Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistava ilmapiiri kotona

Vierailija
31.03.2023 |

Miehellä töissä inhottava tilanne. On aivan loppu työnsä kanssa ja miettii uusia tuulia. Mutta miten pystyn olemaan tukena, kun alan itsekin olemaan miehen olemuksen takia uupunut. Koko ajan saa olla varuillaan, ettei sano mitään väärää, ettei toinen vain loukkaannu.

Miehen kasvoilta ei näy enää ilo. Naama on koko ajan nurin ja miehen olemus on epämiellyttävä. Tuima ilme naamalla aamusta iltaan . Hän on vain omissa ajatuksissaan. Keskustelumme on oikeastaan sellaisia, että minä puhun jotakin ja hän ei kuule. En uskalla puhua hänelle enää oikein omia ajatuksianikaan tuon olemuksen vuoksi.

Surettaa lasten puolesta. Minä jaksan touhuta heidän kanssaan ja olla iloinen heidän kertomista asioista. Isä on vain äreä ja tiuskii.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehellä menee huonosti, niin silloin se kuuluu jättää

Vierailija
22/45 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa siltä, että miehesi ei jaksa enää kauaa nykyisessä työpaikassa. jätä se välittömästi, että saat suuremmat elatusmaksut. jos lykkäät eroa ja odotat miehen potkuja, niin saat paljon vähemmän elatusmaksuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

surkea mies, kun yrittää elättää perheensä. itsekkäästi on työpaikalla ja jättää perheen yksin. jätä se sika ja hae sossusta rahaa, niin kuin muutkin yh:t

Vierailija
24/45 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paista sille lettuja.

Vierailija
25/45 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minun miehelläni on taipumus vaipua masennukseen ja olla katkera ja pitkävihainenkin, aina löytyy joku kpää, josta täytyy valittaa. Välillä yrittää parantaa oloaan kaljalla, mutta siitä seuraa se, että on kuunneltava isolla äänellä kailotettuja valituksia poliitikoista jne.

Onneksi lapset ovat jo pois muuttaneet. Häpeän tunnustaa, että olen saanut ihan järkkyjä raivareita, kun on tuo mitta tulkut täyteen.

Hän on hämmästynyt ja luonnollisesti loukkaantunutkin meuhkaamisestani.

Naapuritkin varmaan ovat kuulleet.

Ei siihen mitään ratkaisua ole, jos hän ei itse huomaa ja halua muutosta.

Vierailija
26/45 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nk. pildepäivä ollut milloin viimeeksi? Onko jo vuosi aikaa?

Vierailija
27/45 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen käytös johtuu työssä olevista ongelmista, niin sairaslomaa kannattaa ottaa aluksi. Sen aikana asiat yleensä selkiytyvät, että onko tilannetta mahdollista muuttaa työpaikalla vai joutuuko oman hyvinvoinnin vuoksi irtisanoutumaan. Työterveydessä käsittäkseni suositellaan juttelua työpsykologin kanssa ja muutenkin siellä kyllä otetaan ns. kolmikantaneuvottelut asian tiimoilta eli johon osallistuu työnantajan edustaja/t, lääkäri ja henkilö itse. Terveyttään ja perheen hyvinvointia ei kannata uhrata yhdenkään työn vuoksi ja monet asiat ovat järjesteltävissä, kun vaan saa suunsa oikeassa kohdassa auki..

Vierailija
28/45 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen suuresti, kun niin monet ehdottavat eroa. Jos mies on aikaisemmin ollut ok, niin kannattaisi tässä nyt olla kärsivällinen ,kunnes se työongelma muuttuu. Sitä varten me läheiset olemme. Ei tietenkään liian kauan, mutta vuosi tai puoli kannattaa tukea. Näkee siinä ajassa miten tilanne muuttuu. Eri asia on , jos ei.

Otaksun että hän on iältään 45-55 v , elikkä hormonit sekoittaa päätä , aivan kuten naisillakin. Kokemusta on -olemme olleet naimisissa yli 50v.

Vierailija
29/45 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ilahduttaa miestä, saada hänen ajatukset johonkin muuhun edes hetkeksi.

Vierailija
30/45 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kotinne seinälle sanonta:

Life Is 10% What Happens To You And 90% How You React

Vierailija
31/45 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti burn out saikulle. Saa rauhassa miettiä ratkaisujaan ja rauhoittaa mieltään. Mielenrauhaa hän tarvitsee nyt eniten. Se häneltä puuttuu. Pakota hänet hakemaan sairaslomaa perheenne hyvinvoinnin tähden.

Sitä ei tarvitse hävetä, burn out saikku on todella yleistä. Tiedän monia jotka ovat sitä tarvinneet. Terveys edellä.

Vierailija
32/45 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.wanderlustworker.com/life-is-10-what-happens-to-you-and-90-…

Vierailija
33/45 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyppäisin parvekkeelta jos seiniimme ilmestyisi noita livelovelääf tekstejä

Vierailija
34/45 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika

Vierailija
35/45 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimo ratkaisi tämän ongelman pettämällä.

Mun neuvot ovat:

Työpsykologi-> opettele päästämään irti töistä.

Kannusta miestäsi päästämään irti ja sano että hän kelpaa muualle, jos omassa työpaikassa ei arvosteta.

Kuuntele ja anna miehen puhua. Työpaikkapsykologi on siitä hyvä, ymmärtää työympäristöä ja kuuntelee, jos et itse jaksa.

Tehkää jotain kivaa yhdessä, kaksistaan. Vaikka pari kertaa kuukaudessa. Mies pääsee irti töistä ja pääsee tekemään jotain kivaa.

Tehkää asioista joista mies saa iloa. Jokin harrastus mistä on tykännyt mutta nyt jäänyt taakse.

Tärkeää, ettet hylkää miestä. Mies menee tästä ihan rikki, kun elämänsä rakkaus jättää hänet vastamäessä.

Vierailija
36/45 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huono isä. Epäonnistunut luuseri

Vierailija
37/45 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun neuvot ovat:

Kannusta miestäsi päästämään irti ja sano että hän kelpaa muualle, jos omassa työpaikassa ei arvosteta.

Kuuntele ja anna miehen puhua. Työpaikkapsykologi on siitä hyvä, ymmärtää työympäristöä ja kuuntelee, jos et itse jaksa.

Tehkää jotain kivaa yhdessä, kaksistaan. Vaikka pari kertaa kuukaudessa. Mies pääsee irti töistä ja pääsee tekemään jotain kivaa.

Tehkää asioista joista mies saa iloa. Jokin harrastus mistä on tykännyt mutta nyt jäänyt taakse.

Tärkeää, ettet hylkää miestä. Mies menee tästä ihan rikki, kun elämänsä rakkaus jättää hänet vastamäessä.

mitä tuommoisia muita teoreettisia keinoja luettelet, kun vaimo kerran keksi paljon paremman keinon

Vierailija
38/45 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetoa lapsiin. Työ on vaan yksi osa elämää, perhe ja lapset on tärkeämpiä.

Tämä. Omien lapsien ei halua kuolevan. Siksi en pakota heitä siihen.

Vierailija
39/45 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä avunhakuneuvot ovat täysin turhia. Lähipiirissäni on ollut kaksikin tapausta, joissa puoliso yritti kauan saada miestä kanssaan perheterapiaan. Mies ei suostunut, ja kun vaimo lopulta luovutti ja otti eron, nämä herrat syyttävät kaikesta vaimoaan. Toinen tapaus kärsi sairaalloisesta mustasukkaisuudesta, toinen taas oli masentunut ja veti lopulta koko parheensä suohon.

Jos ongelmana on työ, niin perheterapia siihen päälle on vain ylimääräinen stressitekijä.

Vierailija
40/45 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun neuvot ovat:

Jatkan vielä, mulla meni 1,5v sulattaa esimiehen narsistinen käytös. Nyt sulattanut 1v vaimon pettämistä. Tässä kiitos, että yritin olla hyvä mies