Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääkirjoitus: Toimiva paikallismedia on tärkeämpi kuin ylensyönyt Yle

Vierailija
31.03.2023 |

Yle vääristää kilpailua ja on haitaksi suomalaiselle demokratialle. Se pitäisi laittaa kuriin ja leikata rahoitusta.

https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/88851954-93e0-4adc-90df-a9e1c1b…

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno kirjoitus!

Hassu se oli, sillä samassa jutussa kerrotaan kuinka IL itse on suurin noin 3 miljoonaa ihmistä tavoittava media ja kuinka ihmiset suurilta osin uskovat jutut ja että ne vaikuttavat heidän päätöksentekoonsa. Ja IL on sentään kaupallinen ja pitkälti puolueellinen media! He siis käyttävät valtaansa väärin myös täysin tiedostaen. Juuri tuon suuren vallan takia olen itse kritisoinut isoja mediataloja ja heidän linjavalintojaan (poliittinen vaikuttaminen, haitallisten ilmiöiden ylikorostaminen jne.). He itse toki väittävät kritiikkiä yritykseksi määrätä ja rajata heidän vapauttaan, vaikka kyse on puhtaasti vain vastuun ja harkinnan painottamisesta. Tuo juttu olisi ollut uskottava mikäli sen olisi julkaissut joku noista kuihtuvista toimituksista. Nyt se oli vain omituinen ja hölmö sekä huolestuttavan itselleen sokea.

Lisään vielä, että oletteko te muut muuten huomanneet, että nämä kaksi juttua on ollut verkkojulkaisun ETUSIVULLA jo NELJÄ päivää?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4e437945-130e-4196-b862-0d125ea1f…

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6b91f321-103c-41b4-b2cc-a88abe310…

Niinpä. Juuri tätä tämä on. Nyt ei ole kehdattu enää täysin räikeästi kirjoitella, etteivät ihmiset huomaisi ja hermostuisi, mutta vielä kierompaa tällainen peitelty eli manipuloitu touhu on. Verkkojulkaisut on nykyään niin nopeatempoisia, että hyvä jos on enää illalla samat julkaisut kuin aamulla eikä yksikään ole koskaan montaa päivää peräkkäin paikalleen nautittuna. Törkeää ja vastenmielistä. En ihmettele yhtään, ettei muualla luoteta enää mediaan. Vielä kun meilläkin herättäisiin tähän oikein kunnolla.

* paikalleen naulittuna

Ja ovat siis olleet kokonaiset neljää päivää etusivulla ja nyt on siis viides menossa...Taitavat olla pisimpään etusivulla koskaan olleet julkaisut, hmm, miksiköhän...Ihan helvetin törkeää touhua ja sitten vielä kehtaavat suuttua ja herjata, jos tämä epärehellinen ja -reilu manipulointi kyseenalaistetaan! Kyllä ihminen on sitten niin turha ja vastenmielinen otus, ettei ole toista.

Vierailija
42/45 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uutismedian liiton tuoreen tutkimuksen mukaan yli 70 prosenttia suomalaisista seuraa kotimaan politiikan uutisia painetuista sanomalehdistä ja niiden verkkopalveluista. Äänestyspäätökseen tukea hakee sanomalehdistä yli 60 prosenttia suomalaisista."

Hyvin tutkittu, jos paperilehtiä ja nettilehtiä ei ole eroteltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno kirjoitus!

Hassu se oli, sillä samassa jutussa kerrotaan kuinka IL itse on suurin noin 3 miljoonaa ihmistä tavoittava media ja kuinka ihmiset suurilta osin uskovat jutut ja että ne vaikuttavat heidän päätöksentekoonsa. Ja IL on sentään kaupallinen ja pitkälti puolueellinen media! He siis käyttävät valtaansa väärin myös täysin tiedostaen. Juuri tuon suuren vallan takia olen itse kritisoinut isoja mediataloja ja heidän linjavalintojaan (poliittinen vaikuttaminen, haitallisten ilmiöiden ylikorostaminen jne.). He itse toki väittävät kritiikkiä yritykseksi määrätä ja rajata heidän vapauttaan, vaikka kyse on puhtaasti vain vastuun ja harkinnan painottamisesta. Tuo juttu olisi ollut uskottava mikäli sen olisi julkaissut joku noista kuihtuvista toimituksista. Nyt se oli vain omituinen ja hölmö sekä huolestuttavan itselleen sokea.

Lisään vielä, että oletteko te muut muuten huomanneet, että nämä kaksi juttua on ollut verkkojulkaisun ETUSIVULLA jo NELJÄ päivää?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4e437945-130e-4196-b862-0d125ea1f…

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6b91f321-103c-41b4-b2cc-a88abe310…

Niinpä. Juuri tätä tämä on. Nyt ei ole kehdattu enää täysin räikeästi kirjoitella, etteivät ihmiset huomaisi ja hermostuisi, mutta vielä kierompaa tällainen peitelty eli manipuloitu touhu on. Verkkojulkaisut on nykyään niin nopeatempoisia, että hyvä jos on enää illalla samat julkaisut kuin aamulla eikä yksikään ole koskaan montaa päivää peräkkäin paikalleen nautittuna. Törkeää ja vastenmielistä. En ihmettele yhtään, ettei muualla luoteta enää mediaan. Vielä kun meilläkin herättäisiin tähän oikein kunnolla.

Niin on, niitä ei hitaat ehdi seuraamaan.

Vierailija
44/45 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle on siis syyllinen siihen ettei juuri ketään kiinnosta hevon weetä jonkun pystyyn kuolleen pikkukylän vähäiset tapahtumat?

Vierailija
45/45 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisellään YLE tuntuu olevan ainoa syy ja peruste sille, että suurin osa suomalaisista lehdistä on edelleen lyhyiden uutistensa osalta maksutta luettavissa verkon kautta. Jos YLE:lle laitetaan kuonokoppa ja kielto kilpailla yksityismedian kanssa siirtyy suurin osa uutisista välittömästi maksumuurien taakse. Hesarikin on vähentänyt vapaasti luettavien uutistensa määrän alkuperäisestä viidestä kolmeen viikossa. Jos YLE olisi rajoitettu niin HS tuskin tarjoasi paljon mitään uutisia tai materiaalia ilmaiseksi.

Juuri nimenomaan sen takia meillä on valtion media että köyhäkin voi lukea uutisia. Jenkkilässä näin ei ole ja uutisoinnin laatu on vielä paljon masentavampi. Jos Yle lakkautettaisiin, kaupallisen median rima laskisi nykyisestä klikkiotsikoinnista vielä älyttömän paljon alemmas.