Näinhän siinä kävi ettei miestä vasektomia kiinnosta
Odotettiin yhdessä melkein 10 vuotta sitä että ikävaatimus täyttyy. Alkuvuodesta se täyttyi ja aiheesta ollaan vain hiljaa. Aavistin tämän jo etukäteen.
Muuttavatko miehet oikeasti ihan säännönmukaisesti mielensä lisääntymisasiassa, vai onko minua taas kerran huijattu? Tämä on kolmas suhde joka uhkaa nyt kaatua siihen että miehen "ei missään nimessä ikinä lapsia"-kertomus muuttuukin "ehdottomasti lapsia joskus, aika piankin mieluiten"-höpinäksi. Tosin tästä tapauksesta en ole vielä varma, mutta huonolta näyttää.
Mistä olette löytäneet velamiehiä? Miten aidon velamiehen tunnistaa? Kaksi edellistä ovat perustelleet sanojensa pyörtämistä sillä, että sanoivat suhteen alussa mitä halusin kuulla ja arvelivat minun muuttavan mieleni kuitenkin lopulta. Minusta tämä on epäreilua.
Kommentit (1644)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee ite pistämään putket poikki. Mitä valitat?
Helpommalla ap tosiaan pääsee näin kuin että etsii miehiä jotka haluavat kastroitavaksi.
Mutta mies on sanonut olevansa vela, miksi hän haluaa että hänen spermassaan on silti siittiöitä? Mitään muuta eroa vasektomian jälkeen ei ole. Nainen on hoitanut ehkäisyn ja kärsinyt sivuvaikutukset ja stressin tähän asti. Yli kymmenen vuoden ajan.
Niin kauan kun nainen on yksin se joka päättää, että syntyykö lapsi vai ei, niin nainen saa kärsiäkin ne sivuvaikutukset ja stressin.
Siis koska nainen kärsii joko raskauden ja synnytyksen tai abortin, hänen kuuluu myös kärsiä kaikki ehkäisynkin sivuvaikutukset? Miestä ei saa pyytää osallistumaan ehkäisyyn millään tavoin? En tarkoita kenenkään pakottamista vasektomiaan, mutta kun joillekin se kortsun käyttökin aiheuttaa itkupotkuraivareita.
Miksi otat "jotku" esille? Tässä ne itkupotkuraivarit tulivat ap:lta joka ei halua käyttää kumia koska ne ovat niin epävarmoja että hän joutuu jatkuvasti popsimaan jälkiehkäisypillereitä.
Vääristelet taas apn snomisia. Onko nyt todella niin,että kun et löydä kunnon todisteita noille sun haluamille miesvihaväitteille, on sit pakko kehittää niitä? Tämä ketju ei nyt kuitenkaan koske miesvi haa, niin voisit lopetta pommituksen. Voit perustaa aiheesta ihan oman ketjun ja ryvetä niissä vihoissa oikei kunnolla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen keho, MIEHEN valinta! Painakaa tämä suominaiset jo VIHDOINKIN kaaliin.
M28
Voi, tämäpä on ponteva ja todella erikoinen ulostulo! Siis ihanko näin?? Siis ihan, niinkuin apkin sanoi omasta puolisostaan. Et saa ite päättää. Ei pakkopaidassa ole viemässä mihinkään.
Ja sinä myös, saat ihan pitää oman kehos. Kukaan ei suo pakota. Kukaan nainen ainakaan. Se on ihan lailla kielletty.
Voi luoja näitä ulostuloja...
Samaa tekstiä näkee esim. aborttikeskusteluissa jossa mies valittelee kumppaninsa ratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesvihaketju viikon tykätyimpänä.
Miksi en ole yllättynyt.
Oot ainoa miesvihaihminen. Kukaan muu ei ole sitä levittänyt. Voit olla ylpeä ainutlaatuisuudestasi.
Paitsi aloitus jossa on 500+ tykkäystä.
Eikä siinäkään ole mitään vihamielistä. Se kaikki on vain sinuun päässäsi.
Hän esittää kysymykseksi verhotun väitteen jonka mukaan miehet muuttavat säännönmukaisesti mielensä lisääntymisasiassa, tai valehtelvat. Mitä se on jollei miesvihaa?
No, jos hänelle on näin käynyt jokaisessa parisuhteessa, niin tottakai siitä tulee epäily, et näin se aina vaan menee. Kuin moni nainen petti sinut, ennenkuin katkeroiduit ja aloit nai*vihamieliseksi?
Ap ei ole ainoa tässä ketjussa, jolle on käynyt edellisissä parisuhteissa noin.
Täällä on kerrottu kokemuksia, joissa kumppani on suhteen alussa valehdellut olevansa vela ja olettanut ja odottanut että toinen muuttaa mielensä ja alkanut kärttää lasta. Asiasta valehtelua, jotta pääsisi suhteeseen, tapahtuu. Se turhauttaa veloja. Ketäpä ei epärehellisyys ottaisi päähän.Tapahtuu myös oikeita mielenmuutoksia ilman toisen huijaamistarkoitusta. Sellaisiakin kokemuksia on ja ne harmittavat, varsinkin jos mielenmuuttajia on useampi mahtunut parisuhdehistoriaan. Se laittaa pohtimaan, onko mielensä muuttaminen kovin yleistä tietyllä ryhmällä, eli veloiksi itseään sanovilla miehillä, jos niitä esimerkkejä tuosta löytyy ympäriltä useita, vaikkapa myös ystävien tai sukulaisten elämästä.
Pettävätkö kaikki naiset miehiään, kun kerran 65% lapsista on käenpoikasia?
Tää käenpoika on kans joka ketjun innokas hupailija. Tuo oikea prosentti on 1-2%. Miksi hänellä on vääristynyt ymmärrys maailmasta, ei taida sitä tietää itsekkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsettomuus on itsellesi suhteessa kynnyskysymys ja kumppanille ei, olette tienhaarassa. Kumppanisi on voinut vuosia olla 100% lapsettomuuden kannalla, mutta nyt kun tilanteen pitäisi konkretisoitua, mielipide on voinut muuttua.
