Siistiydytkö, jos käyt vaan pikaisesti lähikaupassa?
Vai menetkö tuulipuvussa tai pieruverkkareissa ja meikkaamatta, tai siis tilanteen mukaan? Jos olet ollut esim. vaan koko päivän kotona, mutta kaupassa pitäisi käydä.
Kommentit (83)
En yleensä vaihda vaatteita, koska mulla ei ole mitään reikäisiä pieriksiä päällä kotonakaan. En meikkaa erikseen lähikauppaan, mutta saatan laittaa huulipunaa, koska käytän sitä samoin kuin huulirasvaa enkä näe siinä sen enempää vaivaa. Tosin jos vain haen jotain lounasta, saatan käyttää huulirasvaa, koska muuten vaan syön sen huulipunan heti kotiin tultuani lounaan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuota, juu. Mun lähikauppani on Stockmann.
Hyi mua kun olen ollut Stockmannilla ilman meikkiä.
No eihän siinä mitään. Ei mullakaan mitään teatterimeikkiä ole. Kunhan kuljen siistissä vetimissä. Tuskin sinäkään Stockalla kuljet aloituksessa mainituissa pieruverkkareissa.
Meikkaatteko ennen kuin viette roskat.
Siistiydyn aina kun lähden kotoa jonnekin. Pihapiirissä touhutessa en välitä.
Juu, pakko. Olen kotona lähes aina, kuin joku metsänpeikko. Vaatteissa on nokea ja kissankarvoja ja hiukset on miten sattuu. Kesällä nyt olen keskimäärin vähän skarpimman näköinen, kun olen mielelläni paljon ulkona. Silloin ei tarvitse tuon puuhellan p****n kanssa tapella ja kisukaan ei käperry jatkuvasti viereen lämpimään.
En ole kovin "sotkuisena" kotonakaan, joten en siistiydy varsinaisesti, vaikka en olisi esim. meikannutkaan. Housut saatan vaihtaa, jos jalassa on jotkut virttyneet koticollarit, mutta kyllä mä olen trikoissa / collareissa hyvinkin lähtenyt lähikauppaan tai "jopa" Prismaan. Keskustaan jos lähden, niin sitten vaihdan farkut tms. ja otan vähän siistimmän takin.
Ysärin alkupuolella verkkarit ja tuulipuvut olivat aivan normaali arkiasu kodin ulkopuolella.
Mikä oli kyllä huvittavaakin. Oli cool näyttää työväenluokkaiselta, valtavirralta.
meikkaamattomana kuljen vaatteet päällä, aamupuuhiin kuuluu hampaat ja kasvot pestä ja kasvoihin laittaa päivä - että silmänympärysvoide, hiukset kammata. Verkkareissa yleensä.
Normaalisti farkuissa, kuten olen kotonakin. En koskaan meikkaa. Lähikauppaan meikkaaminen kuulostaa suttuiselta.
Olen kotonakin yleensä aina siistissä asussa. Peseydyn ja pukeudun jo ennen aamukahvia. Lämpimämmät vaatteet laitan päälle kauppaan lähtiessä. En meikkaa muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Myyrmäessä asuessani ulos ei uskaltanut mennä kuin rähjäisen näköisenä.
Tämä. Malminkartanossakin on turvallisempaa kun liikkuu pieruverkkareissa ja risassa ulkoilutakissa.
Minä käyn aamuisin suihkussa ja puen siistit vaatteet. Olen niissä koko päivän. Meikittömänä näytän ihan hyvältä, kunhan olen peseytynyt ja yllä se lukeekin, että olen. Verkkareita käytän vain illalla, kun katson jonkun tunnin-pari telkkaria.
Vierailija kirjoitti:
En meikkaa, joten en ala erikseen tälläytymään lähikauppaa varten :D Laitan jotkut siistimmät housut jalkaan ja takin päälle.
Niin. Kysymys olikin, että siistiydytkö.
No siis meikkaamatta kuljen yleensä aina, myös esim. töissä.
Lähikauppaan en vaivaudu vaihtamaan pieruverkkareita ja hupparia pois. Yleensä haen sieltä tyyliin maidon tai leivän. Aivan sama, näkeekö joku, tai että mitä ne ajattelee.
Prismaan mennessä saatan vaihtaa ns. siistimmät vaatteet. Aina en jaksa. Mitä sitten? Jos ei toisten silmät kestä katsoa, niin katselkoot jotain muuta.
Tukan saatan harjata, tai ainakin laitan sen kiinni, ettei hulmua miten sattuu. Mitään suihkuja en ennen kauppareissua ota, koska peseydyn ihan normaalisti muuten, enkä ole mikään haisuli. Olen vain mukavuudenhaluinen.
Välillä näkee kun ihmiset tulevat kauppoihin crockseissa ja virttyneessä kotipaitulissa kauppaan hiukset pystyssä.
Olen aina jopa kotioloissa kevyt meikki päällä ja hiukset siististi laitettuna joten vaihdan vain vaatteet kauppaan lähtiessä. Tunnen itseni että jos en vähän panosta ulkonäköön niin repsahtaa helposti ihan älyttömäksi tyyliin kerran viikossa suihkuun ja tukka pystyssä loppuaika. Pakko skarpata siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siistiydyn, jopa roskakatoksella käydessä. Ei sitä koskaan tiedä kuka kävelee vastaan.
Samoin, siistiydyn, vaikka kävisin vain roskakatoksella. Meikkaan jopa pesutuvalla käyntiä varten, saatikka sitten kauppareissulle. Olen sinkku, joten todellakin on oltava edustava aina!
Et voi olla tosissasi.
Olen tuo eka kirjoittaja ja kyllä, oikeasti ehostan itseäni aina kun menen jonnekin, jossa on mahdollista kohdata ihmisiä. Oli se sitten rappukäytävä, kauppa, tai mikä ikinä. Mitään sotamaalausta en laita mutta vähintään kulmat laitan, yleensä myös meikkivoidetta ja aurinkopuuteria, ja hiukset suoristan. Pidän myös huolen että vaatteet ovat siistit ja tyylikkäät.
Ja olen niin ikään sinkku, joten ihan siksi täytyy joka tilanteessa miettiä miltä näyttää. Jos olisin pitkässä parisuhteessa, silloin asia varmasti olisi eri.
En oikeastaan, mutta kumminkin niin että "sopeudun" väkijoukkoon. Sitten jos menen "isompaan" kauppaan niin laittaudun paremmin.