Näinhän siinä kävi ettei miestä vasektomia kiinnosta
Odotettiin yhdessä melkein 10 vuotta sitä että ikävaatimus täyttyy. Alkuvuodesta se täyttyi ja aiheesta ollaan vain hiljaa. Aavistin tämän jo etukäteen.
Muuttavatko miehet oikeasti ihan säännönmukaisesti mielensä lisääntymisasiassa, vai onko minua taas kerran huijattu? Tämä on kolmas suhde joka uhkaa nyt kaatua siihen että miehen "ei missään nimessä ikinä lapsia"-kertomus muuttuukin "ehdottomasti lapsia joskus, aika piankin mieluiten"-höpinäksi. Tosin tästä tapauksesta en ole vielä varma, mutta huonolta näyttää.
Mistä olette löytäneet velamiehiä? Miten aidon velamiehen tunnistaa? Kaksi edellistä ovat perustelleet sanojensa pyörtämistä sillä, että sanoivat suhteen alussa mitä halusin kuulla ja arvelivat minun muuttavan mieleni kuitenkin lopulta. Minusta tämä on epäreilua.
Kommentit (1644)
Naisen kannattaa aina steriloida itsensä, vaikka miehelle operaatio onkin sinänsä helpompi.
Jos sattuu tulemaan ero ja vain mies on sterkattu, naisen ongelmahan ei ole ratkennut.
Mutta joo, tapaillut olen ja joka miehen vastaus lapsiin on ehkä joskus. Miehissä ei taida tosiveloja olla.
Toisaalta helppoahan se miehelle on, kun lisääntyminen ei vaadi mieheltä yhtikäs mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kanssa kolmas suhde menossa velamiehen kanssa. Toki kahden aiemman mielen muuttuminen oli sinänsä todella ymmärrettävää, kun oltiin niin nuoria. Harva alle 25-vuotias mies haluaa lapsia. Ne halut herää sitten iän myötä. Minä naisena olen tiennyt jo jostain 10-vuotiaasta asti, että en äidiksi halua tulla.
Niin tiesi vaimonikin, kunnes hänen serkkunsa ja toinenkin ystävätär tuli raskaaksi
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ketju, jälleen kerran.
#miesvihanäkyväksi
Tämä vaatii perusteluja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehellä on pienikin halu hankkia lapsia niin suurinta rakkautta on lopettaa suhde että hän voi vielä hankkia haluamansa perheen.
T: 45v steriloitu vela-nainen
Näinpä. Olisin päättänyt tämänkin suhteen jo alkutekijöihinsä jos olisin saanut rehellistä tietoa asiasta. Nyt minua on pidetty löysässä hirressä tietämättäni vuosia, jos tässä käy kuten ounastelen.
Ap
Onko ne teidän yhdessä eletyt vuodet sitten olleet jotenkin huonoja? Etkö ole nauttinut suhteestanne ollenkaan? Et sinä ole menettänyt mitään elämässäsi, päin vastoin saanut kokea tämänkin rakauden.
Vierailija kirjoitti:
Naisen kannattaa aina steriloida itsensä, vaikka miehelle operaatio onkin sinänsä helpompi.
Jos sattuu tulemaan ero ja vain mies on sterkattu, naisen ongelmahan ei ole ratkennut.Mutta joo, tapaillut olen ja joka miehen vastaus lapsiin on ehkä joskus. Miehissä ei taida tosiveloja olla.
Toisaalta helppoahan se miehelle on, kun lisääntyminen ei vaadi mieheltä yhtikäs mitään.
#miesvihanäkyväksi
Tuntuu, että miehet on suhteen alussa lapsiasiasta aina sitä mieltä, mitä nainenkin, ettei nainen lähde kävelemään. Useimmiten se tuntuu olevan niin päin, että lapsia haluamaton mies selittelee, että haluaa lapsia "sitten joskus". Mutta näköjään toimii näinkin päin,
Homma hankaloituu näin vasta sitten, kun nainen alkaa vaatia konkreettisia tekoja (eli lastentekohommia tai piuhat poikki)
Aina voi ottaa ahteriin, 100% ehkäisyä vauvoja vastaan.
Ei muuta kuin itse sterkkaan. Niin olisin itsekin tehnyt ellei hormonaalinen ehkäisy sopisi minulle ihan hyvin. Sterkka ei kuitenkaan sekään täysin ongelmaton ja riskitön aina ole, mikä on hyvä tiedostaa ja valita puntaroinnin jälkeen se itselle sopivin vaihtoehto.
