Olen 39 vuotias enkä pääse enää edes työhaastatteluihin
16 työpaikkaa haettuna eikä yhtään haastattelukutsua ole tullut
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 47 eikä mulle vastata edes sähköpostilla "valitettavasti valintamme päläpälä".
Oletko herra 47. Kapakoihin koomikoksi.
no en minäkään päässyt ja ikää 30 vuotta. Hain oman alan töihin joihin oli koulutus. Sain työkkäristä myös työvalmentajan ja päivitettiin hakemukset ihan täydellisiksi, ei silti tärpännyt 4 kk aikana. Työkkärin tätikin ihmetteli kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ala tekemään OnlyFans videoita, siis jos persaus kestää ja ulkonäköä löytyy
Ei taida miehille olla siellä hirveästi kysyntää.
Kokeile drag-queenin uraa? Moni parisuhteessa oleva mies on salaisesti transuihin päin kallellaan-salaa.
Nuo seksitöillä vitsailut on ihan oikeasti todella puuduttavia. Jos on pakko pilailla ihmisten ahdingon kustannuksella, niin keksikää nyt edes jotain tuoreempaa vitsiä.
Vierailija kirjoitti:
no en minäkään päässyt ja ikää 30 vuotta. Hain oman alan töihin joihin oli koulutus. Sain työkkäristä myös työvalmentajan ja päivitettiin hakemukset ihan täydellisiksi, ei silti tärpännyt 4 kk aikana. Työkkärin tätikin ihmetteli kovasti.
Hakevat työmiestä, ei kaunokirjallisuuden lehtoria.
Minä en ole päässyt yhteenkään haastatteluun sen jälkeen kun täytin 50v ja aikaa on siitä kulunut kohta 10v josta 2 viimeistä vuotta ollen ollut työtön. Ei huoli työnantajat edes haastatteluun vaikka olisit töissä mutta kun 50v tulee täyteen niin olet ulkona työmarkkinoilta. Paitsi ne kovasti kysytyt sotealan paikat mutta kun sote ei ole minun ala.
Olen hakenut 150 paikkaa ja yksi haastattelu Eezy henkilöstö firmaan. Siellä nainen kyseli mun henkilötietoja. Se ei kysynyt edes osaamista. Kysyi vaan mitä työtä haen ja haastattelu kesti 5 minuuttia, Ihmettelin että mitä vittua. Olisin halunnut kertoa mitä töitä olen tehnyt ja että olen tehnyt vaativia hirsi rakennustöitä ja olisi suosittelijoitakin mutta ei sitä kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
16? Mulla on kaksi teknisen alan maisterintutkintoa ja uuden työn löytyminen vaatii satoja hakemuksia ja yhteydenottoja esim avoimien hakemusten muodossa. On täysin epärealistista odottaa että 16 hakemusta olisi tarpeeksi.
Oletko siis saanut työpaikan?
Oma kokemukseni on, että työn saantiin ei vaikuta niinkään hakemusten määrä, vaan se, että on oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Haen kaikki paikat läpi joihin ei vaadita koulutusta riippumatta työsuhteen pituudesta. Edes kuukauden mittaisista pätkätöistä en ole saanut viestiä.
Suosittelen kouluttautumista. Todennäköisesti kyse on siitä. Jos sinulla ei ole koulutusta, ja ikää 39, se ei hyvältä CV:ssä näytä.
Itse valmistuin lähes kuuskymppisenä AMK:sta (vaihdoin alaa)ja pääsin uutta alaani vastaavaan työhön vain muutaman hakemuksen jälkeen. Kyllä iäkkäämmällekin löytyy työtä kun työnantaja näkee, että motivaatiota työllistyä on. Kouluttautuminen mm osoittaa motivaatiota kehittyä ja mennä eteenpäin. Ja sinähän et vielä edes kovin vanha edes ole.
No ei varmasti ole iästäsi kiinni. Syy on jossain ihan muualla. Olin 2v työttömänä korona-aikaan, nautin päivärahasta. Sitten aloin hakea töitä ja pääsin moneen haastatteluun. Toimihenkilötöitä suuressa firmassa. Ikää liki 50v.
Täällä yksi kanssa kirjoitti:
Minulla on yliopistokoulutus ja ammatillinen koulutus. Olen 44 vuotias. Pääsin työvoimakoulutuksen haastatteluun keväällä, mutta en tullut valituksi koulutukseen. Yhteenkään työpaikkaan en ole päässyt haastatteluun kevään aikana.
Tuttua. Itsekin kävin rekrykoulutuksen haastattelussa. Hakijoita 40+ paikkoja 12, ei tärpännyt yllättäen. 🤣
Mutta sun pitää vaan MENNÄ töihin ja lopettaa se loisiminen!!!1!
T. Kokoomus ja persut
Vierailija kirjoitti:
Onko vika siinä että haet paikkoja mihin miljoona muuta hakijaa, haet paikkaa mihin osaaminen ei ole relevanttia, hakemus on huono? Mikähän tässä olisi?
Mun veikkaus on, että ongelma on se, että hakija on työtön.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on nyt 32 paikkaa haettuna sen jälkeen, kun 4 paikkaa/kk hakupakko tuli. Haen siivousta, keittiöhommia, postinjakoa yms. Kolmeen haastatteluun olen päässyt, mutta töitä ei ole tullut. Olen 42-vuotias ja cv:ni on lähes niin huono kuin voi olla, 15 vuotta työttömyyttä yhteensä siitä lähtien, kun valmistuin 2004. Sinänsä ihan mukava nähdä, että olen haastatteluihin kelvannut tällaisella työhistorialla.
Mulla 6 kuukautta takana, ikää 41 ja korkeakoulutettu. Hakenut enemmän kuin minimivaatimuksen verran, myös näistä boomereiden itsestäänselvyyspaikoista (niissä on ollut suurimman hakijamäärät, tyyliin 200 hakijaa, ja palkattu 4). Kerran olisin päässyt työhaastatteluun, mutta olikin palkkatukipaikka, joten eivät voineet minua ottaa, kun olen ollut liian vähän työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16? Mulla on kaksi teknisen alan maisterintutkintoa ja uuden työn löytyminen vaatii satoja hakemuksia ja yhteydenottoja esim avoimien hakemusten muodossa. On täysin epärealistista odottaa että 16 hakemusta olisi tarpeeksi.
Oletko siis saanut työpaikan?
Oma kokemukseni on, että työn saantiin ei vaikuta niinkään hakemusten määrä, vaan se, että on oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Kyllä, kaikki elämäni työpaikat olen saanut hakemalla. Ei ole minkäänlaisia suhteita minnekään. Joka kerta on vaatinut satoja hakemuksia ja yhteydenottoja esim linkedinin kautta.
Suomessa on työvoimapula
T:Petteri
Hakemuksia lähettämällä ei töitä löydy. Kyselkää puskaradion kautta, kavereilta, sukulaisilta tietääkö ne mistä saisi töitä.
Kuulostatte kyllä monet käsittämättömän uusavuttomilta näin ulkosuomalaisen silmiin. Ei tulisi mieleenkään itkeä, että ei ole tullut kutsua haastatteluihin alle 100 haetun paikan jälkeen. 15 hakemusta pitäisi laittaa menemään päivässä, tai vähintään 10. LinkedIn-profiili ja hakemuskirjeet kuntoon. Ja piilotyöpaikkoja etsimään: suoraan firmoihin yhteydenottoa. Ei kukaan hae teitä kotoa... Itsekin työurani ulkomailla tehnyt ja täysin nollasta aloittanut ilman suhteita, mutta olen aina ollut sinnikäs ja oma-aloitteinen.
Nykyajan työura:
Liian nuori, liian vähän kokemusta. Ei kiitos.
Lisääntymisiässä. Ei kiitos.
Pieni lapsi/pieniä lapsia/riski uuteen raskauteen. Ei kiitos.
Liian kauan kotona lasten kanssa/työttömänä. Ei kiitos.
Liian vanha. Ei kiitos.
Mikä on reppufirma?