Mykkäkoulu taas! En tiedä mitä tein, vaan
ei vastaa mihinkään. Jumankauta että rasittaa.
Miten oppisin itse pitämään suuni muutaman päivän kiinni, niin tajuaisko tuo.
Kommentit (125)
Niin meilläkin jos en tee mitään. Silloin iloisena kun tiedän itsekkin tehneeni.
Älä puhu sille enää ikinä. Pakkaat vain kamasi ja muutat pois. Hiljaa.
Nyt sulla on tilaisuus tehdä kaikkea missä on hienoa että toinen on hiljaa, käytä tilanne hyödyksi!
Tee jotain sellasta mikä pakottaa sen sanomaan jotain. Huudata telkkaria tai vedä siitä töpseli irti, jos se katsoo sitä, räpsytä valoja tai tee jotain muuta, mikä saa sen ärsyyntymään ja huutamaan.
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu sille enää ikinä. Pakkaat vain kamasi ja muutat pois. Hiljaa.
Juuri näin.
Sama se OLI meilläkin, sitä kesti parista päivästä kahteen viikkoon. Muutin pois. Stressi helpotti samantien.
Vierailija kirjoitti:
Tee jotain sellasta mikä pakottaa sen sanomaan jotain. Huudata telkkaria tai vedä siitä töpseli irti, jos se katsoo sitä, räpsytä valoja tai tee jotain muuta, mikä saa sen ärsyyntymään ja huutamaan.
Juu ei, se olisi liian vaarallista.
Ja se laittoi minulta jo tv:n kiinni kun katson 'semmoista paskaa", vaikka sen piti itse mennä nukkumaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei, se olisi liian vaarallista.
Ja se laittoi minulta jo tv:n kiinni kun katson 'semmoista paskaa", vaikka sen piti itse mennä nukkumaan.
Ap
Huvikseenko sinkkuja haukutaan nirsoiksi? Tapa kai tuokin viettää perjantaita.
Minä olisin onnellinen jos olisi kerrankin hiljaista.👍
Minäkin lähtisin hengailemaan johonkin tuossa tilanteessa. Jättäisin pöydälle lapun "soita sitten, kun haluat jutella".
Tunnetko tämän tarinan:
Mies piti mykkäkoulua ja kirjoitti vaimolleen lapun "herätä minut aamulla kuudelta".
Mies heräsi sitten johonkin aikaan aamupäivällä ja näki pöydällä lapun "herää, kello on kuusi".
Vierailija kirjoitti:
Minä lähtisin sinuna pois kotoa, ottaisin huoneen jostain hotellista ja menisin hengailemaan ihan omaksi ilokseni viikonlopuksi jonnekin. Sieltä tullessa voisin laittaa viestin, että onko valmis juttelemaan?
Entä jos ap onkin mies?
Ainutkertainen elämä, turha sitä on tuhlata huonon kumppanin kanssa.
-m
Mykkäkoulun käyttäminen ei ole yleensä paras tapa ratkaista konflikteja tai kommunikaatio-ongelmia. Sen sijaan, voit yrittää käsitellä tilannetta suoraan ja kertoa henkilölle, että huomaat hänestä tulevan vihamielisyyttä tai että hän ei vastaa viesteihisi. Yritä löytää yhteinen aika ja paikka, jossa voit käydä avointa ja rakentavaa keskustelua tilanteesta. On tärkeää kuunnella toisen osapuolen näkemystä ja ilmaista omat tunteesi ja ajatuksesi selkeästi. Joskus asioista puhuminen voi auttaa selvittämään ongelmat ja parantamaan välejä.
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulun käyttäminen ei ole yleensä paras tapa ratkaista konflikteja tai kommunikaatio-ongelmia. Sen sijaan, voit yrittää käsitellä tilannetta suoraan ja kertoa henkilölle, että huomaat hänestä tulevan vihamielisyyttä tai että hän ei vastaa viesteihisi. Yritä löytää yhteinen aika ja paikka, jossa voit käydä avointa ja rakentavaa keskustelua tilanteesta. On tärkeää kuunnella toisen osapuolen näkemystä ja ilmaista omat tunteesi ja ajatuksesi selkeästi. Joskus asioista puhuminen voi auttaa selvittämään ongelmat ja parantamaan välejä.
Ei tämän kanssa keskustella mistään. Jos yhtään sanon mitään miltä minusta tuntuu, niin alkaa vain kaivelemaan minun vikojani, mitä olen muka sanonut joskus jne.
Nyt aamu on jatkunut hipihiljaa, kunnes alkoi haukkua jostain tekemisistäni tai oikeastaan tekemättömyydestä.
Jatkukoon hiljaisuus siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämän kanssa keskustella mistään. Jos yhtään sanon mitään miltä minusta tuntuu, niin alkaa vain kaivelemaan minun vikojani, mitä olen muka sanonut joskus jne.
Nyt aamu on jatkunut hipihiljaa, kunnes alkoi haukkua jostain tekemisistäni tai oikeastaan tekemättömyydestä.
Jatkukoon hiljaisuus siis.
Jätä se sika!
-Av:n tehokkain neuvo 👍🏻
En voisi sietää mykkäkoululaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lähtisin sinuna pois kotoa, ottaisin huoneen jostain hotellista ja menisin hengailemaan ihan omaksi ilokseni viikonlopuksi jonnekin. Sieltä tullessa voisin laittaa viestin, että onko valmis juttelemaan?
Entä jos ap onkin mies?
Niin? Eikö mies saa mennä hotelliin?
𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ap onkin mies?
Sama neuvo käy molemmille.
En ole ikinä osannut ajatella tavallanne, minulle mykkäkoulu on vain aikaa, jolloin toinen on hiljaa. En ryhdy mihinkään vallankäyttötilanteisiin vaatimaan toista puhumaan, koska eihän minulle itselleni tuosta ole mitään uhkaa tai ahdistusta. Voin elää ihan omalla tavallani omaa elämääni, toinen vain on hiljaa. Jos joku asia on selvittämättä, sitä tuskin täytyy tällä hetkellä setviä, joten jatkan ihan tyytyväisenä omaa elämääni, en edes aina huomaa, että nyt on mykkäkoulu menossa. Minä puhun mitä puhun, jos toinen ei vastaa, niin ei se mitään.