Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten yleisimmät pukeutumismokat?

Vierailija
01.04.2023 |

Kun kerran miehistäkin oli tällainen ketju.

Kommentit (557)

Vierailija
321/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Legginsit joiden läpi näkyy pikkuhousut ja narutoppi jonka alta loistaa rintsikoiden olkaimet.

Jos on isot rinnat niin on pakko käyttää tukevia rintaliivejä. Vaikea on löytää sairauksiini sopivaa mekkoa helteelle, viime kesänä löysin ja niissä oli naruolkaimet. Nyt löysin toisen mekon, siinä on leveämmät olkaimet mutta se on sen verran paksumpaa kangasta. Silti sieltä reunasta näkyy hieman olkainta sillä olkaimet ovat lähempänä kaulaa. Mekko on oliivinvihreä ja sen värisiä rintsikoita minulla ei ole, minulla on vain 2 rintaliivimallia jotka minulle sopii ja niissä ei nyt ole vihreää saatavilla mutta yritän etsiä.

Pukeudun niin mukavasti kuin mahdollista sillä kärsin fyysisistä vaivoista äärettömästi. Pukeudun myös siten että pystyn toimimaan niissä asioissa missä tarvitsee toimia, toiminnallisuus on minulle todella tärkeää, olen elänyt kausia jolloin en ole ollut toimintakykyinen.

Jos teillä vihaajilla on esittää sellaisia vaatteita jotka sopii helteille ja ovat käytännöllisiä ja mukavia niin otan vinkit vastaan. Huom. ei saa myöskään näkyä rintavakoa ettei av-mamma pahoita mieltään. Eikä rumat jalat. Saako rumat ja lymfaiset kädet tukineen näkyä? Entä lymfakainalo? Entä sädesairaalasta saadut tatuoinnit?

Kun on sairastanut vakavia sairauksia ja kivuliaita sairauksia ja ollut sänkypotilaana niin vaikea ymmärtää näitä ihmisiä joiden ongelmat on tasoa toisen ulkonäkö tai vaatetus ja jotka vielä tuovat nämä mielipiteet kuuluviin. Halveksin teitä koko sydämestäni ja inhoan.

Vierailija
322/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian pienet vaatteet. Ylipainoinen ei näytä laihemmalta ihonmyötäisessä trikoossa.

Väärät värit. Aika harvalle suomalaiselle sopii räikeät, voimakkaat tai todella kirkkaat värit, toisaalta myös hyvin maanläheiset (värit kuten syvä oranssi, myrkynvihreä ja sinapinkeltainen) sopivat huonosti tyypillisille suomalaisille.

Rumat sämpylän muotoiset kengät. Eccot, Kuomat, terveyssandaalit, vaelluskengät, lenkkarit, turvakengiltä näyttävät talvinilkkurit... Rumia, rumia, rumia. Vielä pahempi, jos ovat tekonahkaa.

Trendien sokea seuraaminen.

Omaan vartalomalliin sopimattomat vaatteet (koska halutaan käyttää samoja trendivaatteita kuin muutkin, vaikka saisivat näyttämään hirveältä). Kannattaisi opetella tunnistamaan omat hyvät puolet, joita voi korostaa, ja toisaalta peittämään huonot puolet.

Liika mukavuudenhalu. Onhan ne terveyssandaalit tai lenkkarit varmaan mukavan tuntuiset jalassa, mutta ei niitä tarvitse laittaa valmistujaisiin, rippijuhliin, häihin tai bisneslounaalle. Sama koskee leggingsejä, tunikoita, huppareita yms. lapsille tai urheiluun sopivia vaatteita.

Ihmisillä voi olla jalkavamma, epämuodostuma, fyysinen sairaus tms. jonka vuoksi täytyy pitää lenkkareita tai legginssejä ja tunikaa olipa juhla tai arki. Voi laittaa siihen juhlakutsuun että vain terveille ihmisille, sairaat ja va mmaiset älkööt vaivautuko.

Sinä varmasti halveksit pyörätuolissakin olevaa ihmistä että onpa ruma kokonaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät enää osaa kunnollista aluspukeutumista: pitää olla samaa sarjaa olevat pikkuhousut, liivit ja sukkanauhavyö. Kunnon nainen käyttää aina  (no puutarhatöitä yms lukuunottamatta) ohuita sukkia, yleensä asusta riippuen mustia tai ihonvärisiä.  

Miksi tälle alanuolia? Kyllähän pukeutuminen alkaa jo "alhaalta"...

Itse annoin alanuolen siitä syystä, että viestissä kerrotaan, kuinka "pitää olla" jotain käytännössä mahdotonta. Itse käytän urheilutoppeja/-liivejä, koska kuppikokoni mukaisia rintaliivejä ei Suomessa myydä.

Lisäksi koko kommentti on muutenkin täysin naurettava, kuka käyttää nykypäivänä sukkanauhavyötä ja miksi? Siis jos lasketaan pois makuukammarileikit. Stay upit ja sukkahousut kun on keksitty. Ja mitä halvatun väliä sillä on minkä väriset ne alusvaatteet on ja onko just mätsäävää settiä, jos ovat sopivat eivätkä näy päällysvaatteiden alta? Minulla ei useinkaan ole yhtenevä setti alusvaatteita, kun valitsen liivit paidan mukaan ja alushousut alaosan mukaan.

Minä käytän. Stay upit on syvältä, ei ne ikinä pysy kunnolla ja sukkahousut taas on epämukavat. Käytän ainoastaan mekkoja ja hameita joten sukat nauhoilla on just hyvät.

Vierailija
324/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi itse tehty? Ei ompeleminen ole rakettitiedettä Saat juuri sitä, mitä haluat. Ohjeita on netti ja kangaskaupat pullollaan.

Trendien sokea seuraaminen.

Omaan vartalomalliin sopimattomat vaatteet (koska halutaan käyttää samoja trendivaatteita kuin muutkin, vaikka saisivat näyttämään hirveältä). Kannattaisi opetella tunnistamaan omat hyvät puolet, joita voi korostaa, ja toisaalta peittämään huonot puolet.

On yllättävän vaikeaa löytää ei-trendikkäitä vaatteita. Kun joku tyyli on muodissa, niin sitä myydään sitten ihan joka paikassa, kunnes muoti muuttuu. Omaa vartaloa imartelevat leikkaukset, pääntiet ja värit ym. eivät ole välttämättä muodissa, joten pitää tyytyä siihen mitä löytää.

Vierailija
325/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian paljastavat vaatteet, liian lyhyet hameet ja paljastavat kaula-aukot👎

Hieman ärsyttää, kun vaimolla on tapana pitää töissä ja palavereissa tiukkoja farkkuja, jotka entisestään korostaa muodokasta ja hyvää vartaloa. Peba on sitä luokkaa, että huh huh. Mutta pitääkö sitä kaikille esitellä kuin tarjottimella, eikö joskus voisi pitää "tavallisia" vaatteita, eikä aina olla kuin joku teini (ikää on 47v)

Ymmärrän, että varmaan hivelee itsetuntoa, kun tietää että miehet työyhteisössä kuolaa, mutta minun mielestä tuo kuuluu minun hommiin ja kotona kun ollaan kahdestaan. Saan toki nauttia tuosta kauniista asiasta asianmukaisesti ja makuukammarisssa käy sutina. Mutta silti, pitääkö sitä koko kaupungille niitä muotoja esitellä? Vai onko nyt jotain, mitä en vain ymmärrä?

Vierailija
326/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällaista edes kysellään mietitään

tämä on kiusaamista

miksi haluatte kiusata haukkua arvostella?

jokainen voi pukeutua mikä parhaalta hyvältä tuntuu

lasten nuorten koulukiusaamista ihmetellään

esim yksi syy voi olla pukeutuminen

miksi haluatte kiusata?

Vierailija
327/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maiharit. Armeijan vaelluskengät ei näytä ikinä hyvältä ei miehen ja varsinkaan naisen päälle. On sit minkälaista mekkoa tai värkkiä päällä

Rumempaa en tiedä

Olen samaa mieltä. Maiharit näyttää raskaalle jalassa ja kävely näyttää siltä et valtavien kenkien raahaaminen on kovin vaivalloista. Kumma villitys.

Vierailija
328/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kertokaa nyt hyvänen aika, minkälainen asu sopii lyhyehkölle, hiukan ylipainoiselle (siis ei suorastaan lihavalle, vaan vain hiukan vatsaa kertynyt) leveälanteiselle ja persjalkaiselle naiselle.

Kertokaa.

Kun lukee näitä juttuja, niin MIKÄÄN ei käy.  

Itselläni vielä ongelmana paksut nilkat.  Niille en mahda mitään.  Se on luojanluomaa ja sellaisena pysyy.   Kyllä olen koittanut kaikkeni, olen jumpannut ja pyöritellyt nilkkojani, ole kyykistellyt, olen laihduttanut, olen tehnyt kaiken mitä voi, jalkojen muotoa en ole saanut muuksi.  Tasapaksut ne on ja pysyy.

Siksi en halua mitään hametta ja sukkahousuja tai paljaita jalkoja näkyviin.  Kun oikein mitkään kengätkään ei siinä kauniilta näytä.  Caprihousut nousee aina polviin ja näyttää hölmöiltä.  Pitkät housut, jotka peittää nilkat, vaatisi sitten korkeakantaiset kengät, koska näytän sitten täysin töpöltä, ihan kuin ei olisi jalkateriäkään, kun on vielä niin pieni kengännnumerokin.  

Pitkässä hameessa näytän entistä lyhyemmältä ja leveä lantio ei sillä peity, vaan tekee säkkimäisen vaikutelman.

Farkuissa näytän punkerommalta kuin olenkaan ja olen jo sen ikäinen, etten edes pidä farkuista.

NIin että mitä pukisin, ettei minua katsottaisi ja sanottaisi, että pukeutuu rumasti ja tyylittömästi?

Legginsit katkaisee ja peittää jotenkin sen paksuhkon nilkan, kun laitan kunnon kengät niiden kanssa eikä mitään pilipalitossuja.  Eikä se jalkojen tasapaksuisuuskaan niissä niin helposti tule näkyviin, vaikka ne onkin ihoa nuolevia.  Jotkut urheilulegginsit päinvastoin hiukan muotoilee ja tuntuu napakoilta jalassa.  Missään bambulegginseissä en ihmisten ilmoille lähtisikään, ne on kotivaatteet.

Kyllä laittaisin sitten vielä jonkun sopivasti leveähelmaisen mekon, mutta kaikki mekot on liian lyhyitä, paljastaa polven ja näyttää enemmän niiltä parjatuilta tunikoilta.   Jotkut trikootunikat on sitten sopivan mittaisia, mutta ne on sitten niitä kiellettyjen listalla olevia.

Ja ei, mitkään culotteshousut ei käy.  Ihan kuin kävelisin laatikossa.  Kokeiltu on.

Minä olen enimmäkseen käyttänyt kapeita housuja ja pitkää yläosaa siinä, mutta eikös ne kapeat housut ole jo sama asia kuin legginsit?  

Kietaisumekko, joka peittää polvet. Tyyliin https://ttbfashion.com/wp-content/uploads/2022/08/blue-plus-size-streac…

https://blog.petitedressing.com/wp-content/uploads/2023/01/Wrap-Midi-Dr…

Korkeavyötäröinen pitkä hame: https://40plusstyle.com/wp-content/uploads/2023/02/georgetteskirt.jpg

Leveälahkeiset, korkeavyötäröiset housut: https://blog.petitedressing.com/wp-content/uploads/2023/01/High-Waisted…

?????

2 ensimmäistä on juhlavaatteita ja rintavako näkyy eivätkä sovi lenkkareiden kanssa. Miten ihmeessä näillä pärjää arjessa: lapsien tai vanhempien ulosteiden siivoilu, ruokaostosten tekeminen, portaiden nousu, kyykkiminen, pyörällä ajo, lenkkeily? Ylipäätään minkä tahansa työn tekeminen.

3. mitä tarkoitusta varten tämä hame on olemassa?

4. 10000000 x rumemmat kuin legginssit, korostaa ylipainoisuutta, lahkeet rapaantuu pskaa.

Hyvänen aika, millaisessa maailmassa oikein elät?

Vierailija
329/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamelinvarvas naisella on kiihottava!

mita sina sanoa

Vierailija
330/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Lenkkarit tai muut vastaavat silloin kun ei olla lenkkeilemässä tai kuntosalilla.

Sinulla ei varmaan kerry askelia 20 000 päivässä? Ajat korkkareilla salille ja sillä kävelet juoksumatolla lenkkareillasi?

Vierailija
331/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

suru kirjoitti:

Miksi tällaista edes kysellään mietitään

tämä on kiusaamista

miksi haluatte kiusata haukkua arvostella?

jokainen voi pukeutua mikä parhaalta hyvältä tuntuu

lasten nuorten koulukiusaamista ihmetellään

esim yksi syy voi olla pukeutuminen

miksi haluatte kiusata?

Hienosti sanottu!!!

Hävetkää aikuiset ihmiset!

Vierailija
332/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät enää osaa kunnollista aluspukeutumista: pitää olla samaa sarjaa olevat pikkuhousut, liivit ja sukkanauhavyö. Kunnon nainen käyttää aina  (no puutarhatöitä yms lukuunottamatta) ohuita sukkia, yleensä asusta riippuen mustia tai ihonvärisiä.  

Voi herra isä...40-luku soitti ja pyysi heti kotiin...

Vierailija
333/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki epänaisellinen. Klassikko on legginsit ja ballerinat.

Miten BALLERINAT ovat epänaiselliset?

Leggingseistä voi myös olla monta mieltä, mutta eivät ne varsinaisesti maskuliininen vaatekappale ole. Tai edes unisex.

Korkokengät ovat muuten alun perin miesten jalkineet.

Pyöräilevillä herroilla näkyy vähän leggingsien kaltaisia pöksyjä.

Vierailija
334/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tälle alanuolia? Kyllähän pukeutuminen alkaa jo "alhaalta"...

Itse annoin alanuolen siitä syystä, että viestissä kerrotaan, kuinka "pitää olla" jotain käytännössä mahdotonta. Itse käytän urheilutoppeja/-liivejä, koska kuppikokoni mukaisia rintaliivejä ei Suomessa myydä.

Saako kysyä, että mikä kokosi on? Nettikaupoissa on vielä laajempi valikoima kuin kaupoissa ja osa niistä on myös ihan kotimaisia kauppoja. 

Minustakin hyvin vaikea uskoa, ettei kokoa löytyisi.

T. Harvinaista kokoa

Te paremmin tietävät sitten varmaan kerrotte, mistä kotimaisesta kaupasta voin ostaa liivit ympärysmitalla 55.

Vierailija
335/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jämähtäjä vaatetyylin suhteen. Nuorena tiesi kyllä mitä halusi, mutta vuosien mittaan tuli reippaasti ylipainoa ja pukeutuminen meni juuri tuota tunika-linjaa, kun ei muukaan päälle sopinut. Nyt yli 40 kilon painonpudotuksen jälkeen olinkin sitten ihan pihalla pukeutumisen suhteen. Pää ei millään tajunnut hoikempaa muotoa ja oma tyyli oli täysin hukassa. Ainoa keino tunikoista vieroittamiseen oli pyytää apua paikallisen vaateliikkeen pukeutumisneuvojalta, joka olikin ihan haka työssään. Väitin monen vaatteen kohdalla vastaan ja hän laittoi minut silti kokeilemaan. Koin monta valaistumista sovituskopissa. Vaatekaappi meni uusiksi vaatteilla, joita en olisi ikinä osannut itse valita ja joista jokainen on ihan mielettömän ihana. Nosti kyllä itsetuntoa melkoisesti ja innosti panostamaan kaikkeen muuhunkin omassa ulkonäössä.

Tärkeintä on kuitenkin, että kaikki muodonmuutokset tekee itsensä takia, ei kenekään muun.

Vierailija
336/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Legginsit joiden läpi näkyy pikkuhousut ja narutoppi jonka alta loistaa rintsikoiden olkaimet.

Jos on isot rinnat niin on pakko käyttää tukevia rintaliivejä. Vaikea on löytää sairauksiini sopivaa mekkoa helteelle, viime kesänä löysin ja niissä oli naruolkaimet. Nyt löysin toisen mekon, siinä on leveämmät olkaimet mutta se on sen verran paksumpaa kangasta. Silti sieltä reunasta näkyy hieman olkainta sillä olkaimet ovat lähempänä kaulaa. Mekko on oliivinvihreä ja sen värisiä rintsikoita minulla ei ole, minulla on vain 2 rintaliivimallia jotka minulle sopii ja niissä ei nyt ole vihreää saatavilla mutta yritän etsiä.

Pukeudun niin mukavasti kuin mahdollista sillä kärsin fyysisistä vaivoista äärettömästi. Pukeudun myös siten että pystyn toimimaan niissä asioissa missä tarvitsee toimia, toiminnallisuus on minulle todella tärkeää, olen elänyt kausia jolloin en ole ollut toimintakykyinen.

Pahoittelen että sinulla on sairauksia ja vaivoja. Ei täällä uskoakseni kenelläkään ole tarkoitus loukata ihmisiä. Täällä vaan keskustellaan yleisellä tasolla mikä on kenenkin mielestä vähemmän kivaa pukeutumista. Makuja on monia ja kuten täälläkin on kirjoitettu, kukin panee päälleen mitä lystää.

Jos teillä vihaajilla on esittää sellaisia vaatteita jotka sopii helteille ja ovat käytännöllisiä ja mukavia niin otan vinkit vastaan. Huom. ei saa myöskään näkyä rintavakoa ettei av-mamma pahoita mieltään. Eikä rumat jalat. Saako rumat ja lymfaiset kädet tukineen näkyä? Entä lymfakainalo? Entä sädesairaalasta saadut tatuoinnit?

Kun on sairastanut vakavia sairauksia ja kivuliaita sairauksia ja ollut sänkypotilaana niin vaikea ymmärtää näitä ihmisiä joiden ongelmat on tasoa toisen ulkonäkö tai vaatetus ja jotka vielä tuovat nämä mielipiteet kuuluviin. Halveksin teitä koko sydämestäni ja inhoan.

Vierailija
337/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlavaatteet ja avonaiset sandaalit mutta kantapäät hoitamatta! Aika yleistä kesähäissä nämä hoitamattomat kantapäät. Kynnet saatetaan lakata mutta ei hoideta kantapäitä.

Vierailija
338/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki epänaisellinen. Klassikko on legginsit ja ballerinat.

Miten BALLERINAT ovat epänaiselliset?

Leggingseistä voi myös olla monta mieltä, mutta eivät ne varsinaisesti maskuliininen vaatekappale ole. Tai edes unisex.

Korkokengät ovat muuten alun perin miesten jalkineet.

Pyöräilevillä herroilla näkyy vähän leggingsien kaltaisia pöksyjä.

Myös sukkahousut on alun perin kehitetty miehille :)

Vierailija
339/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Pahoittelen että sinulla on sairauksia ja vaivoja. Ei täällä uskoakseni kenelläkään ole tarkoitus loukata ihmisiä. Täällä vaan keskustellaan yleisellä tasolla mikä on kenenkin mielestä vähemmän kivaa pukeutumista. Makuja on monia ja kuten täälläkin on kirjoitettu, kukin panee päälleen mitä lystää. *

Kolmas kappale oli tarkoitettu kommentiksi, mutta se pujahti tuonne viestisi väliin. Lisään vielä, että ehkä olosi on helpompaa jos nyt et niin halveksisi ja inhoaisi. Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
340/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla ollenkaan varakas pukeutuakseen  kohtuullisen hyvin.

Kirpputoreilta ja Alesta löytyy aika hyviä vaatteita edullisestikin.

Minusta isoimpia pukeutumismokia naisilla on liian pienet/tiukat vaatteet.

On todella rumaa katsoa överin tiukkaa pukeutumista. Eihän tiukka ole edes muotia enää ! Ja liian tiukka vaate ei hoikenna, päinvastoin , ihmiset katsovat niitä tursuavia muotoja, että ompas pullea.

Myös se kun verkkatakin tai tuulipuvuntakin hihat kääritään ylös ! ÄRH ! 

Jos on liian kuuma takissa, niin mieluummin pois päältä kokonaan. Karmeeta katsottavaa nuo käärityt takin hihat.

Onhan paljon sitten yhdistelmiä jotka ovat rumia , kuten vaikkapa verkkahousut ja korkokengät ! HaH.

Pyllyvako trikoot yleisillä paikoilla.

Hirveitä väriyhdistelmiä sekoitettuna ylä- ja -alaosiin.

Myös se että ei yhtään ajatella Suomen säätä ulos lähtiessään.

Ne paljaat nilkat onneksi ovat jo täysin OUT.

Myös se on moka, jos lähtee ulos alle 10* lämpötilassa t-paidassa tai jopa topissa. Se on silloin pukeutujan huomion hakuisuutta , että huomaattekos.

No, vapaasti saa pukeutua jokainen tyylillään

Ensin kirjoitat pitkän listan, mikä mielestäsi näyttää pahalle. Lopuksi toteat suurieleisesti, että jokainen saa pukeutua tyylillään. Just. 

TOTTAKAI hän kirjoittaa MIKÄ NÄYTTÄÄ PAHALLE ! ! !

Kun otsikko KYSYY SITÄ !

pahimmat MOKAT.

HALLELUJA. Mee lampeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi