Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttu sanoo että saa tukina yli kaksi tonnia käteen kuussa, niin miksi kävisi töissä pienemmällä palkalla?

Vierailija
30.03.2023 |

Tuo summa tulee peruspäivärahasta ja asumistuesta omistusasuntoon, ne kattaa vastikkeet, lainan korot, vakuutukset, sähkö, vesimaksut. Sitten vielä päälle tulee elatustuet ja lapsilisät.
Mulla yliopistokoulutus humanistiselle alalle ja käteen jää 1900 € kuussa.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on hänen ongelmansa se ettei tuo kerrytä eläkettä.

Ite tykkään kyllä ettei Kela ole kimpussa kun maksan ite omat kuluni ja kerrytän pääomatuloja laittamalla säästöt osakkeisiin.

Vierailija
62/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tuttu? Miten tunnet hänet? Oletko nähnyt nuo kaikki laskelmat, mitä hänelle maksetaan? 

Kaksi heistä on ihan kaveriani, joiden laskelmat olen itse nähnyt.Terveitä keski-ikäisiä miehiä molemmat.Myös yksi nais tuttu kertonut avoimesti mitä tukia hän saa, mutta hänen laskelmiaan en ole nähnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta lasta tuttavallasi oikein on?

Itse en tiedä ketään, joka olisi saanut yli tonnia toimeentulotukineen kaikkineen.

Helposti menee melkein tonni. Monella toimeentulotuki 600, asumistuki 300. Tekemättä mitään.

Vierailija
64/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kahden lapsen vanhempi saa helposti tuilla yli 2000€. Herätkää ihmiset oikeasti tukien suhteen, jotka on isompia kuin monien palkka.

Saan kahdesta lapsesta elatustukea lasten isältä 360e, lapsilisät yhkorotuksella 336,32e, asumistukea saan 542,40e (vuokra on 800e), toimeentulotukea 971,26e. 

Yhteensä saan siis 2209,98, josta maksan sen vuokran joka oli 800e. Jäljelle jää siis 1409,98. Kahden kouluikäisen kanssa se on haastavan vähän. 

Töissä kun olen ollut niin palkka on ollut nettona reilu 3600e + siihen tietenkin elarit ja lapsilisät päälle eli yhteensä 4296,32 euroa eli  melkeen 2100 enemmän jos olisin töissä. Työnteko ei tällä hetkellä ole mahdollista joten harmittaa todellakin nämä erittäin pienet tulet jolla täytyy tulla toimeen. 

Työ antaa paljon muutakin kuin rahaa. Kaikkea ei voi mitata rahallisesti. Olisin paljon mielummin töissä kuin kotona kaiket päivät. Jos jollakin on pieni palkka niin pitäiskö enemmänkin palkkoja nostaa kuin tukia pienentää. 

Vierailija
65/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tuet voi olla tota luokkaa. Mun tuttu on 3 lapsen yh, joista kaksi erityislasta. Saa kaikkia tukia yli 2000 e kuussa. On itse kertonut. Mulle jää saman verran käteen kun käyn töissä.

Vierailija
66/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kahden lapsen vanhempi saa helposti tuilla yli 2000€. Herätkää ihmiset oikeasti tukien suhteen, jotka on isompia kuin monien palkka.

Ei ole tervettä politiikkaa, että on kaksi täysin samanlaista perhettä muuten, mutta toinen tekee pienipalkkaista työtä ja toinen on työtön. Silti käteen jäävä summa kuukausittain on mahdollista lemmilla sama.

Joo mutta kyllä niihin lapsiin menee rahaa, ruoka, vaatteet, ja on lapsilla muitakin tarpeita ja toiveita. Et ei voi sanoa et joku makaa kotona ja saa viisi tonnia tukia, jos sillä on oikeasti kymmenen lasta elätettävänä niin ne tuet on silloin yhdelletoista ihmiselle, ei sille yhdelle aikuiselle.

Puhumattakaan siitä, että jos se perhe-elämä on niin helppoa ja vieläpä yhteiskunnan kustantamaa löhöilyä, miksi hemmetissä Suomessa on tällaisia syntyvyysongelmia?

Eikun vaan työttömäksi ja lisääntymään, palstalaiset!

Vierailija
67/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne tuet voi olla tota luokkaa. Mun tuttu on 3 lapsen yh, joista kaksi erityislasta. Saa kaikkia tukia yli 2000 e kuussa. On itse kertonut. Mulle jää saman verran käteen kun käyn töissä.

No minusta kyllä elämä kolmen lapsen - joista kaksi erityislasta - yksinhuoltajan kuulostaa maanpäälliseltä helvetiltä. Mutta jos sitä kadehdit, niin toteuta ihmeessä unelmasi.

Vierailija
68/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tervettä politiikkaa, että on kaksi täysin samanlaista perhettä muuten, mutta toinen tekee pienipalkkaista työtä ja toinen on työtön. Silti käteen jäävä summa kuukausittain on mahdollista lemmilla sama.

Joo mutta kyllä niihin lapsiin menee rahaa, ruoka, vaatteet, ja on lapsilla muitakin tarpeita ja toiveita. Et ei voi sanoa et joku makaa kotona ja saa viisi tonnia tukia, jos sillä on oikeasti kymmenen lasta elätettävänä niin ne tuet on silloin yhdelletoista ihmiselle, ei sille yhdelle aikuiselle.

Harvalla palkansaajalla on varaa 10 lapseen. Palkka ei nouse jokaisen lapsen myötä.

Harvalla palkansaajalla on myöskään aikaa ja jaksamista 10 lapseen, eli jos tuollaisesta suurperheestä unelmoi, se täytyy varmaan asettaa prioriteetiksi uran yli.

Vierailija
69/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään kävisi tuolla summalla töissä.

Mistä tuo raha koostuu?

Jos on isot sairaukulut.

Vierailija
70/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minusta kyllä elämä kolmen lapsen - joista kaksi erityislasta - yksinhuoltajan kuulostaa maanpäälliseltä helvetiltä. Mutta jos sitä kadehdit, niin toteuta ihmeessä unelmasi.

Miksi nykyään kaikilla on erityislapset eikä kenelläkään ole normaaleja lapsia. Mistä se oikein johtuu. 

Vierailija
71/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helppohan tuo on todentaa tukilaskurilla! Me ollaan aivan supertiukilla, kaksi sotealan aikuista ja kaksi lasta. Laskettiin, että jos erotaan ja mies muuttaa talosta pois, saan n. 2000e tukia, jos vaan jään kotiin. Eipä olis juuri kulujakaan.

Vierailija
72/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhumattakaan siitä, että jos se perhe-elämä on niin helppoa ja vieläpä yhteiskunnan kustantamaa löhöilyä, miksi hemmetissä Suomessa on tällaisia syntyvyysongelmia?

Eikun vaan työttömäksi ja lisääntymään, palstalaiset!

Lasten teko on vapaaehtoista jos ei ole henkisiä resursseja tai voimavaroja ja varaa lisääntyä niin ei siihen kukaan pakota. 

Vierailija
73/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein helpointa on jalat levittää ja lisääntyä ilman mitään edellytyksiä lasta kasvattaa niin siinä sen näkee mitä ovat tulokset. 

Vierailija
74/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sillä ole vaan MEILLÄ on ne lapset riesanamme ja elätettävänä. Hän vain käyttää meidän rahoja.

Vierailija
75/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako lasta sinulla on?

Vierailija
76/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No helppohan tuo on todentaa tukilaskurilla! Me ollaan aivan supertiukilla, kaksi sotealan aikuista ja kaksi lasta. Laskettiin, että jos erotaan ja mies muuttaa talosta pois, saan n. 2000e tukia, jos vaan jään kotiin. Eipä olis juuri kulujakaan.

Kaikilla toimii vain jalkoväli mutta ei mikään muu että edes tultaisiin toimeen sen ihmisen kanssa jolla lapsia siitetään. Lapsille haitallisinta ovat nämä vanhempien suhde vaihtelut ja vieraiden ihmisten tulo siihen perheeseen. Sen takia lapset ovat nykyään ihan sekaisin ja väkivaltaisia vanhempien suhde sekoilujen takia. 

Tästä ei saa vaan puhua ettei syyllistetä vanhempia mistään. 

Vierailija
77/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaamatkustaja...

Vierailija
78/110 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikös sieltä tilastoista löytynyt jo päälle 600 000 tukiennostajaa. Ääneni menee kokoomukselle, jos todella lupaavat leikata asumistukia ym. loisten tuloja. Jos rahaa tarvitsee, niin voivat nämäkin loiset mennä töihin, kuten muutkin.

Moni työssä käyvä saa asumistukea ja osa toimeentulotukea palkan päälle kun palkka on pieni. 

79/110 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä henkilöllä on sitten varmaan useampi kuin yksi lapsi ja lasten etävanhemmat maksavat isot elarit.

Vierailija
80/110 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa pitää huomioida nuo elarit, käytännössä muut tuet ovat max tonnin ja saa elareita loput.