Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua yo-juhlien tarjottavien pohdintaan

Vierailija
01.04.2023 |

Hei!
Esikoisemme pääsee ylioppilaaksi ja toki haluamme järjestää hänelle juhlat. Nyt tarvitsisin vinkkejä. Vieraita on tulossa noin 40-50. Meillä ei ole tolkuttomasti rahaa eli emme voi vain tilailla sitä sun tätä. Haluaisimme tarjota makeaa ja suolaista.
Onko kannattavampaa/edullisempaa tarjota jokin keittoruoka ja kakkupöytä vai kuinka?
Katsoin, että pelkästään yksi 30 hengen kakku maksaa 135 euroa. Huhhuh.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 hengen kakku ei maksa 135 euroa, kun sen tekee itse.

Vierailija
2/82 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikkaita voileipiä ja 200gr makaronilaatikkoa per pää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se maksa itse tehtynä noin paljon? Onko siis melko kallis hinta?

Vierailija
4/82 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkeja, arkijuustoa ja rypäleitä hammastikussa, siinä on makeaa ja suolaista ja sopii kaikille ruokavalioille, eikä maksa paljon mitään, jos leikkaa juuston pieniksi kuutioiksi.

Vierailija
5/82 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee suolaiseksi tarjottavaksi esim. paria eri suolaista piirakkaa. Lisäksi vihersalaattia. Sit vaikka patonkia ja sen kanssa tuorejuustoa ja jtn itse tehtyä tahnoja. Tai valmista hummusta. Jos tykkäät leipoa niin patongin sijaan foccaciaa. Voileipäkakku on hyvää, mut suuritöisempi.

Makeaksi paria eri kakkua, toinen täytekakku ja toinen juustokakku. Pullaa ei tarvii eikä kuivakakkua, ne on ihan turhia. Ehkä jotain keksejä, tai vaikka macaroneja.

Juomaksi kuohari/ lehtikuohu, vissyä ja mehua. Teetä ja kahvia.

Vierailija
6/82 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet itse pari voileipäkakkua, kahta eri suolaista piirakkaa, juustokakkua ja kermakakkua nirsoille. Muutamia erilaisia pikkuleipiä. Itse kun tekee niin ei tule kalliiksi.

Vierailija
7/82 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylioppilaana olisi kyllä hävettänyt, jos olisi ollut itse tehtyä kakkua. Olisin varmaan perunut koko juhlat. No asiaan: Pari erilaista salaattia, pari erilaista voileipäkakkua, pari erilaista makeaa kakkua ja pikkusälää kuten piirakoita ja munavoita.

Vierailija
8/82 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan cocktail-piirakoita +munavoi, sekä savuporopiirakkaa suolaisena. Sitten keksiä, kahvikakkua ja kermakakkua. Vieraat olivat tosin lähistöltä, joten ei tarvinnut oikeaa ruokaa.

Itse tehtiin piirakat ja kakut, niin ei maksaneet niin paljoa.

Vierailija
9/82 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipokaa itse etukäteen osa kerrallaan. Vehnäjauhot, munat ja sokeri ovat elintarvikkeita halvimmasta päästä. Pääsiäisen jälkeen tarjouksessa lienee kermaa, juustoja, jotain parempaa lihaa tai kalaa. Niistä voi leipoa suolaisia piirakoita pakkaseen.

Ikkunalaudalle salaattia ja yrttejä kasvamaan siemenistä.

Vierailija
10/82 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa kakku noin paljon pitopalvelusta.

Vierailija
11/82 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nakkeja, arkijuustoa ja rypäleitä hammastikussa, siinä on makeaa ja suolaista ja sopii kaikille ruokavalioille, eikä maksa paljon mitään, jos leikkaa juuston pieniksi kuutioiksi.

Daa. Ylppäreihin?

Vierailija
12/82 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylioppilaana olisi kyllä hävettänyt, jos olisi ollut itse tehtyä kakkua. Olisin varmaan perunut koko juhlat. No asiaan: Pari erilaista salaattia, pari erilaista voileipäkakkua, pari erilaista makeaa kakkua ja pikkusälää kuten piirakoita ja munavoita.

Sitähän voi tehdä ihan niin hienoja kakkuja kuin haluaa!

Vierailija
13/82 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeessä te säilytätte kaiken? Meillä on vain yksi jääkaappi. Vai ette nuku edellisenä yönä laisinkaan?

Vierailija
14/82 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa kakku noin paljon pitopalvelusta.

katsoin esimerkiksi Helsingin Rönttösrouvan hintaa mansikkakakulle

Vierailija
15/82 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa erikoinen häpeä! Itsetehtyhän on nykyaikana ylellistä.

Vierailija
16/82 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista eri ruuat gluteenittomana, maidottomana, munattomana, lihattomana (juustokakun liivate on eläinperäinen) ja vähähiilihydraattisena

Vierailija
17/82 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee suolaiseksi tarjottavaksi esim. paria eri suolaista piirakkaa. Lisäksi vihersalaattia. Sit vaikka patonkia ja sen kanssa tuorejuustoa ja jtn itse tehtyä tahnoja. Tai valmista hummusta. Jos tykkäät leipoa niin patongin sijaan foccaciaa. Voileipäkakku on hyvää, mut suuritöisempi.

Makeaksi paria eri kakkua, toinen täytekakku ja toinen juustokakku. Pullaa ei tarvii eikä kuivakakkua, ne on ihan turhia. Ehkä jotain keksejä, tai vaikka macaroneja.

Patonkia? Samaa sarjaa kuin perunalastut. Ei ylioppilasjuhliin.

Vierailija
18/82 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Daa. Ylppäreihin?

Miksei? Joillakin tuntuu olevan oletus, että yo-juhla on jotenkin maailman tärkein juhla, jossa kuuluu tarjoilla shampanjaa ja kaviaaria tai nuori ei ole oikeasti ylioppilas. Aloittajankin pulma kumpuaa tuosta ylioppilaiden jalustalle nostamisesta. Sinäkään et edes kyseenalaistaisi, jos nakkitikkuja ehdotettaisiin tarjolle ammattiinvalmistuvan juhliin.

Vierailija
19/82 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patonkia? Samaa sarjaa kuin perunalastut. Ei ylioppilasjuhliin.

Meillä oli ylioppilaan toiveesta erilaisia sipsejä tarjolla hänen yo-juhlissaan. Hän kun pitää sipseistä.

Pönötys pois ja juhlista sankarin näköiset! Patonki kelpaa yo-juhliin oikein hyvin.

Vierailija
20/82 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa erikoinen häpeä! Itsetehtyhän on nykyaikana ylellistä.

Ei todellakaan ole ylellistä vaan kertoo sairaalloisesta pihistelystä ainutkertaisen juhlan äärellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän