Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttu sanoo että saa tukina yli kaksi tonnia käteen kuussa, niin miksi kävisi töissä pienemmällä palkalla?

Vierailija
30.03.2023 |

Tuo summa tulee peruspäivärahasta ja asumistuesta omistusasuntoon, ne kattaa vastikkeet, lainan korot, vakuutukset, sähkö, vesimaksut. Sitten vielä päälle tulee elatustuet ja lapsilisät.
Mulla yliopistokoulutus humanistiselle alalle ja käteen jää 1900 € kuussa.

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttusi on ma mu

Vierailija
22/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan Petteristä tulee pääministeri, niin tuttusikin menee töihin.

Töihin ei niin vaan mennä. Töitä haetaan ja mennään vasta sitten jos tulee valituksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yrität syöttää niin paksua pajunköyttä,

ettei edes lapsi usko sinua.

Vierailija
24/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan kuussa käteen kaikkine tukineen , osa-aikatyön palkka ja sähkö ja vesiaskuun saamani rahat mukaanluettuna n. 1700-1800e. Mulla tosin asuu 2 lasta vuoroviikot. Olen etävanhempi. Vuokra 400e,sähkö keskimäärin 150e ja vesi joku 50e/kk

Vierailija
25/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan kuussa käteen kaikkine tukineen , osa-aikatyön palkka ja sähkö ja vesiaskuun saamani rahat mukaanluettuna n. 1700-1800e. Mulla tosin asuu 2 lasta vuoroviikot. Olen etävanhempi. Vuokra 400e,sähkö keskimäärin 150e ja vesi joku 50e/kk

Palkan osuus 200-300e/kk

Vierailija
26/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tällainen ketju. Eikö ne 234567890875 muuta tukia saavien kauhisteluketjua riittäneet?

Vierailija
27/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aikamoinen erikoisasumistuki ja peruspäiväraha, kun noin suuren summan saa.

Vierailija
28/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kata asumistuki tuommasia. Älä viitsi keksiä.

Vierailija
29/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maan talous ei kestä tällaista tukipolitiikkaa. Jo 2009 yl. yksinasuva tuttava laski, että asumistukineen Tulot oli 1100,-/kk netto. mm. ilmainen uudehko siisti kolmio, 600m isosta kauppakeskuksesta, jossa kaikki palvelut.

Vierailija
30/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi näillä työttömät saavat reseptilääkket Kelan piikkiin. Ne voivat olla hyvinkin kalliita. Jos menee töihin,ei saa enää Kelan piikkiin jos tienaa tarpeeksi, mutta miinukselle jää ellei kunnon palkkaa saa.

Eli summa summarum:

On kannattavampaa olla menemättä töihin.

Systeemi on sairas. Toki sairasta on myös se, että osa-aikatöitä on paljon tarjolla, sairasta on myös se, että palkkataso on riittämätön monella alalla.

Vaikeita asioita, miten niihin saataisiin järkevä ratkaisu joka olisi inhimillinen?

Vierailija
31/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi näillä työttömät saavat reseptilääkket Kelan piikkiin. Ne voivat olla hyvinkin kalliita. Jos menee töihin,ei saa enää Kelan piikkiin jos tienaa tarpeeksi, mutta miinukselle jää ellei kunnon palkkaa saa.

Eli summa summarum:

On kannattavampaa olla menemättä töihin.

Systeemi on sairas. Toki sairasta on myös se, että osa-aikatöitä on paljon tarjolla, sairasta on myös se, että palkkataso on riittämätön monella alalla.

Vaikeita asioita, miten niihin saataisiin järkevä ratkaisu joka olisi inhimillinen?

Mulla on paljon lääkkeitä ja ihan itse joudun ne maksamaan. Tosin usein en pysty kaikkia ostamaan kun ei ole rahaa.

Vierailija
32/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tuttu on kolmen lapsen yh, peruspäiväraha 50 € per viisi päivää per viikko. Tosta tulee jo yli tonni.

Ap

Vierailija
33/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää tuttu on kolmen lapsen yh, peruspäiväraha 50 € per viisi päivää per viikko. Tosta tulee jo yli tonni.

Ap

Siis 50 € per päivä per 5 päivää per viikko.

Ap

Vierailija
34/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös sieltä tilastoista löytynyt jo päälle 600 000 tukiennostajaa. Ääneni menee kokoomukselle, jos todella lupaavat leikata asumistukia ym. loisten tuloja. Jos rahaa tarvitsee, niin voivat nämäkin loiset mennä töihin, kuten muutkin.

Vierailija
35/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain töissä ollessani n. tonnin kuussa maksavat lääkkeet Kelan piikkiin. Palkka oli n. 3100 euroa / kk vuonna 2016, jolloin jäin työkyvyttömyyseläkkeelle. Kyseisiä lääkkeitä aloin käyttämään kyllä jo 2014.

Vierailija
36/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustinloukut ovat ongelmien takana. Mutta syyt ovat moniulotteisia.

