Onko 670e pyykkikoneesta ok hinta?
Pyykkikone pitäisi ostaa. Olen päätymässä 700e pakettiin. Tähän kuuluu kone 550e ja 120e asennus ja vanhan poisvienti.
Energialuokka A. Bosch.
Tuo malliviidakko on niin laaja että hermo menee vertaillessa.
Vai joku muu merkki parempi, kestävämpi?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
No joo.. usein pesenkin vain yhdet sukat kerralla, tietyt työsukat aina iltaisin. Ja asun yksin. Ehkä katselen pienempää kuin 9kg:n konetta:)
Ap
Sarkasmia? Koneissahan on ohjelmia pienille pyykkimäärille, mutta tuo 9kg: n kone on esimerkiksi päiväpeiton yms. pesuun parempi kuin pienempi, jossa peitto ei mahdu yhtään pyörimään.
Itselläni on AEG, mutta joutui korjaukseen pari- kolme vuotta oltuaan. Kallis oli ja kalliimmaksi tuli, vakuutuksen omavastuun verran. Sen jälkeen toiminut hyvin, mutta mielessäni ajattelin, ettei tämä kone tainnutkaan olla niitä iän kaiken kestäviä.
Bosc vaikuttaa myös hyvältä valinnalta. Olen yleensä luottanut siihen, että kodinkoneita ajatellen hinta ja laatu kulkevat käsikädessä.
- Ja kyllä 1000-1200 linkous riittää!
Vierailija kirjoitti:
Ostin gigantista 5 vuotta sitten Boschin. 295€, asensin itse. Hyvin toimii. Nukkaluukkukin on ollut puhdas enkä ole löytännyt sieltä vielä mitään.
Missä saa asentaa itse, paitsi ok-talossa? Korvaako vakuutus vesivahingon, jos on tee se itse -mies touhuillut? Sinä voit tietenkin olla ammattitaitoinen asentaja, en nyt sitä tarkoittanut tai epäillyt.
Ja meillä on Siemens toiminut upeasti varmaankin kohta 15 vuotta. Samoin on muutkin saman merkin kodinkoneet pelittäneet loistavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin Upon pesukoneen, tärkein kriteeri oli linkousnopeus ja koko. 1600 kierrosta/ min ja 1- 9kg, en löydä moittimista.
Pesetkö kilon pyykkiä yhdeksän kilon koneella?
Esim toppavaatteet tai peitot voivat olla aika kevyitä, mutta viedä paljon tilaa.
Itse maksoin 399e + 25e kuljetuksesta ja vanhan poisviennistä. Asennuksesta en maksanut koska ei niin vaikeaa ruuvata se vesiputki kiinni... Energialuokka A, linkoustulos A, en muista oliko siinä pesutuloskin A. 6kg malli
Vierailija kirjoitti:
Ostin Whirlpool-pesukoneen 7 kg, muutama vuosi sitten, maksoi 290 e. 1000 kierrosta riittää mainiosti. Olen
tyytyväinen koneeseen.
Mulla kans ja siinä kiva 15 minuutin pikapesu kerran käytetylle , ei erikoisen likaiselle pyykille ohjelma .
Mulla electrolux joku päältä täytettävä taisi maksaa 400 asennuksen kanssa. Toiminut hyvin 3v nyt.
670 on aika korkea hinta, sillä alkaa saamaan jo tarjous Mieleä itse asennettuna.
Linkouksesta sen verran, että minusta 1400 ja 1200 välinen ero on ihan selvä, ja jos kuivatteluaika on tärkeä niin ottaisin sen nopeammin linkoavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin gigantista 5 vuotta sitten Boschin. 295€, asensin itse. Hyvin toimii. Nukkaluukkukin on ollut puhdas enkä ole löytännyt sieltä vielä mitään.
Missä saa asentaa itse, paitsi ok-talossa? Korvaako vakuutus vesivahingon, jos on tee se itse -mies touhuillut? Sinä voit tietenkin olla ammattitaitoinen asentaja, en nyt sitä tarkoittanut tai epäillyt.
Ja meillä on Siemens toiminut upeasti varmaankin kohta 15 vuotta. Samoin on muutkin saman merkin kodinkoneet pelittäneet loistavasti.
Pyykkikonetta ei oikeasti tarvitse asentaa mitenkään jos on valmiina oleva liitäntä huoneessa, johon kone laitetaan.
Sen liitännän asentamiseen tarvitaan ammattimies.
En ole nähnyt nykyisiä asuntoja, joissa ei sitä olisi valmiina. Siihen vaan koneen vesiletku kiinni näppärästi painamalla ja poistoletku poistoliitäntään.
Vierailija kirjoitti:
Entäs aeg?
100% kusetus. AEG lopuui jo viime vuosituhannella.
Electrolux ostinimen ja lätkii tarraa maailmalta haalimiinsa halpiksiin. Kiinasta enimmäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Mihin te tarvitsette noin kovia linkouksia? Ennen vanhaa ehkä pyykki oli tuossa kohtaa märempää, mutta käytän itse omassa LG:ssä 800 tai 1000 linkousta, sillä muuten pyykki on ryppyistä ja joutuu sitä räpsimään kauheasti ennen ripustusta. Kone maksoi jonkun 600-650€, mutta tärkeämpää kuin linkonopeudet tai se, että se on kuivaava, oli se, että se ei ole yhtä iso, kuin normaalisti koneet on. Muutoin olisi tullut oven eteen osittain.
Meillä max linkous 1400 eikä pyykki ole mitenkään huomattavasti rypyssä. Minusta just hyvä. Enemmästä nopeudesta en tiedä mihin tarttis.
Ostin Verkkoaupan hintahäirikön "ströme" puolta halvemmalla ja olen täysin tyytyväinen ;-)
Vierailija kirjoitti:
Ostin Upon pesukoneen, tärkein kriteeri oli linkousnopeus ja koko. 1600 kierrosta/ min ja 1- 9kg, en löydä moittimista.
Upoja ei ole tehty vuosikymmeniin.
Sekalaisia halpiksia upotarralla, enimmäkseen Kiinasta.
Käyttääkö joku kaikkia niitä ohjelmia mitä nykykoneissa on? Ostin vuosi sitten koneen jossa erilaisia ohjelmia 15. Lakanat, alushousut ja pyyhkeet pesen 60asteen normaali ohjelmalla ja muut vaatteet lähes aina pikaohjelmalla koska vaihdan kaikki vaatteet joka päivä lukuunottamatta päällystakkia.
Siis eikö niiden kuulu viedä ilmaiseksi vanha pois? Ja kai nyt joku tuttu tulee muutaman letkun asentamaan sinulle halvemmalla kuin 120e?
Onhan tuo suhteisensuolaista! Vastaavan merkin ja teholuokan koneita saa muiltakin merkeiltä aina kevät-alekampanjoista (out-sell.tms) alle 200€:lla.
Onhan se niin että ainasitätyhmäähuiputetaan! Ja on se vaan niin että: "kauppa se mikä kannattaa" aina sanotaan kun tukkurit ostaa kiinasta markalla ja myy sitten suomessa kympillä, kahdella tai viidelläkin.
Niille kaltaillesi, ylenfiksuillekuluttajille, 'asiakkaille'?
Katso vaikka Samsungin malleja. Itselläni joku 400-500e kone. 1400 krs linkous ja tärkeää, että on mahdollisuus lyhyeen ohjelmaan. Esim ns. päivittäinen pesu kestää huuhtelujen määrästä riippuen noin 1.15 min (60 astetta) ja sitten on vielä 15-30 minuutin ohjelmat pikkupyykille. On ollut hyvä kone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no todellakin saa pyykkikoneen asentaa itse jos tosiaan seinässä on tarvittavat putket /liitännätyms sitä varten. Ja ne nyt ovat nykyajan asunnoissa aina.
Nykyiset koneet säätelevät vesimäärät ja pesuajan pyykin painon mukaan. Itse olen huomannut ongelman isossa koneessa pienen määrän pesussa sen, ettei rumpu pyöritä pyykkiä. Pyykki jää vain pohjalle heilumaan, kun rumpu pyörii. Joten pienen pyykin pesussa kannattaa pestä vain helposti puhdistuvia vaatteita.