Ajatusta siitä, että mennyt elämä menettäisi arvonsa, nykyhetken vuoksi en allekirjoita. Olette rakastaneet ja välittäneet toisistanne, panostaneet suhteeseen omilla tavoillanne ja nuo asiat säilyvät, vaikka ette jatkaisikaan yhdessä.
Ja kuka oikeasti eroaa jos toisella olisikin pieni epäilys lapsettomuudesta?
Tottakai silloin pitää erota. Parisuhteessa on henkilö, joka on ihan varma, että ei halua lapsia ja henkilö, joka ei ole ihan varma haluaako lapsia vai ei. Lapsia haluamaton joutuu koko ajan odottamaan, että toinen tekee päätöksensä suuntaan tai toiseen. Lapsia haluava voi myöhemmin syyttää toista, että sinun takia jäin lapsettomaksi vaikka niitä halusin. Ei tuollainen ole kunnon parisuhde.
Niin se toinen voi syyttää ihan mistä vaan jos sellaiseen on taipumusta. Lapsi-asia on asia muiden joukossa eikä mikään kynnyskysymys kyllä yleensä. Ap toki on hyvin ehdoton raivovela, jonka tulee olla yksin. Kun hän on vela, muidenkin pitää olla.
Kenenkään ei tarvitse olla vela siksi että minä olen, tai muustakaan syystä. Minä kuitenkin haluan itselleni velamiehen, jos jonkun miehen ylipäätään. Lapsiasia ei missään tapauksessa ole asia muiden joukossa, sillä se on suuri joko-tai-kysymys suhteessa. Lapsia joko on tai ei, kompromissia ei ole olemassa.
Ap
Ei se liity suhteeseen mitenkään. Kyllä se on ihan samanlainen asia kuin se harrastaako molemmat golfia vai vain toinen.
Sinun on pakko olla mies ja nimenomaan lapseton mies, jos kuvittelet, että lasta ja golfia voi verrata toisiinsa. Niinhän osa isistä tekee, viettää hetken aikaa lapsen kanssa ja muuten touhuaa omiaan. Se golfkentän omistaja ja hoitaja näkee golfin eri kantilta kuin satunnainen pelaaja.
En verrannut lasta ja golfia vaan golfin harrastamisesta päättämistä lasten hankinnasta päättämiseen. Kaksi täysin samaa asiaa. En ymmärrä miksi yksinkertaisesta asiasta täytyy tehdä vaikea miettimällä lapsen hoidosta potkukelkkaan taas kaikki. Jos lapsia haluaa tehdä ja tekee, ne hoitaa, mutta se ei liity enää mitenkään siihen haluan lapsia-toteamukseen.
Olen kahden lapsen äiti.
Et todellakaan ole yhdenkään lapsen äiti. Tai sitten olet, mutta etä-äiti, joka tapaa lastaan satunnaisesti silloin, jos sattuu huvittamaan. Jätitkö lapsesi niiden isälle vai annoitko valtion huolehtia lapsista?
Ihan saman miehen kanssa kaksi lasta, ydinperheenä eletään. Ihan ihme ajatuksenjuoksu sulla. Onko jotenkin ihmeellistä ettei kaikki äidit ajattele että itse tai puolison olisi pitänyt suhteen alussa jo määritellä lapsilukunsa?
No tämä! Me alettiin seurustella mieheni kanssa 16-vuotiaina eikä todellakaan puhuttu siitä halutaanko me lapsia vielä 20-vuotiainakaan. Opiskelujen jälkeen sit jätettiin ehkäisy muutoin pois mutta mentiin varmoilla päivillä, koska kumpikaan ei määritellyt lapsi asiaa edelleenkään. Sit kolmikymppisinä ajatus oli tasoa saa tulla, jos on tullakseen ja sit niitä lapsia siunaantuikin kaksi.
Täysin vieras ajatus että asia tulisi päättää heti suhteen alussa tai parikymppisenä.
Kun on vela niin sen yleensä tietää jo hyvin nuorena ja se on vahva tunne, joten sen ottaa puheeksi jokaisessa parisuhteessa ihan niistä ensimmäisistä teiniseukkailuista lähtien.
Mutta ymmärrän että jos on tuollainen ajelehtija jolla ei ole vahvoja mielipiteitä (tulee lapset jos on tullakseen, ihan miten vaan) tai oma tahto on samaa kuin valtaväestöllä ja on enemmän tai vähemmän oletus että kaikkihan lapsia jonain päivänä haluaa, niin voi kokea että asiasta ei tarvitse edes puhua.No tämä. Itse olen tiennyt jo lapsesta asti etten halua lapsia ja olen asian ottanut puheeksi joka ikisessä suhteessa ja tapailussa jo heti alussa. Jos näkemykset eivät kohtaa, olen lopettanut sen suhteen siihen. Jos asiasta ei puhuisi, olisi aika kurja yllätys sitten aikojen päästä, jos toinen haluaa lapsia. Kurja yllätys se on myös myötäilijöiden ja valehtelijoiden kanssa, mutta ainakin olen tehnyt sen mitä kuuluu ja ollut rehellinen, enempää ei oikein omalta puoleltaan voi tehdä.
Sama. Tiesin 6-vuotiaana, etten halua lapsia. En edelleenkään halua lapsia 42-vuotiaana. Yksi suhde kaatui siihen, että mies odotti minun kuitenkin muuttavan mieltäni jossain vaiheessa ja haluavan sen asunto-farmariauto-3 lasta-paketin, mistä itse haaveili. Tiesi kyllä hyvin aikaisessa vaiheessa jo, etten ole hankkimassa lapsia, en hänen enkä kenenkään toisen kanssa enkä itsellisesti. Ilmeisesti hänellä oli valikoiva kuulo, joka oli mystisesti minun vikani.
Tuollaisessa suhteessahan tuhlataan vain molempien aikaa, kun kumpikin voisi kuluttaa nekin parisuhdevuodet sopivamman kumppanin kanssa.
Millä tavalla sopivamman? Ja miten tuhlata?
No sellaisen joka on lastenhankinnasta samaa mieltä alusta asti, kerran aikaisessa vaiheessa asiasta jo keskulteltu. Lapsia haluava tuhlaa aikaansa velan kanssa ja vela tuhlaa aikaansa lapsia haluavan kanssa. Sen ajan olisi voinut olla onnellinen sellaisen kumppanin kanssa, joka haluaa samoja asioita.
Mä en tunne yhtäkään ihmistä, jolla ne lapset määrittelisi sen parisuhteen sopivuuden. Kun ihminen pariutuu, ne lapsihaaveet joko syntyy tai ei, ei toisinpäin. Musta tuntuu että koko lapsiasia on saanut ihan liian suuret mittasuhteet. Tottakai ihminen on onnellinen hyvässä suhteessa, ei silloin arvoteta itseä tai toista sen mukaan haluaako lapsia vai ei.
En tajua näitä kommenttejasi ollenkaan. Miten se käytännössä toimii että suhteeseen eivät lapset liity mitenkään? Mistä ne lapset tupsahtavat siihen suhteeseen jossa kumpikaan ei halua lapsia, tai toinen ei halua? En tiedä miten olet lapsesi saanut, mutta minun käsitykseni mukaan siinä tarvitaan useimmiten kahta ihmistä ja niiden yhteinen päätös.
Tämä ei kertakaikkiaan aukea. Ensin rakastutaan, ostetaan talo, hommataan lemmikki ja kesämökki ja sitten toinen sanoo että no niin, nyt saa lapsi tulla. Toinen on sitä mieltä että ei saa tulla nyt eikä jatkossa. Miten tässä tilanteessa se parisuhde on parisuhde lapsiin liittymättä?
Ap
Miten se ihminen ja elämä pyyhkiytyy pois todsa sun tilanteessasi? Eihän niitä taloa, lemmikkejä ja mökkiä lasten teon vuoksi ole hankittu? Parisuhde on parisuhde, toisilla sen parisuhteen lisäksi sit on lapsia, toisilla ei.
En minä ole sanonut että se pyyhkiytyy pois, mitä ihmettä?
Mutta ymmärrät varmaan että on järkevämpää luoda tuo elämä ihmisen kanssa jonka kanssa on tarkoitus pysyä yhdessä, eikä ihmisen kanssa jonka kanssa ero on väistämätön tulevaisuudessa. Olisihan se nyt hassua ostaa mökki yhdeksi kesäksi tietäen jo valmiiksi että se myydään syksyllä, kun toinen lähtee lisääntymään ja toinen etsimään lapsetonta kumppania.
Ei niitä lapsia siinä suhteessa tule elleivät molemmat niitä halua. En edelleenkään tajua; puhut aivan kuin niitä lapsia vaan ilmestyisi jostain ihan tuurilla suhteisiin. Että on suhde ja sitten on ehkä lapsia tai ei, mutta suhde on kuitenkin. Mistä ne lapset tulevat suhteeseen?
Ap
Taidat olla melkoisen yksioikoinen ja yksinkertainen. Ei niitä lapsia ilmesty niin, sen sijaan aikuiset ihmiset saattavat päättää niitä hankkia vaikka eivät ensin aikoisikaan.
Jolloin suhde päättyy eroon, kun toinen haluaa ehdottomasti lapsia ja toinen ehdottomasti ei halua niitä. Sitä ap tässä suree, että taasko käy näin, että mies muuttaa mielensä, vieläpä 10 vuoden jälkeen.
Apn mies tuskin on ehdottomasti lapsia haluava. Itse asiassa semmoisia ihmisiä on vielä ikivelojakin vähemmän.
Ja kyllä se nyt on apn ihan oma päätös jos suhteen 10 vuoden jälkeen päättää siksi että mies ei steriä tee. Lapsia ehkä joskus haluavankin kanssa voi elää hyvän elämän jos haluaa, mutta ap selvästi ei halua.
Mitä ihmeen järkeä on elää lapsia ehkä joskus haluavan kanssa, kun se suhde päättyy sillä hetkellä kun se toinen alkaa sitten haluta sitä lasta?
No vaikka siksi että haluaa sen ihmisen kanssa olla? Miksi se suhde päättyisi jos toinen haluaa lapsen? Päättyykö se tahattomaan lapsettomuuteenkin?
Jos se lapsia haluava on nainen, hän voi hankkiutua raskaaksi miten haluaa. Eihän sen parisuhteen tarvitse sitten päättyä vaikka nainen synnyttää lapsen.
Eilen tapasin miehen, joka erosi kihlatustaan, koska itse on vela, mutta morsian muutti mieltään. Erosta on aikaa jo yli kymmenen vuotta ja mies edelleen suree ja kaipaa. Mutta ei silti halunnut luopua tästä periaatteestaan.
PASKAPUHETTA! Eihän naiset muuta mieltään. Miehet ovat valehtelevia tuuliviirejä. Tuokin mies oli todennäköisesti kertonut naiselle kuinka hän haluaa ainakin kolme lasta, mutta kun aika tuli, hän ei suostunut luopumaan ehkäisystä. Miehet on just tuollaisia pettureita.
Miksi levität tällaisia valeita miehistä? Joku voi vielä luulla sinun olevan tosissaan. Todella siis haluat ylläpitää miesvihailluusiota? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitä miestäs nakitat. Mene hel vetti itte sterilisaatioon jollet kakaroita halua. Ootko vajaa ???
Menee ap steriin tai ei, se ei poista sitä ongelmaa, mitä hän nyt pähkii. Jos olisit lukenut kejua ja ymmärtänyt lukemasi, tietäisit tämän. Vai ootko sinä vajaa??
Ongelmana tuntuu olevan se, että hänen väitteen mukaan miehet säännönmukaisesti muuttavat mielensä tai valehtelevat. Sehän ei pidä paikkaansa joten ongelmaa ei ole.
Oli kysymyksen muodossa. Silloin se ei ole väite.
Joko olet lakannut hakkaamasta miestäsi? Kyllä vai ei.
Tämä kysymys ei vastaa apn esittämää kysymystä, koska en ole koskaan hakannutkaan miestäni. Sen sijaan ap on kokenut tilanteen kaksi kertaa ennenkin.
Ei se sitältänyt väitettä. Kysyin sinulta asiaa, se ei ole silloin väite.
Väite on sisäänrakennettu, koska on oletuksena. utta ku oletusta ei voi todentaa, ei ole relevantti.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet pitäis pakkosteriloida siinä 30-35 vuotiaina ettei tee lapsii liian vanhana.Niin ei tulis pappa ikäsii isiä.
Kyl mä koulus häpesin kun mun iskä oli jo eläkeellä ja muiden duunissa.
Sen takii en oo sitten pärjänny muutenkaan elämässä.
Muuten hyvä mutta laitetaan iäksi 15
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpommalla ap tosiaan pääsee näin kuin että etsii miehiä jotka haluavat kastroitavaksi.
Mutta mies on sanonut olevansa vela, miksi hän haluaa että hänen spermassaan on silti siittiöitä? Mitään muuta eroa vasektomian jälkeen ei ole. Nainen on hoitanut ehkäisyn ja kärsinyt sivuvaikutukset ja stressin tähän asti. Yli kymmenen vuoden ajan.
Niin kauan kun nainen on yksin se joka päättää, että syntyykö lapsi vai ei, niin nainen saa kärsiäkin ne sivuvaikutukset ja stressin.
Siis koska nainen kärsii joko raskauden ja synnytyksen tai abortin, hänen kuuluu myös kärsiä kaikki ehkäisynkin sivuvaikutukset? Miestä ei saa pyytää osallistumaan ehkäisyyn millään tavoin? En tarkoita kenenkään pakottamista vasektomiaan, mutta kun joillekin se kortsun käyttökin aiheuttaa itkupotkuraivareita.
Miksi otat "jotku" esille? Tässä ne itkupotkuraivarit tulivat ap:lta joka ei halua käyttää kumia koska ne ovat niin epävarmoja että hän joutuu jatkuvasti popsimaan jälkiehkäisypillereitä.
Kumit toimivat ihan hyvin huolellisesti käytettynä. Jatkuva jälkiehkäisyn käyttö tuntuu kyllä oudolta ajatukselta, ei ne kumit nyt niin usein hajoile. Vela-ap ehkä toivoisi varmempaa ehkäisyä. En tiedä, mikä hänen suhtautumisensa aborttiin on, mutta tuskin niitäkään olisi kiva tehdä montaa, olisi suhtautuminen mikä hyvänsä. Ap haluaa lopettaa hormonaalisen ehkäisyn (kai) ja se on täysin ymmärrettävää, siitä kun on riskejä ja sivuvaikutuksia. En silti ole sitä mieltä, että ketään voisi pakottaa vasektomiaan (ei ap sitä haluakaan) sillä päätösvalta omasta kehosta on kaikilla.
Otin ne jotkut esille, koska kokemusta on miehistä, jotka eivät halua käyttää kumia, vaikka eivät lasta halua omien sanojensa mukaan ja itse en syö hormoneja enkä tule syömään.Miksi sulla on kokemusta sellaisista miehistä? Miksi annat niille? Oletko tyhmä vai saitko taropeeksi rahaa parisuhteessa? Muista että sinulla on oikeus valita seurasi.
Tapailuvaiheessa on kokemusta. En antanut niille ilman kumia. Sain paljon vihaa päälleni, kun olin niin joustamaton. Rahaa en tarvitse, koska ammatti on sekä sukutila, jonka takia minun ei edes koskaan tarvitsisi olla päivätöissä, ei edeltäjänikään olleet. Eat that shit.
Tirsk, tietysti.
Tirsk tirsk. Meinaatko ettei tässä maailmassa voisi olla itsenäisiä naisia, joilla on niin paljon rahaa, ettei miestä sen takia tarvita? Parisuhde on vain plussa elämään. Joo, omistan yli 200 hehtaaria talousmetsää ja ammattini on siinä yli 3000 per kk eur netossa, en tarvitse miestä yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Miehet pääsee tässä yhteiskunnassa niin kuin koira veräjästä kaiken suhteen ja niitä paapotaan joka asiassa, että yhdessä asiassa nyt voisi joustaa kun niiltä ei oikein mitään muutakaan pyydetä.
Onneksi palstalla ei ole miesvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumit toimivat ihan hyvin huolellisesti käytettynä. Jatkuva jälkiehkäisyn käyttö tuntuu kyllä oudolta ajatukselta, ei ne kumit nyt niin usein hajoile. Vela-ap ehkä toivoisi varmempaa ehkäisyä. En tiedä, mikä hänen suhtautumisensa aborttiin on, mutta tuskin niitäkään olisi kiva tehdä montaa, olisi suhtautuminen mikä hyvänsä. Ap haluaa lopettaa hormonaalisen ehkäisyn (kai) ja se on täysin ymmärrettävää, siitä kun on riskejä ja sivuvaikutuksia. En silti ole sitä mieltä, että ketään voisi pakottaa vasektomiaan (ei ap sitä haluakaan) sillä päätösvalta omasta kehosta on kaikilla.
Otin ne jotkut esille, koska kokemusta on miehistä, jotka eivät halua käyttää kumia, vaikka eivät lasta halua omien sanojensa mukaan ja itse en syö hormoneja enkä tule syömään.Miksi sulla on kokemusta sellaisista miehistä? Miksi annat niille? Oletko tyhmä vai saitko taropeeksi rahaa parisuhteessa? Muista että sinulla on oikeus valita seurasi.
Tapailuvaiheessa on kokemusta. En antanut niille ilman kumia. Sain paljon vihaa päälleni, kun olin niin joustamaton. Rahaa en tarvitse, koska ammatti on sekä sukutila, jonka takia minun ei edes koskaan tarvitsisi olla päivätöissä, ei edeltäjänikään olleet. Eat that shit.
Tirsk, tietysti.
Tirsk tirsk. Meinaatko ettei tässä maailmassa voisi olla itsenäisiä naisia, joilla on niin paljon rahaa, ettei miestä sen takia tarvita? Parisuhde on vain plussa elämään. Joo, omistan yli 200 hehtaaria talousmetsää ja ammattini on siinä yli 3000 per kk eur netossa, en tarvitse miestä yhtään mihinkään.
