Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksi ihmeessä nykyään aikuiset kulkee lasten mukana virpomassa?

Vierailija
02.04.2023 |

Ennen vanhaan lapset kulkivat joukkona ovelta ovelle eikä tarvinnut pelätä namusetiä ja muita pedoja.

Kommentit (416)

Vierailija
1/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytön perinne, joka on syytä jo unohtaa.

Vierailija
2/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta voivat heti varmistaa tasa-arvoisen kohtelun ja sen, ettei virpomispalkka ole liian pieni. Sain yhden oksan, annoin 5 virpojalle pienen suklaamunan ja samantien lehahti aikuinen paikalle ja ilmoitti, että enemmän kuuluu antaa, vähintään 1 KInder-muna jokaiselle. Eli nykyvirpojilla on ammattiliiton edustaja matkassa mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, oma 5v lapsi kävi virpomassa nyt ensimmäistä kertaa. Jännitti sitä niin kovasti, että lupauduin taustajoukoksi. Hänellä myös kielellisiä vaikeuksia, jonka vuoksi se loru oli haastavaa oppia. Lapsi kysyi aina "saako virpoa" ja sitten yhdessä sanoimme lorun. Ei tuntunut ketään häiritsevän, että olin mukana ja lapsi sai onnistumisen kokemukseen. 

Vierailija
4/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kerjäläiset tuodaan pakettiautolla torin laidalle ja kerjäämiseen jälkeen haetaan samaan pakettiautoon? Joka kesäinen ilmiö.

Vierailija
5/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka vain sille joka vitsan antaa. Vaikka koko lauma lausuis lorun. Ei pidä olla ahne kerjätessä!

Vierailija
6/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi varmaan, että nyt ei ole ennen vanhaan. 

Vierailija
7/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virpominen vaikuttaa palstalla olevan jollekulle tai joillekuille iso ongelma.

Aikuisen mukana olo, lasten käyttäytymisen valvonta, lasten turvaaminen.

Taitaa olla hirveet määrät virpojia liikkeellä! Kun noin kovasti eräitä pelottaa ovikellon soiminen!

Vierailija
8/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen avannut oven 14 kertaa ja toistanut, että kiitos ei, ei saa virpoa. Puolet porukasta ilmoittaa, että palkka pitää silti maksaa, koska se kuuluu tähän leikkiin.

Vierailija
9/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja teki kysymyksen ja vastasi siihen kuitenkin itse.

Mikä oli aloituksen tarkoitus?

Vierailija
10/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olette pihejä kun ette tätäkään perintöä kunnioita. Mitä se maksaa jos ostaa karamelliä ja jakaa lapsille. 

Vierailija
11/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsia, mutta veikkaisin, että ihan turvallisuussyistä.

Vierailija
12/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen avannut oven 14 kertaa ja toistanut, että kiitos ei, ei saa virpoa. Puolet porukasta ilmoittaa, että palkka pitää silti maksaa, koska se kuuluu tähän leikkiin.

Onko ne 7 samasta perheestä, vai mistä moisen leikinsäännön ovat oppineet.

Vierailija
13/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omassa lapsuudessani oli "namusetiä" kun virvottiin! 90-lukua.

Yksi kysyi, "haluatko k*rpää" ja toisen oven takana seisoi mies munasillaan. Todella hyvä, että vanhemmat kulkee mukana nykyisin noissa.

Vierailija
14/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olette pihejä kun ette tätäkään perintöä kunnioita. Mitä se maksaa jos ostaa karamelliä ja jakaa lapsille. 

En avaa Jehoville enkä muille kerjääjille ovea.

Vierailija
15/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille tulee reikiä hampaisiin, verot kiristyvät kun ne kulkee hammaslääkärissä veronmaksajien piikkiin. Anna porkkana palkaksi, jos haluat olla hyväntekijä.

Vierailija
16/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tykkää enää koko virpomisesta, oli aikuinen mukana tai ei. Ennen se oli hauskaa, kun omat lapset oli sen ikäisiä, ja tiesi, että virpomaan tulee heidän kavereitaan ja varustauduttiin siihen. Paljon kävi virpojia, mutta ei haitannut. Nykyisin virpomaan tulee tuiki tuntemattomia. Ei siinä mitään, mutta itse en tykkää siitä, että käydään vieraiden ovikelloja soittelemassa, enkä omien lastenkaan aikoinaan antanut tehdä niin. Kävivät vain tutuilla, joilta kysyttiin asiasta etukäteen. Usein on, että ei ole nähty vaivaa pukeutumisen eteen ollenkaan, vaan on ehkä askarreltu yksi virpomavitsa vaikka koulussa ja sen kanssa tulee sitten kymmenenkin lasta virpomaan. Viime vuonna annoin jotain suklaamunia, niin yksi lapsi vielä katsoi niitä nyrpistellen, että nää on niitä halpismunia.

Vierailija
17/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne 7 samasta perheestä, vai mistä moisen leikinsäännön ovat oppineet.

En tiedä, mutta paikallisessa FB-ryhmässä muistutettiin jo perjantaina, että varatkaa virpojille herkkuja, jotta saavat kivan kokemuksen virpomisesta. Sitä verrattiin työhön, josta kuuluu maksaa palkka. Joku kyseli, että oikeastiko palkan saa sillä, että tekee jotain ominpäin ja vaatii maksua. Tuosta tuli paljon alapeukkuja!

Vierailija
18/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme rauhallisella rivarialueella. Ei yhtään kävijää. Kerjääjät ovat oppineet, ettei täällä kannata käydä soittelemassa ovikelloa.

Vierailija
19/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut suklaa perinnöksi, joten eipä tarvitse tätäkään perintöä kunnioittaa.

Vierailija
20/416 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme harjoita noituutta. Millainen vanhempi laittaa lapsensa harjoittamaan noituutta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi