Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiantuntevia neuvoja? Irtisanoin vuokra-asunnon ja yhtäkkiä omistaja vaatiikin minulta takautuvasti vesimaksuja, vaikka ne kuuluivat vuokraan

Vierailija
30.03.2023 |

Olen nyt asunut samassa asunnossa vuokralla 6 vuotta. Olimme sopineet, että vesimaksu kuuluu vuokraan. Nyt irtisanoin asunnon, ja omistaja ilmoittikin, että en ole maksanut vesimaksua koko aikana. No en tietenkään, koska sopimus oli, että se kuuluu vuokraan. Ja jos omistaja olisikin ollut eri mieltä, niin kyllähän hän nyt 6 vuoden aikana olisi sen huomannut ja siitä huomauttanut, että haluaakin vesimaksun vuokran päälle.

En halua lähteä sen kummemmin riitelemään, koska siinä menee vain turhaa aikaa. Mutta mitä tuohon olisi filksuinta sanoa?

Olen samaan aikaan sietänyt asioita kuten sitä, että kerrostalon ovisummeri ei toimi, ei ole toiminut pariin vuoteen. Ongelma on koko rapussa mutta taloyhtiö ei viitsi sitä korjata. Mutta jotenkin ajattelisi, että tuollainenkin oikeuttaa vuokranalennuksen. Samoin ullakkokomeroon on tullut tänä talvena jo pariin kertaan lumet katosta läpi, koska katon kunnostustöitäkään ei ole tehty. Luulisi senkin oikeuttavan vuokranalennukseen.

Joten mietin, että ehdotan, että sovitaan että nämä menisivät päittäin. Että he eivät voi ryhtyä perimään maksuja jälkikäteen vastoin sopimusta enkä minä lähde jälkikäteen vaatimaan vuokranalennusta.

Ehdotuksia, neuvoja?

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tyypillinen vuokranantaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä