Onko 670e pyykkikoneesta ok hinta?
Pyykkikone pitäisi ostaa. Olen päätymässä 700e pakettiin. Tähän kuuluu kone 550e ja 120e asennus ja vanhan poisvienti.
Energialuokka A. Bosch.
Tuo malliviidakko on niin laaja että hermo menee vertaillessa.
Vai joku muu merkki parempi, kestävämpi?
Kommentit (48)
Vertaile ennen kuin ostat! Mulla on monta Boschin kodinkonetta, mutta pyykinpesukonetta en heiltä valinnut. Ohjelmat (kesto, kulutus, muunneltavuus) paljon huonommat kuin esim, Samsungilla. Samsung on testivoittaja. Olen erittäin tyytyväinen valintaani nyt puolen vuoden käytön jälkeen.
Ostin Upon pesukoneen, tärkein kriteeri oli linkousnopeus ja koko. 1600 kierrosta/ min ja 1- 9kg, en löydä moittimista.
Nykyisessä koneessani on 1600 linkous. Ei oikein meinaa löytyä kuin 1400 linkouksia noista mitä olen katsellut. Outoa. Ap
Meillä ollut Bosch yli 20 vuotta, ja kun se joskus simahtaa niin seuraavakin on Bosch. Hyvä ja kestävä on ollut.
Bosch ollut meilläkin yli 10v. Nyt vaan hajosi. Ap
Mihin te tarvitsette noin kovia linkouksia? Ennen vanhaa ehkä pyykki oli tuossa kohtaa märempää, mutta käytän itse omassa LG:ssä 800 tai 1000 linkousta, sillä muuten pyykki on ryppyistä ja joutuu sitä räpsimään kauheasti ennen ripustusta. Kone maksoi jonkun 600-650€, mutta tärkeämpää kuin linkonopeudet tai se, että se on kuivaava, oli se, että se ei ole yhtä iso, kuin normaalisti koneet on. Muutoin olisi tullut oven eteen osittain.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Upon pesukoneen, tärkein kriteeri oli linkousnopeus ja koko. 1600 kierrosta/ min ja 1- 9kg, en löydä moittimista.
Pesetkö kilon pyykkiä yhdeksän kilon koneella?
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok hinnalta kuulosta. Bosch on hyvä merkki.
Minun kuivava pesukoneeni maksoi enemmän. Parhaita koneita ovat varsinkin lakanapyykille nuo kuivaavat. Minulla ollut kuivaava 92 vuodesta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Mihin te tarvitsette noin kovia linkouksia? Ennen vanhaa ehkä pyykki oli tuossa kohtaa märempää, mutta käytän itse omassa LG:ssä 800 tai 1000 linkousta, sillä muuten pyykki on ryppyistä ja joutuu sitä räpsimään kauheasti ennen ripustusta. Kone maksoi jonkun 600-650€, mutta tärkeämpää kuin linkonopeudet tai se, että se on kuivaava, oli se, että se ei ole yhtä iso, kuin normaalisti koneet on. Muutoin olisi tullut oven eteen osittain.
Minun kuivaavassa LG koneessani suurin linkous on 1 200 ja se riittää. 8 kilon kone. 5 kiloa voi pestä pesu+kuivausohjelmalla.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin tuo syvyys oli se tärkein kuivaamistoiminnon lisäksi.
No joo.. usein pesenkin vain yhdet sukat kerralla, tietyt työsukat aina iltaisin. Ja asun yksin. Ehkä katselen pienempää kuin 9kg:n konetta:)
Ap
Ostin Mielen, ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Ei linkous tarvitse olla 1600 kierrosta. Pienemmätkin kierrokset kuivaa riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisessä koneessani on 1600 linkous. Ei oikein meinaa löytyä kuin 1400 linkouksia noista mitä olen katsellut. Outoa. Ap
Vertailin jäännösveden määrää eräässä pesukonemerkissä. 1400 ja 1600 kierroksen linkousten ero oli hyvin pieni. Ei merkitystä.
Yhdessäkään testissä nuo kuivaavat ei ole vastanneet odotuksia. Kuivausrumpu ainoa joka toimii.
Kinta taitaa olla melko määräävä tekijä. Se vaikuttaa valintojen mahdollisuuksiin koneessa, tietysti myös kestävyyteen. Jos on rahaa, Korea, Japani Ja Saksa ovat maat, joissa on laatumerkkejä. Saksasta esim Gaggenau, Miele, Bosch. Uskoakseni tuossa laatujärjestyksessä.
Jos nyt rakentaisin OKT:n ja olisi varaa satsata laatuun, kaikki koneet tulisivat noista mainituista maista. Pizzauuni tosin tulisi Italiasta, mistäpä muualtakaan. Tai oikeastaan kaksi pizzauunia: talvikäyttöön sisälle sähkölla 400 asteeseen lämpiävä, kesäksi ulos katon alle puulämmitteinen, joku kahden - neljän täysimittaisen italialaisen pizzan uuni, ei mitään teräspeltihimmeliä. Vaan laatu maksaa eikä aina pelkkä hintakaan ole laadun tae. Mutta jos ja kun esim Gaggenau on ollut alalla satoja vuosia, niin olettaisin olevan laatua. Mutta jos liian kallis, ei Bosch ole huono valinta.
Ostin gigantista 5 vuotta sitten Boschin. 295€, asensin itse. Hyvin toimii. Nukkaluukkukin on ollut puhdas enkä ole löytännyt sieltä vielä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kuivaavassa LG koneessani suurin linkous on 1 200 ja se riittää. 8 kilon kone. 5 kiloa voi pestä pesu+kuivausohjelmalla.
Meillä oli kuivaava LG pesukone. Pestiin ja pestän edelleen pyykkiä päivittäin. Kuivaavaan pesukoneen poistoputkeen tuli limaista lötköä. Vesiputki meni lavuaariin ja putkea hakattiin lattilaan lötkön saamiseksi irti putkesta. Poistovesi ei lähtenyt koneesta ja aina ohjelma keskeytyi. Tämä lieju oli jotakin bakteerin ja pölyn seosta. Tämän jälkeen on ollut erillinen kuivausrumpu. Siihen jää pölyt. Pölyä on vähemmän kotona. Itse suosin LG pesukonetta. Syynä suoravetomoottori. Kone ei hypi ja seikkaile lattialla.
Ostin Whirlpool-pesukoneen 7 kg, muutama vuosi sitten, maksoi 290 e. 1000 kierrosta riittää mainiosti. Olen
tyytyväinen koneeseen.
Ihan ok hinnalta kuulosta. Bosch on hyvä merkki.