Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesten tavallisimmat pukeutumismokat yms

Vierailija
31.03.2023 |

Laittakaa parhaita kodin ja työpaikan miesten tyypillisimpiä asu, kosmetiikkaa yms mokia. Aloitan liian ahtoilla paidoilla.

Kommentit (412)

Vierailija
341/412 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleanpunainen paita. Tarkoitus olla ns. statement shirt, jolla käyttäjä ilmaisee olevansa sinut itsensä kanssa ja voivansa laittaa päälleen vaikka pinkin paidan ilman että miehuus siitä kärsii. Italialaisetkin sitä tekee ja sopii niin hyvin että.

Harmi vain, että vaalean punainen iho ja vaaleanpunainen paita tuo mieleen lähinnä jonkun porsaan.

PS. Syy siihen miksi välimerellisille pinkki sopii ja suomalaisille ei johtuu ihon väristä ja sen tuomasta kontrastista. Ei kontrastia = ei näytä hyvältä. Perusasioita kansoille, joissa pukeutumiseen kiinnitetään huomiota, mutta täällä harva on edes kuullut mistään kontrasteista.

Vierailija
342/412 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaleanpunainen paita. Tarkoitus olla ns. statement shirt, jolla käyttäjä ilmaisee olevansa sinut itsensä kanssa ja voivansa laittaa päälleen vaikka pinkin paidan ilman että miehuus siitä kärsii. Italialaisetkin sitä tekee ja sopii niin hyvin että.

Harmi vain, että vaalean punainen iho ja vaaleanpunainen paita tuo mieleen lähinnä jonkun porsaan.

PS. Syy siihen miksi välimerellisille pinkki sopii ja suomalaisille ei johtuu ihon väristä ja sen tuomasta kontrastista. Ei kontrastia = ei näytä hyvältä. Perusasioita kansoille, joissa pukeutumiseen kiinnitetään huomiota, mutta täällä harva on edes kuullut mistään kontrasteista.

Puhut nyt vastav äri-maailmasta etkä kontrastista. Neiti ei ymmärrävärimaailmasta mitään......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/412 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä takit ja paidatkin tehdään omituisen kapeilla hihoilla ja olkapäillä.

Ja housut liian matalalla vyötäröllä.

Itselläni on sekä kesä- että talvitakit yli 20 vuotta vanhoja, koska ei löydy sopivia.

Ja kyllä, reisitaskushortsit ovat oivat vaatteet kesäisin, sandaalit ok, kesäisin ja vapaalla ei sukkia, mutta

jos töissä pitää sandaaleja, niin sukat ilman muuta. Tämä siis lämpimillä keleillä, ei töissä voi sukitta olla ja koko päivä ilman sukkia sandaaleissa saisi aikaan pientä hikeä jalkoihin.

Kauppaan lampsin crocseissa ja sortseissa + usein epäsiistissä t-paidassa, menen ostamaan ruokaa, en esittelemään itseäni.

Vierailija
344/412 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sensuuri on valppaana jälleen, varmaan päätä pakottaa vapun jälkeen, kun on kaiken lisäksi sunnuntaiaamu!

Vierailija
345/412 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi randomien pukeutumisesta edes pahoitetaan mieli 18 sivun verran? Ei oo harmainta väliä itselle, mitä toisella on päällä. Vaikutus omaan elämään olematon. Ja käytän itse sellaisia vaatteita, joissa itsellä on hyvä olla eikä sen perusteella "mitä joku toinen mahtaa ajattella näistä". Sen kun loukkaantuu jos ei oo parempaa tekemistä ajallaan

Vierailija
346/412 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkien käyttö kenkien kanssa. Kenkien sisäänajo edellyttää, että ne marinoidaan jalkahiellä. Sukkien käyttö estää tämän.

Vierailija
347/412 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten viiskymppisen miehen pitää mielestänne pukeutua? Ketjun perusteella kapeat farkut on kielletty mutta pappafarkutkaan ei käy. Ei t-paitoja ei sortseja ei valkoisia lenkkareita?

Peaky blinders -tyylikö kelpaa?

Pappafarkut käyvät lomalla ja vapaa-aikana. Ne käyvät myös töissä, jos olet asfalttimies tms. Ne eivät käy toimistossa. 

Vierailija
348/412 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farkut ja juoksemiseen tarkoitetut lenkkarit. Ei ns. Streetwear tyyliä vaan henkilö omistaa vaan ne yhdet kengät mitä käyttää sitten asusta riippumatta. Samaten näkee turvakenkiä tavallisten vaatteiden kanssa.

Jos mä tiedän, että päivän aikana tulee käveltyä paljon niin mä valitsen lenkkarit. Tennarit pidemmän päälle saa vaan jalat tosi kipeiksi.

Sitten noi turvakengät, että mun työvaatteet ovat aika arkisen näköisiä, että ei turvakenkiä käytetä näyttävyyden, vaan turvallisuuden mukaan.

M30

M30

Oletko rakennusmies, korjausmies tai raskaassa teollisuudessa töissä?

Vierailija
349/412 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Havaintoja näin miehenä

Juhlapukeutuminen

- pidetään joko takkia kokoajan auki tai kokoajan kiinni -> pitäisi olla auki istuessa ja muuten kiinni

Tähänhän on pakko hieman sartoriaalisesti puuttua, eli että istuttaessa ei ole välttämättömyys, että puvun takin nappi (tai napit) aukaistaisiin, vaan kyseessä on vain puhtaasti miellyttävyys-( ja näyttävyys)kysymys: useimmissa tapauksissa (vartalotyypin ja takin leikkauksen yhdistelmä) takin napin aukaiseminen helpottaa istumista, mutta jos voi istua ja toimia luontevasti takki napitettuna, niin niin voi toki tehdä, eikä se ole faux pas. Ratkaisevinta on se, miten kangas laskeutuu istuttaessa: jos miltään osin kangas pingottuu (esimerkiksi niskakauluksesta) tai jos rintamuksessa kangas nousee töröttämään ylöspäin napin (nappien) ollessa kiinni, on ehdottoman tärkeää, että nuo ei-toivotut ominaisuudet poistetaan, ja takin nappi (napit) aukaistaan, kun istutaan.

Silti, (hyvin) harvoissa tapauksissa napitetun puvun takin kanssa istuminen voi onnistua myös luontevan tyylikkäästi. Tällöin liikeradat voi joutua pitämään hillittyinä, eikä esimerkiksi kurottaminen kovin kauas onnistu enää kovin helposti. Samoin, istumisen voi joutua tekemään vain tuolin etureunaa käyttäen, jotta keho ei taittuisi kovin suurelle mutkalle istuttaessa.

Seistessä takin/takkien napituksesta on olemassa tiukat säännöt, mutta istuttaessa kyseessä on vain henkilökohtainen tyyli ja mieltymykset. Ylimääräiset laskokset, pingottuneet napit tai koholleen nousseet kankaat ovat toki silti ei-toivottuja tyylillisiä seikkoja, myös istuttaessa.

Vierailija
350/412 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Farkut ja juoksemiseen tarkoitetut lenkkarit. Ei ns. Streetwear tyyliä vaan henkilö omistaa vaan ne yhdet kengät mitä käyttää sitten asusta riippumatta. Samaten näkee turvakenkiä tavallisten vaatteiden kanssa.

Jos mä tiedän, että päivän aikana tulee käveltyä paljon niin mä valitsen lenkkarit. Tennarit pidemmän päälle saa vaan jalat tosi kipeiksi.

Sitten noi turvakengät, että mun työvaatteet ovat aika arkisen näköisiä, että ei turvakenkiä käytetä näyttävyyden, vaan turvallisuuden mukaan.

M30

M30

Oletko rakennusmies, korjausmies tai raskaassa teollisuudessa töissä?

Metalliteollisuudessa olen töissä.

Olkoon sitten kuka vaan maan ja taivaan välillä niin eikö sitä voisi olla tuomitsematta toisia vaatteiden perusteella? Mua todellakin inhottaa, kun ollaan kuin susia toisille. Mulle on ihan sama miltä kukakin näyttää. Pää asia on se, että ollaan mukavia toisille. Sitä paskaakin olen saanut elämässä ihan tarpeekseni, että näin silmäni ovat avautuneet maailmalle.

M30

Vierailija
351/412 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukkien käyttö kenkien kanssa. Kenkien sisäänajo edellyttää, että ne marinoidaan jalkahiellä. Sukkien käyttö estää tämän.

Tää oli hyvä! Sain hyvät naurut!

Vierailija
352/412 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina meitä miehiä sorretaan.... Miten muka pitäisi pukeutua jotta naiset olisivat tyytyväisiä?

Sillain miten itse olet tyytyväinen.

Vierailija
353/412 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukat ja sandaalit

-En voi kävellä sinun takia paljain jaloin millään kengillä. Jalat hiertyy ja iho menee rikki. Lisäksi kengät menee hikisiksi ja siten huonoksi helpommin.

Siksipä juuri Rooman legioonatkin käyttivät sandaaleissaan jalkarättejä!

Marssivat tuolla yhdistelmällä sitten Syyriasta Germanian kautta koukaten Skotlantiin!

Legioonalaiset käyttivät kylläkin saappaita joissa oli niitit pohjassa. Niitä kutsutti caligulaksi. Olet lukenut liikaa Asterixia.

Vierailija
354/412 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi randomien pukeutumisesta edes pahoitetaan mieli 18 sivun verran? Ei oo harmainta väliä itselle, mitä toisella on päällä. Vaikutus omaan elämään olematon. Ja käytän itse sellaisia vaatteita, joissa itsellä on hyvä olla eikä sen perusteella "mitä joku toinen mahtaa ajattella näistä". Sen kun loukkaantuu jos ei oo parempaa tekemistä ajallaan

Ei kukaan mieltään pahoita, ne haukkuu miehiä vttulimat loiskuen.

Ainoa hetki kun ne kostuu taas. Siitä onkin hyvä pyytää koira nuolemaan paikat puhtaaksi.

Vierailija
355/412 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katotaas kuin nopeasti poistuu keskustelu kun teen saman mutta aihe on naisten pukeutusmismokat.

Vierailija
356/412 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä. Hirvee häpeä. Suomalainen mies.

Vierailija
357/412 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulahtaneet ja hien pinttämät lippikset.

Vyötäröltä liian isot farkut, jonka vuoksi haaroihin tulee ruttunen pussi ja pyllypuoli roikkuu polvissa.

Liian pienet nappipaidat löysän mahan kanssa.

Selkä rutussa istuminen saa kaikki vaatteet näyttämään rumilta.

T-paidat jotka on hartioista kireät mutta vatsasta liian lyhyt ja leveä (syyllistyn tähän itse)

Vanhat, kulahtaneet ja likaiset kengät

Vierailija
358/412 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housujen taskut täynnä pullottavaa tavaraa, edessä ja takana, kännykkä on järsiny itselleen vakiomuodon. Noi pahkurat on kamalan näköset.

Miksei mies käytä laukkua?

Vanhat miehet ratkaissu kuljetusongelman sillä kamalalla liivillä, jossa 20 taskua.

Vierailija
359/412 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaiset verkkarit julkisilla paikoilla, muutenkin nuhruiset vaatteet, hiukset laittamatta, parta siistimättä. Ei tarvita siis pukua, mutta vaatteet voivat olla siistit, jos ei ole työvaatteissa (raksa).

Vierailija
360/412 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Housujen taskut täynnä pullottavaa tavaraa, edessä ja takana, kännykkä on järsiny itselleen vakiomuodon. Noi pahkurat on kamalan näköset.

Miksei mies käytä laukkua?

Vanhat miehet ratkaissu kuljetusongelman sillä kamalalla liivillä, jossa 20 taskua.

Manbag olkalaukku on minusta vähän hintahtavaa. Entäs vyölaukku, sehän teki jo ainakin kertaalleen paluun?