Alkaako älykellot olla jo pois muodista?
Onko jo hetken innostus loppunut ja älykellot nykyään out? Mihin te käytätte kyseistä laitetta ja koetteko hyödylliseksi? Oliko kannattava hankinta vai menikö rahat hukkaan?
Kommentit (246)
Aloita kiitollisuusharjoitukset.
Eikös rannekellot menneet muodista jo 1990-luvun lopulla?
Ai että hävettää välillä olla suomalainen kun täällä uskotaan mieluummin jonkun mielikuvitusrikkaan luomiin mielikuviin kuin tutkittuun faktaan.
Liiku enemmän ja käytä vähemmän alkoholia
Ei ne ole muodissa koskaan olleetkaan, rumia ovat kuin crocsit konsanaan. Se on vaan niin käytännöllinen, miettii suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Näkeekö noista muuten sykevaihteluvälin myös? Eli sen erotuksen maksimi ja minimisykkeen välillä. Kuuntelin Andrew Hubermanin podcastia ja tuo "heart rate variability" on kuulemma yksi parhaista mittareista oman terveyden selvittämiseen. Eli pitäisi olla välillä matala syke ja toisaalta välillä korkea syke. Tosi tasainen syke pienellä vaihteluvälillä on tosi huono.
Itselläni ainakin pumppu "kiihdyttää" sisäänhengityksen aikana ja lyö hitaammin uloshengityksen aikana ja sisäänhengityksestä uloshengitykseen siirryttäessä tulee selvä tauko. Tämä siis levossa ollessa. Hengittelen yleensäkin todella rauhalliseen tahtiin, Tyyliin 10 sekuntia sisään, 10 sekuntia ulos ja olen huomannut tämmöisen ilmiön. Käsittääkseni tuo on juuri sitä, mitä sykevälivaihtelulla tarkoitetaan.
En usko, että nämä älykellot tuovat mitään oikeaa hyötyä kenenkään elämään, lukuunottamatta niitä vanhuksia, joiden henki on pelastunut, kun älykello on soittanut ambulanssin tajuttomuuden koittaessa.
Urheilu onnistuu kyllä ilmankin älykelloa. Tuollainen tilastojen tarkkailu vain lisää stressiä, kun niitä lukiessa huomaa, että viime treenit meni paremmin, toissayönä nukuin paremmin, nyt on korkea leposyke apua jne. Silkkaa rihkamaahan tuollainen kello on. Kerskakulutuksen yksi uusi ilmentymä, kun se pitää uusia muutaman vuoden välein ja käyttää laturissa joka päivä, mikä tuhlaa sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Apple Watch on paras. Voi lähteä kauppaan ihan ilman mitään.
Pitäähän se kello olla mukana?
Liiiiiiigaliiiiiiiiiiisooooooooiiiiiiiiiiiiikaaaaaaaaa pyhäää kaaaannnabiiiiis
Vierailija kirjoitti:
Mulla löytyy itseltä Garmin tällaista mallia: https://tinyurl.com/yc7zrrp8 tosi hyvä näkee askeleet, tilastoja nukutuista yöunista ja paljon muuta.
Terve!
T. Google
Meni rahat hukkaan. Sain myytyä Applen älykellon pois. Kyttäsi mua liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mihin voisin tarvita älykelloa. Mulla oli normirannekello, joka meni rikki ja mies sanoi että mun kannattaisi hommata älykello. Mitä ihmettä mä sellaisella tekisin. Rannekello oli, koska katsoin siitä ajan ja se riittää. Toivon vain ettei mies ex tempore osta mulle älykelloa niinkuin teki älypuhelimen kanssa. N43
Harrastatko (tavoitteellista) liikuntaa?
Harrastan. Juoksen ja käyn salilla. Juoksun seuraamiseen käytän aivojani, mitä pidemmän lenkin jaksan, sitä parempi kunto on. Salilla kehityksen näkee siinä että voi lisätä painoja.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että nämä älykellot tuovat mitään oikeaa hyötyä kenenkään elämään, lukuunottamatta niitä vanhuksia, joiden henki on pelastunut, kun älykello on soittanut ambulanssin tajuttomuuden koittaessa.
Urheilu onnistuu kyllä ilmankin älykelloa. Tuollainen tilastojen tarkkailu vain lisää stressiä, kun niitä lukiessa huomaa, että viime treenit meni paremmin, toissayönä nukuin paremmin, nyt on korkea leposyke apua jne. Silkkaa rihkamaahan tuollainen kello on. Kerskakulutuksen yksi uusi ilmentymä, kun se pitää uusia muutaman vuoden välein ja käyttää laturissa joka päivä, mikä tuhlaa sähköä.
Tuo on omaa mielikuvitustasi. Toki sohvaperunoille nämä ovat hyödyttömiä. Tarkoitus on estää aktiivisen liikkujan treenaaminen itsensä ylirasitustilaan. Hyväkuntoinen ihminen ei pysty omasta hengityksestä esimerkiksi päättelemään onko syke 110 vai 140.
Niin, ja onhan siitä älykellosta hienoa seurata sykettä, kun nousee autoon ja autosta.