En tokikaan. Kyllä minä uskon ihan rehellisesti että tämä palsta on täynnä naisia joilla on kaksi tiliä, kun ensimmäinen tili tuli täyteen ja pankki ei halunnut muuttaa järjestelmiään.
Parisuhdekin on niin hyvä että ihan huviksesi vietät aikaa palstalla haukkumassa miehiä.
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta hoidin ehkäisyn, välillä oli pillerit ja välillä kierukka. Pyysin miestä että menisi vasektomiaan, kun se on miehille helpompi tehdä. Ei mennyt. Sain tarpeekseni, seksi ei hänen kanssaan ollut enää sen arvoista, että olisin vielä hormooneja käyttänyt. Pakkasin kamani ja lähdin.
Kolmen päivän saikku oli liikaa, otti mielummin eron. Hyvin nää mammat vetää.
Ja tykkäyksiä sataa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vääristelet taas apn snomisia. Onko nyt todella niin,että kun et löydä kunnon todisteita noille sun haluamille miesvihaväitteille, on sit pakko kehittää niitä? Tämä ketju ei nyt kuitenkaan koske miesvi haa, niin voisit lopetta pommituksen. Voit perustaa aiheesta ihan oman ketjun ja ryvetä niissä vihoissa oikei kunnolla!
Harmi vain että hajoavat tuon tuosta joten kovin varmana ehkäisynä en säännöllistä kuminkäyttöä pidä.
Ap
Kumilla ei ole menty sillä se ei ole luotettava ehkäisykeino. Sillä mennään jatkossa ellei eroa saada aikaiseksi, mutta perseestähän se on sitten jatkuvasti napsia jälkiehkäisyjä. Siksi tämä miehen vatvominen johtaa todennäköisesti eroon myös siinä tapauksessa, ettei hän saa tästä asiasta suutaan auki jatkossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitä miestäs nakitat. Mene hel vetti itte sterilisaatioon jollet kakaroita halua. Ootko vajaa ???
Menee ap steriin tai ei, se ei poista sitä ongelmaa, mitä hän nyt pähkii. Jos olisit lukenut kejua ja ymmärtänyt lukemasi, tietäisit tämän. Vai ootko sinä vajaa??
Ongelmana tuntuu olevan se, että hänen väitteen mukaan miehet säännönmukaisesti muuttavat mielensä tai valehtelevat. Sehän ei pidä paikkaansa joten ongelmaa ei ole.
Tämä kysymys ei vastaa apn esittämää kysymystä, koska en ole koskaan hakannutkaan miestäni. Sen sijaan ap on kokenut tilanteen kaksi kertaa ennenkin.
Ap on ihan itse päättänyt suhteensa kuvitellessaan asioita. Varmasti hyvä niin, ei noin itsekkään ihmisen kanssa varmasti ole helppo elää.
Ei kai hän ole vielä mitään lopettanut, kun ei ole vielä edes keskustellut nykyisen miehensä kanssa. Edelliset suhteet on lopettanut, koska miehet eivät olleetkaan veloja, vaikka niin sanoivat.
Se, onko ap itsekäs vai ei, ei vaikuta tässä mitenkään.
Onko sinun kanssa helppo elää?Vaikka niin sanoivat... tuskin kukaan 19-v kolli sanoo olevansa vela tytölle jota on tapaillut kuukauden. Mutta te uskotte kun joku trollinarttu selittää kuinka vauvan kärttäminen alkoi välittömästi. Ap:lla meni sata juttua pieleen tarinoissaan, mutta kaikki menee läpi teille koska niissä haukutaan miehiä.
Ei hän ole kertonut, minkä ikäisiä ne miehet olivat. Jos hän olikin 18v ja 19v, ne miehet on voinu olla vaikka 50v. Sinä miesvihakiimassas tulkitset kaiken sen mukaan, et kaikki kertoo vaan siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen on käytävä vasektomiassa tietenkin, muuten tulee ero. Naisena en menisi operaatioon, koska se on naisille vaikeampi juttu. Mies kantakoon vastuun, jos ei, niin ero.
Mutta tässä maassahan se menee niin, että mies on laiska ja kuin vam mainen, jolta ei voi vaatia mitään.
Olet ihan sekaisin, jos pidät oikeana vaatia toiselta tuollaista.
Naiset on jatkuvasti korostamassa, miten "oma keho, oma päätös" mutta sama ei selvästi koske miehiä.
🤮
Hyvä nosto, osoittaa kuinka tässä ketjussa ei ole yhtään haukuttu miehiä. MItä nyt laiskoiksi ja vammaisiksi.
Muutenkin tuo osoittaa ettei naiset taida olla kovin aidosti veloja, jos kerran muutaman päivän saikku on niille liikaa. Vaikeampi juttu? Niin varmasti, mutta silti verrattavissa hammaslääkärissä käyntiin. Se että se on vaikeampi ei tee siitä mitenkään vaikeaa.
No jos se naisille on niin pieni ja yksinkertainen toimenpide, miehille sit kuin hyttysen pisto! Eli aina vaan hyvät perustelut, et se tehdään mieluummin miehelle, kuin naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tirsk, tietysti.
En tokikaan. Kyllä minä uskon ihan rehellisesti että tämä palsta on täynnä naisia joilla on kaksi tiliä, kun ensimmäinen tili tuli täyteen ja pankki ei halunnut muuttaa järjestelmiään.
Parisuhdekin on niin hyvä että ihan huviksesi vietät aikaa palstalla haukkumassa miehiä.
En hauku miehiä, otan esille epäkohtia parisuhteissa. Siinä olet oikeassa, että ei kiinnosta parisuhteet näillä nykyarvoilla. Siksi sinkku, koska en kenenkään rahaa halua enkä tarvitse.
Sinäkin olet palstalla viettämässä aikaa muita haukkuen, kannattaako haukkua muita? Pyhimys omasta mielestäsi olet itse, lähdetkö treffeille velan kanssa, mä voisin lähteä ja tutustua suhun, lähdetkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on ihan itse päättänyt suhteensa kuvitellessaan asioita. Varmasti hyvä niin, ei noin itsekkään ihmisen kanssa varmasti ole helppo elää.
Ei kai hän ole vielä mitään lopettanut, kun ei ole vielä edes keskustellut nykyisen miehensä kanssa. Edelliset suhteet on lopettanut, koska miehet eivät olleetkaan veloja, vaikka niin sanoivat.
Se, onko ap itsekäs vai ei, ei vaikuta tässä mitenkään.
Onko sinun kanssa helppo elää?Vaikka niin sanoivat... tuskin kukaan 19-v kolli sanoo olevansa vela tytölle jota on tapaillut kuukauden. Mutta te uskotte kun joku trollinarttu selittää kuinka vauvan kärttäminen alkoi välittömästi. Ap:lla meni sata juttua pieleen tarinoissaan, mutta kaikki menee läpi teille koska niissä haukutaan miehiä.
Ei hän ole kertonut, minkä ikäisiä ne miehet olivat. Jos hän olikin 18v ja 19v, ne miehet on voinu olla vaikka 50v. Sinä miesvihakiimassas tulkitset kaiken sen mukaan, et kaikki kertoo vaan siitä.
Hän on kertonut. 19 ja 22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten tv- ohjelmassa la ink tai miami ink (kuitenkin se kat von d: n tatskayritys) yksi studion miehistä mietti vasektomiaa. Heillä oli jo vaimon kanssa monta lasta ja vaimolle ilmeisesti sopi hormonaalinen ehkäisy huonosti ja perhe ei halunnut lisää lapsia. Ei ole muistikuvaa, oliko se lääkäri vai ystävä, joka kysyi mieheltä, että mitäs jos vaimosi ja kaikki lapsesi kuolevat onnettomuudessa, oletko sitä mieltä, että koskaan et sen jälkeen voisi olla jonkun muun kanssa ja hankkia lapsia hänen kanssaan. Tämä mies muistaakseni vastasi että voihan sen vasektomian purkaa sitten. Siihen oli vastaus, jos jo valmiiksi ajattelee purkamista, niin ei kannata koko operaatiota tehdä. Viisaita sanoja. Vaikka tuntuu kamalalta, että puolison kuoleman jälkeen haluaisikin lapsia jonkun muun kanssa. No tuo mies oli selkeästi ei-vela.
Niin, vela on vapaaehtoisesti lapseton, heillä ei ole lapsia.
Oikein relevanttia pohdintaa sinänsä, sitä kun ei koskaan tiedä mitä elämässä tapahtuu. Nyt vela voi olla viiden vuoden päästä entinen vela.
Vela käsitteenä pitää sisällään sen ajatuksen, että on loppuun asti vela. Jos muuttaa mielensä, ei puhuta velasta. Toistaiseksi lapseton, tai mahdollisesti lapseton ei ole vela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen on käytävä vasektomiassa tietenkin, muuten tulee ero. Naisena en menisi operaatioon, koska se on naisille vaikeampi juttu. Mies kantakoon vastuun, jos ei, niin ero.
Mutta tässä maassahan se menee niin, että mies on laiska ja kuin vam mainen, jolta ei voi vaatia mitään.
Naiset on jatkuvasti korostamassa, miten "oma keho, oma päätös" mutta sama ei selvästi koske miehiä.
🤮
Hyvä nosto, osoittaa kuinka tässä ketjussa ei ole yhtään haukuttu miehiä. MItä nyt laiskoiksi ja vammaisiksi.
Muutenkin tuo osoittaa ettei naiset taida olla kovin aidosti veloja, jos kerran muutaman päivän saikku on niille liikaa. Vaikeampi juttu? Niin varmasti, mutta silti verrattavissa hammaslääkärissä käyntiin. Se että se on vaikeampi ei tee siitä mitenkään vaikeaa.
No jos se naisille on niin pieni ja yksinkertainen toimenpide, miehille sit kuin hyttysen pisto! Eli aina vaan hyvät perustelut, et se tehdään mieluummin miehelle, kuin naiselle.
Eikös luulisi että se tehdään mielummin sille joka ei halua olla raskaana?
Taitaa naiset vain käyttää tuota tekosyynä, jos vaikka tulisi se oikea mies vastaan joka saa sukat pyörimään jaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsettomuus on itsellesi suhteessa kynnyskysymys ja kumppanille ei, olette tienhaarassa. Kumppanisi on voinut vuosia olla 100% lapsettomuuden kannalla, mutta nyt kun tilanteen pitäisi konkretisoitua, mielipide on voinut muuttua.
Ajatusta siitä, että mennyt elämä menettäisi arvonsa, nykyhetken vuoksi en allekirjoita. Olette rakastaneet ja välittäneet toisistanne, panostaneet suhteeseen omilla tavoillanne ja nuo asiat säilyvät, vaikka ette jatkaisikaan yhdessä.
Ja kuka oikeasti eroaa jos toisella olisikin pieni epäilys lapsettomuudesta?
Tottakai silloin pitää erota. Parisuhteessa on henkilö, joka on ihan varma, että ei halua lapsia ja henkilö, joka ei ole ihan varma haluaako lapsia vai ei. Lapsia haluamaton joutuu koko ajan odottamaan, että toinen tekee päätöksensä suuntaan tai toiseen. Lapsia haluava voi myöhemmin syyttää toista, että sinun takia jäin lapsettomaksi vaikka niitä halusin. Ei tuollainen ole kunnon parisuhde.
Niin se toinen voi syyttää ihan mistä vaan jos sellaiseen on taipumusta. Lapsi-asia on asia muiden joukossa eikä mikään kynnyskysymys kyllä yleensä. Ap toki on hyvin ehdoton raivovela, jonka tulee olla yksin. Kun hän on vela, muidenkin pitää olla.
Kenenkään ei tarvitse olla vela siksi että minä olen, tai muustakaan syystä. Minä kuitenkin haluan itselleni velamiehen, jos jonkun miehen ylipäätään. Lapsiasia ei missään tapauksessa ole asia muiden joukossa, sillä se on suuri joko-tai-kysymys suhteessa. Lapsia joko on tai ei, kompromissia ei ole olemassa.
Ap
Ei se liity suhteeseen mitenkään. Kyllä se on ihan samanlainen asia kuin se harrastaako molemmat golfia vai vain toinen.
Sinun on pakko olla mies ja nimenomaan lapseton mies, jos kuvittelet, että lasta ja golfia voi verrata toisiinsa. Niinhän osa isistä tekee, viettää hetken aikaa lapsen kanssa ja muuten touhuaa omiaan. Se golfkentän omistaja ja hoitaja näkee golfin eri kantilta kuin satunnainen pelaaja.
En verrannut lasta ja golfia vaan golfin harrastamisesta päättämistä lasten hankinnasta päättämiseen. Kaksi täysin samaa asiaa. En ymmärrä miksi yksinkertaisesta asiasta täytyy tehdä vaikea miettimällä lapsen hoidosta potkukelkkaan taas kaikki. Jos lapsia haluaa tehdä ja tekee, ne hoitaa, mutta se ei liity enää mitenkään siihen haluan lapsia-toteamukseen.
Olen kahden lapsen äiti.
Et todellakaan ole yhdenkään lapsen äiti. Tai sitten olet, mutta etä-äiti, joka tapaa lastaan satunnaisesti silloin, jos sattuu huvittamaan. Jätitkö lapsesi niiden isälle vai annoitko valtion huolehtia lapsista?
Ihan saman miehen kanssa kaksi lasta, ydinperheenä eletään. Ihan ihme ajatuksenjuoksu sulla. Onko jotenkin ihmeellistä ettei kaikki äidit ajattele että itse tai puolison olisi pitänyt suhteen alussa jo määritellä lapsilukunsa?
No tämä! Me alettiin seurustella mieheni kanssa 16-vuotiaina eikä todellakaan puhuttu siitä halutaanko me lapsia vielä 20-vuotiainakaan. Opiskelujen jälkeen sit jätettiin ehkäisy muutoin pois mutta mentiin varmoilla päivillä, koska kumpikaan ei määritellyt lapsi asiaa edelleenkään. Sit kolmikymppisinä ajatus oli tasoa saa tulla, jos on tullakseen ja sit niitä lapsia siunaantuikin kaksi.
Täysin vieras ajatus että asia tulisi päättää heti suhteen alussa tai parikymppisenä.
Kun on vela niin sen yleensä tietää jo hyvin nuorena ja se on vahva tunne, joten sen ottaa puheeksi jokaisessa parisuhteessa ihan niistä ensimmäisistä teiniseukkailuista lähtien.
Mutta ymmärrän että jos on tuollainen ajelehtija jolla ei ole vahvoja mielipiteitä (tulee lapset jos on tullakseen, ihan miten vaan) tai oma tahto on samaa kuin valtaväestöllä ja on enemmän tai vähemmän oletus että kaikkihan lapsia jonain päivänä haluaa, niin voi kokea että asiasta ei tarvitse edes puhua.No tämä. Itse olen tiennyt jo lapsesta asti etten halua lapsia ja olen asian ottanut puheeksi joka ikisessä suhteessa ja tapailussa jo heti alussa. Jos näkemykset eivät kohtaa, olen lopettanut sen suhteen siihen. Jos asiasta ei puhuisi, olisi aika kurja yllätys sitten aikojen päästä, jos toinen haluaa lapsia. Kurja yllätys se on myös myötäilijöiden ja valehtelijoiden kanssa, mutta ainakin olen tehnyt sen mitä kuuluu ja ollut rehellinen, enempää ei oikein omalta puoleltaan voi tehdä.
Sama. Tiesin 6-vuotiaana, etten halua lapsia. En edelleenkään halua lapsia 42-vuotiaana. Yksi suhde kaatui siihen, että mies odotti minun kuitenkin muuttavan mieltäni jossain vaiheessa ja haluavan sen asunto-farmariauto-3 lasta-paketin, mistä itse haaveili. Tiesi kyllä hyvin aikaisessa vaiheessa jo, etten ole hankkimassa lapsia, en hänen enkä kenenkään toisen kanssa enkä itsellisesti. Ilmeisesti hänellä oli valikoiva kuulo, joka oli mystisesti minun vikani.
Tuollaisessa suhteessahan tuhlataan vain molempien aikaa, kun kumpikin voisi kuluttaa nekin parisuhdevuodet sopivamman kumppanin kanssa.
Millä tavalla sopivamman? Ja miten tuhlata?
No sellaisen joka on lastenhankinnasta samaa mieltä alusta asti, kerran aikaisessa vaiheessa asiasta jo keskulteltu. Lapsia haluava tuhlaa aikaansa velan kanssa ja vela tuhlaa aikaansa lapsia haluavan kanssa. Sen ajan olisi voinut olla onnellinen sellaisen kumppanin kanssa, joka haluaa samoja asioita.
Mä en tunne yhtäkään ihmistä, jolla ne lapset määrittelisi sen parisuhteen sopivuuden. Kun ihminen pariutuu, ne lapsihaaveet joko syntyy tai ei, ei toisinpäin. Musta tuntuu että koko lapsiasia on saanut ihan liian suuret mittasuhteet. Tottakai ihminen on onnellinen hyvässä suhteessa, ei silloin arvoteta itseä tai toista sen mukaan haluaako lapsia vai ei.
En tajua näitä kommenttejasi ollenkaan. Miten se käytännössä toimii että suhteeseen eivät lapset liity mitenkään? Mistä ne lapset tupsahtavat siihen suhteeseen jossa kumpikaan ei halua lapsia, tai toinen ei halua? En tiedä miten olet lapsesi saanut, mutta minun käsitykseni mukaan siinä tarvitaan useimmiten kahta ihmistä ja niiden yhteinen päätös.
Tämä ei kertakaikkiaan aukea. Ensin rakastutaan, ostetaan talo, hommataan lemmikki ja kesämökki ja sitten toinen sanoo että no niin, nyt saa lapsi tulla. Toinen on sitä mieltä että ei saa tulla nyt eikä jatkossa. Miten tässä tilanteessa se parisuhde on parisuhde lapsiin liittymättä?
Ap
Miten se ihminen ja elämä pyyhkiytyy pois todsa sun tilanteessasi? Eihän niitä taloa, lemmikkejä ja mökkiä lasten teon vuoksi ole hankittu? Parisuhde on parisuhde, toisilla sen parisuhteen lisäksi sit on lapsia, toisilla ei.
En minä ole sanonut että se pyyhkiytyy pois, mitä ihmettä?
Mutta ymmärrät varmaan että on järkevämpää luoda tuo elämä ihmisen kanssa jonka kanssa on tarkoitus pysyä yhdessä, eikä ihmisen kanssa jonka kanssa ero on väistämätön tulevaisuudessa. Olisihan se nyt hassua ostaa mökki yhdeksi kesäksi tietäen jo valmiiksi että se myydään syksyllä, kun toinen lähtee lisääntymään ja toinen etsimään lapsetonta kumppania.
Ei niitä lapsia siinä suhteessa tule elleivät molemmat niitä halua. En edelleenkään tajua; puhut aivan kuin niitä lapsia vaan ilmestyisi jostain ihan tuurilla suhteisiin. Että on suhde ja sitten on ehkä lapsia tai ei, mutta suhde on kuitenkin. Mistä ne lapset tulevat suhteeseen?
Ap
Joko olet jutellut "miehesi" kanssa?
En.
Ap
Mutta sonkötät edelleen samaa paskaa kolmatta päivää. Miksi kysyt neuvoja jos sinulla ei ole aikomustakaan noudattaa niitä? Halusitko kasata rinkirunkkuketjun? Olet viikon ykkönen, onneksi olkoon!
Lainaatko kommenttia jossa kysyn neuvoja? Sinä lussutat samaa sontaa ketjussa kolmatta päivää ja se selvästi nostaa verenpainettasi entisestään. Sivun oikeassa kulmassa on lista josta voit klikata vaihtaaksesi keskustelua.
Ap
Mielelläni, sinun aloituksestasi:
Muuttavatko miehet oikeasti ihan säännönmukaisesti mielensä lisääntymisasiassa, vai onko minua taas kerran huijattu? Tämä on kolmas suhde joka uhkaa nyt kaatua siihen että miehen "ei missään nimessä ikinä lapsia"-kertomus muuttuukin "ehdottomasti lapsia joskus, aika piankin mieluiten"-höpinäksi. Tosin tästä tapauksesta en ole vielä varma, mutta huonolta näyttää.
Mistä olette löytäneet velamiehiä? Miten aidon velamiehen tunnistaa?
Minun mielestä ap ei kysy neuvoja vaan kokemuksia muilta vastaavassa tilanteessa olleilta. Neuvon kysyminen on "pitääkö minun erota vai ei". Minäkään en ymmärrä, että ensin mennään naimisiin ja sitten ostetaan talo ja vasta sitten ruvetaan kysymään toiselta, että haluatko lapsia vai ei. En usko, että lapsia haluava on ihan jees kun kuulee, että puoliso ei lapsia haluakaan. Ihan järjetöntä verrata noin isoa asiaa johonkin työttömyyteen, joka saattaa tulla jossain vaiheessa. Ne lapset on ja pysyy elämässä oman elämän loppuun asti ja vaikuttaa ihan kaikkeen elämässä.
Missä vastaavassa tilanteessa? Miesvihakiimassa kuvittelee asioita kumppanistaan kun ei kykene keskusteluun hänen kanssaan kuten aikuiset? Hän siis todellakin vain haluaa heitellä "faktoja" miehistä.
Kiitos.
Mitähän faktoja miehistä? Mitään ilkeää tai vihamielistä hän ei ole sanonut, toisin kuin sinä. Sun mielenmaisema on niin likanen, et varmasti paha olo. Ja keneenpä sitä pahaa oloaan purkais, kuin naisiin. Lapset kiikuttelee äidilleen. Sinulla ilmeisesti äidin korvikkeena toimii vauvapalsta. So sad.
Hän väittää että kaikki miehet muuttavat mielensä lapsiin liittyvissä asioissa ja valehtelevat. Hän hakee väitteilleen komppausta teiltä nartuilta. Eikö se ole sinusta vihamielistä? Sama kun kyselisi että miksi kaikki naiset haluavat tappaa vauvansa.
Sinulle vastaaminen on kuon vastatuuleen kusis. Ei siis kovin fiksua. Edelleen, ainoa vihamielinen olet sinä. Ja tietty saatat herättää vihamielisyyttä joissakin ihmisissä, jolloin negatiivisia tunteita herää sinua kohtaan, ei miessukupuolta kohtaan kokonaisuudessaan.
Teksti on ap:n aloituksesta, ei minun mielikuvituksestani. Ikävää jos miesvihan näkyville nostaminen on sulle kova paikka. Rasistit varmaan tuntevat samoin kun niille kertoo mitä ne on.
Et ole nostanut esiin muuta, kuin oman nai svihan. Mitään muuta vihaa ei tässä ketjussa ole. Riippumatta siitä, kuin paljon asiasta jankkaat. Ja ihan vaan muistutukseksi: kysymys ei ole väite. Se on kysymys.
ok, miksi vihaat miehiä? Kerro vain syy, tuossa ei ole väitettä.
Lähdet oletuksesta, että vihaisin. Et ole varmistanut, että näin on. Kysymyksesi ei ole siis relevantti.
ihan vaan muistutukseksi: kysymys ei ole väite. Se on kysymys.
Ap:kin lähtee oletuksesta että kaikki miehet ovat valehtelevia pettureita.
Eihän lähde. Kuten itse totesit, kysymys ei ole väite. Kommentoit itsesi kanssa ristiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤮
Eikös luulisi että se tehdään mielummin sille joka ei halua olla raskaana?
Taitaa naiset vain käyttää tuota tekosyynä, jos vaikka tulisi se oikea mies vastaan joka saa sukat pyörimään jaloissa.
Joo hormonaalisen ehkäisyn haitat on ihan vaan omassa pääsä eivätkä aiheuta vakavia sivuvaikutuksia.
Työttömyys tai sairastumisesta johtuva tulojen aleneminen on miehistä johtuva ongelma.