Onko 670e pyykkikoneesta ok hinta?
Pyykkikone pitäisi ostaa. Olen päätymässä 700e pakettiin. Tähän kuuluu kone 550e ja 120e asennus ja vanhan poisvienti.
Energialuokka A. Bosch.
Tuo malliviidakko on niin laaja että hermo menee vertaillessa.
Vai joku muu merkki parempi, kestävämpi?
Kommentit (48)
Jos maksatte merkistä, ottakaa selvää maksatteko tyhjästä.
Melkein kaikki ovat halpiksia halpamaista joihin diileri on vain lyönyt nimekkään tarran, jonka käyttöoikeuden se on ostanut alkuperäisten laatumerkkien lopetettua.
AEG, Upo, Rosenlew, Grundg, Blaupunkt... Mieletkään eivät välttämättä tule Saksasta. ;-)
on hyväon tai kirjoitti:
Onhan tuo suhteisensuolaista! Vastaavan merkin ja teholuokan koneita saa muiltakin merkeiltä aina kevät-alekampanjoista (out-sell.tms) alle 200€:lla.
Onhan se niin että ainasitätyhmäähuiputetaan! Ja on se vaan niin että: "kauppa se mikä kannattaa" aina sanotaan kun tukkurit ostaa kiinasta markalla ja myy sitten suomessa kympillä, kahdella tai viidelläkin.
Niille kaltaillesi, ylenfiksuillekuluttajille, 'asiakkaille'?
Samaa mieltä.
Aivan samoilla laduilla kirjoittajan kanssa joka kirjoitti täällä jo asiaa ko asiasta:
" (KuntaKinte) taitaa olla melko määräävä tekijä. Se vaikuttaa valintojen mahdollisuuksiin koneessa, tietysti myös kestävyyteen. Jos on rahaa, Korea, Japani Ja Saksa ovat maat, joissa on laatumerkkejä. Saksasta esim Gaggenau, Miele, Bosch. Uskoakseni tuossa laatujärjestyksessä.
Jos nyt rakentaisin OKT:n ja olisi varaa satsata laatuun, kaikki koneet tulisivat noista mainituista maista. Pizzauuni tosin tulisi Italiasta, mistäpä muualtakaan. Tai oikeastaan kaksi pizzauunia: talvikäyttöön sisälle sähkölla 400 asteeseen lämpiävä, kesäksi ulos katon alle puulämmitteinen, joku kahden - neljän täysimittaisen italialaisen pizzan uuni, ei mitään teräspeltihimmeliä. Vaan laatu maksaa eikä aina pelkkä hintakaan ole laadun tae. Mutta jos ja kun esim Gaggenau on ollut alalla satoja vuosia, niin olettaisin olevan laatua. Mutta jos liian kallis..." huono valinta.
Samaa mieltä itse myös.
Vierailija kirjoitti:
Mihin te tarvitsette noin kovia linkouksia? Ennen vanhaa ehkä pyykki oli tuossa kohtaa märempää, mutta käytän itse omassa LG:ssä 800 tai 1000 linkousta, sillä muuten pyykki on ryppyistä ja joutuu sitä räpsimään kauheasti ennen ripustusta. Kone maksoi jonkun 600-650€, mutta tärkeämpää kuin linkonopeudet tai se, että se on kuivaava, oli se, että se ei ole yhtä iso, kuin normaalisti koneet on. Muutoin olisi tullut oven eteen osittain.
Kyllä se ratkaisee sen onko pyykki ehtinyt kuivaa seuraavaksi aamuksi, varsinkin kesäisin kun sisällä kosteampi ilma.
Aiemmalla 800rpm linkouksella farkut oli märät vielä seuraavana aamuna jos pesin illalla, 1200rpm linkouksella täysin kuivat heti seuraavana aamuna.
Monta kertaa kiroilin tuota 800rpm linkousta kun vasta illalla muisti että pitää pestä farkut tai muuta seuraavaksi aamuksi.
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö joku kaikkia niitä ohjelmia mitä nykykoneissa on? Ostin vuosi sitten koneen jossa erilaisia ohjelmia 15. Lakanat, alushousut ja pyyhkeet pesen 60asteen normaali ohjelmalla ja muut vaatteet lähes aina pikaohjelmalla koska vaihdan kaikki vaatteet joka päivä lukuunottamatta päällystakkia.
Käytän kahta pääasiassa ja kolmatta harvemmin. Ohjelmia koneessa kyllä riittää.
Ostin Boschin. 1400 linkousta ja luvataan jopa 15 min pikapesu. 9kg.
Ja itse asennan. Irroitin vanhan juuri, joku haki juuri vanhan pois ilmaiseksi.
Kone maksoi 550e ja kuljetus 60e.
Hyvä ketju. Meinasin sortua ostamaan AEG:n, mutta päädyin Boschiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin gigantista 5 vuotta sitten Boschin. 295€, asensin itse. Hyvin toimii. Nukkaluukkukin on ollut puhdas enkä ole löytännyt sieltä vielä mitään.
Missä saa asentaa itse, paitsi ok-talossa? Korvaako vakuutus vesivahingon, jos on tee se itse -mies touhuillut? Sinä voit tietenkin olla ammattitaitoinen asentaja, en nyt sitä tarkoittanut tai epäillyt.
Ja meillä on Siemens toiminut upeasti varmaankin kohta 15 vuotta. Samoin on muutkin saman merkin kodinkoneet pelittäneet loistavasti.
Pyykkikonetta ei oikeasti tarvitse asentaa mitenkään jos on valmiina oleva liitäntä huoneessa, johon kone laitetaan.
Sen liitännän asentamiseen tarvitaan ammattimies.
En ole nähnyt nykyisiä asuntoja, joissa ei sitä olisi valmiina. Siihen vaan koneen vesiletku kiinni näppärästi painamalla ja poistoletku poistoliitäntään.
Kiitos tästä. Nämä ei ole kaikille itsestään selviä juttuja, aina oppii kun kyselee.
Isot pilkkihaalarit peseytyvät 6 kg sivustatäytettävässä niin, että rapajäljet jäävät lahkeisiin. Samoin Savotan 80 cm leveät makuupussit peseytyvät vain osittain.
T isprumpuisesta pesukoneesta haaveileva