Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todistettu juttu."Mies ilman koulutusta ja uraa kelpaa kehnosti naisille." Linkki

Vierailija
01.04.2023 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009487833.html

Tuo on joko syy tai seuraus. Ne, jotka jää kouluttamatta, ovat ehkä jo muutenkin elämänhallintaongelmaisia eivätkä kelpaisi muutenkaan. (Päihteet.) Esim tyttäreni alkoi seurustella 14-vuotiaana vuotta vanhemman pojan kanssa. Kolmen vuoden päästä oli pakko lopettaa. Poika keskeytti amiksen ja käytti liikaa päihteitä. (Nuorempana vihasi päihteitä, koska vanhempansa olivat alkoholisteja.)

Kommentit (394)

Vierailija
361/394 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää jos tämä olisi niinpäin, että naiset ei kykene hankkimaan koulutusta, työtä, hallitsemaan aikuisen tavoin elämäänsä. Miten siihen suhtauduttaisiin? Niin, miehet ne saa olla luusereita.

Noi elämänhallinnat aikuiseen tyyliin on just niitä keinotekoisia juttuja, joita keksitään siksi, ettei kukaan vaan ala elämään väärin ja saadaan samalla tekosyy "korjaaville toimille", jos joku kehtaakin yrittää. Itseäni ei ainakaan haittaa yhtään jos joku absurdi konsepti jostain elämänhallinnasta ei täyty. Enemmän toi on sitä, että muut valittaa sitä, kun sekaan mahtuukin porukkaa, jonka elämää ei pystykään hallitsemaan ja ohjailemaan.

M

Eläkää te uniikit lumihiutaleet ihan miten haluatte. Mutta naiset - älkää luojan tähden perustako ainakaan perhettä näiden elämänhallinta - sooo booooring! -tyyppien kanssa. Perseilkööt vain oman elämänsä.

Huoh.

En sanonut muuta kuin sen mitä mieltä olen noista elämänhallintajutuista ja miksi ne ei mua kiinnosta missään määrin. Tähän koit sitten tarpeelliseksi tulla heti väliin kertomaan, että "älkää vaan noin, vaan näin kun mä täältä sanon". Siinä sitä oman elämän hallintaa itse kullekin.

Todellakin on syytä sanoa ihan kaikille, että älkää ottako kumppaniksiiestä, jota ei elämänhallinta kiinnosta. Se saa edelleen olla kiinnostamatta sua ihan vapaasti.

Sua ainakin selvästi kiinnostaa hallita ja ohjailla muiden elämää.

Vierailija
362/394 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on  niin että koulutetun  porvarisperheen  tytär ei voi mennä kaivinkoneen  kuljettajan  kanssa  naimisiin,   kun ei mies mitenkään sovi kuvioihin , eikä heillä olisi mitään yhteistä.   Hyvä palkka ei auta   asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/394 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kyllä naisesta. Jos on kemiaa niin ei haittaa kyllä yhtään, jos mies asuu vuokralla ja on pienituloinen.

Vierailija
364/394 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää jos tämä olisi niinpäin, että naiset ei kykene hankkimaan koulutusta, työtä, hallitsemaan aikuisen tavoin elämäänsä. Miten siihen suhtauduttaisiin? Niin, miehet ne saa olla luusereita.

Noi elämänhallinnat aikuiseen tyyliin on just niitä keinotekoisia juttuja, joita keksitään siksi, ettei kukaan vaan ala elämään väärin ja saadaan samalla tekosyy "korjaaville toimille", jos joku kehtaakin yrittää. Itseäni ei ainakaan haittaa yhtään jos joku absurdi konsepti jostain elämänhallinnasta ei täyty. Enemmän toi on sitä, että muut valittaa sitä, kun sekaan mahtuukin porukkaa, jonka elämää ei pystykään hallitsemaan ja ohjailemaan.

M

Eläkää te uniikit lumihiutaleet ihan miten haluatte. Mutta naiset - älkää luojan tähden perustako ainakaan perhettä näiden elämänhallinta - sooo booooring! -tyyppien kanssa. Perseilkööt vain oman elämänsä.

Huoh.

En sanonut muuta kuin sen mitä mieltä olen noista elämänhallintajutuista ja miksi ne ei mua kiinnosta missään määrin. Tähän koit sitten tarpeelliseksi tulla heti väliin kertomaan, että "älkää vaan noin, vaan näin kun mä täältä sanon". Siinä sitä oman elämän hallintaa itse kullekin.

Todellakin on syytä sanoa ihan kaikille, että älkää ottako kumppaniksiiestä, jota ei elämänhallinta kiinnosta. Se saa edelleen olla kiinnostamatta sua ihan vapaasti.

Kiva tietysti jos näet minulla olevan sellaista valtaa.

Vierailija
365/394 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se mikään yllätys että nainen ei halua lapsiensa isäksi kouluttautumatonta miestä? Lapsi on valtava taloudellinen riski naiselle jolla voi koulutuksesta huolimatta(!!) olla pienet tulot. Jos ihmisen ymmärrys jää peruskoulutasolle ja ei ole kiinnostunut kehittämään itseään edes sen vertaa että hankkisi jonkinlaisen tutkinnon niin sekään ei ole välttämättä koulutetulle naiselle mielekästä, jos ajatellaan että tämän miehen pitäisi myös kasvattaa ne lapset yhteisen arvopohjan mukaan. Se on tosiasia että ihmiset pariutuu koulutustaustaltaan samanlaisen ihmisen kanssa. Sen sijaan että mietittäisiin että miksi peruskoulun käyneet miehet ei kelpaa korkeakoulutetuille naisille, olisi pohdittava että miten nämä miehet saadaan hakeutumaan koulutukseen. Ja on selvää, että kouluttautumattomat miehet katkeroituu koska eivät "saa naisia", ja sitten syyttävät näitä naisia vaikka eivät itse ymmärrä maailmanmenosta tai naisten ihmisyydestä mitään.

Lisäksi tuossa jutussa sanotaan että lapsettomuus koskee myös kouluttautumattomia naisia. Suomen pitää torjua syrjäytymistä panostamalla koulutukseen - monet tapaavat puolisonsa ihan tavallisessa elämässä, esim opiskelun tai työelämän kautta.

Vierailija
366/394 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Huoh.

Ei onneksi ole, että et pysty tämän enempää tuputtamaan elämänhallintaasi muille. Yritystä toki piisaa. Tuli väärä kanta elämänhallintaan, joten äkkiä väliin ottaan ohjat käsiin, ettei vaan kukaan hairahdu paheellisille rappion poluille.

"älkää noin, vaan näin. Elämäänne halliten. Minä kyllä kerron miten."

M

Vierailija
367/394 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Huoh.

Ei onneksi ole, että et pysty tämän enempää tuputtamaan elämänhallintaasi muille. Yritystä toki piisaa. Tuli väärä kanta elämänhallintaan, joten äkkiä väliin ottaan ohjat käsiin, ettei vaan kukaan hairahdu paheellisille rappion poluille.

M

😂😂 Sulla taitaa olla nyt joku henkilökohtainen trauma. Mua ei kiinnosta terapoida sitä. Öitä!

Vierailija
368/394 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se mikään yllätys että nainen ei halua lapsiensa isäksi kouluttautumatonta miestä? Lapsi on valtava taloudellinen riski naiselle jolla voi koulutuksesta huolimatta(!!) olla pienet tulot. Jos ihmisen ymmärrys jää peruskoulutasolle ja ei ole kiinnostunut kehittämään itseään edes sen vertaa että hankkisi jonkinlaisen tutkinnon niin sekään ei ole välttämättä koulutetulle naiselle mielekästä, jos ajatellaan että tämän miehen pitäisi myös kasvattaa ne lapset yhteisen arvopohjan mukaan. Se on tosiasia että ihmiset pariutuu koulutustaustaltaan samanlaisen ihmisen kanssa. Sen sijaan että mietittäisiin että miksi peruskoulun käyneet miehet ei kelpaa korkeakoulutetuille naisille, olisi pohdittava että miten nämä miehet saadaan hakeutumaan koulutukseen. Ja on selvää, että kouluttautumattomat miehet katkeroituu koska eivät "saa naisia", ja sitten syyttävät näitä naisia vaikka eivät itse ymmärrä maailmanmenosta tai naisten ihmisyydestä mitään.

Lisäksi tuossa jutussa sanotaan että lapsettomuus koskee myös kouluttautumattomia naisia. Suomen pitää torjua syrjäytymistä panostamalla koulutukseen - monet tapaavat puolisonsa ihan tavallisessa elämässä, esim opiskelun tai työelämän kautta.

Syntyvyys on laskenut, mutta miehet kouluttautuvat edelleen kuten ennenkin.

"ei koulutusta" on siis lähinnä joku tekosyy olla porsimatta. Olisitte edes rehellisiä.

Vierailija
369/394 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Huoh.

M

😂😂 Sulla taitaa olla nyt joku henkilökohtainen trauma. Mua ei kiinnosta terapoida sitä. Öitä!

Uuhh. Kun argumentit loppuvat, alkaakin näköjään henkilökohtaisuuksiin menevä jankkaus ja epätoivoinen yritys vierittää keskustelu sivuraiteille.

Vierailija
370/394 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rennon joviaali luonteeni sekä olemukseni jossa kuulemma silmä lepää, ovat ymmärtääkseni olleet ensisijaisia menestystekijöitä tutustumisen alkuvaiheessa. Vaikka akateemiset saavutukseni, eritoten koulutodistusten muodossa, ovat vaatimattomat, lähes olemattomat siis, tämä seikka ei ole mitenkään häirinnyt suhteen muodostumista korkeakoulutettujenkin naisten kanssa. Toki olen luonteeltani utelias ja perillä asioista koska luen laajasti, mutta eipä tuosta ole todistuksia näyttää.

Ylipäätään, olen pyrkinyt pitämään työelämään, materiaan ja talouteen liittyvät keskustelut mahdollisimman lyhyinä, koska en koe noita aiheita kovinkaan kiinnostaviksi. Omistan menestyvän yrityksen jonka ansiosta nautin täydellisestä taloudellisesta vapaudesta ja yrityksen päivittäiseen toimintaan joudun osallistumaan aniharvoin. Yrityksen menestyksen ansiosta taloudellinen varmuus on ikään kuin sähkövirta, perin hyödyllistä ja mahdollistaa monia mukavuuksia, mutta se on kuitenkin itsestäänselvyys josta ei treffikumppanin kanssa keskustella.

Ammatin tullessa puheeksi yritystä tietty sivutaan, mutta melko pian voidaan siirtyä yhdessä valitsemaan mitä seuraavaan käyntikorttiin painatan, jotta olen salonkikelpoinen uuden tuttavuuteni sosiaalisissa ympyröissä. 

Vierailija
371/394 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat, yrittäkää niitä poikia saada opintielle. 

Vierailija
372/394 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten on huomattavasti helpompaa luoda uraa ja saada ok palkkaa kuin naisten. Jos sitäkään ei saa aikaiseksi niin jotain on silloin pielessä. Kouluttamaton nainen on ihan hyvin saattanut koko ikänsä tehdä matalapalkkatöitä ja olla hyvä äiti ja puoliso kuitenkin. Naisilla se vastuun kantaminen ei korrelloi ihan niin vahvasti kouluttautuneisuuden ja työssä käymisen kanssa.

Lähde sille että se on helpompaa

Näinpä. Käsittääkseni millään alalla ei ole agendaa, että pitäisi saada lisää miehiä hommiin, mutta naisille näitä kyllä riittää kaikilla teknisillä aloilla. Näkisin että kahdesta tasavahvasta työnhakijasta naisella on helpompi saada paikka, juuri näihin kiintiöihin ja agendaan perustuen. 

Vierailija
373/394 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. En minäkään kelpuuttaisi siivoojanaista tai kaupan kassaa. Menevät väliaikaisina hanttihommina opintojen ohessa, mutta täytyy ihmisellä ripaus olla tavoitteita ja kunnianhimoa.

Vierailija
374/394 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tuossa jutussa pysäytti se, että Varman toimitusjohtaja Risto Murto, on käyttänyt omaa aikaansa tällaisen asian tutkimiseen ja kirjan kirjoittamiseen. Eikä hän puhu niinkään siitä, miten tämä kaikki vaikuttaa eläkejärjestelmän kestävyyteen, vaan hän puhuu asiasta enemmänkin inhimillisestä näkökulmasta ja siitä, miten yhteiskunnassa on jotain pielessä, kun niin monet tippuvat kyydistä. 

Tällaista empatiaa kuulee yleensä vain sosiaalisektorin suunnalta. Tässä on nyt jotenkin hienosti yhdistynyt äly, analyyttisyys, suuren kokonaiskuvan ymmärtäminen ja aito huoli yksittäisistä ihmisistä <3

Toivottavasti tämä puheenvuoro saa päättäjät pysähtymään. Lähtökohtaisesti Risto Murto on kyllä mies, jonka sanomisia kuunnellaan tarkalla korvalla. 

Vierailija
375/394 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto - se prostituution yhteiskunnallisesti hyväksytty muoto.

Se on miehen omaisuuden siirtoa naisille.

Missäköhän vaiheessa tämä omaisuudensiieto tapahtuu? Mikään ei miehiä sellaiseen pakota.

"Sä varmaan tienaat hyvin jo nyt..." totesi silmät säihkyen sairaanhoitsuopiskelija minulle teffeillä kauan sitten, valmistumiseni muutamassa kuukaudessa ja ns alakohtaisissa sisäsiisteissä hommissa oltu jo pari vuotta. Samalla hetkellä päätin ettei jatkoon muuten kuin jos pöksyihin pääsen. Ja niinhän minä pääsinkin.

Eikä ollut ainoa - kummasti alkoi naisilta tulla treffikutsuja siinä valmistumisen kieppeillä, vaikka en mielestäni ollut muuttunut yhtään sen muutaman vuoden aikana mitä olin opiskellut. Asiallahan ei ollut mitään tekemistä että vähintään keskiluokkaisen elämän tulot takaava tutkinto tulossa...

Olet sitten ensimmäinen ihminen joka ei muutu ja miehisty kasvaessaan ja kypsyessään sekä fyysisesti että henkisesti. Tai no jos ei mene opiskelemaan vaan jää yksiöön pelaamaan niin voi jämähtää yläkouluun henkisesti niin kuin täällä on nähty.

Perusluonteeni on ollut lukiosta asti sama: kyyninen kyseenalaistaja. Se muuttui korkeintaan terävämmäksi ja suorapuheisemmaksi opiskeluaikoina, ns yleisen kyllästymisen merkeissä.

Enkä näin jälkikäteen olisi pitänyt yhtään hullumpana vaihtoehtona jäädä syejäytyneeksi. No pian sen varmaan teen, tai paremminkin downshiftaamisen. Muksut lähtee omilleen, muijalle kenkää ja yhteinen omaisuus jakoon (josta minä tienannut about 80%) ja etsiköön itselleen loppuelämänsä maksajan. Hyvin pelasi nainen korttinsa, pakko myöntää...

Omia valintojasi et sitten kyseenalaistanut tarpeeksi etkä tee sitä edelleenkään. No, kaikilla meillä on sokeat kohtamme.

Kyllä, kyseenalaista vaffasti. Tällä tiedolla mitä on, väliin olisi jäänyt kaikki keskiluokkaiset perheperseilyt.

Eli olet kypsynyt ajan myötä. Se että lopetat perheperseilyt mahdollisimman pian lienee siunaus myös vaimollesi ja lapsillesi. Good riddance.

Kypsymistä? Ei, vain sitä ettei ollut tietoa asiasta kuin helvetin typerää on laittaa rahaa ja aikaa asiaan josta ei ole mitään hyötyä. Ei, en todellakaan katso kypsyneeni.

Kun perheperseily päättyy, minä olen sw joka jää kaikin puolin voitolle: elintaso, tulot ja ennen kaikkea, ajankäyttö mihin huvittaa. Kultaiselta rouvalta noista lähtee kaksi.

Eli avioliitto ei ole ollut kovin kummoinen

tulonsiirto vaimollesi. Niin ajattelinkin. Sääli lapsiasi, mutta kannattaa tosiaan muistaa että isyys on valinta.

Jos olisimme eläneet hänen tulotasollaan kumpikin, rivarineliö esikaupunkialueella olisi ollut realismia. Asumme kuitenk7n kohta velattomassa isossa omakotitalossa (hänen unelmansa...) isolla tontilla, järvinäkymät yms herkut, kaksi uutta autoa joista toinen vematon ja toisenkin voisin kuitata velattomaksi vaikka heti. Kakarat ns parempien ihmisten kalliimmissa harrastuksissa.

