Korkeakouluissa tulisi olla 50/50 sukupuolijakauma
Nyt siellä on vain naisia. Ja naiset valittaa, kun korkeasti koulutettuja miehiä ei ole Tinderissä. Ja miehet ei työllisty.
#tasaarvo
Kommentit (62)
Wtun ÄÄLIÖ! Tasa-arvossa huomioitava myös kolmas sukupuoli eli 33/33/33%
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän se käy. Tasa-arvo tarkoittaa vain naiskiintiöitä.
Juuri luovuttiin opiskelupaikkojen viimeisestä kiintiöstä eli liikunnan opettajien mieskiintiöstä Jyväskylän yliopistoon.
Kun olin nuori, esim. moneen erikoislukioon Helsingissä pojat pääsivät matalammalla keskiarvolla / pisteillä.
Vierailija kirjoitti:
Turpakii ja menkää töihi tienaamaa mulle rahaa.
Ja sit tuutte takas tekemään mulle voileipiä.
Saako olla myös raikkaita voileipiä?
Korkeakouluihin pääsevät ne sukupuolet, jotka selvittävät pääsykokeet hyväksytysti. Jos pojat ja miehet eivät edes hae korkeakouluihin yhtä hanakasti kuin tytöt, naiset ja mitä näitä sukupuolia nyt olikaan, niin sukupuolijakautuma korkeakouluissa on ja tulee olemaan nykyisen kaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Korkeakouluihin pääsevät ne sukupuolet, jotka selvittävät pääsykokeet hyväksytysti. Jos pojat ja miehet eivät edes hae korkeakouluihin yhtä hanakasti kuin tytöt, naiset ja mitä näitä sukupuolia nyt olikaan, niin sukupuolijakautuma korkeakouluissa on ja tulee olemaan nykyisen kaltainen.
Kun pojat ja miehet kohtaavat ongelmia ja epätasa-arvoa, niin se on oma vika. Kun tytöt ja naiset kohtaavat ongelmia ja epätasa-arvoa, niin se johtuu "rakenteista" ja patriarkaatin salajuonesta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan ole huolissaan roskakuskien, viemärisukeltajien, metsureiden, remonttireiskojen ja raksahenkilöiden sukupuolijakaumasta?
Miksi olisi?
Korkeakouluihinkin Helsingin mallin mukainen positiivinen syrjintä! Suuri osa paikoista ulkkiksille! Kantikset tietysti maksavat "lystin"!
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan ole huolissaan roskakuskien, viemärisukeltajien, metsureiden, remonttireiskojen ja raksahenkilöiden sukupuolijakaumasta?
Tietenkin, siksi omalta osaltani tasoittaa jakaumaa (olen ammatiltani yhdessä noista mainitsemistasi).
Milloin saamme miehiä kosmetologeiksi, lähäreiksi tai vaikkapa kätilöksi? Heillä olisi fysiikkansa puolesta paremmat mahdollisuudet mennä esimerkiksi lähäreiksi siirtelemään vanhuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi?
Varmaan moni vanhuksia laitoksissa vessattava ja vaippoja vaihtava / kakkapeppuja pesevä pääsisi vähemmällä yökötyksellä roskakuskina.
Viemärisukeltajia taitaa olla Suomessa vain kourallinen, lähihoitajia tuhottomasti.
Onhan tässä tietty ongelma. Pojat joutuvat korottamaan yo-arvosanoja armeijassa. Tytöt voivat ottaa valmennuskursseja ja korotella arvosanoja siviilissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin, siksi omalta osaltani tasoittaa jakaumaa (olen ammatiltani yhdessä noista mainitsemistasi).
Milloin saamme miehiä kosmetologeiksi, lähäreiksi tai vaikkapa kätilöksi? Heillä olisi fysiikkansa puolesta paremmat mahdollisuudet mennä esimerkiksi lähäreiksi siirtelemään vanhuksia.
Fysiikkansa puolesta.... Olen hintelä mies eli ei onnistuisi lähärin hommat. Taas oletetaan että miehet on jotain lihaskimppuja, jotka nostelee tuosta noin vaan taakkoja.
pelaaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fysiikkansa puolesta.... Olen hintelä mies eli ei onnistuisi lähärin hommat. Taas oletetaan että miehet on jotain lihaskimppuja, jotka nostelee tuosta noin vaan taakkoja.
Mutta hintelälle naiselle homma on mielestäsi omiaan?
En mä ainakaan valita miesten koulutuksesta :D olen itse opiskellut aikuisiällä, mutta unelmien miesystävä olisi mieluiten töissä käyvä tervepäinen ja komea. Ei mua miehen koulutustausta kiinnosta oikeastaan, muut asiat ratkaisee kuten LUONNE! 10 v naimisissa k-pään kanssa riitti minulle. Matalasti koulutettukin voi korkeakouluttautua koska tahansa, ei siihen monta vuotta mene, joten en tajua miksi se olisi jollekin edes kriteeri. Se luonne ja että pystyy juttelemaan eri aiheista, liittyi se omaan koulutukseen tai johonkin muuhun, on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko se sitten oikeasti tasa-arvoista ja ok, että alhaisemmilla pääsykoepisteillä pääsisi vaan sisälle, koska on sukupuolta x?
Onko se oikeasti tasa-arvoista, että naisille vaaditaan kiintiötä pörssiyhtiöiden hallituksiin?
Det är väl nog det vanligaste sättet att få kvinnor på bestämmande poster, varefter kvinnorna endast anställer kvinnor. Vem som helst borde begripa att kvoter hör fan till och försämrar konkurrenskraften.
Ok, ALLA skolor tar hädanefter emot elever på basen av avgångsbetyg, utan undantag och kvoter.
Vierailija kirjoitti:
Olisko se sitten oikeasti tasa-arvoista ja ok, että alhaisemmilla pääsykoepisteillä pääsisi vaan sisälle, koska on sukupuolta x?
Tää olisi kyllä loistava vitsi kun uuden lain mukaisesti alkaisi nuoret vaihtamaan sukupuoltaan että pääsisi himoittuihin opiskelupaikkoihin helpommin, esim lääkis tai oikis :D
Vierailija kirjoitti:
Naiset vihaa ajatusta tasa-arvosta, jossa naiset menettävät etuoikeutensa. Alapeukuttakaa vain! :D
En vihaa, vaan kannatan ajatusta jossa esim. sairaanhoitajaopintoihin pakottetaisiin kiintöiden varjolla puolet miehiä. Muuttuisi muuten työolosuhteet varmaan sen jälkeen paljonkin! :D
pelaaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet mies, joten hintelänäkin olet vahvempi kuin lähes kaikki naiset. Miehellä on keskimäärin tulpasti enemmän voimaa yläkropassaan kuin naisella.
Vierailija kirjoitti:
Naiset vihaa ajatusta tasa-arvosta, jossa naiset menettävät etuoikeutensa. Alapeukuttakaa vain! :D
Kummin päin se sitten pitäisi tasa-arvoistaa, naisista huonompia koulunkäviöitä, vai miehistä parempia?
Vierailija kirjoitti:
No just. Mulla on kaksi lasta, tyttö ja poika. Poika on kaikesta kepistä ja porkkanasta huolimatta slubaillut koulussa ja näin ollen joutuu amikseen. Tytär taas on kunnianhimoinen ja motivoitunut ja tuo kokeista kotiin kymppejä ja ysejä. Hän on menossa lukioon ja sen jälkeen kuulemma opiskelee DI:ksi.
En tosiaankaan haluaisi, että mun pojalla olisi joku etuajo-oikeus korkeampaan koulutukseen (sinne kun voi siis sillä amistutkinnollakin hakea) ihan vaan siksi että se on poika. Ei varsinkaan siinä tilanteessa, että se amis slubaillaan läpi samalla "innolla" kuin peruskoulu ja sitten niillä keskinkertaisilla papereilla haetaan korkeakouluun, ohi tyttöjen joilla on kunnon arvosanat lukiosta.
Miehet on saaneet vuosisadat etua sukupuolestaan ja keskinkertaiset tai jopa tyhmät miehet on päässeet kouluttautumaan, kun taas älykkäät naiset on laitettu keittiöön.
Mutta muista, että usein miehet kuitenkin tienaavat enemmän. Siitä sun amispojasta kasvaa luultavimmin paremmin tienaava kuin sun tytöstä. :)
Ei feministit osaa ajatella näin pitkälle.