Mykkäkoulu taas! En tiedä mitä tein, vaan
ei vastaa mihinkään. Jumankauta että rasittaa.
Miten oppisin itse pitämään suuni muutaman päivän kiinni, niin tajuaisko tuo.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulun käyttäminen ei ole yleensä paras tapa ratkaista konflikteja tai kommunikaatio-ongelmia. Sen sijaan, voit yrittää käsitellä tilannetta suoraan ja kertoa henkilölle, että huomaat hänestä tulevan vihamielisyyttä tai että hän ei vastaa viesteihisi. Yritä löytää yhteinen aika ja paikka, jossa voit käydä avointa ja rakentavaa keskustelua tilanteesta. On tärkeää kuunnella toisen osapuolen näkemystä ja ilmaista omat tunteesi ja ajatuksesi selkeästi. Joskus asioista puhuminen voi auttaa selvittämään ongelmat ja parantamaan välejä.
Ei tämän kanssa keskustella mistään. Jos yhtään sanon mitään miltä minusta tuntuu, niin alkaa vain kaivelemaan minun vikojani, mitä olen muka sanonut joskus jne.
Nyt aamu on jatkunut hipihiljaa, kunnes alkoi haukkua jostain tekemisistäni tai oikeastaan tekemättömyydestä.
Jatkukoon hiljaisuus siis.
Kumpi teistä siis pitää mykkäkoulua?
Kuulostaa että ap ylläpitää.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä osannut ajatella tavallanne, minulle mykkäkoulu on vain aikaa, jolloin toinen on hiljaa. En ryhdy mihinkään vallankäyttötilanteisiin vaatimaan toista puhumaan, koska eihän minulle itselleni tuosta ole mitään uhkaa tai ahdistusta. Voin elää ihan omalla tavallani omaa elämääni, toinen vain on hiljaa. Jos joku asia on selvittämättä, sitä tuskin täytyy tällä hetkellä setviä, joten jatkan ihan tyytyväisenä omaa elämääni, en edes aina huomaa, että nyt on mykkäkoulu menossa. Minä puhun mitä puhun, jos toinen ei vastaa, niin ei se mitään.
Tajua nyt edes se, että toinen käyttää sinuun (väki) valtaa ja manipulaatiota ja yleensä myös rankaisee ollessaan hiljaa.
Mykkäkoulu on yleensä sen puhuvan osapuolen korvien välissä. Häntä ärsyttää suunnattomasti, että menettää valtansa ja toinen on hiljaa.
Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa. Olen kokenut tuon ja jouduin päättämään liiton ja muuttamaan pois. Ihan kauhea kokemus. Olet voimaton mykkäkoululaisen kanssa.
Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa. Mulle mykkäkoulua pitänyt mies on nykyään ihan syystä ex-mies.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin onnellinen jos olisi kerrankin hiljaista.👍
Ei jatkuvat mykkäkoulut ole mitään autuaaksi tekeviä juttuja. Henkistä väkivaltaa ja vallankäyttöä: jos et käyttäydy niinkuin minä haluan, niin vedän rakkauteni ja läsnäoloni pois, kunnes olet sellainen kuin minä haluan. Sen sijaan, että ratkaistaan ongelmia, haudataan niitä ja vaaditaan toista muuttumaan ikään kuin rankaisemalla häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vietät ainoaa elämääsi narsistin kanssa. En suosittele. Suosittelen etsimään youtubesta videoita narsistin mykkäkoulusta, narsistin arkisia perustyökaluja, ja lähtemään.
No niin, narsistihullu saapui. Huoh.
Suhde loppuisi samantien, jos toinen alkaa pitää mykkäkoulua. Se on ihan ehdoton ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä osannut ajatella tavallanne, minulle mykkäkoulu on vain aikaa, jolloin toinen on hiljaa. En ryhdy mihinkään vallankäyttötilanteisiin vaatimaan toista puhumaan, koska eihän minulle itselleni tuosta ole mitään uhkaa tai ahdistusta. Voin elää ihan omalla tavallani omaa elämääni, toinen vain on hiljaa. Jos joku asia on selvittämättä, sitä tuskin täytyy tällä hetkellä setviä, joten jatkan ihan tyytyväisenä omaa elämääni, en edes aina huomaa, että nyt on mykkäkoulu menossa. Minä puhun mitä puhun, jos toinen ei vastaa, niin ei se mitään.
Tajua nyt edes se, että toinen käyttää sinuun (väki) valtaa ja manipulaatiota ja yleensä myös rankaisee ollessaan hiljaa.
Miten hän muka käyttää minuun valtaansa? Mikä osa elämästäni viedään, kun toinen on hiljaa? Voin edelleen käydä töissä, nähdä kavereita, mennä lenkille, syödä ihan mitä haluan juuri silloin kun haluan, katsoa mitä tv-ohjelmaa haluan jne. Ainoa muutos on se, että toinen ei puhu ja pysyttelee omissa oloissaan. Ehkä toinen kokee rankaisevansa, minä vain en sitä hoksaa ja silloinhan rangaistus on tehoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jatkuvat mykkäkoulut ole mitään autuaaksi tekeviä juttuja. Henkistä väkivaltaa ja vallankäyttöä: jos et käyttäydy niinkuin minä haluan, niin vedän rakkauteni ja läsnäoloni pois, kunnes olet sellainen kuin minä haluan. Sen sijaan, että ratkaistaan ongelmia, haudataan niitä ja vaaditaan toista muuttumaan ikään kuin rankaisemalla häntä.
Vai päinvastoin: älä ole hiljaa, koska silloin et ole sellainen kuin minä haluan, silloin en voi nujertaa sinua!
Miten te mykkäkoulua kauhistelevat suhtaudutte puolison omaan aikaan, vaikka siihen, että tämä lukee kirjaa tai pelaa tietokoneella pari tuntia ja on ihan hiljaa? Koetteko senkin uhkana, kun puoliso ei ole koko ajan käytettävissänne? Tai menee nukkumaan ennen teitä ja on siis itsekseen hiljaa? Selkeästi välttelee kohtaamistanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai päinvastoin: älä ole hiljaa, koska silloin et ole sellainen kuin minä haluan, silloin en voi nujertaa sinua!
Tämä
Mykkäkoulu on vallankäytön väline.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua ahdistaa se hiljaisuus. Kysyn vaikka jotain arkista, kuten keittäisinkö kahvit ja tekisin voileivät, ja toinen vain mykkänä kuin ei kuulisikaan jne.
Ja tietysti varon sitten puhumasta kaikkea muuta mikä ei liity tällaisiin käytännön asioihin, etten vain ärsytä lisää.
Ja on ihan selvää ettei ainakaan mistään ongelmista kannata puhua, mutta tarkoitan sitä normaalia hölinää tyyliin mitä lintuja pihalla nyt näkyi tai jotain mistä yleensä jutellaan.
Mutta enköhän minäkin opi tämän mykkäilyn tässä ennen lähtöäni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten te mykkäkoulua kauhistelevat suhtaudutte puolison omaan aikaan, vaikka siihen, että tämä lukee kirjaa tai pelaa tietokoneella pari tuntia ja on ihan hiljaa? Koetteko senkin uhkana, kun puoliso ei ole koko ajan käytettävissänne? Tai menee nukkumaan ennen teitä ja on siis itsekseen hiljaa? Selkeästi välttelee kohtaamistanne.
No ei nuo haittaa mitenkään, mutta kyllä haittaa kun toinen ei puhu mitään, jos hänelle puhuu ja kysyy jotain riidan jälkeen. Mykkäkoulu on ihan eri asia kuin muuten pelaa jotain peliä, lukee kirjaa tai menee aikaisemmin nukkumaan.
Haluaa eron, mutta siten, että sinä teet aloitteen. Käy kysymässä rakastaako.
Sinkku ja onnellinen kirjoitti:
Sama se OLI meilläkin, sitä kesti parista päivästä kahteen viikkoon. Muutin pois. Stressi helpotti samantien.
Joo joo. Olet katkera vanhapiika johon yksikään mies ei ole koskenut.
Vietät ainoaa elämääsi narsistin kanssa. En suosittele. Suosittelen etsimään youtubesta videoita narsistin mykkäkoulusta, narsistin arkisia perustyökaluja, ja lähtemään.