Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Polkupyörällä töihin

Vierailija
03.04.2023 |

Pystyisitkö kulkemaan polkupyörällä päivittäiset työmatkasi?
Minä en.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn toimistokaudella, jotain 8-9 km tulee suuntaansa, sellainen vajaan puolen tunnin ajo aamulla ja uudelleen töiden jälkeen. Nykyään pääsee aika mukavasti kun rakennettiin kevyen liikenteen väylä yhden suht vilkkaasti liikennöidyn maantiepätkän viereen ja samalla tuli katuvalot, niin mulla on oikeasti aika kiva työmatka tällä hetkellä.

Vierailija
2/52 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin, mutta en viitsi. Matkaa 2,5km ja yleensä työvuoro vie niin mehut, että olisi raskasta sen jälkeen vielä pyöräillä kotiin vaikka matka ei pitkä olekaan. Pyöräilen sitten ihan muuten vain pitkiä matkoja. Talvella en pyöräile lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin helposti, mutta kärsin liikahikoilusta ja olen läpimärkä hiestä jo parin kilometrin pyöräilyn jälkeen. En myöskään halua pitää mukana varavaatteita ja käydä työpaikalla suihkussa. Siksi liikun oikeastaan kaikki matkat, lyhyetkin autolla.

Vierailija
4/52 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin helposti, mutta kärsin liikahikoilusta ja olen läpimärkä hiestä jo parin kilometrin pyöräilyn jälkeen. En myöskään halua pitää mukana varavaatteita ja käydä työpaikalla suihkussa. Siksi liikun oikeastaan kaikki matkat, lyhyetkin autolla.

Liikahikoilua?? Pyöräilemällä kun alkaa se paino pudota niin ei enää niin hikoiluta.

Vierailija
5/52 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty. Matkaa olisi 50km suuntaansa.

Vierailija
6/52 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tavoitteena, että jossain kohtaa pystyisin. Matkaa 30 km per suunta. Parkkipaikat työpaikalla kortilla ja tilanne tulee vaan pahenemaan. Teen töitä myös etänä, eli ehkä 2-3 x vkossa tulisi pääkallopaikalle mentyä.

Vierailija
7/52 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

17km suuntaansa, normipyörällä liian hikistä touhua

Vierailija
8/52 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä lyhyt työmatka, vain 1,5 km, joten työmatkapyöräilyäni ei voi minään suurena saavutuksena pitää.

Pyöräilen töihin kuitenkin kesät talvet, talvella nastarenkaat käytössä.

Asun pohjoisessa, joten lumessa ja pakkasessa pyöräily on tuttua.

En mikään viherpiipertäjä ole, mutta noin lyhyttä työmatkaa en edes kehtaa ajaa autolla.

Vierailija
9/52 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn ja kuljen, sillä en omista ajokorttia. Työmatkaa vain reilu kilometri per suunta.

Vierailija
10/52 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin, mutta en viitsi ottaa pyörää esille sitä varten. Matkaa on parisataa metriä.

Vierailija
11/52 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. Työmatkaa 27 km suuntaansa. Työpäivästä tulisi melkoisen pitkä, jos molempiin päihin lisää 1,5-2 tuntia.

Aiempaan työpisteeseen oli matkaa 15 km, sinne menin joskus pyörällä. Se oli vielä ihan mukava matka. Nyt uudella pyörällä varmaan vieläkin mukavampi, mutta ei voi mitään, kun työnantaja päätti muuttaa työpisteen Hervantaan.

Vierailija
12/52 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella en, muulloin kyllä. Talvella kuljenkin töihin aina omalla autolla vaikka julkisillakin pääsisi lähelle. Omalla autolla kestää kuitenkin vain kymmenisen minuuttia, bussilla puolisen tuntia ja bussilla kulkiessa olisi vielä aikataulujen orja. Ei siis tarvitse miettiä kumpi on parempi ja miellyttävämpi vaihtoehto. 

Vierailija
13/52 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikahikoilua?? Pyöräilemällä kun alkaa se paino pudota niin ei enää niin hikoiluta.

Olen hikoillut aina voimakkaasti, enkä ole koskaan ollut ylipainoinen.

14/52 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei taitaisi polkupyörä edes mahtua mun sängyn ja työpöydän väliin, puhumattakaan, että sillä pyörällä mahtuisi tuossa ajamaankin. 

Vierailija
15/52 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieluummin pyöräilisin kuin kävelisin, kävellen menee nyt noin 15 minuuttia. En vaan kehtaa nyt ostaa uutta käytettyä pyörää, kun kolme edellistä hajosivat kaikki parissa kuukaudessa.

Vierailija
16/52 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mieluummin pyöräilisin kuin kävelisin, kävellen menee nyt noin 15 minuuttia. En vaan kehtaa nyt ostaa uutta käytettyä pyörää, kun kolme edellistä hajosivat kaikki parissa kuukaudessa.

Mitä h*lvettiä sinä olet niille pyörille tehnyt, vai olivatko ne käytettyjä ja huonokuntoisia?

Vierailija
17/52 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikahikoilu, hyperhidroosi on on ihan oikea sairaus eikä se ole riippuvainen fyysisestä kunnosta.

Vierailija
18/52 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi Halla-ajo on intohimoinen työmatkapyöräilijä. Kannattaa kysyä häneltä.

Vierailija
19/52 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hikoillut aina voimakkaasti, enkä ole koskaan ollut ylipainoinen.

Laita vähemmän vaatteita.

Vierailija
20/52 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalleni on kotoa matkaa 7 km ja pyöräilen aina, kun pyörätiet ovat sulat.

Talvella en pyöräile liukkauden ja kylmyyden takia. Kiva, että pyöräilykausi alkaa taas.