Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntopyörä laihdutukseen kotona?

Vierailija
27.03.2023 |

Olisi tarve liahduttaa niin olisiko kuntopyörä hyvä? En halua mennä mihinkään kuntosalille polkemaan kun kaikki tuijottaa minua. Eli onko teillä kuntopyörä kotona?

Poljetko?
Paljonko poljet?
Minkälainen pyörä?

Kommentit (643)

Vierailija
21/643 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvä ostos ollut. Tykkään syödä paljon herkkuja aina välillä. Esim jos tekee suklaata mieli niin hyppään pyörän päälle ja poljen sen 10 min niin kalorit on kuitattu. En ole lihonnut enää yhtään vaan laihtunut vaikka ruokavalio on sama.

Et sä kyllä paljoa suklaata syö, jos ne kalorit on poltettu kymmenessä minuutissa.

Just näin! Käyn säännöllisesti spinningtunneilla, joissa syke nousee korkealle ja hiki virtaa. Niillä kulutan pyörän mittarin mukaan keskimäärin 100-110 kcal kymmenessä minuutissa, kun harjoitus kestää 45-60 minuuttia ja alussa 6-8 minuuttia poljen matalalla teholla.

Vierailija
22/643 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kävelymatto, kokoontaitettava. Se on hyvä ja sillä voi juostakin. En tykkää pyöräilystä.

Kävelymatto on myös kova etätyöläisille. Tulee kuin huomaamatta käveltyä 10 km työpäivän aikana.

No mulla on myös tämä pyörän lisäksi. Reipas tahti matolla on 6km/h ja siihen menee noin 30minsaa. 10km matkaa saa sitten jo talsia vähän kauemmin.

Tai voihan sitä hitaammalla esim nelosella kävellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/643 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika paljon saat polkea, jos sillä meinaat saada painon tippumaan ilman, että muutat ruokavaliota. Ei siis millään vartin päiväpolkemisella paino putoa, toki muuten sekin liikunta on vain hyväksi.

Suosittelen hankkimaan pyörän, joka sopii myös sisustukseen ja on miellyttävää katsella (jos sellaista edes on). Meillä tuo rumilus nököttää nurkassa eikä voi poiskaan heittää, kun mies " sitten ehkä joskus" saattaa sitä käyttää...

Vierailija
24/643 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvä ostos ollut. Tykkään syödä paljon herkkuja aina välillä. Esim jos tekee suklaata mieli niin hyppään pyörän päälle ja poljen sen 10 min niin kalorit on kuitattu. En ole lihonnut enää yhtään vaan laihtunut vaikka ruokavalio on sama.

Syömishäiriöistä touhua tuo herkuttelun kuittaaminen kuntoilulla. 

Vierailija
25/643 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika paljon saat polkea, jos sillä meinaat saada painon tippumaan ilman, että muutat ruokavaliota. Ei siis millään vartin päiväpolkemisella paino putoa, toki muuten sekin liikunta on vain hyväksi.

Suosittelen hankkimaan pyörän, joka sopii myös sisustukseen ja on miellyttävää katsella (jos sellaista edes on). Meillä tuo rumilus nököttää nurkassa eikä voi poiskaan heittää, kun mies " sitten ehkä joskus" saattaa sitä käyttää...

Joku 40 min pitäisi riittää. Että ei nyt kauhea paljon. Tuohan tulee tv:tä katsellessa kuin huomaamatta.

Vierailija
26/643 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa löytyy spinningpyörä ja talvisin tulee poljettua. Olen sillä polkenut enemmän tai vähemmän, niin painoa se ei ole pudottanut. Itse olen hakenut lähinnä polkemisella voimaa jalkoihin. Minulla on sen sijaa stepperi (sellainen pieni löytyy kotoa) auttanu kiinteytymiseen kuntopyörää paremmin. Mutta säännöllisesti laitetta saa käyttää (3 kertaa viikossa) 30-45 minuuttia että alkaa jotain tuloksia näkymään. Kuntopyöräillessä voi katsoa samalla läppäristä tv-sarjaa.

Vierailija
27/643 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä. Mulla on alkanut nousta paino ihan tolkuttomasti huonon nukkumisen ja stressin takia tänä talvena, ja saan nousun käännettyä lievään laskuun tuolla vartin polkemisella, kun jaan senkin pariin kolmeen osaan. Ei tarvitse ihmeemmin edes rasittaa itseään, niin tehon huomaa. Ja tuntuu olo kaikin puolin paremmalta. Olen alkanut himoita siihen hyppäämistä, vaikka aiemmin ei jaksanut kiinnostaa. Tunne on niin miellyttävä, kun huomaa että alun epäilyttävät tuntemukset nivelissä eivät enää vaivaa. Huomaa portaissa eron heti. Eli suosittelen ehdottomasti laiskemmallekin. Tämän helpompaa konstia en tiedä. Ja kun siihen tosiaan voi nakata ne vaatteetkin.

Vierailija
28/643 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta käytetty!

On hyötyä, jos haluat painoa alas pidä syke 110 paikkeilla(+-5), niin LÄSKI PALAA.

Joka minuutti hyödyttää, älä aja liian raskaalla vaan noin 60 polkaisua minuutissa meinigillä.

Aluksi voisi vetää 15-30 polkaisua, hyvää musaa tai jotain saippua sarjaa kattelet, miksipä ei äänikirja.

Tylsää se on, joten älä investoi suuria...

Vierailija
29/643 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa ihan mitä itse haluatte kotinnen jos ne teillää toimii.En ymmärrä miksi ette käytä Kaupunkien ja lähiöiden Urheilupuistojen kuntolaiteita? Ne on Ilmaisia.Puistot auki 24h 12 Kk. Ohjet laiteissa ja aluella jossa itse asun on esimerkiksi lähellä 4 eri puiston kävelen,eri ilman suunat 10-15 minutia. Kuntoprtaille kävelen 30 min.Ei maksa mitään.MUTTA SIELLÄ EI OLE PEILEJÄ.SEPÄ SE!

Vierailija
30/643 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poljen. Noin 30 min kun polki joka päivä niin laihtui aika nopeasti jossain 3kk ajassa 15 kg.

Mä en tarkkaa mallia tiedä mutta netissä on vaikka mitä pyöriä https://yleiskone.com/paras-kuntopyora/ kannattaa katsella

Mulla on toi testivoittaja tunturi. Tulee päivässä poljettua 15 km.

Vierailija
31/643 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntopyörä kannattaa ostaa jos aikoo polkea sitä. Mikään 30 minuuttia viikossa ei riitä vaan pitää polkee tunti joka päivä jos haluaa laihtua. Mieti onko itsekuria sitten käyttää sitä pyörää ettei se ole 2 viikon päästä pelkkä koriste. 250 eurolla saa jo hyvän kuntopyörän. Itsellä on ollut 3 vuotta kuntopyörä ja olen aina talvisin polkenut sitä 100 km viikossa vähintään.

Vierailija
32/643 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson säätietoja niin 6-7 astetta pakkasta joka päivä ja lunta sataa 4 päivää. Ei se kevät tullut vielä saakeli. Olisin halunnut siikaa onkimaan meren rannalle tälläkin viikolla. Olen jo käynyt monta kertaa mutta nyt joutuu viikon odottamaan. Meinasin että saisin veneen vesille jo tällä viikolla mutta ei saa.

Vierailija
33/643 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erehdyin ostamaan yhdestä huijarifirmasta pyörän joka toimii vähän niin ja näin. Olen silti onnistunut silläkin laihtumaan kun olen samalla tehnyt kotijumppaa. Tärkeintä on polkea riittävän usein. Duolingossa tulee samalla opiskeltua 👌🙂

Vierailija
34/643 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä. Mulla on alkanut nousta paino ihan tolkuttomasti huonon nukkumisen ja stressin takia tänä talvena, ja saan nousun käännettyä lievään laskuun tuolla vartin polkemisella, kun jaan senkin pariin kolmeen osaan. Ei tarvitse ihmeemmin edes rasittaa itseään, niin tehon huomaa. Ja tuntuu olo kaikin puolin paremmalta. Olen alkanut himoita siihen hyppäämistä, vaikka aiemmin ei jaksanut kiinnostaa. Tunne on niin miellyttävä, kun huomaa että alun epäilyttävät tuntemukset nivelissä eivät enää vaivaa. Huomaa portaissa eron heti. Eli suosittelen ehdottomasti laiskemmallekin. Tämän helpompaa konstia en tiedä. Ja kun siihen tosiaan voi nakata ne vaatteetkin.

Vartin kuntopyöräily kuluttaa noin 100-150 kaloria (riippuen toki intensiteetistä, kuntoilijan koosta jne.). Jos yksi pudotettu kilo on 7000 "miinuskaloria", niin tuolla polkemisella paino tippuu kilon noin 1,5-2,5 kuukaudessa. Parempi toki sekin kuin ei mitään, mutta aika hidas tahtihan tuo on. Ja jos syö vaikkapa yhden pienen Pätkiksen päivässä, niin tuo polkeminen kuluttaa juuri sen verran.

Mutta siis itsekin liikun ehkä keskimäärin vartin päivässä (3 kertaa viikossa reilu puoli tuntia). Itselläni liikkuminen hillitsee jostain syystä herkuttelun himoa, joten se kannattaa senkin takia omalla kohdallani. Mutta pelkällä liikunnalla painon pudotus on huomattavasti hitaampaa, mikä sekään ei tietysti ole välttämättä huono asia.

Vierailija
35/643 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munat puutuvat 30 minuutin jälkeen kuntopyörää polkiessa.

Vierailija
36/643 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munat puutuvat 30 minuutin jälkeen kuntopyörää polkiessa.

Ei mulla ainakaan? Millaisilla housuilla/kalsareilla poljet. Kannattaa käyttää sellaisia pyöräilyspandexhousuja kommandona.

Vierailija
37/643 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama

Vierailija
38/643 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vIHELIÄISIN LIIKUNTAMUOTO. Vain todellinen fakiiri kestää yli viikon.

Vierailija
39/643 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntopyörä on mutta polkeminen on tylsää. Oikealla pyörällä ulkona on ihan toista. Yleensäkin liikunta ulkona on mielekkäämpää.

Vierailija
40/643 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntopyörä on mutta polkeminen on tylsää. Oikealla pyörällä ulkona on ihan toista. Yleensäkin liikunta ulkona on mielekkäämpää.

Voi olla jos työskentelee sisällä päivät. Olepa ulkona töissä koko päivä niin sitä ei ihan hirveästi huvita enää illalls ulos mennä. Sohva/netflix houkuttelee paljon enemmän. Näistä olen yhdistänyt kuntopyörän ja Netflixin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi