Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mykkäkoulu taas! En tiedä mitä tein, vaan

Vierailija
31.03.2023 |

ei vastaa mihinkään. Jumankauta että rasittaa.
Miten oppisin itse pitämään suuni muutaman päivän kiinni, niin tajuaisko tuo.

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulosta netistä paperille tietoa mykkäkoulusta eli henkisestä väkivallasta ja asettele se näkösälle

Vierailija
82/125 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En katsoisi tuommoista typeryyttä päivääkään, neuvoisin tien ovesta ulos, eikä takaisin ole tulemista. Yhtään en tollojen kanssa neuvottele. Ap rassukalla ei ole itsetunnon häivääkään, mutta mikäpä si

inä, jos helvetissä haluaa elämänsä viettää, niin siitä vaan.

Mistä sinä neuvoisti tien ulos? Kumppanisi kodista vai? Ei kenenkään tarvitse poistua omasta kodista tahtomattaan! Mieti vähän, mitä sontaa tänne kirjoitat.

No viimeistään häädön kautta lähtee ulos, kun asunto on minun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä väkivaltaa, jota en katsoisi yhtään. Äijällä on iso kasvun paikka.

Vierailija
84/125 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en jaksanut aikoinaan tuota miehen mykkäkoulua. Se oli niin ahdistavaa ja lapsetkin siitä kärsi. Siispä erosin ja nyt ollaan miehen kanssa hyvissä väleissä. Lapsetkin jo aikuisia.

Vierailija
85/125 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peukuista päätellen aika moni tuntuu mykkäkouluilevan.

Tuli ihan sama huomio ja olen jopa yllättynyt peukkujen määrästä. 

Missä te näette peukkuja? Minulla on ruudussa ylös- alasnuolia, ei peukkuja.

Vierailija
86/125 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän perusteella nämä lapset valitsee aina sen yhden ketjun? Välillä aiheena on ylipaino, välillä ihmissuhteet. Yhteistä vain se, että koskee naisia.

Kai se on satunnaista, eli missä olettavat saavansa eniten ärsyyntymistä aikaan.

Vierailija
87/125 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exäni oli mykkäkoulun kruunaamaton kuningas. Mykkäily alkoi milloin mistäkin; väärästä sanasta, katseesta, ilmeestä, ajatuksesta.. Aluksi yritin kysellä ja selvittää, mistä oli kyse ja mitä olin tehnyt väärin, turhaan. Lopulta en viitsinyt noteerata koko kiukuttelevaa mieslasta, touhuttiin muun perheen kanssa kaikkea kuin mykkäkoululaista ei olisikaan. Silloin ukko tuli kysymään, että mitäs pahaa hän on tehnyt, kun en puhu hänelle 🤔 Yleensä mykkäkoulu päättyi megalomaaniseen huutoon, jossa haukkui minut ja lapseni alimpaan helvettiin, koska emme osanneet toimia niinkuin hän olisi tahtonut.

Vierailija
88/125 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa, jota en katsoisi yhtään. Äijällä on iso kasvun paikka.

Samaa mieltä. Miksi edes olla tuommoisessa suhteessa.

Vierailija
89/125 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peukuista päätellen aika moni tuntuu mykkäkouluilevan.

Tuli ihan sama huomio ja olen jopa yllättynyt peukkujen määrästä. 

Missä te näette peukkuja? Minulla on ruudussa ylös- alasnuolia, ei peukkuja.

Voi teitä ihania pilkunnussijoita, mistä teitä oikein riittää joka paikkaan. 

Vierailija
90/125 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat tietää syyn, mutta kieltäydyt myöntämään virheesi

Vierailija
91/125 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni teki tota joskus, pisin kaksi päivää, lopetti sen laittauduin ja olin lähdössä illalla ulos, tulikin kiire sopia kun tajusi että ei hitto se ei ehkä vaan istukaan kotona kärsimässä hiljaa vaan voi kävellä ulos ovesta maailmaan nahkarotsi niskassa.

Vierailija
92/125 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa sitten mieluummin pataan, jos ei hiljaisuus iske.

Vierailija
93/125 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mykkäkoulun käyttäminen ei ole yleensä paras tapa ratkaista konflikteja tai kommunikaatio-ongelmia. Sen sijaan, voit yrittää käsitellä tilannetta suoraan ja kertoa henkilölle, että huomaat hänestä tulevan vihamielisyyttä tai että hän ei vastaa viesteihisi. Yritä löytää yhteinen aika ja paikka, jossa voit käydä avointa ja rakentavaa keskustelua tilanteesta. On tärkeää kuunnella toisen osapuolen näkemystä ja ilmaista omat tunteesi ja ajatuksesi selkeästi. Joskus asioista puhuminen voi auttaa selvittämään ongelmat ja parantamaan välejä.

Ei tämän kanssa keskustella mistään. Jos yhtään sanon mitään miltä minusta tuntuu, niin alkaa vain kaivelemaan minun vikojani, mitä olen muka sanonut joskus jne.

Nyt aamu on jatkunut hipihiljaa, kunnes alkoi haukkua jostain tekemisistäni tai oikeastaan tekemättömyydestä.

Jatkukoon hiljaisuus siis.

Kumpi teistä siis pitää mykkäkoulua?

Kuulostaa että ap ylläpitää.

Miten niin? Esitin tuossa toiveen että mieluummin se mykkäkoulu kuin minun haukkumiseni. Ja että kävelen nyt munankuorilla jotta pysyisikin hiljaa.

Katsotaan sitten osaako huomenna puhua normaalisti.

Elämäsi on läheisriippuvaisen narsistin uhrin käsikirjasta.

Vierailija
94/125 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mykkäkoulun käyttäminen ei ole yleensä paras tapa ratkaista konflikteja tai kommunikaatio-ongelmia. Sen sijaan, voit yrittää käsitellä tilannetta suoraan ja kertoa henkilölle, että huomaat hänestä tulevan vihamielisyyttä tai että hän ei vastaa viesteihisi. Yritä löytää yhteinen aika ja paikka, jossa voit käydä avointa ja rakentavaa keskustelua tilanteesta. On tärkeää kuunnella toisen osapuolen näkemystä ja ilmaista omat tunteesi ja ajatuksesi selkeästi. Joskus asioista puhuminen voi auttaa selvittämään ongelmat ja parantamaan välejä.

Ei tämän kanssa keskustella mistään. Jos yhtään sanon mitään miltä minusta tuntuu, niin alkaa vain kaivelemaan minun vikojani, mitä olen muka sanonut joskus jne.

Nyt aamu on jatkunut hipihiljaa, kunnes alkoi haukkua jostain tekemisistäni tai oikeastaan tekemättömyydestä.

Miten niin? Esitin tuossa toiveen että mieluummin se mykkäkoulu kuin minun haukkumiseni. Ja että kävelen nyt munankuorilla jotta pysyisikin hiljaa.

Mutta eihän tuo ole mykkäkoulua. Sinä kävelet varpaillasi, että toinen ei puhuisi mitään. Mykkäkoululainen ei puhu mitään vaikka kävelisit ihan hirveän kovasti tömistellen. Kyse taitaa olla siitä, että yrität olla suututtamatta puolisoasi omalla käytökselläsi jostain syystä. 

Niin no tällä henkilöllä se vaihtelee noiden välillä. Mykkäkoulua tai raivareita.

Yritän todellakin olla suututtamatta koska pelkään.

Vierailija
95/125 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, missä on omanarvontuntosi?

Vierailija
96/125 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijai että on katkeria tätejä tämä aamuna

Vierailija
97/125 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän tuo ole mykkäkoulua. Sinä kävelet varpaillasi, että toinen ei puhuisi mitään. Mykkäkoululainen ei puhu mitään vaikka kävelisit ihan hirveän kovasti tömistellen. Kyse taitaa olla siitä, että yrität olla suututtamatta puolisoasi omalla käytökselläsi jostain syystä. 

Niin no tällä henkilöllä se vaihtelee noiden välillä. Mykkäkoulua tai raivareita.

Yritän todellakin olla suututtamatta koska pelkään.

No lähde vaikka helvettiin tuosta suhteesta!

Vierailija
98/125 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulu exän kanssa oli aina totaalista. Olisi ollut turha pyytää apua vaikka olisi joutunut autokolariin, hän ei vastannut mitään. Kerran hän aloitti mykkäkoulun ennen muuttoa, joten hän ei tietenkään voinut mykkäkoululaisena osallistua muuttoon, kun se olisi vaatinut puhumista. Samoin juhlapyhät hiljaisuudessa. Mykkäkoulut kestivät pahimmillaan pari kuukautta. Hän ei kertonut koskaan mistä oli suuttunut, joten suhde ei kehittynyt mihinkään. Mikään ehdotus järkevän vuorovaikutustavan löytämiseksi ei käynyt hänelle. Hyvä parisuhde kuitenkin vaatii jonkinlaisia vuorovaikutustaitoja ja kykyä huomioida kumppani. Nykyään en katselisi hetkeäkään mykkäkoululaista!

Vierailija
99/125 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mykkäkoulu exän kanssa oli aina totaalista. Olisi ollut turha pyytää apua vaikka olisi joutunut autokolariin, hän ei vastannut mitään. Kerran hän aloitti mykkäkoulun ennen muuttoa, joten hän ei tietenkään voinut mykkäkoululaisena osallistua muuttoon, kun se olisi vaatinut puhumista. Samoin juhlapyhät hiljaisuudessa. Mykkäkoulut kestivät pahimmillaan pari kuukautta. Hän ei kertonut koskaan mistä oli suuttunut, joten suhde ei kehittynyt mihinkään. Mikään ehdotus järkevän vuorovaikutustavan löytämiseksi ei käynyt hänelle. Hyvä parisuhde kuitenkin vaatii jonkinlaisia vuorovaikutustaitoja ja kykyä huomioida kumppani. Nykyään en katselisi hetkeäkään mykkäkoululaista!

Kuulostaa painajaiselta.

Kuulostaa myös siltä, että käytti mykkäkoulua syynä välttyä ikäviltä töiltä.

Vierailija
100/125 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistin perussettiä tuokin. Kuulostaa todella tutulta, ensin isä ja myöhemmin eksä. Nykyään on silmät avautuneet ja nollatoleranssi paskakäytökselle.