On se näppärä tuo chatGPT. Saan tehtyä freelänssi työni 60% nopeammin enkä joudu ajattelemaan. Asiakkaita voin silti veloittaa vanhan ajankä...
Kommentit (59)
Kunhan asiakkaasi tajuavat tuon itsekin, ja eivät enää sinulta töitä tilaakaan kun käyttävät itse chatgpt:tä.
Kuten täällä jo mainittiin, yleinen chatGPT:n löytäminen saattaa johtaa siihen, että kirjoittajien työt vähenevät. Yllättävän sujuvaa tekstiä, jopa suomeksi. Tietenkin faktojen tarkistaminen ja kieliasun muokkaus jäävät edelleen kirjoittajalle. Toisaalta kovin taiteellista tekstiä ChatGPT ei tuota, joten onneksi tekoäly ei vielä korvaa luovaa työtä ja ihmisyyttä sillä saralla.
Oppilaat ei tajua ett opettaja näyttää tekstin tekoälylle ja kysyy onko sen käsialaa. Siinä meni roskiin koko "työ"
Vierailija kirjoitti:
Oppilaat ei tajua ett opettaja näyttää tekstin tekoälylle ja kysyy onko sen käsialaa. Siinä meni roskiin koko "työ"
Etevät oppilaat ymmärtävät kierrättää tekstinsä monen eri tekoälyllisen kieligeneraattorin kautta aina muuttaen kieliasua ja käyttäen synosyymeja ja lopuksi laitetaan deepwriteL:ään naturalisoimaan tekstin. Minua et saisi nalkkiin ;)
Lopun aikoja koodaajille, toimittajille, runoilijoille, muusikoille jne.
Kone tekee parin vuoden päästä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Kuten täällä jo mainittiin, yleinen chatGPT:n löytäminen saattaa johtaa siihen, että kirjoittajien työt vähenevät. Yllättävän sujuvaa tekstiä, jopa suomeksi. Tietenkin faktojen tarkistaminen ja kieliasun muokkaus jäävät edelleen kirjoittajalle. Toisaalta kovin taiteellista tekstiä ChatGPT ei tuota, joten onneksi tekoäly ei vielä korvaa luovaa työtä ja ihmisyyttä sillä saralla.
No aivan muutamassa vuodessa korvaa. Lähes täysin.
Itse laitoin sen kirjoittamaan mun pakolliset työhakemukset sillä tavalla ettei kukaan varmasti palkkaa. Lusmuilu kelan tuilla onnistuu nyt paremmin ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etevät oppilaat ymmärtävät kierrättää tekstinsä monen eri tekoälyllisen kieligeneraattorin kautta aina muuttaen kieliasua ja käyttäen synosyymeja ja lopuksi laitetaan deepwriteL:ään naturalisoimaan tekstin. Minua et saisi nalkkiin ;)
Veikkaan, että enemmän aletaan tehdä koulussa kirjoittamiset, jossa opettaja voi valvoa ja sitten päälle suullisia kuulusteluja.
Jossain vaiheessa vaikutti, että AI-ratkaisu löytyi, joka pystyi varsin hyvin tarkistamaan tekstistä oliko se AI:n luomaa, nyt tilanne on muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos olet peukkua imeskelevä idiootti ja tekstisi Shakespearea, niin jotain dopingia on käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdat nyt että ei se GPT mitään itsestään tee. Aina tarvitaan ihminen laittamaan sille promptin, sen jälkeen vasta tekee/kirjoittaa jotain. Se on ihmisten työväline, that's all.
Vierailija kirjoitti:
Itse laitoin sen kirjoittamaan mun pakolliset työhakemukset sillä tavalla ettei kukaan varmasti palkkaa. Lusmuilu kelan tuilla onnistuu nyt paremmin ;)
Kiitos ideasta!
Kirjoita huono työhakemus myyjän työhön, jolla ei saa työpaikkaa
Hyvä herra tai rouva,
Olen kiinnostunut myyjän työstä, jonka olette ilmoittaneet avoimeksi yrityksessänne. Vaikka minulla ei ole aiempaa kokemusta myynnistä, uskon, että minulla on tarvittavat taidot ja ominaisuudet, jotka ovat tärkeitä myyjän työssä.
En ole erityisen hyvä ihmisten kanssa, mutta olen varma, että voin oppia nopeasti ja parantaa taitojani myynnissä. Minulla ei myöskään ole vahvaa myyntiä edistävää persoonallisuutta, mutta uskon voivani kompensoida tämän tekemällä kovasti töitä ja soveltamalla parhaita käytäntöjä.
Minulla ei ole myöskään juuri mitään tietoa yrityksestänne tai sen tuotteista ja palveluista, mutta olen valmis oppimaan lisää ja tekemään kaikkeni myydäkseni niitä. En ole myöskään kovin joustava työaikojen suhteen, sillä minulla on usein muita sitoumuksia, mutta voin järjestellä aikatauluni tarpeidenne mukaan.
Toivon, että otatte minut huomioon tulevissa rekrytoinneissanne, vaikka tiedänkin, että minulla ei ole vahvaa osaamista myynnistä ja olen huonosti valmistautunut tähän työhakemukseen. Olen kuitenkin valmis tekemään kaikkeni, jos vain annatte minulle mahdollisuuden.
Ystävällisin terveisin,
Oma nimi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdat nyt että ei se GPT mitään itsestään tee. Aina tarvitaan ihminen laittamaan sille promptin, sen jälkeen vasta tekee/kirjoittaa jotain. Se on ihmisten työväline, that's all.
Ihminen se ohjelmistot ja toimitetut artikkelitkin tilaa. Sama tilaako 100h tekijä-armeijalta, vaiko yhdeltä koneelta.
Joo mamma palstallekin olen päästänyt sen trollailemaan. Hyvin onnistui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ideasta!
Kirjoita huono työhakemus myyjän työhön, jolla ei saa työpaikkaa
Hyvä herra tai rouva,
Olen kiinnostunut myyjän työstä, jonka olette ilmoittaneet avoimeksi yrityksessänne. Vaikka minulla ei ole aiempaa kokemusta myynnistä, uskon, että minulla on tarvittavat taidot ja ominaisuudet, jotka ovat tärkeitä myyjän työssä.
En ole erityisen hyvä ihmisten kanssa, mutta olen varma, että voin oppia nopeasti ja parantaa taitojani myynnissä. Minulla ei myöskään ole vahvaa myyntiä edistävää persoonallisuutta, mutta uskon voivani kompensoida tämän tekemällä kovasti töitä ja soveltamalla parhaita käytäntöjä.
Minulla ei ole myöskään juuri mitään tietoa yrityksestänne tai sen tuotteista ja palveluista, mutta olen valmis oppimaan lisää ja tekemään kaikkeni myydäkseni niitä. En ole myöskään kovin joustava työaikojen suhteen, sillä minulla on usein muita sitoumuksia, mutta voin järjestellä aikatauluni tarpeidenne mukaan.
Toivon, että otatte minut huomioon tulevissa rekrytoinneissanne, vaikka tiedänkin, että minulla ei ole vahvaa osaamista myynnistä ja olen huonosti valmistautunut tähän työhakemukseen. Olen kuitenkin valmis tekemään kaikkeni, jos vain annatte minulle mahdollisuuden.
Ystävällisin terveisin,
Oma nimi
Aii saakeli, repesin :) Tosin noin pitkää ei edes tarvita. Tässä ihan ihmisen eli minun vakio työhakemukset, vapaa sähköposti työnantajille:
"Haen täten ilmoittamaanne työtä X.
Syy: Työvoimatoimisto velvoittaa hakemaan tiettyjä paikkoja.
Toivon että löydätte motivoituneen ja sopivan työntekijän kyseiseen tehtävään.
Ystävällisin terveisin,
(nimesi)
Eipähän olla kertaakaan mihinkään kutsuttu tuolla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos olet peukkua imeskelevä idiootti ja tekstisi Shakespearea, niin jotain dopingia on käytetty.
Miten todistat? Et mitenkään.
Eipä haittaisi jos koodais mun puolesta. Voisin ihan hyvin hidastaa tahtia ja pitää tilaa päätoimisesti.
-m
Vierailija kirjoitti:
Eipä haittaisi jos koodais mun puolesta. Voisin ihan hyvin hidastaa tahtia ja pitää tilaa päätoimisesti.
-m
Kohtahan se niin tekeekin ja on tulossa code interpretor sun muut pluginit jolla se voi myös executoida koodit sun puolestas.
openai.com/blog/chatgpt-plugins#browsing
Kirahveilla on pitkä kaula, jolla ne noutavat kalaa syvältä vesistöistä. Syövät myös jäkälää ja muiden eläinten nuoria.
Tätä Chatgpt kertoo kirahveista. Tosi laatua.
Vierailija kirjoitti:
Kirahveilla on pitkä kaula, jolla ne noutavat kalaa syvältä vesistöistä. Syövät myös jäkälää ja muiden eläinten nuoria.
Tätä Chatgpt kertoo kirahveista. Tosi laatua.
Kiitos kommentistasi! Haluan korjata väärinkäsityksen: kirahvit eivät oikeasti nouda kalaa syvältä vesistöistä, vaan ovat pääosin kasvinsyöjiä ja syövät erilaisia puita ja pensaita. Vaikka kirahveilla on pitkä kaula, se ei ole tarkoitettu kalan kalastamiseen vaan sen avulla ne voivat yltää korkealle puuhun latvoihin, joissa kasvaa lehtiä ja hedelmiä, joita ne syövät.
Olen pahoillani, jos aiempi vastaukseni aiheutti väärinkäsityksen. Tavoitteenani on tarjota tarkkaa ja luotettavaa tietoa, ja pyrin aina parantamaan vastauksieni laatua ja tarkkuutta. Kiitos, kun kiinnitit huomiota tähän asiaan!
Toistaiseksi voit veloittaa, pistä nyt vähän rahaa jemmaan, pikkuhiljaa jengi oppii käyttämään tuota itse ja sulta loppuu työt.