Helsingin koulutetut naiset - miehen näkökulma
Olen 27-vuotias juristi ja asun otsikon mukaisesti Helsingissä.
Aika ajoin käy vastaan aloituksia koulutettujen miesten puuttumisesta Helsingistä (ilmeisesti yliopistotutkinnon suorittaneiden). Koulutettuja naisia on vähintään yhtä vähän, jollei vähempää Helsingissä. Etenkin, jos kaipaa työelämässä vastaavassa tilanteessa olevaa naista.
Niinpä - mikä tämä väitetty miespula on on koulutetuilla naisilla? Kaikki tuntemani ikäiseni naiset ovat parisuhteessa ja olleet jo pidempään
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Juristit ovat valitettavan huonoja kirjoittajia, pahoittelut.
Yllä esitettyjen kanssa olen samaa mieltä, että Teatterista, Kallesta tms. löytää seuraa, mutta vakavampaa on paljon haastavampaa löytää.
/Aloittaja
Oletko kokeillut Tinderiä?
Vierailija kirjoitti:
Yllä esitettyjen kanssa olen samaa mieltä, että Teatterista, Kallesta tms. löytää seuraa, mutta vakavampaa on paljon haastavampaa löytää.
/Aloittaja
Kalle on joku homobaari vai?
ehkäpä ap aattelee että se naisjuristi olisi hänelle sopiva koska ovat yhtä paljon kouluttautuneet eikä tartte riidellä rahasta.
Ehkä ap ei halua nähdä kodissaan semmoista joka olisi alempi koulutettu henkilö jossain esim kokki töissä.
Apn katselemus on kuin hän olisi aatelinen ja muut rahvasta koska tämä koulutus ajattelu vähä kuulosta siltä.
Sitä että ihmiset arvostellaan arvoasteikkoon koulutuksen perusteella.
Luulisi ett juristin pitää osata kirjottaa oikein mutta ap nyt todisti vääräksi asian!
Vierailija kirjoitti:
Luulisi ett juristin pitää osata kirjottaa oikein mutta ap nyt todisti vääräksi asian!
Epäilen onko ees juristi, en tunne yhtään sinkkua juristimiestä... Naisten ja miesten epäsuhta alalla ja yliopistoissa niin iso
Heh. Ajat muuttuvat. Valkokaulus-köyhälistönkin määrä alkaa paisumaan....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen onko ees juristi, en tunne yhtään sinkkua juristimiestä... Naisten ja miesten epäsuhta alalla ja yliopistoissa niin iso
Ei ole. Kukaan juristi ei kirjoita noin, kuin ap kirjoittaa.
Aloitus on kyllä poikkeuksellisen huonoa suomea.
Vierailija kirjoitti:
Minun kaltainen, akateeminen mies ei jaksa eikä ehdi mitään välipanoja. Jotta voisin ottaa mahdollista kumppaniehdokasta vakavasti, sille pitäisi olla hyvät perusteet. Olen antanut ajatukselle mahdollisuuden ja käynyt parilla treffeillä. Kerran nainen tuli treffeille minun luokseni. Istuskeltiin vähän aikaa sohvalla, ja mietin itsekseni, 'kuka tämä vieras ihminen on ja mitä hän tekee kodissani?' Miksi alkaa rakentaa mitään tulevaisuutta sellaisen päälle? Paskaahan siinä tulee niskaan, mutta itse olen jokaiselle tehnyt selväksi olevani akateemikko. Antanee heille liian toiveikkaan kuvan.
Nyt on kiinnostavaa! Kukahan heistä olet?
https://www.aka.fi/suomen-akatemian-toiminta/tutkimuksen-tekijoita/tiet…
En tiedä olenko vain väsynyt, mutta joudun oikeasti pinnistelemään, että ymmärrän mitä aloituksessa lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kaltainen, akateeminen mies ei jaksa eikä ehdi mitään välipanoja. Jotta voisin ottaa mahdollista kumppaniehdokasta vakavasti, sille pitäisi olla hyvät perusteet. Olen antanut ajatukselle mahdollisuuden ja käynyt parilla treffeillä. Kerran nainen tuli treffeille minun luokseni. Istuskeltiin vähän aikaa sohvalla, ja mietin itsekseni, 'kuka tämä vieras ihminen on ja mitä hän tekee kodissani?' Miksi alkaa rakentaa mitään tulevaisuutta sellaisen päälle? Paskaahan siinä tulee niskaan, mutta itse olen jokaiselle tehnyt selväksi olevani akateemikko. Antanee heille liian toiveikkaan kuvan.
Vai oikein akateemikko? Arvonimi jonka voi saada vain tasavallan presidentin myöntämänä. Uskoisin että sellaisilla asioilla saattaisi jo nainenkin löytyä, mutta ei ehkä Porvoosta.
Näin juuri, ja kaiken lisäksi ansiot riittävät akateemikon arvonimeen vasta niin kypsässä iässä, että jos on pärjännyt sinkkuna siihen asti, tuskin enää kovin kipeästi kaipaa tilanteeseensa muutosta.
Eri
Vierailija kirjoitti:
/Aloittaja
Yllä esitettyjen? Et taida edes itse ymmärtää, mitä kirjoitat. Vaikuttaa siltä, että yrität vain käyttää "hienoja" sanoja ja lauseita ymmärtämättä yhtään mitä tekstisi tarkoittaa. Esimerkkinä tuo "yllä esitetty", eihän tuo edes sovi ollenkaan tuohon lauseeseen.
Ap voisi tulla kertomaan mitä oikein tarkoitti.
Vierailija kirjoitti:
/Aloittaja
Olisi parasta, että puhuisit tässäkin asiassa vain omasta puolestasi. Juristin työstä niin suuri osa on kirjoittamista, että jyvät taatusti erottuvat akanoista ennen pitkää.
T. toinen juristi 30+ vuoden työkokemuksella
Vierailija kirjoitti:
Hei apua, olethan sketsihahmo? :D :D Voin kuvitella tämän nuoren naisparan mietteet kun mies menee luonaan ihan poissaolevaksi ja tuijottaa tyhjyyteen, ja vähätkin juttelut kertoo olevansa akateeminen. Kertomasi perusteella on todnäk ajatellut sinun olevan creepy hyypiö ja oli helpottunut kun pääsi luotasi turvaan.
Ongelma on päinvastainen ja ap tietäisi sen, jos olisi oikea juristi. Eipä alan tapahtumissa - jotka ap:lle varmasti tuttuja - paljoa nuoria miessinkkuja (tai nuoria mieskollegoita ylipäänsä) ole.
t. Lakinainen
Vierailija kirjoitti:
Tais mennä paniikissa pläräämään lukion äidinkielen kirjoja. Heh.
Ongelma voi olla, että keskimääräisesti akateemiset naiset eivät ole perinteikkäitä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais mennä paniikissa pläräämään lukion äidinkielen kirjoja. Heh.
Kohta tulee varmaa paremmin kirjoitetun tekstin kanssa minkä kopsannu sieltä.
Entä jos ei ole lukiota kummempaa koulutusta, mutta puhuu sujuvasti kuutta eri kieltä
ja on huipputason pianisti ilman konservatorioita yms turhaketta?
Onko koulutuksella silloin enää merkitystä?
Lukee diletanttina esim filosofiaa?
Mikä lisäarvo koulutuksella on fiksussa naisessa?