Kuinka korkea ÄO vaaditaan, jotta saa L:n matikasta
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Ei korreloi suoraan älykkyysosamäärän kanssa, matemaattinen tai avaruudellinen hahmotuskyky on tärkeämpää.
Toki äo-testaus vahvasti matemaattisiin kykyihin painottuu, mutta ei ole kuitenkaan aivan 1:1 vedettävissä johtopäätöksiä.
Jooei. Hyvämuistinen normaaliälykäs voi saada ällän siinä missä nerokin. Eikä nerokaan välttämättä sitä ällää saa...
Kovemmalla työllä matalammalla ÄO:lla.
Korkealla ÄO:lla vähemmällä työllä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkän matikan L:n saa vain pari prosenttia väestöstä. Siitä voi päätellä jotain.
Tosin jos sen ällän saa vasta vuosien ja vuosien uusintayritysten ja preppauskurssien jälkeen niin ei se ihan sama asia ole.
Juha Sipilälä, pitkä matikka 10 ja L
Sanna Marin, lyhyt matikka x? ja C
Sipilä henkilökohtaisesti taisteli ja jop laski itsekin, että Suomi ei joudu maksamaan päästökauppalaskua hiilinieluista . Sipilä voitti ja Suomi sai peräti 300 miljoona rahaa päästökaupasta.
Marinia ei monimutakinen päästökauppa kiinnostanut, joten Suomi joutuu edelleen maksamaan jopa miljardien laskua.
Suomea ei pitäisi päästää johtamaan keskikertaiset lahjakkuudet.
Mä en ole aikuisiällä äo:sta perustanut, mutta joskus lukiossa mitattu 135, ja lyhyen matikan kirjoitin laudaturina suunnilleen lukematta. Jouduin lopettamaan pitkän matikan viiden kurssin jälkeen, kun mulla oli kolme pitkää vierasta kieltä enkä kerta kaikkiaan ehtinyt keskittyä kaikkeen, kun koulu ei tuolloin juuri kiinnostellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkän matikan L:n saa vain pari prosenttia väestöstä. Siitä voi päätellä jotain.
Tosin jos sen ällän saa vasta vuosien ja vuosien uusintayritysten ja preppauskurssien jälkeen niin ei se ihan sama asia ole.
Se johtuu siitä, että arvosanarajat asetetaan Gaussin käyrän mukaan...
Samahan se on ÄO:ssakin.
toki Pitkää matikkaa voi opiskella. Ääoo testiin ei opiskelu monta prosenttia paranna
Kiinnostuksen tasolla on joskus paljon tekemistä menestymisen kanssa. En ole koskaan ollut kiinnostunut matematiikasta ja sain yhdet ehdotkin. Olin varma, että minulla on jokin dyskalkulia. No ei todellakaan ole ollut. Nyt myöhemmin kun sain itseni kiinnostumaan matematiikasta, olen päässyt heittämällä läpi tentit.