Mitä tuohon miehen mielen muuttumiseen tulee, on se harmillisen yleistä. Läheskään kaikki miehet eivät ole lapsitoiveistaan rehellisiä tutustumisen alussa, tai eivät itsekään vielä tiedä kantaansa. Miehet tosiaan kehittyvät näissä asioissa monesti varsin myöhään. Oma exäni havahtui lapsihaluihinsa 4-kymppisenä ja vaihtoi minut sitten lennossa nuorempaan. Itse en parisuhdetta enää edes halua, liikaa epävarmuustekijöitä ja kompromisseja.
Eihän se ettei mies halua vasektomiaa välttämättä tarkoita että hän haluaisi lapsia. Se toimenpide ja sen lopullisuus vaan ahdistaa ja tosiaan tuo pelko että se vaikuttaa jotenkin miehuuteen. Ei tuon pitäisi olla syy lopettaa suhdetta, jos se on muuten toimiva eikä mies ole edelleenkään niitä lapsia vailla. Tosin ei mahda olla kovin hyvä suhde muutenkaan kun ap nyt tuollaista miettii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee ite pistämään putket poikki. Mitä valitat?
Pakkohan se nyt sitten on.
Ap
Sterilisaatio ei sitten ole naisella 100% ehkäisy, että muista kumi aina silti
Vierailija kirjoitti:
Minulla kanssa kolmas suhde menossa velamiehen kanssa. Toki kahden aiemman mielen muuttuminen oli sinänsä todella ymmärrettävää, kun oltiin niin nuoria. Harva alle 25-vuotias mies haluaa lapsia. Ne halut herää sitten iän myötä. Minä naisena olen tiennyt jo jostain 10-vuotiaasta asti, että en äidiksi halua tulla.
Ehkä minäkin sitten löydän elämäni parisuhteen kun lisääntymisikä on ohitettu. Harmi että se on miehillä niin pitkä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehellä on pienikin halu hankkia lapsia niin suurinta rakkautta on lopettaa suhde että hän voi vielä hankkia haluamansa perheen.
T: 45v steriloitu vela-nainen
Näinpä. Olisin päättänyt tämänkin suhteen jo alkutekijöihinsä jos olisin saanut rehellistä tietoa asiasta. Nyt minua on pidetty löysässä hirressä tietämättäni vuosia, jos tässä käy kuten ounastelen.
Ap
Onko ne teidän yhdessä eletyt vuodet sitten olleet jotenkin huonoja? Etkö ole nauttinut suhteestanne ollenkaan? Et sinä ole menettänyt mitään elämässäsi, päin vastoin saanut kokea tämänkin rakauden.
Eivät todella, olen nauttinut täysillä. Mutta kyllähän siitä osa vesittyy väkisinkin kun koen tulleeni petetyksi. Viilatuksi linssiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ettei mies halua vasektomiaa välttämättä tarkoita että hän haluaisi lapsia. Se toimenpide ja sen lopullisuus vaan ahdistaa ja tosiaan tuo pelko että se vaikuttaa jotenkin miehuuteen. Ei tuon pitäisi olla syy lopettaa suhdetta, jos se on muuten toimiva eikä mies ole edelleenkään niitä lapsia vailla. Tosin ei mahda olla kovin hyvä suhde muutenkaan kun ap nyt tuollaista miettii.
66% Suomessa tehtävistä sterilisaatioista tehdään miehille, joten selkeästi ap:n mies on tässä ihan yksinään pelokas vässykkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpommalla ap tosiaan pääsee näin kuin että etsii miehiä jotka haluavat kastroitavaksi.
Mutta mies on sanonut olevansa vela, miksi hän haluaa että hänen spermassaan on silti siittiöitä? Mitään muuta eroa vasektomian jälkeen ei ole. Nainen on hoitanut ehkäisyn ja kärsinyt sivuvaikutukset ja stressin tähän asti. Yli kymmenen vuoden ajan.
Moni mies oikeasti pelkää, että vasektomia vie miehuuden ja että se on sama kuin koiran kastrointi. Pelkäävät että joutuvat pissaamaan istualteen ym todella tyhmää. Käy ap itse vaan sterkassa. Mies on hedelmällinen vuosikymmeniä ja voi haluta kuitenkin perustaa perheen jonkun muun kanssa myöhemmin.
Meillä minä olin se joka kävi sterilisaatiossa ihan juuri siitä syystä koska minä olin meistä se 100% varma etten halua lapsia. Miehellä on mahdollisuus vielä lisääntyä jos meille tulee joskus ero tai vaikka kuolen. Nyt ollaan oltu yhdessä kohta 20 vuotta, mutta mies ei ole vauvakuumeillut kertaakaan vaikkei aikoinaan suostunut vasektomiaan.
Tämä se oli syynä meilläkin. Mies hehkutti että hän käy laittamassa piuhat poikki ja kun asia tuli ajankohtaiseksi, alkoikin perääntyä. Odotin muutaman vuoden ja kävin sitten itse. V*tutti, mutta en jaksanut säätää enää. Meillä on kyllä lapsia, mutta raskaudet osin riskiraskauksia ja oli nimenomaan mies joka ei missään nimessä halunnut enää yhtään lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä muitakin miehiä
Niin on, mutta mistä heidät löytää? Miksi minulle aina puhutaan lapsettomuudesta ja hetken päästä vingutaan vauvaa?
Ap
Oletko ajatellut, laukaiseeko miesten lisääntymishalun jokin tietty asia? Jotkut innostuvat haluamaan lapsen, kun kaverit saavat lapsia ja siitä tulee jonkinlainen ilmiö ja puheenaihe kaveriporukassa.
Jos kartoittaisi miesten tuttavapiirejä ennalta. Jos miehellä on paljon jo vuosia sitten lapset saaneita kavereita eikä omia lapsia, ei vaaraa ehkä ole. Ellei kyseessä sitten juuri ole mies, joka kaiken aikaa on halunnut lapsen, ehkä vain päästäkseen muiden kaltaiseksi porukassa, mutta halukas nainen on jäänyt löytymättä.
Vierailija kirjoitti:
Mies saattaa ihan oikeasti pelätä tuota toimenpidettä.
No olihan ne pallit päivän, pari tosi kipeinä, mutta erottuani totesin että aiemmat kakarat riittävät, joten nips-naps.
Eikä ollut vaikeaa löytää uutta kumppania jolle lapsettomuus oli aivan OK.
Nyt jo 9 vuotta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpommalla ap tosiaan pääsee näin kuin että etsii miehiä jotka haluavat kastroitavaksi.
Mutta mies on sanonut olevansa vela, miksi hän haluaa että hänen spermassaan on silti siittiöitä? Mitään muuta eroa vasektomian jälkeen ei ole. Nainen on hoitanut ehkäisyn ja kärsinyt sivuvaikutukset ja stressin tähän asti. Yli kymmenen vuoden ajan.
Moni mies oikeasti pelkää, että vasektomia vie miehuuden ja että se on sama kuin koiran kastrointi. Pelkäävät että joutuvat pissaamaan istualteen ym todella tyhmää. Käy ap itse vaan sterkassa. Mies on hedelmällinen vuosikymmeniä ja voi haluta kuitenkin perustaa perheen jonkun muun kanssa myöhemmin.
Meillä minä olin se joka kävi sterilisaatiossa ihan juuri siitä syystä koska minä olin meistä se 100% varma etten halua lapsia. Miehellä on mahdollisuus vielä lisääntyä jos meille tulee joskus ero tai vaikka kuolen. Nyt ollaan oltu yhdessä kohta 20 vuotta, mutta mies ei ole vauvakuumeillut kertaakaan vaikkei aikoinaan suostunut vasektomiaan.
Tämä se oli syynä meilläkin. Mies hehkutti että hän käy laittamassa piuhat poikki ja kun asia tuli ajankohtaiseksi, alkoikin perääntyä. Odotin muutaman vuoden ja kävin sitten itse. V*tutti, mutta en jaksanut säätää enää. Meillä on kyllä lapsia, mutta raskaudet osin riskiraskauksia ja oli nimenomaan mies joka ei missään nimessä halunnut enää yhtään lasta.
Exäni kävi pikapikaa ottamassa vasektomian kun neljäs lapsi jota hän ei ollut halunnut ilmoitti tulostaan. Miehet vain kaipaa motivaatiota. Ai niin, jä hänet jätettiin kaikkien neljän yksinhuoltajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä muitakin miehiä
Niin on, mutta mistä heidät löytää? Miksi minulle aina puhutaan lapsettomuudesta ja hetken päästä vingutaan vauvaa?
Ap
Tässä ei nyt aikaikkuna oikein täsmää. Vasektomian alaikäraja on 30v ja jos ap on miehensä kanssa 10 vuotta sitä odottanut, niin missä välissä ne muut suhteet on ehtineet olla jossa ap:lta on "vinguttu vauvaa"? Vai onko ap paljon miestään vanhempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan internetaikana voi olla noin daiju. Miehetkin osaavat etsiä tietoa.
Tuntisin kyllä itseni huijatuksi ja päättäisin koko suhteen.