kun tein ja teen edelleen 100% etätyötä, että mulle maksetaan palkkaa istumisesta ja että olen niin tyhmä idiootti, että en voi mitenkään selvitä työtehtävistäni.

No, olen koodari ja hyvä sellainen. Palkka bruttona 6000 euroa kuukaudessa. Että sellaista istumisesta palkkaa maksamista.

Vierailija
34/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat ryöt, joista on jotakin konkreettista hyötyä jollekin, kyllä vaatii muutakin kuin kotona istumista

Vierailija
35/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa taas näkee sukupolvien välisen kuilun liittyen työelämään. Boomereille töissäkäynti oli sitä, että se perse raahattiin kahdeksaksi tunniksi pomon määräämään paikkaan ja siitä läsnäolosta maksettiin palkka. Palkka juoksi vaikka päivät jauhettiin paskaa tekemättä mitään ja sillä palkalla osteltiin talot, mökit ja autot. Ei noiden päähän mahdu se tosiasia, että nykyaikana palkka maksetaan työpanoksesta ja että se on monessa työssä täysin toissijaista missä se työ tehdään. Noiden mielestä siis työpaikalla kahvittelu on työtä, mutta kotona tehtävät taloushallinnon työt eivät ole työtä.

Vierailija
36/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä lopetettiin toimisto kotipaikkakunnaltani ja minun annettiin siirtyä kotiin etätöihin. Ei tarttenut lähteä 200 km päähän toimistolle. Kukaan ei ole epäillyt, ettenkö töitä tekisi. Ei työnantaja eikä läheiset. Jos joku sukulainen tai ystävä soittaa työajalla, niin kyllä on tärkeää asiaa. Ehkä kannattaa tehdä äideille ja anopeille selväksi asiat eli olla vastaamatta puheluihin työaikana ja pyytää, että soittaisivat ei-tärkeät puhelut työaikojen ulkopuolella. Ja myös olla tekemättä töitä vapaa-ajalla.

Vierailija
37/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex aviomies (paino sanalla ex) sanoi mulle toistuvasti avioliiton aikana kun tein ja teen edelleen 100% etätyötä, että mulle maksetaan palkkaa istumisesta ja että olen niin tyhmä idiootti, että en voi mitenkään selvitä työtehtävistäni.

No, olen koodari ja hyvä sellainen. Palkka bruttona 6000 euroa kuukaudessa. Että sellaista istumisesta palkkaa maksamista.

Tais olla duunari

Vierailija
38/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies saadaan joskus samaa ihmettelyä. Ollaan kumpikin koodareita ja työskennellään ma-pe kotona koneen ääressä. Anoppikin on muutamaan kertaan yrittänyt ängetä kahville kesken työpäivän. 

Vierailija
39/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on oikeassa.

Vierailija
40/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Ja kaikkien kokemuksessa naaraspuolinen ei tajua työntekoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme