Tarvitsen neuvoja
Olen amiksessa ja tuntuu että työtahti on kauhen kova. Teen tehtäviä parhaani mukaan ja ystäväni ja muut luokkalaiset saavat tehtävät valmiiksi kun kirjaimellisesti yritän vasta ensimmäistä lukea ja miettiä mitä vastaisi. Ärsyttävää kun jää joka tunti rästiin jotain kun opettaja huomaa että melkein kaikki valmiita seuraaviin siirrytään. Jään jumittamaan tehtäviin kun en tiedä mitä pitäisi tehdä. Lisäksi tämä sama opettaja aina kiusaa minua kun selittää niin kyselee minulta kysymyksia ja usein ne menevät ohi ja joudun kysymään mitä tämä kysyi niin aina semmonen pettynyt ja virne naamalla kuinka hän luulisi että teen sen tahallaan. En tee mutta sen tiedän ja olen aina tiennyt että jotain omituista ja erillaista minussa on verrattuna muihin. Ärsyttävintä on se hirveä melu päässä joka ei lopu koskaan paitsi helpottaa päihteillä nimimerkillä niihin turvautuneena kun en ole tiennyt muutakaan keinoa.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Käy lääkärissä tutkimuksissa. Onko opinto-ohjaajaa tai kouluterveydenhoitajaa? Käy puhumassa oppimisvaikeuksistasi.
En usko että tähän mitään apua on mahdollista saada, ja jos on ni jonossa saa olla puoli vuotta joten ei kiitos(:
Kuulostaa add:lle ongelmasi. Hae lähete lääkäriltä neuropsykiatriseen tutkimukseen. Tuohon ongelmaan voi saada lääkehoitoa, kuntoutusta ja muita taloudellisia tukimuotoja.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa add:lle ongelmasi. Hae lähete lääkäriltä neuropsykiatriseen tutkimukseen. Tuohon ongelmaan voi saada lääkehoitoa, kuntoutusta ja muita taloudellisia tukimuotoja.
Niin vähän turhauttaa hakea hoitoa jota saa odottaa todella kauan ja siihen lisäksi vielä saa kuunnella jokaiselta että ei sulla mitään tommosta oo ja et muotisairaus. Veljelläni on adhd mutta hänellä ne ongelmat oli todella isoja ja diagnosoitu joskus -00 tai 01.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vähän turhauttaa hakea hoitoa jota saa odottaa todella kauan ja siihen lisäksi vielä saa kuunnella jokaiselta että ei sulla mitään tommosta oo ja et muotisairaus. Veljelläni on adhd mutta hänellä ne ongelmat oli todella isoja ja diagnosoitu joskus -00 tai 01.
Nämä on erittäin periytyviä tiloja. Jos veljelläsi on niin todennäköisesti sinullakin on joko add tai adhd sekä vanhemmistasi jommallakummalla on kyseinen häiriö. Minulla ei ole epäilystäkään ettetkö saisi noilla oireilla diagnoosia. Hyötyisit tarkkaavuutta parantavasta lääkityksestä suuresti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on erittäin periytyviä tiloja. Jos veljelläsi on niin todennäköisesti sinullakin on joko add tai adhd sekä vanhemmistasi jommallakummalla on kyseinen häiriö. Minulla ei ole epäilystäkään ettetkö saisi noilla oireilla diagnoosia. Hyötyisit tarkkaavuutta parantavasta lääkityksestä suuresti.
En tiiä haluunko mitää diagnoosia. En halua köydä vanhempieni kanssa kyseistö keskustelua kun eivöt kuitenkaan usko minun ongelmiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiiä haluunko mitää diagnoosia. En halua köydä vanhempieni kanssa kyseistö keskustelua kun eivöt kuitenkaan usko minun ongelmiini.
Niin, millaisen elämän haluat itsellesi?
Kulostaa add:ltä. Poikani on samanlainen, mutta on nyt hyvässä vakkariduunissa. Olet vain erilainen oppija, voit silti olla todella hyvä ammatissasi. Älä lannistu. Älä jätä kesken. Etsi tukea sille, että voit olla add.
Vierailija kirjoitti:
Kulostaa add:ltä. Poikani on samanlainen, mutta on nyt hyvässä vakkariduunissa. Olet vain erilainen oppija, voit silti olla todella hyvä ammatissasi. Älä lannistu. Älä jätä kesken. Etsi tukea sille, että voit olla add.
Niin tätä oonkin pohdiskellut perjantaina hoks keskustelu niin otan siellä asian esiin koska vo:lla on vaitiolovelvollisuus eli ei voi ilmoittaa vanhemmille ja hän voi ohjata jatkosta.
Vai mitä mieltä olette asiasta?
Voisko tämä johtua muusta kuin add? Ei mulal ainakaan tule mieleen mut hyvä jo s olette samaa mieltä kanssani.
Add on täällä vain yksi muotisana. Uusimmat tutkimukset eivät suosittele lääkitystä läheskään siinä määrin kun mitä sitä nykyisellään käytetään: vilkas lapsi turrutetaan huumeen kaltaisilla lääkkeillä, kun syy käytökseen saattaa olla vaikkapa varhaislapsuuden trauma, jota pitäisi käsitellä terapiassa.
Olen itse opettaja ja tiedän, että ihmisillä on erilaisia oppimistahteja ja tapoja :) Eikä läheskään kaikille sovi parhaiten nenä kiinni kirjassa-tyyppinen opiskelu. Esim. jotkut ovat liikunnallisesti parempia kuin toiset, toiset osaavat rakentaa tms. Ja sitten on niitä jotka viihtyy yliopistossa.
Suosittelisin etsimään vapaa-ajalla jotain toimintaa, josta pidät ja jossa voisit kokeilla, mikä olisi se sinun juttusi. Ehkä haluat tehdä keksinnön? Opiskella liikunnanohjaajaksi? Rakentaa puusta hienon oven?
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Add on täällä vain yksi muotisana. Uusimmat tutkimukset eivät suosittele lääkitystä läheskään siinä määrin kun mitä sitä nykyisellään käytetään: vilkas lapsi turrutetaan huumeen kaltaisilla lääkkeillä, kun syy käytökseen saattaa olla vaikkapa varhaislapsuuden trauma, jota pitäisi käsitellä terapiassa.
Olen itse opettaja ja tiedän, että ihmisillä on erilaisia oppimistahteja ja tapoja :) Eikä läheskään kaikille sovi parhaiten nenä kiinni kirjassa-tyyppinen opiskelu. Esim. jotkut ovat liikunnallisesti parempia kuin toiset, toiset osaavat rakentaa tms. Ja sitten on niitä jotka viihtyy yliopistossa.
Suosittelisin etsimään vapaa-ajalla jotain toimintaa, josta pidät ja jossa voisit kokeilla, mikä olisi se sinun juttusi. Ehkä haluat tehdä keksinnön? Opiskella liikunnanohjaajaksi? Rakentaa puusta hienon oven?
Tsemppiä!
Harrastan tavoitteellisesti edustusjoukkueessa. Sinne saan purkaa energiani ja sinne menee suurinosa vapaa-ajasta. Sitten tietenkin se loppu aika päiväunille ja poikaystävälle sekä kavereille(:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä!
Mitä oikein selität? Add ei ole muoti ilmiö vaan neurologinen poikkeama aivoissa, jota ei vaik voi itselleen keksiä. Ap älä ota tälläisiä kommentteja itseesi. Epäilen sinun ammattitaitoasi opettajana, kun kirjoitat tämmöistä tänne. Sanotko omille oppilaillesikin, että tuo on vain muiti-ilmiö, ei sulla mitään ole?
Käy lääkärissä tutkimuksissa. Onko opinto-ohjaajaa tai kouluterveydenhoitajaa? Käy puhumassa oppimisvaikeuksistasi.