Eli hänellä aikas iso elintasoharppaus hänellä, ansiottomasti. Tämän kaiken kun olisi nähnyt etukäteen leffana, johtopäätös olisi ollut röhönauru ja tokaisu "ei helevetti, pitäkää tunkkinne...."

Minullakin on iso elintasoharppaus mieheni ansiosta, mutta asumisen taso toki määritelty miehen toiveiden mukaan, koska hän tämän lystin maksamaan. Töissä olen ollut hyvin vähän ja melkeinpä kaikki omaisuus on miehen tuloilla hankittu.

Mutta en muista että mies olisi kertaakaan valittanut lapseen menevää rahaa, saati että olisi haukkunut häntä kakaraksi. Lapsen syntymä sai miehen onnesta sekaisin ja lapsi on aina ollut hänelle rakas. 

Ei siihen omaisuuteen kannata liiaksi kiintyä. Lapsillehan se loppupeleissä menee ja hyvä niin. Lapsille se päätyy vaimonkin kautta, joten ei se osituksessa vaimolle menevä osuus mitenkään hukkaan mene.

Vierailija
376/394 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivänokosten kautta uuteen nousuun... 💭💤

Vierailija
377/394 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäreilua on se että naisilla sama ei haittaa läheskään yhtä paljon ja sellaisetkin naiset jotka ansaitsisivat jäädä yksin, löytävät parisuhteen helposti.

Vierailija
378/394 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole kuin yksi huono ominaisuus lisää pitkässä listassa, joista jokainen pudottaa miehet yksinäisyyteen.

Naisten on helppo syyllistää miehiä ja hoputtaa heitä kehittämään itseä, jotta olisimme kiinnostavanpia, mutta heidän itsensä ei kuitenkaan tarvitse kuin sanoa kyllä tai ei lähestyville miehille vaikkei nainen omaisi mitään hyviä ominaisuuksia.

Vierailija
379/394 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ihan avoimin mielin tutustunut työttömiin ja max ammattitason koulutuksen suorittaneisiin miehiin. Itse olen korkeakoulutettu ja aina ollut vakitöissä. 

Yleensä näillä tapauksilla on taustalla päihteiden liikakäyttöä tai mielenterveysongelmia. Työttömän vapaa-aikaa ei osata käyttää rakentavasti, vaan pelataan aamuyöhön, kulutetaan liikaa por*oa, ei urheilla pätkääkään ja vedetään kaljaa kaverien kanssa samalla, kun haukutaan baarin naisia siiderivalaiksi.

Tämä kaikki näkyy ihmissuhdetaitojen puutteena, lapsellisuutena, itsekritiikittömyytenä ja naisvihamielisyytenä. Jankataan vaan kuinka naiset ovat gold diggereitä, vaikka loppujen lopuksi se miehen tyhjätaskuisuus on pienin ongelma ja aika moni muu juttu karkottaa naiset sitä ennen. 

Vierailija
380/394 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ihan avoimin mielin tutustunut työttömiin ja max ammattitason koulutuksen suorittaneisiin miehiin. Itse olen korkeakoulutettu ja aina ollut vakitöissä. 

Yleensä näillä tapauksilla on taustalla päihteiden liikakäyttöä tai mielenterveysongelmia. Työttömän vapaa-aikaa ei osata käyttää rakentavasti, vaan pelataan aamuyöhön, kulutetaan liikaa por*oa, ei urheilla pätkääkään ja vedetään kaljaa kaverien kanssa samalla, kun haukutaan baarin naisia siiderivalaiksi.

Tämä kaikki näkyy ihmissuhdetaitojen puutteena, lapsellisuutena, itsekritiikittömyytenä ja naisvihamielisyytenä. Jankataan vaan kuinka naiset ovat gold diggereitä, vaikka loppujen lopuksi se miehen tyhjätaskuisuus on pienin ongelma ja aika moni muu juttu karkottaa naiset sitä ennen. 

Olet varmaan myös tehnyt vastaavan analyysin miksi itse olet edelleen sinkku.

Vastaus ei ole "ei ole hyviä miehiä"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan