Mitä syöt suolaisen tai makean himoon sipsi- ja karkkituotteiden sijaan
Suolainen herkkuni: paahdettu reissumies-ruisleipä, päälle oikeaa voita ja ripaus suolaa
Makeaa suolaisella twistillä: mokkapalat, jossa tavallisen kuorrutuksen lisäksi päällä suolaäpähkinöitä ja itsetehty kinuskikastike
Makeaa: Vaniljajogurtti, päälle mustikoita ja juoksevaa hunajaa
Kommentit (74)
Suolaisen himoon syön yleensä juustoa, mulla on jääkaapissa monesti jotain vuohenjuustoa, parmesania tms. Mä nyt en pidä muutenkaan sipseistä, mutta juustot on se "salainen paheeni". Joskus oliivitkin saattaa aiheuttaa houkutuksia.
Makeaa harvemmin syön, mutta jos tekee mieli jotain pientä herkkupalaa, niin viinirypäleet tai kiivit on ihania.
Ei ole oikein kumpaakaa. Aamupuuro marjoilla, omena, banaani. Suolan käytön olen lopettanut lähes kokonaan, en syö enää leipääkään. Kalaruokiin laitan vähän.
Sinihomejuusto on suolainen herkkuni. Makeaa en syö juuri koskaan, mutta jos valita pitää niin jäätelö.
Suolaiseen laadukasta kylmäsavulohta tai mausteisia jättikatkarapuja ja makeaan marjoja.
Olen herkkulakossa kesälomaan saakka. Arki sujuu helposti, mutta viikonloppuna ei ja otan järeät keinot käyttöön: Jäätelön himoon syön kreikkalaista jugurttia marjoilla. Sipsin himoon lehtikaalisipsejä, tai paahdettuja kikherneitä. Karkin himoon sitten mandariinin paloja, tai jotain tuoreita marjoja. Kaloreitahan näistä saattaa tulla ihan siinä missä herkuistakin, mutta ei tule syötyä liikaa ja ovat ainakin terveellisempiä.
Pahimpasn sipsinhimoon auttaa sellainen valmis kana-taco salaatti. Niitä on eri merkeillä.
Oahimpaan karkinhimoon auttaa kuivatut taatelit, marjat ja hedelmät tai raakasuklaapallot.
Vierailija kirjoitti:
Tomaattiviipaileita, joiden päällä on sormisuolaa, mustapippuria, oliiviöljyä ja balsamicoa.
Sisältää sokeria ja suolaa. Ei todellakaan terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein kumpaakaa. Aamupuuro marjoilla, omena, banaani. Suolan käytön olen lopettanut lähes kokonaan, en syö enää leipääkään. Kalaruokiin laitan vähän.
En ymmärrä tuota että kalat muka erityisesti tarvitsevat suolaa. Pystyn hyvin syömään kaiken suolatta.
Mulla ei ole juuri suolaisenhimoa lainkaan olemassa. Tiedostan kyllä muuten elimistön suolantarpeen ja ravinnontarpeen. Makeanhimo ei kohdistu valtavan sokerisiin tuotteisiin, kohtuullisen "makeaan" jossa makua, mutta käytännössä niitä ei myydä tai ole. Usein kaupassa on massiivisesti sokeroitua ja rasvattua.
Kuivatut hedelmät ja marjat ovat huonompi vaihtoehto kuin esim suklaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomaattiviipaileita, joiden päällä on sormisuolaa, mustapippuria, oliiviöljyä ja balsamicoa.
Missä luki, että pitäisi olla terveellistä?
Eri
Sori vaan vhh-hullut mutta ihmiset jotka syövät suklaata ovat terveempiä kuin ne jotka eivät koskaan sitä syö.
Turhahan tänne on mitään vaihtoehtoja esittää. Ei noilla köyhillä ole kuitenkaan varaa ostaa kuin irtokarkkeja tarjouksesta.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli banaanisi on muun värinen kuin vihreä, syöt hyvinkin sokerisia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Niinpä. Aloittajan mokkapalatkaan kinuskikastikkeineen tuskin ovat mikään terveysruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Rivien välissä. Se mitä vihjataan on teille akoille aina erittäin tärkeää.