Ilmiantakaa paras proteiinijauhe
Kuntosalista innostunut 16v poikani on alkanut puhua, että hänelle pitäisi ostaa proteiinijauhetta. Voiko siitä olla jotain haittaa? Ajattelin, että jospa siitä voisi sitten innostua kokkailemaan jotain smoothieita. Mikä proteiinijauhe olisi hyvä? Haluaisin toteuttaa pojan toiveen kun kerrankin tekee jotain muuta kun istuu tietokoneella
Kommentit (312)
Vierailija kirjoitti:
Jos maitotuotteet käy niin kandee ostaa esim. Lidlistä Milbonan rahkaa 2x500g purkkia maksaa noin 3e, siinä on yhteensä 100 grammaa proteiinia. Noihin kun laittaa marjoja ja vaikka mehukeittoa niin paljon parempaa kuin jauhot.
Tietysti tuon ikäisellä on se proteiinijuoma se maaginen juttu, mut jos oikeesti prioriteetti on proteiini niin tuo rahka on varsin kätevä ja edullinen vaihtoehto.
Mulla vielä aikuisena räjähtää naama ihan karseaan kuntoon jo yhdestä rahkapurkillisesta. Voin vain kuvitella mitä kilo rahkaa saa aikaiseksi kellä tahansa teinillä.
Aivan kamalaa oli.... kunnes olikin ihan kivaa.
Onko sinusta OK tarjota vauvalle ruuaksi ranskalaisia?
Joulukinkku paistetaan uunissa.
Itse tykkään hamppuproteiinista. Tsot, ei ole päihdyttävä vaikka joku varmaan kohta epäilee.
Ihmisellä on monta kättä mutta ei koskaan tarpeeksi.
Ei jauhe vaan rouhe. Soijarouhe. Halpaa kuin hanavesi ja protskupitoisuus reilusti yli puolet.
Proteiinijauheet ovat aivan turhia, kun ruoasta saa helposti kaiken proteiinin, ihmiset syövät monesti muutenkin enemmän kuin edes kykenevät sulattamaan.
Esimerkiksi, jos syö vaikka 200g lihaa, 50g juustoa, riisiä 160g(kuivapaino), 4 leipäviipaletta(n.120g), kasviksia ja hedelmiä 500g, 1 kananmuna, 50g pähkinöitä, linssejä 50g(kuivapaino), niin tuosta tulee jo yli 110g proteiinia. Mielestäni tuo on melko pieni määrä ruokaa päivittäin syötäväksi.
Proteiininsaantisuositus on 1.1-1.3g per painokilo päivässä. Salilla käyvillä 1.6-1.8g per kilo, joten tuon ruokamäärän kertomalla 1.5 saa hyvin kaiken proteiinin päivän tarpeisiin salilla kävijällekin, eikä pitäisi edes tehdä tiukkaa syönnin suhteen, kun nälkä kuitenkin on suuri.
Ainoa järkevä proteiinijauheen käyttötarkoitus voisi olla laihduttajalle proteiinilisänä, kun se on vähäkalorista. Muutenkin tuo jauhe kallistunut lähiaikoina.
Ei kai kukaan syö noin Jumalattoman paljon??? No mä voin just ja just syödä esim noi 3 leipäviipaletta, ja siinä se.
Kukaan ei ole niin vanha ettei voisi oppia uutta