Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin koulutetut naiset - miehen näkökulma

Vierailija
30.03.2023 |

Olen 27-vuotias juristi ja asun otsikon mukaisesti Helsingissä.

Aika ajoin käy vastaan aloituksia koulutettujen miesten puuttumisesta Helsingistä (ilmeisesti yliopistotutkinnon suorittaneiden). Koulutettuja naisia on vähintään yhtä vähän, jollei vähempää Helsingissä. Etenkin, jos kaipaa työelämässä vastaavassa tilanteessa olevaa naista.

Niinpä - mikä tämä väitetty miespula on on koulutetuilla naisilla? Kaikki tuntemani ikäiseni naiset ovat parisuhteessa ja olleet jo pidempään

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi tulla kertomaan mitä oikein tarkoitti.

Tais mennä paniikissa pläräämään lukion äidinkielen kirjoja. Heh.

Kohta tulee varmaa paremmin kirjoitetun tekstin kanssa minkä kopsannu sieltä.

Chat GPT auttaa nopeammin kuin lukion äidinkielen kirjat ;-)

42/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin miehille merkkaa naisen koulutus mitään. Yleensä muut asiat, kuten ulkonäkö merkkaa paljon enemmän. Miehille yleensä riittää se, että nainen on edes jossain töissä, mutta sillä ei ole mitään väliä, onko nainen ekonomi vai kokki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Harvoin miehille merkkaa naisen koulutus mitään. Yleensä muut asiat, kuten ulkonäkö merkkaa paljon enemmän. Miehille yleensä riittää se, että nainen on edes jossain töissä, mutta sillä ei ole mitään väliä, onko nainen ekonomi vai kokki.

En ihan usko tuohon korkeasti koulutettujen miesten osalta (muille ei naisen korkeakoulutus tosiaan ole etu, ehkä jopa haitta). Mutta tunnen paljon esim. KTM:iä, jonkun verran juristeja ja DI:tä. Heistä lähes kaikkien miesten vaimot on myös vastaavan koulutuksen käyneitä (noita em. aloja ristiin). Yhden vaimo on amk:n käynyt, mutta hän onkin poikkeuksellisen mukava. Sen sijaan tiedän kyllä noilta aloilta naisia, joilla on matalammin koulutettu mies. Nämä on toki vain omia havaintojani, onkohan aiheesta oikeaa tilastoa (tuskin humanistit yms. sotkee niitä tilastoja).

Vierailija
44/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi tulla kertomaan mitä oikein tarkoitti.

Tais mennä paniikissa pläräämään lukion äidinkielen kirjoja. Heh.

Kohta tulee varmaa paremmin kirjoitetun tekstin kanssa minkä kopsannu sieltä.

Chat GPT auttaa nopeammin kuin lukion äidinkielen kirjat ;-)

Kokeilin huvikseni ja aika hyvin pärjäsi tekoäly:

https://www.vauva.fi/keskustelu/5065789/tekoalyn-luoma-tinder-profiilit…

Vierailija
45/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesalaiset naiset voivat aina muuttaa pienille kirkonkylille. Täällä Itä-Suomessa on paljon sinkkumiehiä. Turha u l i s t a. M28

Vierailija
46/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kaltainen, akateeminen mies ei jaksa eikä ehdi mitään välipanoja. Jotta voisin ottaa mahdollista kumppaniehdokasta vakavasti, sille pitäisi olla hyvät perusteet. Olen antanut ajatukselle mahdollisuuden ja käynyt parilla treffeillä. Kerran nainen tuli treffeille minun luokseni. Istuskeltiin vähän aikaa sohvalla, ja mietin itsekseni, 'kuka tämä vieras ihminen on ja mitä hän tekee kodissani?' Miksi alkaa rakentaa mitään tulevaisuutta sellaisen päälle? Paskaahan siinä tulee niskaan, mutta itse olen jokaiselle tehnyt selväksi olevani akateemikko. Antanee heille liian toiveikkaan kuvan.

Onko sinut ihan vasta nimitetty vai oletko nauttinut arvonimestäsi jo pidempään? Erikoista, että ihmissuhteen rakentamisessa olet alkutaipaleella, ja urallasi saavuttanut kansallisen maksimin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä