Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten yleisimmät pukeutumismokat?

Vierailija
01.04.2023 |

Kun kerran miehistäkin oli tällainen ketju.

Kommentit (557)

Vierailija
341/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Vaatteet liian pientä kokoa

- Vaatteet rättimaista ainetta

- Korkokengät, silloin kun niillä ei osata kävellä

- Hutsulook 

Se on kyllä todella nolon näköistä jos ei osaa kävellä korkkareilla. Laittaisi ihan suosiolla vaan balleriinat jalkaan, näyttäisi paljon paremmalta.

Ballerinat eivät kyllä sovi aikuisille naisille.

Klassikkokenkä, sopii kaiken ikäisille. Mun 82-v mummokin käyttää balleriinoja, trenssitakkia ja silkkihuivia kaulalla ja näyttää todella tyylikkäältä.

Ja kaiken ikäisillä pariisittarilla on Repettot

Vierailija
342/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat pitsialusvaatteet on kenties räikein pukeutumismoka. Paitsi, jos nainen on töissä punaisten lyhtyjen sektorilla, ja silloinkin vain työaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpö kesähamonen ja sitten alla legginssit. AAAUUUUUUUUH!!!!

Vierailija
344/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan JOKAINEN  ankanhuuli,  pysty-persus, tekoripsi, pitkäkynsi friidu  ESITTÄÄ ITSEÄÄN !

KATO NYT MUA !

ENKS OOKIN KUIN TEKOPYLLY-HANHI.

Vierailija
345/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät enää osaa kunnollista aluspukeutumista: pitää olla samaa sarjaa olevat pikkuhousut, liivit ja sukkanauhavyö. Kunnon nainen käyttää aina  (no puutarhatöitä yms lukuunottamatta) ohuita sukkia, yleensä asusta riippuen mustia tai ihonvärisiä.  

Miksi tälle alanuolia? Kyllähän pukeutuminen alkaa jo "alhaalta"...

Itse annoin alanuolen siitä syystä, että viestissä kerrotaan, kuinka "pitää olla" jotain käytännössä mahdotonta. Itse käytän urheilutoppeja/-liivejä, koska kuppikokoni mukaisia rintaliivejä ei Suomessa myydä.

Saako kysyä, että mikä kokosi on? Nettikaupoissa on vielä laajempi valikoima kuin kaupoissa ja osa niistä on myös ihan kotimaisia kauppoja. 

Minustakin hyvin vaikea uskoa, ettei kokoa löytyisi.

T. Harvinaista kokoa

Te paremmin tietävät sitten varmaan kerrotte, mistä kotimaisesta kaupasta voin ostaa liivit ympärysmitalla 55.

Pelkkä selänympärysmitta ei ole koko, pitää olla myös kuppikoko. Tämä siksikin, että eri kokoja valmistavat ja myyvät eri yritykset.

Mutta melkein suoralta kädeltä voi sanoa, että edes Euroopassa tahdo saada mistään kokoa 55 mistään, edes verkkokaupoista. Puolasta voi saada teettämällä.

Jos selän ympärys mitattuna on 56-57 cm, sitten melkein suosittelisin kokeilemaan liivejä koossa 60 ja laittamaan liivit kiinni tiukimmasta hakasesta, eroa liivin 55 löysimpään hakaseenhan (57 cm) on liivissä 60 vain sentti eli 58 cm.

Mutta jos selän ympärysmitta on 55 tai alle, sitten ei taida löytyä muuta vaihtoehtoa kuin teettää liivit ja yrittää pienennyttää koosta 60 sopivat.

Vierailija
346/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät enää osaa kunnollista aluspukeutumista: pitää olla samaa sarjaa olevat pikkuhousut, liivit ja sukkanauhavyö. Kunnon nainen käyttää aina  (no puutarhatöitä yms lukuunottamatta) ohuita sukkia, yleensä asusta riippuen mustia tai ihonvärisiä.  

Voi herra isä...40-luku soitti ja pyysi heti kotiin...

Miten niin 40-luku? Huoliteltu pitää olla kaikkialla. Sitäpaitsi sukkanauhat ovat kesällä vilpoisammat kuin sukkahousut.

Vierailija
347/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustat pitsialusvaatteet on kenties räikein pukeutumismoka. Paitsi, jos nainen on töissä punaisten lyhtyjen sektorilla, ja silloinkin vain työaikana.

No mitä pahaa näissä on? Eihän ne edes näy kenellekään, ehkä omalle miehelle.

Vierailija
348/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin 40-luku? Huoliteltu pitää olla kaikkialla. Sitäpaitsi sukkanauhat ovat kesällä vilpoisammat kuin sukkahousut.

Mistä edes saa sellaisia sukkanauhasukkia, minulla on yksi sukkanauhavyö, mutta en ole ikinä nähnyt missään normikaupassa siihen sopivia sukkia. Jostain erotiikkaliikkeestä?

Vierailija
349/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä pahaa näissä on? Eihän ne edes näy kenellekään, ehkä omalle miehelle.

Ei kai alusvaatteiden ulkonäöllä ole mitään väliä jos ne ei näy. Nimenomaan niitten pitäis olla sellaiset että ovat oikean kokoiset eikä näy, usein ne jotka ei näy vaatteiden alta ei tosin ole ne seksikkäimmät. Treffejä varten pitää sit erikseen valita ne seksikkäämmät ja sellainen asu jonka alle ne käy.

Vierailija
350/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä edes saa sellaisia sukkanauhasukkia, minulla on yksi sukkanauhavyö, mutta en ole ikinä nähnyt missään normikaupassa siihen sopivia sukkia. Jostain erotiikkaliikkeestä?

Ihan tavallisista vaatekaupoista ja jopa esim. Prismasta mä olen ostanut.

Vierailija
351/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunikaa ja legginsejä huomattavasti parempi tyylimoka on kyllä pukea se tunika ILMAN legginsejä. Tai tunikan mittainen mekko. Näyttää törkeältä kaiken näköisillä ja kokoisilla jos mekon helma hädin tuskin peittää takamuksen.

Vierailija
352/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisista vaatekaupoista ja jopa esim. Prismasta mä olen ostanut.

Okei, itse en ole ikinä löytänyt vaikka olen jopa ihan etsinyt. Tosin ei nyt ihan viime vuosina ole tainnut etsiäkään. Stay upit kun on ihan toimivat.

Vierailija
353/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunikaa ja legginsejä huomattavasti parempi tyylimoka on kyllä pukea se tunika ILMAN legginsejä. Tai tunikan mittainen mekko. Näyttää törkeältä kaiken näköisillä ja kokoisilla jos mekon helma hädin tuskin peittää takamuksen.

*pahempi

Vierailija
354/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tälle alanuolia? Kyllähän pukeutuminen alkaa jo "alhaalta"...

Itse annoin alanuolen siitä syystä, että viestissä kerrotaan, kuinka "pitää olla" jotain käytännössä mahdotonta. Itse käytän urheilutoppeja/-liivejä, koska kuppikokoni mukaisia rintaliivejä ei Suomessa myydä.

Saako kysyä, että mikä kokosi on? Nettikaupoissa on vielä laajempi valikoima kuin kaupoissa ja osa niistä on myös ihan kotimaisia kauppoja. 

Minustakin hyvin vaikea uskoa, ettei kokoa löytyisi.

T. Harvinaista kokoa

Te paremmin tietävät sitten varmaan kerrotte, mistä kotimaisesta kaupasta voin ostaa liivit ympärysmitalla 55.

Pelkkä selänympärysmitta ei ole koko, pitää olla myös kuppikoko. Tämä siksikin, että eri kokoja valmistavat ja myyvät eri yritykset.

Mutta melkein suoralta kädeltä voi sanoa, että edes Euroopassa tahdo saada mistään kokoa 55 mistään, edes verkkokaupoista. Puolasta voi saada teettämällä.

Jos selän ympärys mitattuna on 56-57 cm, sitten melkein suosittelisin kokeilemaan liivejä koossa 60 ja laittamaan liivit kiinni tiukimmasta hakasesta, eroa liivin 55 löysimpään hakaseenhan (57 cm) on liivissä 60 vain sentti eli 58 cm.

Mutta jos selän ympärysmitta on 55 tai alle, sitten ei taida löytyä muuta vaihtoehtoa kuin teettää liivit ja yrittää pienennyttää koosta 60 sopivat.

Tiedän, miten kuppikoko määritellään. Ja olen tietoinen, että liivit voi myös teettää. Teetänkö pöksyt ja sukkanauhavyönkin saman tien? 😆Voisit huomioida, mihin vastasin. Mikä muuten on selänympärysmitta?

Vierailija
355/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Legginsit joiden läpi näkyy pikkuhousut ja narutoppi jonka alta loistaa rintsikoiden olkaimet.

Jos on isot rinnat niin on pakko käyttää tukevia rintaliivejä. Vaikea on löytää sairauksiini sopivaa mekkoa helteelle, viime kesänä löysin ja niissä oli naruolkaimet. Nyt löysin toisen mekon, siinä on leveämmät olkaimet mutta se on sen verran paksumpaa kangasta. Silti sieltä reunasta näkyy hieman olkainta sillä olkaimet ovat lähempänä kaulaa. Mekko on oliivinvihreä ja sen värisiä rintsikoita minulla ei ole, minulla on vain 2 rintaliivimallia jotka minulle sopii ja niissä ei nyt ole vihreää saatavilla mutta yritän etsiä.

Pukeudun niin mukavasti kuin mahdollista sillä kärsin fyysisistä vaivoista äärettömästi. Pukeudun myös siten että pystyn toimimaan niissä asioissa missä tarvitsee toimia, toiminnallisuus on minulle todella tärkeää, olen elänyt kausia jolloin en ole ollut toimintakykyinen.

Pahoittelen että sinulla on sairauksia ja vaivoja. Ei täällä uskoakseni kenelläkään ole tarkoitus loukata ihmisiä. Täällä vaan keskustellaan yleisellä tasolla mikä on kenenkin mielestä vähemmän kivaa pukeutumista. Makuja on monia ja kuten täälläkin on kirjoitettu, kukin panee päälleen mitä lystää.

Jos teillä vihaajilla on esittää sellaisia vaatteita jotka sopii helteille ja ovat käytännöllisiä ja mukavia niin otan vinkit vastaan. Huom. ei saa myöskään näkyä rintavakoa ettei av-mamma pahoita mieltään. Eikä rumat jalat. Saako rumat ja lymfaiset kädet tukineen näkyä? Entä lymfakainalo? Entä sädesairaalasta saadut tatuoinnit?

Kun on sairastanut vakavia sairauksia ja kivuliaita sairauksia ja ollut sänkypotilaana niin vaikea ymmärtää näitä ihmisiä joiden ongelmat on tasoa toisen ulkonäkö tai vaatetus ja jotka vielä tuovat nämä mielipiteet kuuluviin. Halveksin teitä koko sydämestäni ja inhoan.

No jooo. Olen kohtalotoveri, eli lymfaattinen sairaus itselläkin. Kesä on vaikeaa aikaa jo senkin takia, että lämpö ja korkeampi ilmankosteus aiheuttaa lisää turvotusta ja kipuja, myös iho on herkkä turvonneena auringolle. Lisäksi jos käytössä on kompressiotuote, niin huhahhei, siinähän on vaikea löytää mitään sopivia vaatteita helteelle, eikä fyrkkaakaan ole valtavasti, kun kaikki menee lääkkeisiin ja hoitoihin.

Jotta meikäläiset yleensä voivat mennä kesähelteellä ulos, niin toivon todella ettei kaikenmaailman arvostelijat iskee kiinni. Ihan kuin meidän elämässä ei olisi jo tarpeeksi vaivaa. Terveet ihmiset, antakaa kaikkien kukkien kukkia kesällä!

Käytännössä kun lymfaturvotusta on, pitäisi olla vaatteet, jotka eivät paina ja purista imusolmukkeita tai niitä kohtia joissa kulkee paljon imusuonia. Pitäisi myös suojata kudoksia liialta auringolta. Eli parhaiten sopivat puuvillaiset (ehkä viskoosi, pellava, tms. luonnonmukaisemmat kuidut) materiaalit ja väljät mallit.

Spaghettiolkaimelliset mekot ovat mun peruskesävaate. Hameet eivät ole niin hyviä, koska hiertävät vatsan aluetta, joka lisää turvotusta. Hihattomat tunikat housujen kanssa myös kivat. Sitten pitää olla väljä pitkähihainen lyhempihihainen paita, jolla voi tarvittaessa suojata ihoa eli vetää hihattomien vaatteiden päälle. Tai joku iso ohut huivi, jota voi käyttää samaan tarkoitukseen. Ja päähine! Joku kiva olkihattu, leveälierinen.

Vaikeinta on löytää hyvät alusvaatteet kesäksi, jotka eivät hiostaisi, hiertäisi tai painaisi. Tämä etenkin jos on lymfaturvotusta siellä rinnan/kainalon alueella tai jos on ns. runsaat rinnat. Myös alushousut kannattaa valita huolella, jos on turvotusta säärissä; ei saisi kiristää nivusen alueelta. Jos on kompressiosukat, sitten housujen löytäminen voi olla vaikeaa, koska housukangas voi tarttua sukkiin ja kuumahan on pukea useampi kerros päälle helteellä. Mekkojakaan ei ole helppo löytää, jos niissä pitäisi liikkua sukat jalassa, usein mekkokangas tarttuu sukkaan ja lähtee nousemaan ylös. Väljä midi- tai maximekko tässä tapauksessa on paras. Tarttumisongelman takia kankaan pitäisi olla sisäpuolelta melko sileä, eikä keinokuidut käy, koska nehän vasta sähköistyvät ja kinnaavat. Sähköisyys voi kuulema myös lisätä kipua kudoksessa, joten siksikään ei hyvä lymfaongelmaiselle ihan ihon lähelle.

Mitään tämän parempaa en ole vielä keksinyt. Eikä tässä pysty kovinkaan paljon tyyliä, trendejä, tai muita esteettisiä pointteja pysty miettimään, telttoja ja mummotyyliähän suuri osa näillä spekseillä olevista kuteista on. Sori siitä, kaikki nuoret, kauniit, rohkeat ja trendikkäät, koittakaa kestää.

Vierailija
356/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kertokaa nyt hyvänen aika, minkälainen asu sopii lyhyehkölle, hiukan ylipainoiselle (siis ei suorastaan lihavalle, vaan vain hiukan vatsaa kertynyt) leveälanteiselle ja persjalkaiselle naiselle.

Kertokaa.

Kun lukee näitä juttuja, niin MIKÄÄN ei käy.  

Itselläni vielä ongelmana paksut nilkat.  Niille en mahda mitään.  Se on luojanluomaa ja sellaisena pysyy.   Kyllä olen koittanut kaikkeni, olen jumpannut ja pyöritellyt nilkkojani, ole kyykistellyt, olen laihduttanut, olen tehnyt kaiken mitä voi, jalkojen muotoa en ole saanut muuksi.  Tasapaksut ne on ja pysyy.

Siksi en halua mitään hametta ja sukkahousuja tai paljaita jalkoja näkyviin.  Kun oikein mitkään kengätkään ei siinä kauniilta näytä.  Caprihousut nousee aina polviin ja näyttää hölmöiltä.  Pitkät housut, jotka peittää nilkat, vaatisi sitten korkeakantaiset kengät, koska näytän sitten täysin töpöltä, ihan kuin ei olisi jalkateriäkään, kun on vielä niin pieni kengännnumerokin.  

Pitkässä hameessa näytän entistä lyhyemmältä ja leveä lantio ei sillä peity, vaan tekee säkkimäisen vaikutelman.

Farkuissa näytän punkerommalta kuin olenkaan ja olen jo sen ikäinen, etten edes pidä farkuista.

NIin että mitä pukisin, ettei minua katsottaisi ja sanottaisi, että pukeutuu rumasti ja tyylittömästi?

Legginsit katkaisee ja peittää jotenkin sen paksuhkon nilkan, kun laitan kunnon kengät niiden kanssa eikä mitään pilipalitossuja.  Eikä se jalkojen tasapaksuisuuskaan niissä niin helposti tule näkyviin, vaikka ne onkin ihoa nuolevia.  Jotkut urheilulegginsit päinvastoin hiukan muotoilee ja tuntuu napakoilta jalassa.  Missään bambulegginseissä en ihmisten ilmoille lähtisikään, ne on kotivaatteet.

Kyllä laittaisin sitten vielä jonkun sopivasti leveähelmaisen mekon, mutta kaikki mekot on liian lyhyitä, paljastaa polven ja näyttää enemmän niiltä parjatuilta tunikoilta.   Jotkut trikootunikat on sitten sopivan mittaisia, mutta ne on sitten niitä kiellettyjen listalla olevia.

Ja ei, mitkään culotteshousut ei käy.  Ihan kuin kävelisin laatikossa.  Kokeiltu on.

Minä olen enimmäkseen käyttänyt kapeita housuja ja pitkää yläosaa siinä, mutta eikös ne kapeat housut ole jo sama asia kuin legginsit?  

Joillakuilla kaltaisillasi näyttää hyvältä pitkä mekko (pitkillä hihoilla); joko yksivärinen tumma tai pystyraidallinen. Musta/tumma kaventaa siinä missä pystyraidatkin. Vaakaraidat taas leventää.

Sitä en tuosta löytänyt, millainen yläosa sinulla on. Jos se on kapea, jokin röyhelö yläosassa tai puhvihihat voisivat sopia sinulle. Tai kokonaan erikseen tumma alasosa (korkeavyötäröinen) ja vaalea/värillinen/volyymillinen yläosa.

Vierailija
357/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Hutsulook 

Se on kyllä todella nolon näköistä jos ei osaa kävellä korkkareilla. Laittaisi ihan suosiolla vaan balleriinat jalkaan, näyttäisi paljon paremmalta.

Ballerinat sopii ehkä yhdelle kymmenestä, pitäisi olla pitkä ja pienehkö jalka mikä on aika mehdoton yhdistelmä.

Vierailija
358/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Hutsulook 

Ballerinat sopii ehkä yhdelle kymmenestä, pitäisi olla pitkä ja pienehkö jalka mikä on aika mehdoton yhdistelmä.

Joo kovin leveäjalkaiselle ballerinat ei kyllä yleensä käy, sirojalkaisella taas näyttää hyvälle.

Vierailija
359/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesään kuuluu t-paita tai vastaava, eikä rintsikoita pueta sinne alle ollenkaan. 

ANNETAAN NÄNNIEN NÄTISTI NAPOTTAA SIELLÄ PAIDAN ALLA. 

Tosi  kaunista ja kesäistä !

Vierailija
360/557 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi väki vahtaa muiden asuja niin antaumuksella? Ahdistaa ajatus et koko ajan joku kyttää ja mollaa mielessään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi