Naisten yleisimmät pukeutumismokat?
Kommentit (557)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää pukeutua liian pieniin vaatteisiin?
Olin ostamassa housuja ja halusin sovittaa yhtä kokoa isompaa kuin päälläni olevat housut. Myyjä ihmetteli, miksi ihmeessä, kun housut istuvat täydellisesti. Niin istuivat - seisoessani sovituskopissa. Mutta pitää pystyä istumaan, nousemaan portaita tai nostamaan jotain lattialta, ja mikä tärkeintä, pitää pystyä normaalisti syömään, varsinkin työpäivän aikana lounasta. Otin isomman koon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten pitäisi myös ymmärtää leikata vaatteista ne narut, jotka on tarkoitettu varastointia varten.
Eli niitä olkapäihin kiinnitettyjä ei ole tarkoitus säilyttää, vaan leikataan pois, kun vaate on ostettu.
Samoin, jos villakangastakin tai hameen takahalkio on kiinnitetty muutamalla langalla toisiinsa, nekin leikataan auki, kun vaate otetaan käyttöön.
Ihmisten pitäisi opetella, millainen on hyvä kangas, millaiset kaavat sopii itselle, mitkä materiaalit on hyviä jne. Mitkä värit sopii itselle.
Haha nimenomaan! Tuota narua takahalkiossa näkee todella paljon. Muuten viimeisteillyillä ihmisillä.
Tekisi mieli mennä sanomaan tietävätkö he että se kuuluu poistaa.
Tähän liittyen kenkien ulkopohjissa olevat isot valkoiset hintalaput. Tosi monella näkee niitä jätetyn paikalleen
Vierailija kirjoitti:
Luin näitä kommentteja, ja tulin siihen tulokseen, että on loppujen lopuksi ihan sama, millaiset vaatteet on, kun tärkeintä on laihuus.
Lihava ihminen ei voi olla kauniisti pukeutunut ja tyylikäs koskaan. Siksi onkin ihan sama, mitä päälleen laittaa.
Itse en ole lihava, mutta minulla on valitettavasti ala- ja yläosa eri kokoiset. Siksi en voi koskaan pukeutua hyvin enkä tyylikkäästi. Minun mallisilleni ihmisille ei tehdä vaatteita. Siksi en välitäkään siitä, mitä muut ajattelevat.
Vaate, joka on iso hartioista ja vyötäröltä, kiristää lantiolta, joten kaikki takit on minulla lähinnä kompromisseja. Mikään ei istu hyvin, joten olkoon.
Ja noin muuten, sanoisin, että täällä on kauhean ilkeitä kommentteja. Miksi ihmiset eivät saisi olla vaikkapa lihavia, jos se ei heitä itseään haittaa? Miksi se haittaa niin kovasti muita ihmisiä?
On ihmisiä, jota on vain ns. isoja, he eivät edes laihduttamalla tule pieniksi ja siroiksi. Ja on ihmisiä, joille painoa vain kertyy, vaikka miten yrittäisi sitä kurissa pitää. On hirveän helppo sivusta jonkun jo geeneiltään valmiiksi siron ja kapoisen ihmisen heille neniään nostella ja kehottaa laihduttamaan. Ettekä tiedä, miten monen ihmisen ylipainon takana voi olla lääkitys, joka on heille elintärkeä.
Älkää olko niin ilkeitä. Ei kukaan teistäkään täydellinen ole, jokaisella on heikkouksia ja huonoja kohtia.
Oon myös niin eriparia ettei tosikaan. Lisäksi pallomahaa on kertynyt vaikka muutoin olen hoikka. Kerään läskiä etenkin selän puolelle, lantioluut ovat niin ylhäällä ettei oikeastaan ole edes vyötäröä. Mielelläni pukeudun hieman kaapumaisiin vaatteisiin koska tiukat vaatteet ahdistavat. Eikö annettaisi jokaisen pukeutua vuonna 2023 miten tykkää, eikä arvosteltaisi muita.
Ison kaupungin keskustassa ei kukaan pukeudu enää crocseihin. En ole nähnyt krokseja pariin vuoteen kenelläkään. Epäilemättä sivummalla niitä edelleen käytetään puutarhakenkinä.
Vierailija kirjoitti:
Ison kaupungin keskustassa ei kukaan pukeudu enää crocseihin. En ole nähnyt krokseja pariin vuoteen kenelläkään. Epäilemättä sivummalla niitä edelleen käytetään puutarhakenkinä.
Crocseja näkee kyllä ison kaupungin lähiömarketeissakin, ja varsinkin mökkipaikkakunnilla kun lähdetään paikalliseen kauppaan ruokaostoksille. Mökillä minullakin on crocsit, ne on mitä parhaimmat pihakengät siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vääränmallliset rintsikat topin alta näkyy olkaimet, kun oikeaoppisesti pitäisi valita ne olkaimettomat rintsikat.
Juu, mutta isorintaiselle voi olla tosi vaikea löytää hyvin istuvia tulevia olkaimettomia rintaliivejä. Ikävää jos ei sen takia voi käyttää toppeja ollenkaan.
Olen isorintainen, tai ainakin siinä määrin ettei rintsikoitta kulkeminen ole vaihtoehto. Ensinnäkin hihattomia toppeja jotka peittää rintsikan olkaimet löytyy jopa enemmän kuin niitä jotka eivät. Jos taas täytyy mennä täysin olkaimetta, puolimittainen, tukeva bustier-mallinen liivi on oikeastaan ainoa vaihtoehto, kaikki muut mallit voi unohtaa.
Kas näin:
https://us.etam.com/dw/image/v2/AAWW_PRD/on/demandware.static/-/Sites-E…Noissa rintsikoissa on vaan se huono puoli, että olkaimet ei pysy yhtään paikoillaan. Ne valahelee alas jatkuvasti.
Tuota sanottiin joskus muinoin joksikin bra-mallin rintsikaksi. Ne sopi erityisen kauniisti pienirintaisille. Ongelma vaan just tuo, mistä mainitsin. Ei auttanut, vaikka yritti niitä olkaimia säätää tiukemmaksi. No sitten joku neuvoi, että laita kuminauhalenkki sinne taakse pitämään olkaimia enemmän yhdessä, siis paikoillaan. Ei se hyvin auttanut sekään, se lenkki valahteli alas sitten. Eikä niitä olkaimia voinut kovin paljon yhteen kuroa, sitten ne oli jo epämukavat.
Siis tuo oli se ainoa malli joka edes joillain tapaa toimii olkaimettomana, eli ei olkaimia ollenkaan.
Etamin pitsiunelma? Ei todellakaan. Isoille rinnoille on toimivia olkaimettomia malleja, eivätkä ne näytä tuolta.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä nuorilla on crocseja nimenomaan trendikenkinä :D
En niitä itse kyllä laittaisi minnekään julkisuuteen, täti kun olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkään pukeutunut joka kesä legginseihin mekkojen ja tunikoiden kanssa. Ne ovat yksinkertaisesti mukavat ja estävät hiertymät. Mekon kanssa kun pitää joko olla sukkahousut tai legginsit eikä ilman voi olla. Juhliin valitsen sukkahousut ja arkeen legginsit. Onneksi en niitä pidä mitenkään rumina tai mauttomina.
Väärät värit kyllä rumentaa kaikkein kauneimmankin. Esim. musta sopii harvalle ja silti moni pitää mustaa. Silloin ihan sama, mitä on päällä kun näky ei silmää imartele: saa kasvot näyttämään harmailta ja olon väsyneelta. Käyttäkää enemmän omaan ihoon sopivia sävyjä jos haluatte näyttää kaunimmalta /hehkemältä- joillekin sopii kylmät ja joilekin lämpimät (ps. violetti sopii yllättävän monelle, vaikka ei lempiväreihin kuulukaan, mutta jos pitää valita joku vaate, josta löytyy vaikka vain musta, oranssi ja violetti, niin helppo on päätyä viimeiseen, sillä se todennäköisesti sopii minulle parhaiten ja näytän siinä nätimmältä kuin muissa väreissä). Musta ja harmaa usein kertoo epävarmuudesta.
Hirveintä pukemisessa on liian isot kaula-aukot, liian lyhyet mekot jne. Ne eivät tee kaunista tai nättiä kenestäkään, vaan aiheuttavat kiusaantumista ja myötähäpeää.
Ei ole mitään niin mautonta ja tanttamaista kuin trikoot ja tunika. Jos haluat näyttää vanhalta ja tyylittömältä, tämä on se tyyli.
Tää riippuu kyllä ihan tunikan ja trikoiden mallista ja tyylistä. Niitä on niin paljon erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin korjaamaan tätäkin asiaa siitä elopainosta käsin.
Voinet perustaa siis elopainonkorjuuketjun itsellesi, täällä keskustellaan pukeutumisesta :)
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se pahin moka on liian kireät ja paljastavat vaatteet yhdistettynä epäsopiviin alusvaatteisiin jotka sitten paistaa sieltä vaatteiden alta tai läpi. Valkoiset ohuet housut tai paita, joitten alta alusvaatteiden väri paistaa selvästi läpi (en ymmärrä miksi tällaisia edes myydään). Liian löysien rintaliivien selkäosa, joka nousee niin että näkyy narutopin selkämyksestä, perseen paljastavat shortsit yhdistettynä tissipaitaan jne. Hameessa niin korkea halkio, että alushousut näkyy. Korkokengät joitten korkolaput on jätetty vaihtamatta ja niillä kävellään kompastellen polvet koukussa ja nilkat mutkalla.
Mulla on matalissakin kengissä nilkat mutkalla. Olen kömpelö (ADHD) ja nivelet on pahasti yliliikkuvat, niin muljuu tosiaan paljain jaloinkin välillä. Ei voi kuvitellakaan korkkareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkään pukeutunut joka kesä legginseihin mekkojen ja tunikoiden kanssa. Ne ovat yksinkertaisesti mukavat ja estävät hiertymät. Mekon kanssa kun pitää joko olla sukkahousut tai legginsit eikä ilman voi olla. Juhliin valitsen sukkahousut ja arkeen legginsit. Onneksi en niitä pidä mitenkään rumina tai mauttomina.
Väärät värit kyllä rumentaa kaikkein kauneimmankin. Esim. musta sopii harvalle ja silti moni pitää mustaa. Silloin ihan sama, mitä on päällä kun näky ei silmää imartele: saa kasvot näyttämään harmailta ja olon väsyneelta. Käyttäkää enemmän omaan ihoon sopivia sävyjä jos haluatte näyttää kaunimmalta /hehkemältä- joillekin sopii kylmät ja joilekin lämpimät (ps. violetti sopii yllättävän monelle, vaikka ei lempiväreihin kuulukaan, mutta jos pitää valita joku vaate, josta löytyy vaikka vain musta, oranssi ja violetti, niin helppo on päätyä viimeiseen, sillä se todennäköisesti sopii minulle parhaiten ja näytän siinä nätimmältä kuin muissa väreissä). Musta ja harmaa usein kertoo epävarmuudesta.
Hirveintä pukemisessa on liian isot kaula-aukot, liian lyhyet mekot jne. Ne eivät tee kaunista tai nättiä kenestäkään, vaan aiheuttavat kiusaantumista ja myötähäpeää.
Ei ole mitään niin mautonta ja tanttamaista kuin trikoot ja tunika. Jos haluat näyttää vanhalta ja tyylittömältä, tämä on se tyyli.
Tää riippuu kyllä ihan tunikan ja trikoiden mallista ja tyylistä. Niitä on niin paljon erilaisia.
Trikoot ovat jo POIS MUODISTA ! Mikä onni !
Sitä kalsari muotia oli hirveetä katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla ollenkaan varakas pukeutuakseen kohtuullisen hyvin.
Kirpputoreilta ja Alesta löytyy aika hyviä vaatteita edullisestikin.
Minusta isoimpia pukeutumismokia naisilla on liian pienet/tiukat vaatteet.
On todella rumaa katsoa överin tiukkaa pukeutumista. Eihän tiukka ole edes muotia enää ! Ja liian tiukka vaate ei hoikenna, päinvastoin , ihmiset katsovat niitä tursuavia muotoja, että ompas pullea.
Myös se kun verkkatakin tai tuulipuvuntakin hihat kääritään ylös ! ÄRH !
Jos on liian kuuma takissa, niin mieluummin pois päältä kokonaan. Karmeeta katsottavaa nuo käärityt takin hihat.
Onhan paljon sitten yhdistelmiä jotka ovat rumia , kuten vaikkapa verkkahousut ja korkokengät ! HaH.
Pyllyvako trikoot yleisillä paikoilla.
Hirveitä väriyhdistelmiä sekoitettuna ylä- ja -alaosiin.
Myös se että ei yhtään ajatella Suomen säätä ulos lähtiessään.
Ne paljaat nilkat onneksi ovat jo täysin OUT.
Myös se on moka, jos lähtee ulos alle 10* lämpötilassa t-paidassa tai jopa topissa. Se on silloin pukeutujan huomion hakuisuutta , että huomaattekos.
No, vapaasti saa pukeutua jokainen tyylillään.
Ensin kirjoitat pitkän listan, mikä mielestäsi näyttää pahalle. Lopuksi toteat suurieleisesti, että jokainen saa pukeutua tyylillään. Just.
Pienikokoinen ihminen ylisuurissa vaatteissa ja suurikokoinen liian pienissä vaatteissa. Molemmissa korostuu ja peittyy parhaat puolet henkilöstä.
Ylipainoisella naisella liian pienet vaatteet.
Normaalipainoisella naisella liian peittävät vaatteet.
M30
Se, että aikuisella naisella pukeutumisessa on pääasia näyttää mahdollisimman nuorelta. Pukeutuminen lapsellisiin vaatteisiin koska yhdistää nämä nuoruuteen.
Lisää tähän jatkuva hokeminen siitä miten on jo rupsahtanut ja toisaalta taas mielestään nuoremman näköinen kuin ikäisensä. Tulee vähän surullinen vaikutelma ja koko ihmistä on vaikeaa ottaa vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trikoot ovat jo POIS MUODISTA ! Mikä onni !
Sitä kalsari muotia oli hirveetä katsoa.
Eikä ole kun just taas palaamassa muotiin 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se pahin moka on liian kireät ja paljastavat vaatteet yhdistettynä epäsopiviin alusvaatteisiin jotka sitten paistaa sieltä vaatteiden alta tai läpi. Valkoiset ohuet housut tai paita, joitten alta alusvaatteiden väri paistaa selvästi läpi (en ymmärrä miksi tällaisia edes myydään). Liian löysien rintaliivien selkäosa, joka nousee niin että näkyy narutopin selkämyksestä, perseen paljastavat shortsit yhdistettynä tissipaitaan jne. Hameessa niin korkea halkio, että alushousut näkyy. Korkokengät joitten korkolaput on jätetty vaihtamatta ja niillä kävellään kompastellen polvet koukussa ja nilkat mutkalla.
Mulla on matalissakin kengissä nilkat mutkalla. Olen kömpelö (ADHD) ja nivelet on pahasti yliliikkuvat, niin muljuu tosiaan paljain jaloinkin välillä. Ei voi kuvitellakaan korkkareita.
Juu minullakin on herkästi muljuvat nilkat. Käytän nykyään paljasjalkakenkiä, olen todennut ne parhaiksi. Muljuvat nilkat ei ole se tyylimoka (sillehän ei mitään voi) vaan liian korkeat huonot kengät, joilla ei osaa kävellä.
Vierailija kirjoitti:
M30
Kumpa miehetkin noudattaisivat tuota ylempää sääntöä, liian paljon pullottavia miestissejä ja karvamahoja on tullut tässä elämässä nähtyä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30Kumpa miehetkin noudattaisivat tuota ylempää sääntöä, liian paljon pullottavia miestissejä ja karvamahoja on tullut tässä elämässä nähtyä :)
Pysy aiheessa. Täällä keskustellaan naisten pukeutumismokista.
M30
Miksi pitää pukeutua liian pieniin vaatteisiin?