Kokoomus ( EK:n talutusnuorassa) kannattavat halpatyövoiman tuomista ulkomailta, sehän sopii porvareille että työntekijät ovat halpoja, ja että veronmaksajat maksavat osan heidän toimeentulostaan, vaikka nyt väläyttävätkin tukien leikkaamista. Ehkä sen tavoitteena on pakottaa ihmiset tekemään useampaa työtä, osa-aikaistakin samaan aikaan. Keski-Euroopassa nämä ns. Minijobit ovat yleisiä, ihmiset joutuvat niihin suostumaan, koska tunteja ei ole riittävästi tarjolla, lisäksi tuntipalkat ovat monella alalla surkeita. Sopparina toki kokkari-ihanne orjille eli nollatuntisoppari.

SDP on taas AY-liikkeen talutusnuorassa, mikä lopulta estää palkkojen nousua. Poliittinen korruptio on Suomessa ihan todellisuutta.

Tämän takia äänestän Perussuomalaisia.

Vierailija
37/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan minäkin noin 2000 tukia kuussa. En saa asumistukea, kun niin pieni laina. Ansiosidonnainen ja 2 lapsesta elarit ja lisät. Mutta tuolla maksan siis kolmen ihmisen kulut, lasten isä toki ruuat maksaa kun lapset siellä. Mutta saan minä nuo lasten tuet vaikka olisin töissä. Ansiosidonnainen on nettona jotain 1300. Opiskelen uutta ammattia, joten en kuitenkaan lusmuile. Ja todennäköisesti kesällä jos pääsen kesätöihin, en juuri enempää saa kuin nytkään. Mutta säästyy siinä liitonpäiviä, kun ei ne pitkään muuten riitä. Eli varmaan aloittajan kaverilla on 3 lasta, jos ei ole ansiosidonnaisella ja saa tuon summan.

Vierailija
38/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ansiosidonnaista päivärahaa 1800 € / kk. Siitä verot -20 %, vuokra 910 € (kaksio Hgissä), asunistukea ei myönnetty koska asun yksin. Olisin kyllä tullut kitkutellen toimeen, mutta mueluummin menin pienipalkkaiseen työhön, veroprosentti laski 10:een käteen jäävä raha ei ole paljoa suurempi kuin aiemmin, mutta saan sentään työterveyshuollon, eläkekertymän, työkavereita ja itsetuntoa.

Vierailija
39/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta lasta tuttavallasi oikein on?

Itse en tiedä ketään, joka olisi saanut yli tonnia toimeentulotukineen kaikkineen.

Joo, olen saanut toimeentulotukea kolme kertaa, se on noin 500e/ nuppi aikuisille, lapsille onkohan kolmisensataa kuussa. Että useampi lapsi pitää taloudessa olla joten ihan pienellä palkalla ei töihin "kannata" lähteäkään jos ei kerran kiinnosta ja haluaa olla vapaalla. Tai oikeastaan töitä ei kannata hakea. TE- toimiston lähettämiin työtarjouksiinhan on vastattava ja haettava ko. työpaikkaa. Itsellä viimeksi oli nettopalkka juuri kaksi tonnia kuussa mutta sain toimeentulotukea koska työmatkoihin laskettiin kuluvan 600e kuussa, oli elatusmaksut ja ulosottoja. Asunto oli pieni, yksiö, vuokra nelisensataa kuussa. Se minulla oli hyvä että toimeentulotuki käytännössä maksoi elarit ja auton kulut ja osan ulosotoistakin mutta ei se 500e kuussa mikä jäi, ei siinä kehumista ollut. Töissä oli mukava käydä ja työpaikka oli kauempana, kukaan ei tiennyt tilannettani. Asumistukea en ole ikinä saanut, on aina olleet liian isot tulot siihen. Mutta... kyllä nyt elämä on paljon mukavampaa kun velat on hoidettu ja käteen se reilu pari tonnia. Siitä sitten netti, auton dieselverot ja vakuutukset, muita ns. pakollisia kulujahan ei ole paitsi ruoka, parisataa kuussa niin vajaa pari tonnia on käytettävissä. Asunto on puolison, hän ei halua mitään, teenhän pihahommat ja huolehdin autohommista ja pikku remonteista. Hän maksaa ne. No mutta, vaikka joku kehuisi saavansa viisi tonnia kuussa tukia niin aina niille on peruste. Oikeasti vain se viissatanen on vapaasti käytettävissä.

Vierailija
40/110 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukieuroilla ehkä elelee niukasti eikä tarvitse käydä töissä. Sopii niille, jotka haluaa maata kotona. Mutta mitään kivaa ekstraa ei ole varaa tehdä eikä hankkia, kuten matkustaa, harrastaa, shoppailla tai sisustaa kotia.

Ja mankujat unohta että työttömyyskorvauksesta maksetaan VEROA enemmän kuin vastaavasta palkasta.