Todistettu juttu."Mies ilman koulutusta ja uraa kelpaa kehnosti naisille." Linkki
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009487833.html
Tuo on joko syy tai seuraus. Ne, jotka jää kouluttamatta, ovat ehkä jo muutenkin elämänhallintaongelmaisia eivätkä kelpaisi muutenkaan. (Päihteet.) Esim tyttäreni alkoi seurustella 14-vuotiaana vuotta vanhemman pojan kanssa. Kolmen vuoden päästä oli pakko lopettaa. Poika keskeytti amiksen ja käytti liikaa päihteitä. (Nuorempana vihasi päihteitä, koska vanhempansa olivat alkoholisteja.)
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto - se prostituution yhteiskunnallisesti hyväksytty muoto.
Se on miehen omaisuuden siirtoa naisille.
Missäköhän vaiheessa tämä omaisuudensiieto tapahtuu? Mikään ei miehiä sellaiseen pakota.
Miehet maksavat veroja enemmän kuin naiset. Lisäksi julkisella sektorilla "työskentelee" runsaasti naisia jotka eivät käytännössä tuo mitään yhteiskuntaan, he vain kuluttavat toisten rahoja. Mikä ryhmä nostaa suurimman osan asumistuesta? Naiset.
Valaisetko vähän, mikä on se ylimääräinen "miesvero" mitä naiset eivät palkastaan maksa? Naiset maksavat ihan samalla tavalla veroja kuin miehetkin ja jos kehtaat vetää tähän neuvolat ym. palvelut niin ne eivät ole naista varten vaan sitä lasta varten. Lasta, joka on aina myös jonkun miehen jälkeläinen.
Suurin osa naisista ei maksa veroja.
Väitätkö, että suurin osa naisista asuu tarpeeksi rikkaan miehen kanssa, joka ostaa omilla rahoillaan kaiken? Vai että naiset saavat kaupoista ostoksensa verottomina ja jopa KELA on heltynyt ja päättänyt olla vähentämättä veroja heidän tuistaan?
Väitän että naisten tulonlähde on miesten maksamista veroista. Naisten "verot" ovat saman rahan siirtämistä taskusta toiseen.
No mutta se sama rahahan täällä kiertää.
Monet miesvaltaiset yritykset saa tulonsa kunnilta ja valtiolta eli verovaroista. Näitä esim rakennusfirmat , ir-ala, yksityiset terveysfirmat joilta kunnat ostaa ostopalveluita.Ei pidä paikkaansa. Jos täällä "kiertäisi sama raha" , leikki loppuisi nopeasti koska suomeen tuodaan melkein sadalla miljardilla tavaraa vuosittain. Kauppataseen alajäämä toki on merkittävä, siihen ei auta naisten loisiminen ja kulutus.
Kulutus käsittääkseni tuottaa tulosta yrityksille, jotka maksavat veroja. Haluatko, että Suomeen tuotaisiin vähemmän tavaraa vuosittain, koska ihmiset eivät enää ostaisi tuotteita? Millähän pyhällä hengellä yritykset sitten pysyisivät pystyssä?
Tyypillistä että naisille pitää selittää asioita...
Mitäs jos vientiä saataisiin lisättyä?
Tiedän, vaikea konsepti, pelkälle naiselle.
Vaikea tuo konsepti näkyy olevan miehillekin. Suomi on pieni maa, täällä ei ihan valtavasti ole työvoimaa edes omaan tarpeeseen ja toisaalta vienti vaatii jotain, mitä muut haluavat meiltä ostaa. Millaista vientiä ajattelit lisätä niin paljon, että saataisiin taloutta enemmän tasapainoon?
Ei työvoimaa edes omaan tarpeeseen? Ei kait jos naiset kouluttautuvat palvelualoille leikkimään toisten naisten kanssa korkeakoulutettuja.
Suomessa on runsaasti luonnonvaroja, mutta vähän niiden jalostusta. Lisäksi vetyä saa vaikka tuulivoimasta, keski-euroopassa on markkinoita.
Mutta hei, ruvetaan kaikki palvelutyöntekijöiksi. Lopetetaan vienti.
Silti meillä on valtava puute hoitajista, sosionomeista ja opettajista jopa siinä määrin, että heidän koulutuspaikkojaan pyritään lisäämään. Ihan valtio haluaa lisää näitä "leikkijöitä", jotta nykyisiä palveluita voitaisiin tarjota tulevaisuudessakin. Myös yksityiset työnantajat tarvitsevat hoitoalan osaajia, joku Terveystalo ei toimisi kauaa pelkkien lääkäreiden varassa.
Suomessa on "runsaasti" luonnonvaroja, jopa siinä määrin että hakkuut alkavat olla ongelma ja olemme kadottamassa hiilinielumme. On harhaa, että Suomessa olisi sekä riittävästi metsää hakattavaksi että luontoa säilytettäväksi, nykyisellä metsän hakkuulla ei kateta käsittääkseni edes omaa tarvetta nyt kun Venäjältä ei tule enää puuta. Vetyyn panostetaan täällä kovastikin suurin investoinnein, mutta se ala ei kehity yhdessä yössä ja vielä on matkaa, että siitä saadaan vientituote.
Missään vaiheessa en sanonut, että kaikkien pitää ryhtyä palvelutyöntekijöiksi ja lopettaa vienti.
Opettajia lisää vaikka opetettavien määrä laskee. Tämä on juuri malliesimerkki siitä että julkisella puolella on tapana paisua.
Meillä taisi parhaimmillaan olla yläkoulussa jollakin tunnilla 4 opettajaa tai mitä lie olivatkaan. Kaikki naisia.
Yhden kerran ja millä vuosikymmenellä? Et edes tiedä oliko ne naiset opettajia vai opiskelijoita. Vai ehkä vanhempia.
Puolisoksi kouluttamaton mies ja lasten isäksi mies, josta lapsia saa kurittaa fyysisesti? Ei sitten ikinä.
Ammattikoulun käynyt, mitä niitä on jotka saa suht hyvää palkkaa niin akateeminen nainen voi jäädä toiseksi mitä palkkaan tulee.
Miettikää jos tämä olisi niinpäin, että naiset ei kykene hankkimaan koulutusta, työtä, hallitsemaan aikuisen tavoin elämäänsä. Miten siihen suhtauduttaisiin? Niin, miehet ne saa olla luusereita.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää jos tämä olisi niinpäin, että naiset ei kykene hankkimaan koulutusta, työtä, hallitsemaan aikuisen tavoin elämäänsä. Miten siihen suhtauduttaisiin? Niin, miehet ne saa olla luusereita.
Niin se onkin. NEET nuorrissa oli enemmän naisia ihan vuosikymmenten ajan. Vasta korona muutti tilannetta siten, että miehet menivat niukasti ohi.
Niin, naiset ne sai olla luusereita sata vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Poikakoulut takaisin, miehet sinne maikoiksi. Pojille kuria.
Tämän tyylistä mentaliteettia on ollut Suomessa havaittavissa jo vuosia. Jotain pitäisi tehdä, että saadaan pojat pois paheiden rappiolliselta tieltä takaisin koulun penkille ja töihin puurtamaan. Jos viesti ei muuten perille, niin sitten vaikka pakkokeinoin paksuun kalloon takomalla.
Vanhempien kotona puhua pienestä pitäen että koulunkäynti on tärkeää ja kehu8a retostella kun on aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikakoulut takaisin, miehet sinne maikoiksi. Pojille kuria.
Tämän tyylistä mentaliteettia on ollut Suomessa havaittavissa jo vuosia. Jotain pitäisi tehdä, että saadaan pojat pois paheiden rappiolliselta tieltä takaisin koulun penkille ja töihin puurtamaan. Jos viesti ei muuten perille, niin sitten vaikka pakkokeinoin paksuun kalloon takomalla.
Poikien kannata kulumaailma meni pilalle kun tytöt ja naiset päästettiin sinne.
Saman näkee armeijassa.
Kyllä naisen pitää olla koulutettu ja ura selkeänä edessä ennenkuin huolin.
Nainen on arvoton jollei hän ole tohtorikoulutettu STEM-alalta.
Vierailija kirjoitti:
Noi elämänhallinnat aikuiseen tyyliin on just niitä keinotekoisia juttuja, joita keksitään siksi, ettei kukaan vaan ala elämään väärin ja saadaan samalla tekosyy "korjaaville toimille", jos joku kehtaakin yrittää. Itseäni ei ainakaan haittaa yhtään jos joku absurdi konsepti jostain elämänhallinnasta ei täyty. Enemmän toi on sitä, että muut valittaa sitä, kun sekaan mahtuukin porukkaa, jonka elämää ei pystykään hallitsemaan ja ohjailemaan.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi elämänhallinnat aikuiseen tyyliin on just niitä keinotekoisia juttuja, joita keksitään siksi, ettei kukaan vaan ala elämään väärin ja saadaan samalla tekosyy "korjaaville toimille", jos joku kehtaakin yrittää. Itseäni ei ainakaan haittaa yhtään jos joku absurdi konsepti jostain elämänhallinnasta ei täyty. Enemmän toi on sitä, että muut valittaa sitä, kun sekaan mahtuukin porukkaa, jonka elämää ei pystykään hallitsemaan ja ohjailemaan.
M
Eläkää te uniikit lumihiutaleet ihan miten haluatte. Mutta naiset - älkää luojan tähden perustako ainakaan perhettä näiden elämänhallinta - sooo booooring! -tyyppien kanssa. Perseilkööt vain oman elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai vitsi, että mä nauran tälle kuinka täällä samat pari palstareppanaa ulvovat toisessa ketjussa kuinka miesten ja naisten tuloerot eivät ole totta ja sitten taas toisessa ketjussa puhisevat näitä voimafantasioitaan siitä kuinka naisia kiinnostaa heidän keskiluokkaiset tulonsa.
Ihan kuin kukaan keskiluokan tuloilla kykenisi Suomessa ylläpitämään jotain kotirouvaa. Itse tienaan 4 000 €/kk ja yksineläjänä tiedän tasan tarkkaan kuinka vähään nämä pelimerkit riittävät, kun ei ole kahta maksajaa. Aivan kuin tällaisilla keskiluokkaisilla tuloilla pystyisi vielä kustantamaan keskiluokkaisen elämän toiselle aikuiselle ja parille lapselle.
Tyypit kiukuttelevat täällä minkä kerkeävät, eivätkä edes tajua että niiden itkupotkuraivareiden syynä on itse kehittelemänsä mielikuvitusmaailma :D
Itse maksan pelkästään veroja melkein 2x sen mitä kultainen rouva tienaa (kuulemma naisten mediaani tms) ja minulle olisi ihan hyvin riittänyt hänen tienestiensä mukainen elintaso. Jostain syystä hän kuitenkin on halunnut elää minun tienestieni mahdollistamaa elämää.
Yksin pärjää ihan hyvin, jos ei vaadi liikoja. Jostain syystä nuukasti elänyt opiskelikaverini, ns ikipoikamies, oli velaton jo nelikymppidesä, koska kaikki tarvittava oli maksetty omaksi. Nyt viiskybäisenä tekee 25h viikkoa kun eo tarvitse enempää. Minä, perhefaija, olen velaton vasta parin vuoden kuluttua, vähän päälle viiskybäisenä. Koska isompi kämppä rouvan unelmien mukaan, kaksi autoa, kakarat kuluineen jne.
Toivottavasti rouvallesi selviää tämä sun halveksiva asenne perhettä kohtaan, niin saat kokea poikamieselämän ihanuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan koskaan väittänyt, että miehet, jotka eivät kykene kantamaan elämästään vastuuta edes sen alkeellisimman amistutkinnon ja duunarityön verran, eivät ole kuuminta hottia naisten keskuudessa?
Huvittavaa naisissa on, että täällä aina änkytetään miten aasialaiset naiset vaativat mieheltä koulutusta ja kovia tuloja ihan kuin se työtön ja kouluttamaton mies olisi suominaisten keskuudessa kuumaa kamaa :D
Mä olen seurustellut hetken aikaa kouluttamattoman ja työttömän miehen kanssa. Suhde loppui miehen kus**äisyyteen. Pettävä, valehteleva ja äärettömän itsekäs mies.
Terävää. Onneksi koulutettu ja työllinen mies ei petä.
4 myytyä startuppia ja ainoastaan peruskoulu huonoilla todistuksilla. Mitään uraa ei ole ollut viimeisten 10 vuoden aikana, eipä tarvitse rehkiä. Keskityn vapaaehtoishommiin, matkailuun ja harrastuksiin. En edes katso koulutettuja uranaisia, joten ei haittaa että en ole haluttua kamaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee ihmisestä laiska ja kunnianhimoton kuva, jos hän on jättänyt opiskelut vain 2. asteen opintoihin. AMK on kumminkin suhteellisen helppo suorittaa.
Bill Gates, Steve Jobs ja lukuisat muut menestyneet ihmiset laiskoja? Omassa tuttavapiirissänikin parhaiten menestyneet eivät ole nähneet tarpeellikseksi tuhlata aikaansa koulussa.
Luennot ovat lukutaidottomille.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvasti kerrotaan, että ammattikoulun käyneistä käytännön tekijöistä on pulaa ja haikaillaan oppisopimusjärjestelmää takaisin. Samaan aikaan halutaan nostaa korkeakoulutettujen määrää huimasti.
Nämä tavoitteet ovat näennäisesti ristiriidassa. Vai onko niin, että AMK on uusi ammattikoulu? Eihän siinä ole mitään järkeä.
Matalasti koulutettujen miesten suuri ongelma lienee se, että he käyvät asuvat maaseudulla, kun taas naiset muuttavat kaupunkeihin opiskelemaan, eivätkä palaa sieltä.
Pelkän peruskoulun käyneet ammattikouluun, kas siinä meillä käytännön tekijöitä. Korkeakoulututkinnon voi suorittaa myöhemmin, oltuaan työelämässä. Kas, siinä luvut nousee molemmin puolin, ilman ristiriitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M
Eläkää te uniikit lumihiutaleet ihan miten haluatte. Mutta naiset - älkää luojan tähden perustako ainakaan perhettä näiden elämänhallinta - sooo booooring! -tyyppien kanssa. Perseilkööt vain oman elämänsä.
Huoh.
En sanonut muuta kuin sen mitä mieltä olen noista elämänhallintajutuista ja miksi ne ei mua kiinnosta missään määrin. Tähän koit sitten tarpeelliseksi tulla heti väliin kertomaan, että "älkää vaan noin, vaan näin kun mä täältä sanon". Siinä sitä oman elämän hallintaa itse kullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M
Huoh.
En sanonut muuta kuin sen mitä mieltä olen noista elämänhallintajutuista ja miksi ne ei mua kiinnosta missään määrin. Tähän koit sitten tarpeelliseksi tulla heti väliin kertomaan, että "älkää vaan noin, vaan näin kun mä täältä sanon". Siinä sitä oman elämän hallintaa itse kullekin.
Todellakin on syytä sanoa ihan kaikille, että älkää ottako kumppaniksiiestä, jota ei elämänhallinta kiinnosta. Se saa edelleen olla kiinnostamatta sua ihan vapaasti.
Jatkuvasti kerrotaan, että ammattikoulun käyneistä käytännön tekijöistä on pulaa ja haikaillaan oppisopimusjärjestelmää takaisin. Samaan aikaan halutaan nostaa korkeakoulutettujen määrää huimasti.
Nämä tavoitteet ovat näennäisesti ristiriidassa. Vai onko niin, että AMK on uusi ammattikoulu? Eihän siinä ole mitään järkeä.
Matalasti koulutettujen miesten suuri ongelma lienee se, että he käyvät asuvat maaseudulla, kun taas naiset muuttavat kaupunkeihin opiskelemaan, eivätkä palaa sieltä.