Kuntopyörä laihdutukseen kotona?
Olisi tarve liahduttaa niin olisiko kuntopyörä hyvä? En halua mennä mihinkään kuntosalille polkemaan kun kaikki tuijottaa minua. Eli onko teillä kuntopyörä kotona?
Poljetko?
Paljonko poljet?
Minkälainen pyörä?
Kommentit (643)
No, me hankittiin kuntopyörä helmikuun alussa minun aloitteestani ja sain 2vkoa käytettyä sitä 3-4x/vkossa 10-15km/kerta kunnes sairastuin. Se aiheutti reilun 2vkon tauon joka on venynyt,olen erittäin pettynyt itseeni. No mutta, aion tällä viikolla taas jatkaa sen käyttöä ja esim.mies fillaroi sillä 2-3x/vkossa 1h/kerta, ei useammin, koska tekee 4-5x/vkossa 10-15km nopeatahtisia lenkkejä ulkona ja on vielä toinenkin urheiluharrastus 2-3x/vkossa.
Mutta suosittelen, erittäin näppärä vehje, mutta älä osta edullisinta mallia, ne on varmasti tympeitä käyttää ja huonoja istua polkiessa (kiinnitä istuimen kokoon ym huomiota, ei saa olla kovin pieni eikä kova kuten meidän entisessä oli joka oli joskus 20+v sitten olemassa, koska persaus kipeytyy ja puutuu) meidän ostettiin ale-kampanjasta -50% ja hintaa jäi n.350€.
Kaloreista sen verran, että itse ihan tsekkasin asiaa ja tuo 30-45min kertapolkemiseni kulutti esim.Runebergin tortun verran kaloreita.
Ed
Vierailija kirjoitti:
Kuntopyörä on hyvä hankinta.
Pyöräilen 2 km päivittäin.
Jalkojen liikkuvuus on parantunut.
Vartalo kiinteytynyt.
Kevään tullessa kaivan ruosteisen fillarin esiin ja pyöräilen sillä.
Suosittelen ostamaan kuntopyörän.
2km?
Sehän on ajallisesti n.5min riippuen vauhdista jolla polkee.
Miksi niin vähän??
Vierailija kirjoitti:
Kuntopyörään kyllästyy nopeasti. Ulkona pyöräily on paljon miellyttävämpää.
Kannattaa laittaa niin, että voi samalla katsoa telkkaria. Tai ainakin kuunnella musiikkia. Minulla on kävelymatto "päin seinää" ja on aika tylsää... mutta ei mahdu muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä ostos ollut. Tykkään syödä paljon herkkuja aina välillä. Esim jos tekee suklaata mieli niin hyppään pyörän päälle ja poljen sen 10 min niin kalorit on kuitattu. En ole lihonnut enää yhtään vaan laihtunut vaikka ruokavalio on sama.
Olet täysin pihalla. Otapa selvää kauanko saat polkea esim. kuluttaaksesi 200 g suklaalevyn. Eli puolet päivittäisestä energantarpeestasi. LOL
Nelisen tuntia vauhdikasta pyöräilyä. ;-) Ei polje fakiirikaan kuntopyörälä. Retkellä ulkona voisi mennäkin-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntopyörä on mutta polkeminen on tylsää. Oikealla pyörällä ulkona on ihan toista. Yleensäkin liikunta ulkona on mielekkäämpää.
Voi olla jos työskentelee sisällä päivät. Olepa ulkona töissä koko päivä niin sitä ei ihan hirveästi huvita enää illalls ulos mennä. Sohva/netflix houkuttelee paljon enemmän. Näistä olen yhdistänyt kuntopyörän ja Netflixin.
Sama. Kuntopyörää on just tosi helppo polkea netflixin ohella eikä edes huomaa että tulee samalla liikuntaa. Ja treenin jälkeen mahtava olo.
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä ostos ollut. Tykkään syödä paljon herkkuja aina välillä. Esim jos tekee suklaata mieli niin hyppään pyörän päälle ja poljen sen 10 min niin kalorit on kuitattu. En ole lihonnut enää yhtään vaan laihtunut vaikka ruokavalio on sama.
mielestäni 10 min kuntopyörää polttais ehkä n 100 kcal, ja suklaapötköissä yleensä on reilu 200 kcal. Voin toki muistaa väärin. J amuutenkin on mahdotonta arvioida rasvanpolton määrää, koska toiset polkee kevyellä vastuksella, toiset raskaalla.
Hyppynarulla polttaa 100 kcal/10 minuuttia. Mut nää on aika raskaita hyppiä 10 minuuttia putkeen. Itse en pysty. 100 kieppausta kerralla, sit 3 min lepo.
Vierailija kirjoitti:
Kotoa löytyy spinningpyörä ja talvisin tulee poljettua. Olen sillä polkenut enemmän tai vähemmän, niin painoa se ei ole pudottanut. Itse olen hakenut lähinnä polkemisella voimaa jalkoihin. Minulla on sen sijaa stepperi (sellainen pieni löytyy kotoa) auttanu kiinteytymiseen kuntopyörää paremmin. Mutta säännöllisesti laitetta saa käyttää (3 kertaa viikossa) 30-45 minuuttia että alkaa jotain tuloksia näkymään. Kuntopyöräillessä voi katsoa samalla läppäristä tv-sarjaa.
mulla on nämä molemmat kotona. Stepperin lopetin kun ei tuntunut tulevan tuloksia. Ainakin tuntui siltä: jotkut myös sanoo että polvet menee stepperillä.
Kuntopyörän ongelma on että takapuoli eikä maha liiku, eikä siten kiinteydy. Lihaksia tulee lähinnä pohkeisiin. Ei edes reisien ylä- ja sisäosat taida kiinteytyä. Reiden etuosat kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Osta käytetty!
On hyötyä, jos haluat painoa alas pidä syke 110 paikkeilla(+-5), niin LÄSKI PALAA.
Joka minuutti hyödyttää, älä aja liian raskaalla vaan noin 60 polkaisua minuutissa meinigillä.
Aluksi voisi vetää 15-30 polkaisua, hyvää musaa tai jotain saippua sarjaa kattelet, miksipä ei äänikirja.
Tylsää se on, joten älä investoi suuria...
,😄😅😂 Hups, tarkoitin 15-30 minuuttia, en polkaisua, se olis kyllä hiukan kevyttä toimintaa...
miksi olen jo 5 minuutin polkemisn jälkeen aivan puhki, hengästynyt ja hiestä märkä? 10 minuuttiakin tuntuu rankalta saavuttaa, yleensä lopetan heti siihen, aivan poikki. Poljenko siis liian raskaalla vastuksella?
Kotona talvella sisäliikunnassa juoksumattoa tulee käytettyä vaikka olen tosi laiska. Kesällä sitten ulkona pyörällä kauppaan yms.
Kuntopyörää ja crosstraineria ei vaan tullut käytettyä niiden tylsyyden ja yksipuolisuuden takia.
Juoksu- ja kävelymattoja saa välillä käytettynä halvalla. Itse ostin liikkeen loppuunmyynnistä kahella sataa.
Vierailija kirjoitti:
Kotona talvella sisäliikunnassa juoksumattoa tulee käytettyä vaikka olen tosi laiska. Kesällä sitten ulkona pyörällä kauppaan yms.
Kuntopyörää ja crosstraineria ei vaan tullut käytettyä niiden tylsyyden ja yksipuolisuuden takia.
Juoksu- ja kävelymattoja saa välillä käytettynä halvalla. Itse ostin liikkeen loppuunmyynnistä kahella sataa.
Juoksumatto sisällä? Onko oikeasti kannattava
Vierailija kirjoitti:
miksi olen jo 5 minuutin polkemisn jälkeen aivan puhki, hengästynyt ja hiestä märkä? 10 minuuttiakin tuntuu rankalta saavuttaa, yleensä lopetan heti siihen, aivan poikki. Poljenko siis liian raskaalla vastuksella?
Poljet liian raskaalla vastuksella. Mullekin ekat 10minsaa on joskus ihan tuskaa ja odotan vain, et koska voin lopettaa. Mutta kun lihakset lämpenee niin yhtäkkiä huomaakin, että on mennyt se 30minsaa ja jaksaa aina vaan. Eikö mulla tosiaan ole mikään hyvä kunto.
Mutta älä luovuta. Laita vaihde pienemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoksumatto sisällä? Onko oikeasti kannattava
No jos ei huvita ulos mennä niin sitten. Ei mua ainakaan nappaa tonne lumeen, jäähän, loskaan, paskaan ja sateeseen ja mihin lie lähtee.
Hyvä sarja pyörimään niin tulee helposti käveltyä se tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika paljon saat polkea, jos sillä meinaat saada painon tippumaan ilman, että muutat ruokavaliota. Ei siis millään vartin päiväpolkemisella paino putoa, toki muuten sekin liikunta on vain hyväksi.
Suosittelen hankkimaan pyörän, joka sopii myös sisustukseen ja on miellyttävää katsella (jos sellaista edes on). Meillä tuo rumilus nököttää nurkassa eikä voi poiskaan heittää, kun mies " sitten ehkä joskus" saattaa sitä käyttää...
Enpä tiedä. Mulla on alkanut nousta paino ihan tolkuttomasti huonon nukkumisen ja stressin takia tänä talvena, ja saan nousun käännettyä lievään laskuun tuolla vartin polkemisella, kun jaan senkin pariin kolmeen osaan. Ei tarvitse ihmeemmin edes rasittaa itseään, niin tehon huomaa. Ja tuntuu olo kaikin puolin paremmalta. Olen alkanut himoita siihen hyppäämistä, vaikka aiemmin ei jaksanut kiinnostaa. Tunne on niin miellyttävä, kun huomaa että alun epäilyttävät tuntemukset nivelissä eivät enää vaivaa. Huomaa portaissa eron heti. Eli suosittelen ehdottomasti laiskemmallekin. Tämän helpompaa konstia en tiedä. Ja kun siihen tosiaan voi nakata ne vaatteetkin.
Vartin kuntopyöräily kuluttaa noin 100-150 kaloria (riippuen toki intensiteetistä, kuntoilijan koosta jne.). Jos yksi pudotettu kilo on 7000 "miinuskaloria", niin tuolla polkemisella paino tippuu kilon noin 1,5-2,5 kuukaudessa. Parempi toki sekin kuin ei mitään, mutta aika hidas tahtihan tuo on. Ja jos syö vaikkapa yhden pienen Pätkiksen päivässä, niin tuo polkeminen kuluttaa juuri sen verran.
Mutta siis itsekin liikun ehkä keskimäärin vartin päivässä (3 kertaa viikossa reilu puoli tuntia). Itselläni liikkuminen hillitsee jostain syystä herkuttelun himoa, joten se kannattaa senkin takia omalla kohdallani. Mutta pelkällä liikunnalla painon pudotus on huomattavasti hitaampaa, mikä sekään ei tietysti ole välttämättä huono asia.
En tiedä miksi, mutta kyllä tuntuu vaikuttavan enemmän. Ehkä kerään nestettä, ainakin kakkostyyppi on puhkeamaisillaan ellei jo ehtinyt puhjeta. Oletan, että tärkeämpää kuin kalorit ja edes rapakunnon kohotus tässä on insuliiniresistenssi. Siihenhän kai vaikuttaa liikkuminen? On alkanut olla todella tympeä olo, jos tulee syötyä samaan tapaan kuin ennen. Annokset pienenevät kuntopyöräkuurilla minullakin jostain syystä selkeästi, ja jos tulee syötyä mitään makeaa, hyppään pyörälle hetkeksi ja helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartalo kiinteytynyt.
2km?
Miksi niin vähän??
Ei kai se ole vähän, jos kunto on oikeasti huono. Mulla ainakin on, enkä vielä polje edes tuota kahta km kerralla, ehkä puolitoista. Mutta määrä kasvaa. Tärkeämpää on varmaankin se, että huomennakin tekee mieli polkea, kuin se, että tänään tuli ennätys ja huomenna ei hotsitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartalo kiinteytynyt.
2km?
Miksi niin vähän??Ei kai se ole vähän, jos kunto on oikeasti huono. Mulla ainakin on, enkä vielä polje edes tuota kahta km kerralla, ehkä puolitoista. Mutta määrä kasvaa. Tärkeämpää on varmaankin se, että huomennakin tekee mieli polkea, kuin se, että tänään tuli ennätys ja huomenna ei hotsitakaan.
Juuri näin!
Haluaisin vielä kuulla jotain suosituksia, mikä pyörä on ollut hyvä
Ei Ap, mutta Helkamaa ei enää ikinä
Olet täysin pihalla. Otapa selvää kauanko saat polkea esim. kuluttaaksesi 200 g suklaalevyn. Eli puolet päivittäisestä energantarpeestasi. LOL